ma
door marl May 18, 2011 om 23:40
Vakantie & reizen

Hoe lang mag paspoort verlopen zijn

Ik weet dat tegenwoordig een paspoort niet meer verlopen mag zijn, maar vroeger mocht dat wel.
Wie weet nog hoe lang dat verlopen mocht zijn, en naar welke landen kon je dan naartoe?

102517 5 Rapporteer

gijsvogel
door gijsvogel - May 19, 2011 om 01:00
230 Antwoorden / 0 Vragen

gevonden op Fok!
Vroeger, toen het paspoort nog zwart was en tien jaar geldig, mocht je inderdaad met een paspoort dat niet meer dan 10 jaar (dacht ik, kan ook 5 geweest zijn) verlopen was, naar het buitenland.
Maar dan hebben we het wel over minstens 20 jaar geleden.

maar vanwaar de vraag?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - May 19, 2011 om 03:02
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Gijs:

Het was 5 jaar.

Hardware ERror MAN.

il
door ilonja - May 25, 2011 om 19:00
15 Antwoorden / 7 Vragen

maar naar engeland mocht je zelfs niet met een paspoort dat binnen 3 maanden verliep (volgens mij)

druifje01
door druifje01 - May 25, 2011 om 19:33
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Vraag dit eens na bij de gemeente.

abarth
door abarth - May 25, 2011 om 19:51
845 Antwoorden / 19 Vragen

Bron rijksoverheid:

Extra eisen: visum en geldigheid paspoort bij reizen naar het buitenland
Naast een geldig paspoort of identificatiebewijs, kunnen sommige landen aanvullende eisen stellen. Ze vragen een visum en soms een inentingsbewijs. Een aantal landen eist dat uw reisdocument nog een bepaalde periode geldig is, bijvoorbeeld 6 maanden. Dit geldt zowel voor de reis vanuit Nederland naar dat land als voor de reis naar Nederland. Het reisbureau of de ambassade van het land waar u naartoe reist, kan u daar meer over vertellen.

Bron rijksoverheid:
Bij komende verkiezingen mogen maximaal vijf jaar verlopen ID-documenten worden gebruikt