HB
door HBA Mar 16, 2017 om 22:01
Vakantie & reizen

Homeaway int zomaar geld van creditcard als je bij Belvilla boekt?

Je boekt via internet bij Belvilla, dan boekt HomeAway circa 10% van de appartementskosten van de creditcard.
Ik heb geen toestemming gegeven. Ze schijnen creditcard gegevens van Belvilla te krijgen.
Heeft iemand daar ervaring mee hoe dit terug te krijgen?

3587 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2017 om 22:10
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Op Google kan ik die twee namen niet 'samenbinden' in de vraag. Misschien heeft u aan onderstaande link iets wat uw vraag betreft.
https://www.belvilla.nl/klantenservice/faq

fa
door familyman - Mar 16, 2017 om 22:11
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dit bedrag zal een deel van de huur oid zijn en zal u toch moeten betalen. Dus terugkrijgen zit er niet in.

ha
door halex - Mar 16, 2017 om 23:00
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Doe eens wat meer info geven. Schreef ook Belvilla een bedrag (de aanbetaling) af? Van wie hoorde u dat ze de gegevens 'schijnen' te krijgen van Belvilla? En hoe reageerde Belvilla op uw vraag? Als niemand vooralsnog kan constateren dat de afboeking onterecht is, dan is het maar de vraag of u het terug kunt krijgen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 16, 2017 om 23:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

HomeAway is een intermediair voor Belvilla en talloze andere verhuurders. Ze kennen letterlijk niet 1 woning die ze verhuren.

Hoe dan ook betalen moet u toch, nu nog 90% van de reissom.
Geld terughalen zal als het al lukt tot annulering en hogere kosten leiden.

ne
door neodutchio - Mar 16, 2017 om 23:23
5128 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft geen toestemming gegeven voor de aanbetaling, maar wel geboekt? Natuurlijk moet er bij een boeking een aanbetaling gedaan worden. HomeAway doet het betalingsverkeer, maar ook het onderhoud van vele huizen die verhuurd worden. Ik hoef enkel bij google maar HomeAway Belvilla in te tikken en krijg die info.

marita5
door marita5 - Mar 16, 2017 om 23:25
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hba ,

Welke betaalmogelijkheden zijn er ?

In Nederland: Ideal, creditcard *, bankoverschrijving, PayPal*.
In België: Mister Cash, creditcard *, bankoverschrijving, PayPal*.
Overige landen: Creditcard, bankoverschrijving, Paypal.

* Let Op : bij betalingen via creditcard en PayPal worden transactiekosten gerekend. Bij een betaling met creditcard bedragen deze kosten 0,9% van het te betalen bedrag. Bij een betaling met PayPal bedragen deze kosten 1,2% van het te betalen bedrag. Beide met een maximum van € 10. Betaalt u in twee termijnen en betaalt u beide termijnen met creditcard of PayPal, dan betaalt u dus ook twee keer transactiekosten.

Wanneer moet ik betalen ?

U betaalt (minimaal) 30% van de totale reissom plus optionele annuleringsverzekeringen per ommegaande na het maken van uw boeking. De resterende reissom betaalt u uiterlijk zes weken voor vertrek. Betaalt u in twee termijnen, dan ontvangt u een week voor het verstrijken van de tweede termijn een herinnering per e-mail. Vertrekt u binnen zes weken, dan moet de betaling in één keer voldaan worden. Bij een vertrek binnen veertien dagen moet de betaling in één keer en via creditcard (alle landen), Ideal (alleen NL) of Mister Cash (alleen BE) voldaan worden. Betaal bij een vertrek binnen veertien dagen m.b.v. Mijn Belvilla zodat u er zeker van bent dat uw betaling op tijd verwerkt is.

bron : bellavilla.nl