Ibera airlines geeft mijn geld niet terug
Via de website (Iberia.com, Nederlandse versie) heeft mijn vrouw een ticket gekocht (808,48 euro) van Amsterdam naar Havana via Madrid.
Dit is gebeurt op 18 Maart 2017, vanuit de website kon ik direct betalen met IDEAL en hebben dit gedaan.
Wij hebben geen confirmatie email ontvangen van Iberia over de vlucht (reserveringscode 56E99C). Wij hebben hierover gebeld en krijgen keer op keer te horen dat zij niet kunnen zien of de betaling binnen is. Elke keer verschuilen de medewerkers zich achter standaard zinnetjes dat je 72 uur!!! moet wachten op een antwoord van een of andere afdeling en dan moet je zelf terug bellen (je wordt NIET terug gebeld), maar dan begint het verhaaltje weer opnieuw, je moet 72 uur wachten op een of andere afdeling die nu uiteraard niet bereikbaar is. Zo gaat het dus al een hele tijd. Ondertussen moet mijn vrouw echt naar Havana voor een belangrijke (en dure) cursus en heeft zij maar een andere vlucht gekocht. Wij weer bellen dat wij die oude vlucht niet meer willen want wij krijgen toch nooit antwoord (er wordt trouwens ook gewoon opgehangen door medewerkers tijdens de gesprekken!) en dus de betaling terug willen ontvangen. Leuke is, wij krijgen wederom het zelfde antwoord en dezelfde verhaaltjes en smoesjes van die mariculeuze afdeling die alles weet maar nooit antwoorden geeft. Het ziet er naar uit dat wij naar die 808,48euro kunnen fluiten, maar dit is echt te belachelijk voor woorden. Hoe kom ik er doorheen bij Iberia?
Een klacht indienen via de website is niet mogelijk want deze komt altijd op "Sorry Expired Session" maakt niet uit of je de zaken mega snel invult of niet of welke browser je gebruikt.
Hoe krijgen wij onze 808,48euro terug?
Extra informatie: Wij hebben onze bank gebeld (ABN Amro) en deze heeft geconfirmeerd dat de betaling is gedaan en dat de andere partij deze heeft ontvangen. Betaling details: IBERA LAE Lovitt AG, rekeningnr: DE30 7001 3100 0041 0064 44, BIC: BVWBDE2W, Subject: 8471.1109.3970 OLTR IBERIA 8471.1109.3970 11014400004Q4, datum 18 maart 2017
Zou nogmaals proberen een klacht in te dienen.
Bij mij bleef formulier gewoon in beeld.
http://www.iberia.com/web/program.do?menuId=CEATCL
Hallo Glazenburg ,
Neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel .
http://www.eccnederland.nl/nl
[edit]
Eenvoudig gezegd houdt dat in dat wij u zoveel mogelijk gratis adviseren en pas namens u optreden als dat gewenst is. En zelfs dan betaalt u slechts in het geval wij resultaat voor u boeken. Over dat resultaat betaalt u een tarief van 15% (excl. btw). Voor een eenmalig schriftelijk advies betaalt u € 25,- excl. BTW. Zeer complexe dossiers kunnen wij desgewenst behandelen tegen een scherp tarief van € 99,- per uur.
Beste glazenburg,
Kunnen jullie mij aangeven of jullie het geld terug hebben ontvangen en op welke wijze? Helaas ben ik samen met een vriendin in dezelfde situatie beland. Ik hoop dat je ons verder kan helpen..
Met vriendelijke groet,
Joyce Harkema
Je hebt hierboven tips gekregen. Kun je beter opvolgen,
Het is niet waarschijnlijk dat glazenburg na een half jaar de oude vraag weer gaat opzoeken.
Nogmaals tip van Martita5;
Kun je gewoon invullen. En boek voortaan met de creditcart:
https://www.eccnederland.nl/nl/ik-heb-een-klacht/klacht-indienen
Beste Panter22,
Betaling via creditcard was niet mogelijk, vandaar de betaling via iDeal :). Maar bedankt voor de tip.
Groet, Joyce
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer