ICS
Vandaag kreeg ik weer een email over mijn creditcard. Was spam. Vorige week ook een e-mail van de ING Bank. Daar heb ik geen rekening lopen dus was duidelijk spam.
Men is weer volop bezig. LET OP juist in deze tijd als je op vakantie wilt en het om je creditcard gaat.
Waarom stopt uw provider dit soort mail niet direct in de spam bak? Gebruikt u wellicht nog een mail adres van uw provider zoals ziggo, casema of hetnet?
Ze stoppen veel (Ziggo) maar deze dingen zijn vaak zo bedriegelijk echt dat niet alles te stoppen is, denk ik.
Er zijn veel mogelijkheiden.
maar het kan zijn dat de Filter niet perfect is,
Krijg heel soms ook spam mail in mijn normale inbox. {laatst 1 over een paket van USPS}
Want veel Spam-filters werken via keywords/ bekende layouts van spam mail.
Ik zal mij tot in de eeuwigheid blijven verbazen waarom juist bejaarden die brakke mail met slechte spam filters van providers blijven gebruiken terwijl Google en Microsoft uitstekende functionerendem mail leveren zonder spam. Inderdaad, spam blijkt uitstekend tegen te houden, maar niet door Ziggo en KPN.
Ik geloof niet dat er 1 provider bestaat die alles tegen houdt. Sommige spam is niet van echt te onderscheiden.
Geen providers nee, wel Gmail en Outlook.com. Probeer het eens, er gaat een wereld voor u open. Juist de meest kwetsbare doelgroep blijft keihard vasthouden aan provider mail.
Zal er eens over nadenken.
@jackyh: voor providers is het lastig om alles te filteren. Maar email services als gmail en outlook zijn zo groot dat ze bij wijze van spreken spam al zien voordat het verstuurd is. Hoe meer verkeer je afhandelt hoe groter de kans dat je in een vroeg stadium spam detecteert. ISP's gebruiken spamdetectiesoftware van derden (ze zijn te klein om zelf uitgebreid te analyseren) en dan loop je altijd achter de feiten aan.
Wat is nu uw vraag hier?
Klopt het was geen vraag maar een waarschuwing. Die rubriek bestaat niet en daarom heb ik de vrijheid genomen het onder deze rubriek te plaatsen.
In elk geval dank voor de waarschuwing.
Kijk dat is nou eens leuk i.p.v. wat doe je hier eigenlijk.
Let er wel op dat bijvoorbeeld gmail.com een goed spam filter heeft. Soms een beetje te goed.
Regelmatig blijken er berichten in te staan, die bij de inkomende post hadden moeten staan. Het is dus aan te raden de spam-box toch regelmatig even na te kijken.
Nog nooit mee gemaakt.
Dat hoor ik ook regelmatig van mensen. Trouwens niet een provider is waterdicht want dan zouden er niet zoveel mensen intrappen.
Gmail heeft ook wel eens dat er spam in de gewone inbox komt, Geen enkel spam filter is PERFECT.
Oplichters hopen dat 1 van hun honderden mails in de inbox komt en niet in de spambox.
Mee eens. Niet 1 is perfect.
Hallo Jackyh ,
Ik gebruik een e-mailadres van Ziggo , nog nooit spam ontvangen .
Aan de redactie t.a.v @Danny , link gevonden via de kassa - site ;-))
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/phishingmails-banken
Dank.
Ik heb ook Ziggo plus een extra beveiliging. Ik ben zeer tevreden daarover maar sommige dingen zijn zo goed nagemaakt, zegt ook de Politie, dat er wel eens iets doorheen glipt.
Ik heb ook een mail van ze gehad. Outlook plaatste die bij mij netjes in de spambox.
Heb naar aanleiding van die mail de website van ICS bezocht. Goede site die hun klanten goede informatie biedt over phishingmails en dergelijke praktijken. Je kunt de mail doorsturen naar
valse-email@icscards.nl en daarna verwijderen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Krimpflatie
Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.] Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer