di
door diesel01 Sep 19, 2013 om 16:10
Vakantie & reizen

Iemand bekend met Tour Well reizen?

is er iemand bekend met reisorganisatie Tour Well reizen??
mijn schoonmoeder heeft hier een reis van geboekt via een demonstratie dag. als ik naar deze organisatie google, komt oplichting tevoorschijn via Kassa. heeft iemand hier ervaringen mee???
de reisorganisatie heeft zelf ook geen site o.i.d.

1474 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2013 om 16:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zal wel gepoogd worden haar het nodige aan te smeren. Niet doen dus.

mahadma
door mahadma - Sep 19, 2013 om 16:59
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer haar méér dan dringend NIETS te laten tekenen/kopen. Vraag direct na terugkomst of ze dat (na veel zeuren) toch gedaan heeft en vraag dan de papieren daarvan op en cancel per aangetekende post (er van uitgaande dat ze mogelijk getild wordt) als het niet naar wens is.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2013 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog verstandiger is om dat hele reisje niet te maken.

aurora1
door aurora1 - Sep 19, 2013 om 17:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook mijn gedachte. Ik zou dit p.o. annuleren. Mocht je het nog niet gedaan hebben, tik dan bovenaan in het zoekvakje Tour Well in en lees de vragen en reacties eens.

dearagain
door dearagain - Sep 19, 2013 om 18:56
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*advies: annuleer de boeking als je niet wilt worden opgelicht!!!

tenormin
door tenormin - Sep 19, 2013 om 19:09
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, als er geboekt is zou ik zeker geen kosten van annulering maken en "gezellig" met Tour Well meegaan. Wel, zoals al is geschreven door mahadma, haar dringend zeggen totaal niets te kopen, te ondertekenen of wat dan ook.
Desnoods uw schoonmoeder met "billenkoek";-) dreigen als ze ook maar ergens op ingaat.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2013 om 20:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die reisjes zijn verschrikkelijk, er is zo'n groepsdruk en intimidatie. Gewoon annuleren.

zoekster
door zoekster - Sep 19, 2013 om 21:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Behalve dat je niets moet kopen, zit je ook de hele dag 'gevangen'. Er is wel wat inbegrepen, maar niet genoeg, dus niet genoeg eten en niet genoeg drinken. Dat moet je bijkopen en dat is peperduur. Ze weten echt wel de centen uit je zakken te kloppen, nog afgezien van de enorme groepsdwang.

Niet gaan zou ik zeggen.

zoekster
door zoekster - Sep 19, 2013 om 22:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Excuus, ik dacht dat het zo'n dagreis was, maar waarschijnlijk heeft zij een langere reis geboekt, dan zal zij niet zomaar kunnen annuleren zonder voor annuleringskosten op te draaien.

Als zij er onderuit wil komen zou zij zich nog kunnen beroepen op de colportagewet, zij heeft nl 8 dagen de tijd het contract te ontbinden na ondertekening. Staat er over de 8 dagen niets in het contract dan is het nietig en kan zij onbeperkt, dus ook na 8 dagen, onder de overeenkomst uit.

Overigens zeer merkwaardig dat er op internet niets is te vinden over deze organisatie. Heeft u wel een adres en KvK nummer van dit bedrijf?

zoekster
door zoekster - Sep 20, 2013 om 00:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik ben even verder gaan speurneuzen en kwam uit bij het volgende bedrijf
Luxus Reisen BV
Voordijk 349
2993BB Barendrecht

kvk 02073518

Waarvan de hoofdvestiging in Duitsland zit.

Mozartstrasse 6 0
26197 Grossenknete

Maar die ook weer gelinkt schijnt te zijn aan Luxus Reisen Zweefbaan 16 in Winschoten, die weer gelinkt is aan Saturn Reisen Zweefbaan 16 Winschoten, zelfde adres! Saturn is inmiddels uitgeschreven uit het handelsregister (kvk). Die laatste hield zich overigens bezig met allerhande verkoopdemonstraties.
klik HIER

Misschien kan iemand van hieruit ook weer verder 'onderzoek' plegen naar dit bedrijf.

Verder was hier kort geleden iemand met een vraag over een 'gewonnen' prijs bij zo'n demonstratie van Tour Well.
klik HIER

Heeft uw schoonmoeder soms ook de reis 'gewonnen'?

Al met al komt het niet bepaald 'zuiver' over.

aurora1
door aurora1 - Sep 20, 2013 om 08:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ts en @zoekster, in Duitsland worden deze reizen veelal Kaffeefahrten genoemd en wordt voortdurend voor gewaarschuwd. De ZDF en/of de ARD besteden er regelmatig aandacht aan en laten af en toe o.a. gepensioneerde agenten "undercover" meereizen. Ik vond nog een video klik hier en een bericht: klik hier. Meerdere filmpjes erover zijn te vinden w.o. via Youtube : klik hier.
Het begint meestal met een brief (of telefoontje) met de aankondiging van een gewonnen prijs die op een demonstratie "afgehaald" kan worden en dan begint het intimideren om een reis te boeken etc. en dat vervolgens op die reizen nogal wat geïntimideerd wordt om allerhande dure zaken te kopen.

aurora1
door aurora1 - Sep 20, 2013 om 09:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Klik her voor een vandaag geplaatste post bij Discussies. En hier (klik) nog iets van Mercator Reizen. N.m.m. alles van hetzelfde genre.