re
door redouanelallali Jun 15, 2017 om 11:59
Vakantie & reizen

Ik moet 65 euro overmaken naar great deals fligts maar ze hebben al me gegevens

ik werd gebeld door great deals flights en ze zeiden dat ik ooit had mee gedaan aan vragenlijst bij een van de deze winkels ..... maar omdat er een winkel stond waar ik was geweest dacht ik oke ik luister verder. toen het over het winnen van 2 vlieg tickets is dacht ik al van, hier klopt iets niet.
maar omdat ze al me gegevens al hadden incl. rekening nummer, dacht ik dat wel oke was. mensen om mij heen zeiden ook dat leuk was en dat ik verder moest luisteren. en ik met mijn domme kop ging verder met het gesprek en toen hij zei dat er een pakket opgestuurd zou worden, dan kon ik de codes invullen. ik kon zodra ik het pakket had hem terugsturen als annulering, maar ik heb nooit wat binnen gekregen. nu werd ik gebeld dat de annulerings periode voorbij is en ik voor een bepaalde tijd het geld moet overmaken, anders word het naar incasso gestuurd. op het moment weet ik niet wat ik moet doen nu.
ik weet dat ik dom ben geweest maar normale antwoorden zou fijn zijn.

1830 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 15, 2017 om 12:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dan maar het meest normale antwoord.

Wat u moet doen, helemaal niets. Verder alles gewoon negeren. Houd uw bankrekening in de gaten dat er niets door hen geïncasseerd wordt. Als dat gebeurt, direct storneren.

Één advies, in het vervolg direct zulke telefoontjes afkappen. Allemaal onzin en tillerij.

Cookies
door Cookies - Jun 15, 2017 om 12:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Aanvulling op antwoord @tijger1: ook nooit meer dergelijke fake vragenlijsten / enquêtes invullen. Die zijn alleen bedoeld om aan je gegevens te komen.

re
door redouanelallali - Jun 15, 2017 om 12:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

ze zeiden ook dat ze naar incasso zouden sturen zodat  er meer gevraagd gaat worden en dat de rekening kan oplopen. is dit waar of moet ik dat ook negeren want ze dreigde met deurwaarde

tijger1
door tijger1 Jun 15, 2017 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compleet negeren.

ka
door karin van der put Jul 5, 2017 om 13:44
1 Antwoorden / Vragen

Dankjewel voor advies,ik kreeg het benauwd van dreigement omdat ze al mijn gegevens hebben en beweren dat er een overeenkomst is.ga alles negeren ,maar hoop dat ze niet alsnog incasseren

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2017 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Houd uw bankrekening in de gaten. Mochten ze iets incasseren, direct storneren en dat nummer blokkeren.

ha
door halex - Jun 15, 2017 om 12:49
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Als ze niets op papier hebben, kunnen ze u niets maken. Negeren die dreigementen.

marita5
door marita5 - Jun 15, 2017 om 13:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Redouanelallali ,

Volledig negeren en vooral niet betalen , Great Deals Flights moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten .
Laat u ook niet bang maken / of onder druk zetten door een incassobureau :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

Voor verdere informatie incassobureau , wat mogen ze wel / wat mogen ze niet , klik op de rode regel ( lees blauwe balk )

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

re
door redouanelallali - Jun 15, 2017 om 13:15
2 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt allemaal!!