Do
door DonnaDamen Jul 15, 2017 om 15:57
Vakantie & reizen

Mag een organisatie zomaar 500 euro borg p.p. vragen?

Betreft: klacht borgsom vakantiepark de Roompot

Samen met een aantal vriendinnen hebben we één accomodatie geboekt bij de roompot. Dit was bij het park in Renesse, Soeten Heart.
Wij hadden een 8 persoons accomodatie geboekt voor een weekend van vrijdag middag-maandag ochtend. Dit was voor de mooie prijs van 442 euro, hier kwam nog een borg van 60 euro bij. Wij hebben geboekt op één naam, en geen familie naam (of dit nog invloed heeft gehad weet ik niet..).

Één dag later kregen we een bevestiging via de mail (die eigenlijk telefonisch zou komen..). Waarin werd vermeld dat de borg voor het huisje anders is, omdat ze problemen hebben gehad met groepen. Daarom is volgens de Roompot een regeling ingesteld vanuit de gemeenten. Dat er een borg wordt gevraagd van 500 euro p.p.... dit zou neer komen op een borg van 4000 euro per huisje voor dit ene weekendje, met een accomodatie van 442 euro. Belachelijk vind ik zelf. Ook vraag ik me af wat de verhouding is van deze gevraagde borg. Mag een organisatie zoveel borg vragen voor een accomodatie van die prijs? Nu heb ik mijn boeking direct geannuleerd, het geld wordt terug gestort, wanneer dit zal zijn kon de receptioniste mij niet vertellen. Ik kreeg na mijn verzoek een schriftelijke bevestiging via de mail, dit was niet standaard.

Ik ben behoorlijk boos over de gang van zaken en wij gaan nu snel opzoek naar een nieuwe locatie. Ik heb dit ook over gebracht aan de telefoniste, die leek hier niet echt van onder de indruk. Ook enig begrip ontbrak volledig.

19126 12 Rapporteer

getty
door getty - Jul 15, 2017 om 15:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ze mogen hun eigen voorwaarden stellen, dus ja dit mag.
Of het verstandig is is een tweede, goedwillende mensen jagen ze zo dus weg.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 15, 2017 om 17:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En kwaadwillende houden ze zo weg.

johanv1100
door johanv1100 Jul 18, 2017 om 08:58
63 Antwoorden / Vragen

Kortom ze jagen iedereen weg naar het buitenland

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2017 om 16:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hebben geen krimp, want we worden overspoeld door Duitsers.

Dat er voor een groep jongelui een wat hogere borg wordt gevraagd, kan ik mij indenken, maar
€ 500 per persoon, is compleet belachelijk.

Cookies
door Cookies Jul 15, 2017 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Om discriminatie te voorkomen dan ook maar een hogere borg vragen aan ouderen in een scootmobiel.

tenormin
door tenormin Jul 15, 2017 om 16:21
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Wat heb jij toch tegen ouderen op een scootmobiel? ;-))

tijger1
door tijger1 Jul 15, 2017 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar alleen als ze onder de 74 zijn want daarboven wordt gevonden dat ze extra beschermd moeten worden.

Do
door DonnaDamen Jul 15, 2017 om 16:24
Antwoorden / 1 Vragen

De roompot weet niet eens dat wij een vriendinnengroep zijn, ze weten wel dat wij geen familie zijn en dat wij tussen de 20 er 55 jaar oud zijn. We zouden ook 2 families kunnen zijn, mijn gezin zit ook in deze leeftijdsgroep De volgende keer maar boeken onder een familie naam...?

Cookies
door Cookies Jul 15, 2017 om 16:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, heb je dat wel goed gelezen? Is het niet de omgeving die in dat geval extra beschermd moet worden? @tenormin: niks, zolang ze niet proberen mij ook in een scootmobiel te krijgen.

tijger1
door tijger1 Jul 15, 2017 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Mijn reactie refereert aan het topic van die fietser die achterop een auto reed. Daarin wordt geklaagd dat fietsers voordeel hebben. En iemand vindt dat dat voordeel alleen van toepassing zou moeten zijn voor kinderen tot 14 en bejaarden vanaf 74. Edit moet zijn 78.

costnix
door costnix Jul 16, 2017 om 13:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin: moet u maar eens gaan kijken in De Kroon passage in Lelystad.De wordt regelmatig (1 à 2 keer in de maand een electtrische schuifdeur door een scootmobieler kapot geramd :-(

tijger1
door tijger1 Jul 16, 2017 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of je wordt erdoor van de sokken gereden, of het houden samen praatje pot voor de entree van een winkel. Oftewel geen hangjongeren maar zitouderen.:-)

ki
door kibebo Jul 24, 2017 om 13:49
11 Antwoorden / 7 Vragen

Volgens mij dwalen we af

Cookies
door Cookies - Jul 15, 2017 om 16:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uit de alg. voorwaarden van Roompot:

14. WAARBORGSOM EN VERREKENING

In verband met de “eindcontrole” zal op de meeste parken een waarborgsom per persoon en/of per gereserveerde Accommodatie per periode in rekening worden gebracht.

De Ondernemer behoudt zich het recht voor om in bepaalde situaties bijvoorbeeld bij reservering c.q. aankomst c.q. verblijf van een gemelde of niet gemelde Groep, per Groep of per individuele Gast van die Groep alsnog een (extra) waarborgsom/ schoonmaak/extra linnengoed in rekening te brengen.

De Ondernemer heeft te allen tijde het recht om vorderingen (zoals openstaande posten, boeten en schade) op de Recreant en de onder diens overeenkomst vallende Gasten, uit welke hoofde dan ook, te verrekenen met alle door hen betaalde bedragen, waaronder de (extra) Waarborgsom. Zo nodig zal een aanvullende factuur worden nagezonden

De (extra) Waarborgsom of het restant daarvan wordt uiterlijk 7 dagen ná het vertrek teruggestort mits de Accommodatie achtergelaten wordt conform onze (schoonmaak)voorschriften en er geen (schade)bedragen ter verrekening meer openstaan. Door het terugstorten van de waarborgsom wordt geen afstand gedaan van enige schadevordering of schadevergoeding in welke vorm dan ook. Eén jaar na vertrek vervalt het recht op restitutie van de waarborgsom.

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2017 om 16:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb dit ook over gebracht aan de telefoniste, die leek hier niet echt van onder de indruk.
Nee, waarom zou ze ook. Die is geen belanghebbende in deze 'zaak'.
Belachelijk vind ik zelf.
Ja, dat vind jij dus.
Wat denk je dat zo'n huis(je) kost als het 'gesloopt' wordt?
Ze hebben blijkbaar slechte ervaringen met huurders en dekken zich nu in.

Dat het als een koude douche op je overkomt kan ik me voorstellen, aangezien je geboekt hebt zonder de hoogte van de waarborgsom p.p te kennen.
Dát er een waarborgsom gevraagd kon worden had je kunnen weten als je de voorwaarden gelezen had.
Suc6 met het vinden van een andere accomodatie.

Do
door DonnaDamen Jul 15, 2017 om 16:27
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is een receptioniste een visitekaartje van een organisatie... en dus moeten zij ook begrip kunnen tonen wanneer klanten ontevreden zijn!
Zeker als een huisje gesloopt wordt kost dat geld, in mijn ogen kun je dan geen accomodaties meer verhuren als je zo denkt.

tijger1
door tijger1 Jul 15, 2017 om 16:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@donna. Die receptioniste zal die klacht vaak genoeg gehoord hebben en was het geen callcenter medewerkster?

gerbera
door gerbera Jul 15, 2017 om 16:50
7360 Antwoorden / 14 Vragen

Ts was wel op de hoogte van de borgsom.
prijs van 442 euro, hier kwam nog een borg van 60 euro bij.
Dat dit verhoogd wordt naar € 500 pp is belachelijk.

Cookies
door Cookies - Jul 15, 2017 om 16:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nou, dat valt niet echt onder 'jongeren'. Lijkt er dus op dat ze dit ook bij grotere groepen doen, ongeacht leeftijd. Heb eigenlijk geen idee of andere vakantieparken ook zo'n belachelijk hoge waarborg vragen.

Zolang mensen bereid zijn zo'n achterlijk hoge waarborgsom te betalen, zal er geen verandering in hun beleid komen.

DOOR DONNADAMEN 15 JUL. 2017 OM 16:24
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

De roompot weet niet eens dat wij een vriendinnengroep zijn, ze weten wel dat wij geen familie zijn en dat wij tussen de 20 er 55 jaar oud zijn. We zouden ook 2 families kunnen zijn, mijn gezin zit ook in deze leeftijdsgroep De volgende keer maar boeken onder een familie naam...?

panter22
door panter22 - Jul 15, 2017 om 17:29
6599 Antwoorden / Vragen

Die Roompot wil zeker alleen maar gezinnetjes hebben met kleine kinderen.
Om dat te bereiken, gaan ze de waarborg voor mensen die niet tot de doelgroep horen fors verhogen. Dan blijven die wel weg.
Maar volgens hun regels behoren 2 bejaarde echtparen die samen een huisje willen huren ook tot de risicogroep om dat  huisje kort en klein te slaan. Die betalen ook €500 p.p. extra borg.
Er zijn problemen geweest in het verleden:http://www.pzc.nl/algemeen/vakantieparken-nemen-gasten-onder-de-loep~a0200a73/

https://www.bungalows.nl/nl/bungalow-zeeland/roompot-vakanties-soeten-haert.html
- Er wordt een waarborgsom gevraagd, € 65,- per accommodatie (staat op de factuur van het park en wordt na verblijf teruggestort).
- Tijdens Hemelvaart en Pinksteren kunnen jongeren helaas niet verblijven op de park Soeten Haert.
- Groepsboekingen (muv families) tijdens Hemelvaart, Pinksteren en Fronleichnam zijn niet toegestaan.
- Roompot Vakanties hanteert voor reserveringen met meer dan 3 personen (muv families) een waarborgsom van €500,- per persoon. Er bestaat de mogelijkheid dat Roompot Vakanties telefonisch contact met u opneemt voor aanvullende informatie. Verblijft u met 2 personen in de leeftijdscategorie van 18 t/m 25 jaar op het park dan wordt er een waarborg van € 50,- pp. berekend.

reflecs
door reflecs - Jul 15, 2017 om 17:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ergens anders wordt het wel, zoals het hoort, van te voren aangegeven:

  1. Op last van de gemeente worden groepen op dit park alleen toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Wanneer een gemaakte boeking in de risicogroep valt zal er een waarborg van € 500 per persoon worden gevraagd. Deze borg dient vooraf betaald te worden en zal na het verblijft en controle van de accommodatie binnen een week worden terug gestort.
  2. In de risicogroep vallen sportgroepen en gezelschappen waarbij het gezelschap enkel uit mannen of vrouwen bestaat met de leeftijd van 18 tot 35 jaar zonder kinderen.

https://www.aanzee.com/nl/vakantiehuis-nederland/renesse/vakantiepark-soeten-haert-type-sd8c.htm

Dat zou Roompot ook moeten doen.

edrick3
door edrick3 Jul 15, 2017 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De Soeten Haert is onderdeel van Roompot vakanties! ;-) https://www.roompot.nl/vakantieparken/nederland/zeeland/de-soeten-haert/

reflecs
door reflecs Jul 15, 2017 om 18:05
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Maar daar, op de site van Roompot zelf, staat het niet. Of het is heel goed verstopt.

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2017 om 18:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

In de risicogroep vallen sportgroepen en gezelschappen waarbij het gezelschap enkel uit mannen of vrouwen bestaat met de leeftijd van 18 tot 35 jaar zonder kinderen.
En daar vallen jullie toch niet onder? Heb je dat niet duidelijk aangegeven?
Zou toch eens een klacht indienen bij de directie.

Postadres
Roompot Service
Postbus 12
4493 ZG Kamperland

we
door weethet - Jul 17, 2017 om 14:26
107 Antwoorden / 2 Vragen

De gemeeente  staat hier dus duidelijk buiten. Lekker bij centerparcs boeken zonder gezeur! Port Zelande

pi
door pieterwolters Jul 17, 2017 om 22:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dan heb je alleen wel het nadeel dat je naar CenterParcs moet. Dat wil je toch niemand aandoen?

donna53
door donna53 - Jul 17, 2017 om 18:14
98 Antwoorden / 10 Vragen

De volgende keer gewoon boeken bij Landal. Hebben wij ook een aantal jaar gedaan en daar worden niet zulke achtelijk hoge borgsommen gevraagd.

mo
door mof - Jul 21, 2017 om 18:03
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ze mogen borg vragen wat ze willen. U mag huren wat u wilt. Het is wat dat betreft een vrije markt.

ki
door kibebo - Jul 24, 2017 om 13:42
11 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Donna,

Wij zijn recentelijk geweest voor 5 dagen zeeland, en hadden geen internet,,,,fijn als het regent