so
door sonja hendriksma Mar 11, 2017 om 21:46
Vakantie & reizen

Moët de Reisberuro de reissue given ik had hem al beta alt nu blink then hij duu

Ik heb gist een aanbieding voor reins na Mallorca heb de ze gelijk Telefonica geboek ten betaalt nu kreeg ik paar u later Telefonica prijs kleptocracy niet de acomodatie was veel duurde stone fut op de zijn nu komen ik hemhouden maar moest veel bij betalen of kom me geld terug Krijge ik zij dat dat niet volg afspraak is en wil Gewoon die Reid voor die prijs morgen ze dat doen

2049 17 Rapporteer

fa
door familyman - Mar 11, 2017 om 21:50
888 Antwoorden / 1 Vragen

Zonder vervelend te willen doen, maar graag ondertiteling, ik snap er niets van.

gerbera
door gerbera - Mar 11, 2017 om 22:08
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Gelukkig heb in héél veel vreemde talen gestudeerd maar helaas voor u, u kunt die reis niet maken voor die prijs. Ik maak op dat de prijs van betreffende accomodatie fout vermeld was. Dit kan gebeuren, wat wel slordig is van betreffend reisbureau, maar als men voor die prijs niet kan leveren is het of bij betalen of uw geld terug. Zou voor het laatste kiezen en bij een ander reisbureau kijken of u die reis alsnog voordeliger kan boeken.

marita5
door marita5 - Mar 11, 2017 om 22:26
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sonja Hendriksma ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/accommodatie/mag-ondernemer-prijs-wijzigen-van-accommodatie-na-boeking

Ge
door Genee - Mar 11, 2017 om 22:49
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Herstel

gerbera
door gerbera Mar 11, 2017 om 22:54
7358 Antwoorden / 14 Vragen

wel eens van dyslexie gehoord?

gerbera
door gerbera Mar 11, 2017 om 22:56
7358 Antwoorden / 14 Vragen

ff snel uw tekst gewijzigd, klink in elk geval iets beter.

tenormin
door tenormin Mar 12, 2017 om 00:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja @gerbera, ik heb dyslexie, daarom lees ik ook vaak verkeerd. Maar dit topic is niet alleen dyslexie: acacadabra.

Ge
door Genee Mar 12, 2017 om 10:51
1509 Antwoorden / 1 Vragen

TS heeft 7 januari ook een vraag gesteld.

tenormin
door tenormin Mar 12, 2017 om 11:43
16826 Antwoorden / 108 Vragen

precies @toonder, daar werd wel 'normaal' Nederlands geschreven. Dus rara, hoe kan dit? Under the "affluence of incohol" misschien (moet ook vertaald worden. ;-))

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2017 om 22:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Laat uw geld terugkomen en kijk bij ern ander reisbureau.

Wi
door Wil_H - Mar 11, 2017 om 23:11
270 Antwoorden / Vragen

Probeer het nog eens een keer als je je roes uit geslapen hebt.
Ik weet miet wat je geslikt, gespoten, gesnoven of gedronken hebt, maar gezond kan het niet zijn.

tenormin
door tenormin - Mar 11, 2017 om 23:43
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@sonja, je naam klinkt Nederlands; je tekst/vraag/mededeling klinkt Chinees. Wat kleptocracy  betekent: geen idee, ook stone fut: puzzel. Los liever een cryptogram op dat dit 'verhaaltje'. "Gewoon die Reid voor die prijs morgen ze dat doen". Ja hoor, morgen doen ze het.

marita5
door marita5 - Mar 12, 2017 om 00:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zal proberen om dit te vertalen :

Moet reisbureau de reis geven , ik had al betaald , maar nu blijkt dat de reis duurder is .

Ik zag gisteren een aanbieding voor een reis naar Mallorca , ik heb meteen via de telefoon geboekt en de reis betaald .
Nu krijg ik een paar uur later telefoon en is de prijs van de accommodatie duurder , er stond een fout vermeld op hun site , ik kan de reis behouden maar dan moet ik veel bijbetalen., of ik kon mijn geld terug krijgen.
Ik zei dat dit niet volgens afspraak is en wil gewoon de reis voor die prijs , mogen ze dat doen .

tenormin
door tenormin Mar 12, 2017 om 10:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Vertaal dan ook nog even: cleptocracy? ;-)

marita5
door marita5 Mar 12, 2017 om 10:47
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Herleiden naar kleptocratie > financieel eigen belang ., er zijn veel dingen die je daar op kunt toepassen ( zoals diefstal ) maar ik vond financieel eigen belang meer toepasselijk .

ha
door halex - Mar 12, 2017 om 00:38
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, wees blij dat u uw geld terug kunt krijgen. U kunt de reis toch bij een ander boeken? Mocht de reis overal duurder zijn, dan weet u zeker dat het een foutje van het reisbureau is. En dat ze niet iets tegen u persoonlijk hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 12, 2017 om 01:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Respect!

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 12, 2017 om 01:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Eindelijk.......Het Google translate virus heeft ook de Kassa site bereikt. Het wachten is op goedkope sportschoenen, natuurlijk met bijbehorende klachten en vragen achteraf.

diumenge
door diumenge - Mar 12, 2017 om 03:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zuid-Afrikaans?

costnix
door costnix Mar 12, 2017 om 11:35
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is nog te begrijpen, als je het hardop leest.
OT: Ik sprak tijdens mijn reis in Zuid-Afrika Engels, dan heb je geen babelonische spraakverwarring.

edrick3
door edrick3 Mar 12, 2017 om 12:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

babelonische?
Lijkt me tóch spraakverwarring. ;-)

ma
door marleenvanh Mar 12, 2017 om 12:29
451 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, iemand die een andere taal (waarschijnlijk Spaans) direct door een vertaalmachine in het Nederlands heeft laten vertalen. Doe dat altijd in (via het) Engels dan krijg je bijna altijd iets wat wel duidelijk is, want vertalen van en naar het Engels kunnen de meesten het beste.
Zuid-Afrikaans is trouwens heel goed te begrijpen voor een Nederlander met een beetje taalgevoel.

diumenge
door diumenge Mar 12, 2017 om 13:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee hoor, een vertaalmachine geeft niet zulk slecht resultaat bij een vertaling van Spaans naar Nederlands. Of het moet een vertaling naar Afrikaans zijn...

re
door red1 - Mar 12, 2017 om 08:55
329 Antwoorden / 1 Vragen

Is dit Nederlands ?? begrijp er niks van

marita5
door marita5 Mar 12, 2017 om 09:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@red1 , lees mijn reactie om 00.25 , hopelijk begrijpt u het dan .

gerbera
door gerbera Mar 12, 2017 om 11:03
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Had ik ook al min of meer vertaald op 11-3, 22.08u in mijn reactie.;-)

ne
door neodutchio - Mar 12, 2017 om 11:22
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt er helemaal aan wat u betaald heeft en had kunnen indenken dat de prijs niet zou kunnen kloppen. Had u bv €100 betaald terwijl de normale prijs €500 is, dan wist u dat het niet kon kloppen.

Wat heeft u betaald en wat zou u moeten bijbetalen?

costnix
door costnix Mar 12, 2017 om 11:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als het een voetreis was, had het nog gekund :-D

costnix
door costnix - Mar 12, 2017 om 11:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hij lijkt wel een Google vertaling uit het Spaan!

jo
door jorisw Mar 12, 2017 om 12:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt op een combinatie van autocorrect in een andere taal dan Nederlands, en snel/onzorgvuldig typen, al dan niet onder invloed van iets....

costnix
door costnix Mar 12, 2017 om 18:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou kunnen.
Ik heb autocorrect ook wel eens verkeerd staan, maar ik ALTIJD de tekst zelf na voordat ik deze verstuur.

diumenge
door diumenge Mar 12, 2017 om 18:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Costnix, behalve vandaag om18:17 uur dan ;-)

ma
door marleenvanh - Mar 12, 2017 om 12:26
451 Antwoorden / 1 Vragen

What? Que? In English please / En español por favor.....

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2017 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jammer dat je de reis niet voor de eerst aangeboden prijs kunt krijgen.
Telefonisch geboekt én betaald? Betaald per telefoon?
De keus is nu aan jou: bijbetalen of geld terug.

me
door mein33 - Mar 12, 2017 om 17:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@sonja hendriksma,

Haastige spoed is zelden goed, dat blijkt maar weer bij het overhaast boeken van een (aanbieidings)reisje, zonder alle informatie vooraf tot u te nemen. Maar ja, zo'n prachtige aanbieding kan je toch niet aan je voorbij laten gaan ;-))
Maar zo ook bij het typen van uw klacht/vraag, uw vingers gaan sneler dan uw gedachtengang en daardoor ontstaat een dergelijk verwrongen misser.
En nu staat u voor de keuze om a/ de bijkomende kosten alsnog te betalen om uw reisje te kunnen/mogen maken of b/ uw geld terug vragen/krijgen indien u besluit om het e.e.a. te annuleren.
Tot welk besluit u ook mocht komen, het is voor u maar te hopen dat u bij allebei de mogelijkheden krijgt waar u recht op hebt, al heb ik daar zo mijn bedenkingen over.