ro
door ronald eveleens Jun 5, 2017 om 13:38
Vakantie & reizen

Mogelijke oplichting supersaver travel?

Vrijdag namiddag om 17.50 een boeking gemaakt met supersaver, na ontvangst confirmatie bleek dat ere een fout zit in terugvlucht datum(maand 7 ipv maand 6) om 17.54 supersaver aan de lijn en gevraagd om aanpassing van de datum. Niet mogelijk en zij bieden an het te cancelen zodat een nieuwe boeking gemaakt kan worden. Kosten 65 euro. Onduidelijk is wie de fout heeft gemaakt. Ik zelf? of ergens bij supersaver? Niet echt duidelijk maar je gaat wel aan je zelf twijfelen. Opnieuw proberen te boeken. Niet mogelijk. Omdat hier in Finland waar wij wonen, de boeking in combinatie gaat met kopen op afbetaling via Klarna leningen. Om 17.50 is na het nbhoeken inmiddelijk de lening voor de ticket goed gekeurd. Na het cancelen van de ticket is echter niet de lening aanvraag met Klarna gecanceld. Zowel Supersver en Klarna zijn niet open in het weekend. Dat is et hun andere kantoren in andere landen ook zo. Ook in Nederland. na 18.00 alle telefoons staan uit. Klarna heeft dus het geld voor de ticket betaald aan supersaver op maandag ochten terwijl er dus geen boeking(meer) was. En Klarna claimt dit geld nu van mij en supersaver zou het terug moeten betalen aan mij en dan -65 euro dus. En dat erwijl ze mijn bankrekening niet eens weten...... Bij de politei aangifte gedaan van Fraude en contact op genomen met de rechtsbijstand. Kan 2 weken duren en dat terwijl op zeer korte termijn, vandaag 4 juni dus, gevlogenj had moeten worden en niet meer kunnen boeken tot pas over 2 weken op zijn vroegst. Zowel supersaver als Klarna weigeren het op te lossen. De betreffende airline contact opgenomen en die zeggen geen boeking te hebben ontvangen op vrijdag avond. Dus Supersvr was er niet aan toegekomen de boeking zelfs te maken met de matschappij en de maatschappij zegt ook dat als een boeking binnen 24 uur na gemaakt te zijn, gecanceled wordt, er geen kosten in rekening worden gebracht.

6546 9 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 5, 2017 om 14:01
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Mooie woorden he, fraude en oplichting. Bent ook u bekend met de woorden laster en smaad?

U boekt een reis en er komt een foutieve datum op te staan. De data op de tickets is gelijk aan wat u online ingeeft. U wilt deze tickets betalen via een 'kopen op afbetaling' regeling. Dit alles gebeurt op vrijdag. Vrijdag vanaf 18uur is alles dicht, zaterdag en zondag dicht en vandaag ook. Als het kantoor dicht is, hoe kan alles dan geannuleerd worden? Normale procedure is dat u natuurlijk de rekening krijgt. Nu moet er geannuleerd worden, dan moet u eerst wachten totdat de annuleren voltooit is en kan er terug betaald worden.

Iets meer geduld hebben in een weekend dat iedereen vrij is en niet zo snel roepen met fraude en oplichting!

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2017 om 14:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U maakt een fout en wil het op andermans bordje schuiven. Dat gaat niet lukken.

ro
door ronald eveleens Jun 5, 2017 om 15:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

waar staat dat dat ik en fout maak? Het is mogelijk ja, dat zal ik niet ontkennen, je gaat aan je zelf twijfelen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik een foute datum zou hebben ingevuld, zo een boeking doe je zorgvuldig maar na alles in geuyld te hebben, vergeten een screenshot te maken. Dus enkle minuten later de bevestiging en toen onmiddelijk gezien dat er een fout was, binnen 4 minuten na de boeking. Dan kun je twisten wie de fout heeft gemaakt, ik kan niet bewijzen dat ik het niet heb gedaan, kunnen hun bewijzen dat ik het wel heb gedaan? het stond fout op de bevestiging dat is alles wat ik weet. De airlines rkenen geen boete of extra kosten als het binnen 24 uur na de boeking aangpast of genaanuleerd moet worden en de airlines hebben ook geen boeking binnengehad in mijn naam dus, geeft te denken.

tijger1
door tijger1 Jun 5, 2017 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U beticht die club van oplichting, dus u zult dat moeten bewijzen. En als er werkelijk zoverl klachten zijn over die club, waarom boekt u daar dan? En dan een reis op afbetaling? Het moet niet gekker worden. Hoor van Finse vrienden nooit dat zij op afbetaling moeten boeken.

ro
door ronald eveleens - Jun 5, 2017 om 14:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

wat een apart en sarcastisch getint antwoord Meneer NEODUTCHIOwaaruit blijkt dat U mijn probleem niet geod genoegh gelezen hebt en U halverweg U oordeel al klaar heeft zonder verder te lezen'
Ik vertelde, als je vgerder gelezen had, dat de tickiet wel geannuleerd was, en deze is geannulee4rd door supersaver zelf binnen 4 minuten na booking, omdat ze weigerden de terugvlucht de datum te corrigeren. Ik is het niet zeker of ik zelf de fout heb gemaakt of supesaver. Er zijn vele klachten bekent dat supersaver zelf fouten maakt bij andere mensen en wweigert ze te corigeren. Deze fouten ontdek je zodra je de vlucht bevestiging binnekrijgt en is niet eerder te zien. Spersaver biedt aan om gratis een vlucht om te boeken op hun website als er fouten zouden zijn maar rekent 65 euro voor annuleringen en dan moet je opnieuw boeken. Ik vertelde dus dat de boeking gedaan was om 17.50 uur vrijdag 2 juni en dus gannuleerd door supersaver 4 minuten later. Echter hadden ze even zo goed niet geannuleerd bij het bedrijf wat hun betaalde, en de airlines hebben nooit een boeking binnen gehad, want zelf ook ter controle de airline contact op genomen omdat na 18.00 uur supersavger niet meer bereikbaar was. De geplande vlucht zou dus bvandaag maandg middag zijn en gaat niet door, omdat supersaver het geld vandaag maandag ochtend op hun rekening hebben gekregen omdat ze het verzoek tot betaling niet hadden afgemeld. betektn dus dat ze betaald hebben gekregen voor een boeking die niet gemaakt is bij de airlines. Beteknt dat ze pas over 2 weken tot 'terug betaling' overgaan en dan op mijn persoonlijke rekening willen storten minus 65 euro. Dat betekent dat er geen mogelijkheid meer is opnieuw te boeken binen 2 weken en dus zeker niet voor een vlucht voor vandaag. Ben ik nu duidelijker meneer NEODUTCHIO? en dat is, geld vangen en niet terugbetalen voor een boeking die niet is gemaakt bij de airlines, fraude en oplichting. Ook sugereer ik, voordat je sarcistisch mij beschuldigd van smaad en laster, verdere klachten over supersaver op te zoeken op internet, dan kom je er achter dat ik zeker niet de enige ben.

ne
door neodutchio Jun 5, 2017 om 23:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als Supersaver of Spersaver (u maakt er steeds wat anders van) zoveel fouten maakt, waarom daar boeken?

Maar even in Jip en Janneke taal: U boekt een vlucht. Tegelijkertijd met het boeken gaat de betalingen via een tweede partij om op afbetaling te kopen. Dat u binnen 4 minuten de vlucht annuleert betekend niet dat u ook de betaling geannuleerd heeft. Zodra u het akkoord van lening kreeg zal deze uitbetalen aan Supersaver. Als ik een lening afsluit voor het kopen van een tv en de tv gaat niet door zal ik zelf de kredietverstrekker moeten benaderen om te annuleren. Alleen u wilt graag direct geholpen worden en verwacht dat iedereen 24 uur per dag 7 dagen per week voor u klaar staat, maar weekend is weekend. Vanaf morgen werkt iedereen weer en zal Klarna benaderd kunnen worden. De belofte dat het geld binnen 14 dagen wordt terug betaald heeft u al (netjes volgens Nederlandse wetgeving, geen idee hoe het in Finland is), u zult dus moeten zorgen dat het met Klarna opgelost wordt.

Over ieder bedrijf zijn klachten te vinden, al dan niet terecht. Uw klacht valt onder absoluut onterecht. Sterker, het is netjes hoe Supersaver dit afhandeld, het probleem ligt echt bij u. En ook al zou u een gegronde klacht hebben, met termen als oplichting gaat dat echt niet opgelost worden hoor.

aurora1
door aurora1 - Jun 5, 2017 om 16:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft toch zelf die lening voor een vakantie op afbetaling bij Klarna aangevraagd? U heeft daar gegevens voor moeten verstrekken voor een goedkeuring. Dan is het toch logisch dat u zelf die lening annuleert en niet het bedrijf of de maatschappij die u met geld van de lening betaalt?
Het is uw eigen keuze om op afbetaling een reis te boeken, wonen in Finland heeft daar helemaal niets mee te maken.
Die "verplichting" om reizen bij Supersaver in Finland of waar dan ook via een lening bij Klarna te betalen kan ik nergens vinden.
Ik ben het dus met de andere reageerders eens.
Als er zoveel klachten over Supersaver zijn had u er maar beter niet kunnen boeken, maar in dit geval ligt de schuld van uw probleem bij uzelf. U kunt dus maar beter niet zo hoog van de toren blazen.
Voortaan misschien dan maar eerst sparen voor iets? Dan heeft u ook geen problemen zoals u schildert en hoeft u niemand te betichten van fraude etc.
Slechte Googlevertaling maar goed genoeg om te begrijpen:
https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=fi&u=http://www.supersaver.fi/klarna-instalment-info&prev=search
Lenen kost geld....
Het kan toch ook helemaal niet dat een derde zomaar iemand's leningen zou kunnen annuleren?

panter22
door panter22 - Jun 5, 2017 om 16:27
6599 Antwoorden / Vragen

Je houdt het spannend. Vrijdag een boeking maken 10 minuten voor sluitingstijd voor een vlucht op maandag.
Er is een fout gemaakt die niet meer op tijd hersteld kan worden. Lijkt mij geen sprake van oplichting.
Zijn die regels wel allemaal zoals je het hier schrijft?
Kijk in de algemene informatie:
http://www.supersaver.nl/Algemene-informatie

ro
door ronald eveleens Jun 5, 2017 om 22:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

goh? 10 minuten voor sluitingstijd, en wat denk je, zou dat bewust zijn, bewust een risko nemen? dus je zoekt op internet, komt een boekingsite tegen die er betrouwbaar uitziet en je boekt, geen idee dat een boeking/reissite niet bereikbaar is na 18.00 uur en in het weekend, want er kan altijd wat fout gaan. Wat ik wel weet is dat bij de wet geregeld, dat een airline geen annulering fee regelt als en boeking geannuleerd wordt of veranderd wordt binnen 24 uur na boeking, hoe krijg je dat voor elkaar als er niemand meer is in het weekend omdat binnen 24 uur te rgelen dan en de boeking/reservering codes bij de tooroperator anders zijn dan bij de airline? het koste dus heel wat moeite bij de airline om te zoekn en er achter te komen dat er nooit een boeking gemaakt was, en dat alles mijn schuld want dan had ik niet 10 minuten voor sluitingstijd moeten boeken, had ik dat geweten, had ik wel ergens anders geboekt niet waar.
Duidelijk een zaak van oplichting als ze toch doorgegaan zijn en het geld opö hun rekening krijgen zonder dat ze een boeking bij een airline hebben gemaakt en alleen intern gecanceld hebben en niet aangeboden hebben gelijk een neiwe boeking te maken. Maar de rechter zal er over oordelen.

ne
door neodutchio Jun 5, 2017 om 23:17
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als u de wet kent dat er binnen 24 uur kosteloos geannuleerd mag worden, wat doet u dan hier? Overigens heb ik nog nooit van die wet gehoord, in Nederland bestaat die namelijk niet.
En hoezo geen boeking? U heeft toch een vlucht geboekt? Dus er is een boeking en daar wordt voor betaald.

Succes voor de rechter. Ben wel benieuwd aan welke kant u komt te staan, u kunt ook als beklaagde daar terecht komen.

panter22
door panter22 Jun 6, 2017 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

De openingstijden van de klantenservice staan op de website, maandag t/m vrijdag 8-17 uur.
Je belde al buiten de openingstijden met de klantenservice.
De klantenservice heeft de boeking stopgezet, begrijp ik. En vanaf maandag zal de afhandeling kunnen plaatsvinden.
Hoe bedoel je alles is mijn schuld. Je hebt geboekt en er is iet misgegaan. Dat kan gebeuren,

ha
door halex - Jun 5, 2017 om 16:51
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Nee hoor, helemaal geen fraude of oplichting. U gaat allerlei verplichtingen aan. En maakt bij eentje ook nog een typefout. Dat is niet zomaar even hersteld omdat u met uw vingers knipt. Dat kan een paar dagen duren. Dus gewoon even twee weken geduld hebben. En dan mag u hier op de site vertellen hoe het er dan voorstaat. Tot dan!

ro
door ronald eveleens Jun 5, 2017 om 22:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

kijk, ik zie weer iemand die of niet goed gelezen heeft of mijn verhaal zo onduidelijk als wat. je gaat er van uit dat ik een typfout gemaakt hebt, vind je dat leuk om zo te oordelen, de consumetn zal wel de schuldige zijn. Ik weet het niet, je twijfewlt wel aan je zelf, maar aan de andere kant meerdere keren doorgelezen en het verschil tissen een 6 en 7 weet ik ook nog wel. Tijden zijn verandered, ik ben van het oude stempel dus, ik moet dus bewijzen dat het NIET mijn fout is, is het zo? en als het wel mijn fout isnetkengt het dat ik 2 weken moet wachten zodat ik niet kan reizen en bovendien die 65 euro kwijt raak? Heb je de voorwaarden gelezen op hun site? Ik nu wel. er staat 1)na ontvangst van de boeking bevestiging enkele minuten nar boeken, gelijk kijken of alles crrect is en indie niet gelijk bellen. Hebben we gedaan. 2) de boeking is bindend na ONTVANGST betaling. En ....die haddden ze nog niet ontvangen. ze hadden ontvangen dat de betaling goedgekeurd zou worden maar kregen van Klarna pas later betaald toen supersver op hun eigen suggestie de boeking gecanceld heeft. Ik kan ondertusen nu wel opnieuw boken maar moet iik een nieuwe betaling regelken want het geld dat zij al ontvangen hebben 771 euro, gebruiken ze niet voor een nieuwe boeking, die krijg ik mogelijk over 2 weken terug minus 65 euro, ik moet gewoon opnieuw boeken en opnieuw betalen maar niet via klarna dus.
Al jullie mensen zijn veranderd in computer robots, doet mij aan little Britain denken. Ik ben 60 en wat ik geleerd heb over bedrijf en klant relaties is wat anders als nu wordt toegepast. De computer is een hulpmiddel. Ondertussen n u is het zo dat de computer boeven de mens gesteld wordt. regel1)De computer heeft altijd gelijk, regel2 indien de mens gelijk heeft verwijs naar regel 1.  als je geen fout hebt gemaakt moet je bewijzen dat je geen fout hebt gemaakt. Met de banken precies het zelfde. vroeger een balie, je ging naar de bank en deed je zegje. kwam altijd goed en bij een reisbureau net zo. nu, zelfs als je 90 bent, moet je maar leren met een atm machine om te gaan en internet bankieren met de pc, elke fout die gemaakt wordt komt voor het konto van de consument, had je maar beter op moeten letten en de fout zal wel bij jou liggen vaak gehoord, maar is dat wel zo?

tijger1
door tijger1 Jun 5, 2017 om 22:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u dus niet goed kunt typen, had u naar een reisbureau moeten gaan om daar te boeken. Het is namelijk zo, wie eist, bewijst. Heel simpel.

ne
door neodutchio Jun 5, 2017 om 22:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Gezien de manier hoe hier getypt is is het een wonder dat er slechts 1 datum verkeerd is ingetypt.

ro
door ronald eveleens Jun 5, 2017 om 23:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

ja ja, zo lust ik er nog wel een paar, misschien zou ik niet goed kunnen typen maar goed lezen van mijn artikel kost zker ook moeite door verschillende mensen hier. Het is niet zeker dat ik de fout gemaakt heb. Er zijn meeerdere klachten over supersaver betreft foute gegevns op de boekingsbevestiging. Jullie gaan er compleet van uit dat het mijn fout wel moet zijn want een computer en website maken geen fouten. Ik kan bewijzen dat supersaver wel degelijk fouten maakt geien dat er op de annulerings email die ik dus kreeg enkele minuten later er behalve de annulering ook een 2de annulering opstond van een vlucht naar zweden op 29 april wat niets met mij te maken heeft, foutje van de computer misschien? Ook ga je er van uit dat als je een fout maakt met invullen en binnen 4 minuten het wilt coorigeren, ik niet moet zeuren, eigen schuld dikke bult dus. Klantvriendelijk of ben ik gewoon ouderwets. je hebt niet meer met mensen te maken maar je praat met computers of mensen die iets voorlezen van een scherm, moet ik aan little britain denken, 'computer says no....ughe' en dat accepteer ik niet. Mensen maken fouten, zeker, maar je hoeft niet voor elke fout zeker als het om minuten gaat, als klant een boete te betalen aan een bedrijf wat jou als klant wil. Maar ik schrij hier niet om op hulp te rekenen, ik hoef ook geen hart onder de riem, is schrijf hier om te waarschuwen voor bedrijven als supersaver die uit zijn om met truukjes en stijfheid je van je geld af te helepen zonder dat je een vliegtuig te zien krijgt en elke vorm van een fout, komt op het konto van de klant ook al ben je maar 4 miunten klant en of het nu wel of niet je fout is, probeer het maar terug te krijgen.

ne
door neodutchio Jun 5, 2017 om 23:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U zegt het goed, een computer kan geen fouten maken. Als u op het boekingsformulier een 6 intikt is er geen computer die daar een 7 van maakt. En niemand heeft u geld afgetroggelt, u heeft betaald voor een geboekte vlucht. Of de vlucht nu binnen 4 minuten of 4 dagen geannuleerd wordt, u krijgt netjes uw geld terug. Minus de kosten die in rekening gebracht worden voor het annuleren. Dat u allerlei trucjes heeft om aan geld te komen via betalingsregelingen kan Supersaver niets aan doen natuurlijk.

ha
door halex Jun 5, 2017 om 23:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Zoals ik al schreef: over twee weken mag u de ontknoping hier vertellen. Dus nogmaals tot dan!

Gr
door Grunn1 - Jun 6, 2017 om 09:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je commentaar hebt op elk antwoord kan je beter op een Fins forum gaan klagen. Je woont in Finland en boekt een vlucht in Finland hierop zijn dan ook de Finse regels van toepassing en niet de Nederlandse. [edit-redactie]

Ge
door Genee - Jun 6, 2017 om 10:13
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat had supersaver, nadat uw reis geannuleerd was,  volgens u moeten doen?