pd
door pdknol May 18, 2017 om 21:25
Vakantie & reizen

Peter Langhout misleidt 5 daagse bus reis Disneyland Parijs

Mijn dochter heeft bij een filmpje van Enzo Knol, een filmpje gezien over Disneyland Parijs.

"Einde van de dag wordt afgesloten met de sprankelende avondshow Disney Illuminations en bij het Kasteel van Doornroosje met schitterend vuurwerk, adembenemende lichtprojecties en verbluffende special effects."

We hebben daarom een reis geboekt. Op diverse reizen sites wordt geadverteerd over de laatste gedeelte van de dag. We hebben voor de zekerheid ook Peter Langhout reizen gebeld of we daadwerkelijk de show konden zien zoals ze ook op hun site hadden geschreven. Peter Langhout Reizen garandeerde dat alle informatie op hun site correct staat en dat we de sluitingsshow gewoon kunnen zien. Daarom via telefonisch de reis geboekt.

Helaas toen we de 5 daagse reis geboekt hadden en in Disneyland Parijs waren mochten we de sluitingsshow niet meemaken. De chauffeur zei dat ze altijd de laatste gedeelte van de reis niet doen, omdat de chauffeur voldoende tijd moet krijgen om te kunnen slapen. Ook Peter Langhout Reizen bevestigde dat ze de laatste gedeelte van de reis weg halen.

Nu heeft Peter Langhout Reizen bepaalde teksten aangepast op hun site. Maar er staat nog steeds volgende tekst op hun site.

Onderstaande informatie is te vinden bij --> "5 dagen busreis Parijs incl. 2 dagen Disneyland Paris" --> Tabblad "Bestemming".

"De dag wordt afgesloten met de sprankelende avondshow Disney Illuminations. Laat u betoveren bij het Kasteel van Doornroosje met schitterend vuurwerk, adembenemende lichtprojecties en verbluffende special effects. Dit wordt een feest om nooit te vergeten…!"

(Peter Lanhout Reizen kon zelf bovenstaande informatie niet vinden op hun eigen site daarom heb ik ook bovenstaande link ook naar Peter Langhout Reizen gestuurd.)

Volgens mij is dit nog steeds misleidend omdat bovenstaande gedeelte tijdens stuitingstijd wordt uitgevoerd.

Peter Langhout reizen verlaat het park tegen 20:30 uur. Omdat je nog naar de bus moet lopen moet je al om 20:00 uur het park verlaten.
De sluitingsshow begint meestal na 22:00 uur, hierdoor zal de bus tegen 23:00 uur het park kunnen verlaten.

Peter Langhout Reizen adverteert volgens mij met misleidende teksten en schrapt de laatste 2,5 uur waardoor je dus de beloofde sluitingsshow niet kunt zien.

Ze bieden nu 10 euro voor de misleidende tekst. De prijs van de reis was meer dan 1000 euro.

Om te voorkomen dat andere reizigers ook worden misleidt door Peter Langhout Reizen, heb ik deze tekst geplaatst.

Ik weet niet of Peter Langhout Reizen de misleidende tekst ook gaan aanpassen. Peter Langhout Reizen handteren een reactie tijd van 6 weken hebben ze mij laten weten. Dit vind ik ook eigenlijk belachelijk lang duren.

6172 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 18, 2017 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Was het antwoord dat u op het Radar forum kreeg niet voldoende?

ne
door neodutchio May 18, 2017 om 23:04
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Is een nieuwe trent, als bij het ene forum de antwoorden niet bevallen, hup door naar de andere.

tenormin
door tenormin May 18, 2017 om 23:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Waar staat dan dat het verboden is om op meerdere fora een vraag te stellen? Dat er meerdere forum-leden hier ook bij Radar zijn; ook bij Radar zijn veel andere forum-leden dan hier (gelukkig).

edrick3
door edrick3 - May 18, 2017 om 21:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je vraag?
Dit is niet 'Klaag maar raak'.
Ga naar de ANVR.

ha
door halex - May 18, 2017 om 23:02
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor de informatie. Ik zat er niet op te wachten.

ne
door neodutchio - May 18, 2017 om 23:08
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wellicht dat de antwoorden bij Radar u niet beviel, maar er staat wel iets moois tussen. U weet wat de vertrektijd is van de bus terug naar huis (20:30u) en dat de show bij sluiting van het park is (22:00). Even kijken en ooohhhh, half 9 is eerder dan 10 uur, dus kunt u de show niet kijken.

Het is even de vraag wat en hoe u het aan Peter Langhout heeft gevraagd. Er zijn namelijk meerdere keuze's in de reis. Veelal gaan mensen meer dagen en dan kunt u dus gewoon de show zien.

Gr
door Grunn1 - May 18, 2017 om 23:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik weet niet met hoeveel personen u bent geweest voor die ruim 1000 euro. U schrijft tevens dat u alleen en speciaal voor Disney die reis hebt geboekt. Voor hetzelfde geld had u met 4 personen een bus / trein reis kunnen boeken en 3 of 4 nachten in een Disney hotel kunnen zitten. Had u zelf kunnen bepalen hoe laat u het park had verlaten want deze hotels liggen op loop afstand van de beide parken.

koekeloer
door koekeloer - May 19, 2017 om 12:16
562 Antwoorden / 18 Vragen

Het einde van de dag wordt toch afgesloten met de show zoals Langhout schrijft.
Ik lees niet dat de Langhout gasten daar ook bij zullen zijn.
Zoals het nu is is het voor U inderdaad onvergetelijk zoals zij zeggen (maar wellicht op een andere manier dan U had gedacht).

Cookies
door Cookies - May 19, 2017 om 12:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je mensen wilt waarschuwen, kun je daarvoor beter FB voor gebruiken en sites als Klacht.nl en Klachtenkompas.nl

simon55
door simon55 - May 19, 2017 om 21:07
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Had handig geweest als U n screenshot had gemaakt , dan was t makkelijker te bewijzen.

ko
door koningsjpc - May 20, 2017 om 11:44
68 Antwoorden / 4 Vragen

Je hebt een 5-daagse reis incl. 2 dagen Disneyland Parijs geboekt, dus heb je 1 avond, om de show te zien, n.l. de 1e avond.

ficus
door ficus May 20, 2017 om 11:50
147 Antwoorden / 2 Vragen

Niet helemaal volgens de website.
Op de eerste dag Disneyland vertrekt de bus in de loop van de avond terug naar het hotel en op de tweede dag Disneyland vertrekt de bus aan het eind van de middag terug naar het hotel.

boppe1943
door boppe1943 - May 20, 2017 om 13:00
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Gewoon schriftelijk verder onderhandelen met Peter Langhout, stel een bedrag voor dat u aannemelijk vindt en wacht een tegenbod af. Stel een termijn vast van 2 weken. Komt u niet tot een redelijke overeenstemming dien dan een klacht in bij de Geschillencommissie Rezien. Klik: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan - May 21, 2017 om 16:56
17 Antwoorden / Vragen

Peter Langhout reizen doet dit soort dingen heel vaak, een keer geboekt naar Londen, zou museum Madame Tussaud bij zitten, deden ze niet, want het was veel te ver rijden vanaf waar we overnachten, chauffeur zei toen ook, doen we nooit.

Reis geboekt Rome, Florance en Venetie geboekt, gingen we ook niet naar Rome, zelfde verhaal, doen we nooit is te ver weg, wij hadden dit wel laten mee wegen in de keus voor reis, hadden graag Vaticaan stad gezien, dus wel erg jammer.
Gingen we een keer in de avond naar een kasteel, om te bezichtegen, was een hele klim om er te komen, maar volgens de reisleider/chauffeur zeer de moeite waard, was het kasteel dicht, wel winkeltjes erbij open, ik vermoed een soort afspraak om mensen daar te krijgen, voor de klandizie, zeiden verkopers van de winkeltjes, dat het kasteel nooit in de avond open is voor publiek, dus lijt me sterk dat ze dat niet wisten.

Conclusie, geen Peter Langhout reizen meer boeken, tenzij je voor verrasingen wil komen te staan.