m.
door m.elzenaar Oct 26, 2016 om 17:27
Vakantie & reizen

Schemawijziging vliegticket

Schemawijziging voor de terug vlucht .

terug reis die ik geboekt heb was ; 17/11/2016 van Dhaka  naar Istanbul, Istanbul naar Amsterdam.* aankomt 18/11/2016
schemawijziging die ik krijg is dezelfde vlucht maar dan op 18/11/2016 . Dus een hele dag later en aankomst dan op 19/11/2016.

wijziging kreeg ik 4 dagen voor vertrek vanuit Nederland,  (op 25/10/2016. ) maar op  26/10/2016 nog steeds  Turkisch air via Schipholtickets.nl waar de reis geboek niet te pakken gekregen voor een alternatief.
Mijn vertrek  vanuit nederland is op 29/10/2016.
Heb ik recht op vergoeding omdat mijn terugvlucht door de vliegmaatschappij geannuleerd is en ik genoodzaakt ben om 24 uur later terug te vliegen.



1314 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ja
door jackyh - Oct 26, 2016 om 17:35
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Zal wel overmacht zijn. Maak er een leuke dag van. Veel plezier.

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2016 om 18:23
16816 Antwoorden / 108 Vragen
0

Turkish Air is niet aangesloten bij SGR. Dat zal dus moeilijk worden. Al heeft u wel recht op vergoeding, niet met de Turkse Vliegtuig maatschappijen, helaas.

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 18:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

maar schipholtickets.nl is wel Nederlands

tenormin
door tenormin Oct 26, 2016 om 19:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar ik heb toch vaak gelezen dat Turkse Maatschappijen er niet onder vallen. Zag wel dat schipholtickets.nl was aangesloten. Maar moet de vergoeding dan niet van de Turkse Mij. komen i.p.v. waar men geboekt heeft?

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 20:23
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is me niet helemaal duidelijk, omdat voor pakketreizen, chartervluchten en lijnvluchten allemaal andere regels gelden. Ik hoop dat consuwijzer hem verder kan helpen of anders de ANVR.

tijger1
door tijger1 - Oct 26, 2016 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dus u mag een dagje extra blijven en dat is een probleem?

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 18:43
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ja en, waarom zou dat geen probleem zijn, of betaal jij de hotelkamer?

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2016 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster. Hallo, slechte zin? Ik vraag toch gewoon of het een probleem is? De Ts kan wel in zijn eigen buitenhuis verblijven, of bij familie of vrienden. En dan hoeft die dag wat hotelkosten geen probleem te zijn.

En de Ts vraagt ook niet of hij recht heeft op vergoeding voor extra kosten. Hij wil weten of hij recht heeft op een vergoeding ivm annulering van die terugvlucht.

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 20:21
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U MAG een dagje langer blijven, zeg je, alsof het een gunst is. En dat is een probleem? Nee, sorry hoor I don't buy it, dat dit 'gewoon' een vraag is. Het is een suggestieve vraag.

tijger1
door tijger1 Oct 26, 2016 om 20:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wel ja. Geen punt hoor. Dan nog maar een keer @m.elzenaar. Is het een probleem als u een dagje langer mag/moet blijven?

zoekster1
door zoekster1 - Oct 26, 2016 om 18:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Het lijkt mij dat u in ieder geval een vergoeding moet krijgen voor overnachting en verdere kosten die u moet maken voor deze dag extra.

Op zich heeft u recht op een vergoeding als u minder dan 14 dagen voor vertrek van de vlucht een vluchttijden wijziging krijgt. Maar of dit nu ook geldt, het gaat immers om de terugreis en dat is dan weer wel meer dan 14 dagen van te voren. Het is me ook niet duidelijk of u een lijnvlucht of een chartervlucht heeft geboekt, daar gelden andere regels voor.

Klik HIER en HIER

Vraag het na bij consuwijzer.nl

088 0707070

Mocht alles niet naar wens verlopen, dan kunt u altijd nog uw klacht indienen bij de Geschillencommissie reizen, daar is schipholtickets.nl bij aangesloten.
U zou ook nog via facebook raad kunnen vragen aan de ANVR

U kunt ook nog vlug even een klacht op trustpilot.com zetten. Klagers op het internet krijgen het meest voor elkaar.

ja
door janf43 Oct 26, 2016 om 20:15
733 Antwoorden / 0 Vragen

De Europese regels zijn alleen hier niet van toepassing Turkish Air is geen Europese Maatschappij dus zijn die regels niet van toepassing

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 20:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is wel geboekt via een Nederlands bedrijf. Maar het kan best zijn dat je gelijk hebt. Ik hoop dat consuwijzer er meer over kan vertellen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hansie1947 - Mar 28, 2024 om 13:13
Vrije tijd & tuin

Vriendenloterij stoppen lukt niet

Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer

wh
whitehat - Mar 28, 2024 om 09:48
Geldzaken & recht

Opzeggen lidmaatschap FVD

Beste lezers,

Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer