po
door popeye46 Mar 12, 2017 om 11:57
Vakantie & reizen

Terugbetaling reis

reis geboekt via een verkoopshow bij een duits reisbur. De reis is door dat bureau geannuleerd(wk50 2016) maar de aanbetaling nog steeds niet teruggehad ondanks het mailen naar hun div. keren en wel 15 keer bellen.Het bedrag is 100 euro dus teweing om een zaak te beginnen en ik heb geen rechtsbijstand moet ik dan maar denken ik ben het kwijt of zijn er nog andere mogelijkheden om het terug te krijgen.(volgens het contract wat ik heb van de aanbetaling zijn ze verplicht om het terug te storten)

1693 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 12, 2017 om 12:00
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Popeye46 ,

Neem contact op met ECC , klik op de rode regel , scroll naar beneden en lees onder snel regelen .

http://www.eccnederland.nl/nl

fa
door familyman - Mar 12, 2017 om 12:05
888 Antwoorden / 1 Vragen

Een reis bij een "verkoopshow" kopen of iets anders is op voorhand linke handel. Nooit doen.

marita5
door marita5 Mar 12, 2017 om 12:09
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Goed advies , maar is nu te laat .

tijger1
door tijger1 Mar 12, 2017 om 14:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Naar verkoopshows gaan is al linke handel.

fa
door familyman Mar 12, 2017 om 14:12
888 Antwoorden / 1 Vragen

Je kàn wel gaan, maar je moet wel stevig in je schoenen staan, geen geld meenemen en niets tekeken, of een (fake) verklaring dat je onder curatele staat bij je hebben. Heb je misschien nog wel een busreisje ..........

jo
door jorisw Mar 12, 2017 om 16:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat er nog steeds mensen zijn die hier in trappen. Dit is toch decennia lang bekend?

diumenge
door diumenge - Mar 12, 2017 om 14:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga er maar vanuit dat je het geld kwijt bent, dan kan het alleen nog maar meevallen.

di
door diemenees - Mar 26, 2017 om 21:20
196 Antwoorden / 15 Vragen

In DUItsland bestaat een veel simpeler en voor de consumenten makkelijker regeling als in Nederland om juist voor dit soort in verhouding geringe bedragen Uw recht te halen. Bij elke rechtbank (dus U moet wel nauwkeurig uitzoeken onder welke rechtbank dit bedrijf valt) is een soort apart hof/afdeling die hierover gaat. Informatie volop op diverse Duitse fora, bvb geizkragen.de (=vrek, spaarzuchtige). Vrijwel alles erover is enkel in het Duits. Dus iets tussen consumentenbond en grote rechtbank in. ook staan er hele lijsten in van failliet gegane bedrijven in die sector of die als bedrog ontmaskerd zijn.
Maar de kans is behoorlijk groot dat dit bedrijf failliet is gegaan-en dan valt er weinig meer te halen. Juist bij wat U noemt verkoopshows e.d. is de kans op teleurstelling of regelrechte oplichting enorm groot. Misschien toch maar zien als leergeld voor de toekomst?

costnix
door costnix - Mar 26, 2017 om 22:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wie gaatnu met zo'n verkoopsters mee. U wordt daar altijd belazerd!
Zie het als leergeld. Waarschuw al uw (Veestboek)vrienden.