ne
door nellies May 6, 2017 om 15:30
Vakantie & reizen

Tinker taxi

Als wij op vakantie gingen, boekten we bij onze reis de laatste jaren ook meteen vervoer bij Tinker taxi, en werden altijd netjes op tijd opgehaald en thuisgebracht,  zo ook voor onze reis binnenkort naar Spanje. Een dag nadat we op de radio over Tinker hoorden, kregen we onderstaande mail:

Beste reiziger,

U heeft bij ons een taxirit geboekt. Helaas kunnen wij door omstandigheden deze rit niet voor u uitvoeren.

Wij verzoeken u uw vervoer van/naar de luchthaven op een andere manier te regelen.

Onze excuses voor het feit dat wij u hierin op dit moment niet kunnen helpen. Wij betreuren de situatie enorm.

Met vriendelijke groet,

Tinker
Team Customer Service

customerservice@tinker.travel

Er werd niets gezegd over het al betaalde geld, en op de mail waarin wij om ons geld vroegen, werd niet gereageerd, en telefonisch zijn ze niet te bereiken..
Wat kunnen wij nu doen om dat geld terug te krijgen?  Wij zijn vast en zeker niet de enige die hun, toch al betaalde, vervoer kwijt zijn.

3553 7 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 6, 2017 om 15:38
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nellies ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

U bent inderdaad niet de enige ,

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=95&t=171099

https://www.taxipro.nl/special/2017/05/05/voortbestaan-tinker-lijkt-erg-onwaarschijnlijk/

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 6, 2017 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 6, 2017 om 15:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er jammer, want het is/was inderdaad een goede service. Helaas is Tinker zo goed als failliet.

boppe1943
door boppe1943 May 6, 2017 om 16:21
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Tinker meldt dat er i.v.m. een "technische storing" momenteel niet geboekt kan worden.... 7 goede en 56 slechte reviews op Google. Dat wil toch wel wat zeggen. Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met Tinker. We werden veel te laat van Schiphol opgehaald, telkens werd ons verzekerd dat de taxi al op Schiphol was, maar die kwam bijna 2 uur te laat (achteraf hadden we de thuisreis beter per o.v. kunnen doen). Wij kozen, om de vakantie mooi af te ronden, een business class taxi. Dat zou een een luxe taxi zijn, maar het was een kleine, oude auto, bestuurd door een chauffeur die al van dienst was, maar was teruggeroepen. Jammer, want een betrouwbaar Schiphol-taxibedrijf zou beslist een aanwinst zijn.

diumenge
door diumenge May 6, 2017 om 16:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn ervaring is anders. Twee maal gebruik gemaakt van Tinker, eerste keer was het heel druk en moesten 10 minuten wachten, tweede keer verliep alles keurig netjes via planning. Midden in de nacht voor rond de vijftig euro, wat in een reguliere taxi minimaal 100 euro kost, naar huis worden gebracht vind ik een prima service.

ne
door nellies May 7, 2017 om 19:32
0 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hadden toch ook goede ervaringen met Tinker, de taxi, van firma Dortmans, was altijd netjes op tijd aan huis of op het vliegveld ( Eindhoven Airport )
Toch jammer..

guzzioot
door guzzioot - May 6, 2017 om 19:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Afgelopen woensdag, na een lange nachtvlucht sta ik met bagage te wachten op mijn taxi van Tinker. Niemand te zien. Gebeld, maar telefoons waren afgesloten. 1,5 uur gewacht. Tnker om laten roepen door Schiphol, maar geen reactie. Zag inmiddels via mij mobieltje dat het niet goed ging met Tinker. Heb een reguliere taxi gehuurd en dus 100 euro armer. Ze hebben het fatsoen niet om mensen een berichtje te sturen dat ze waarschijnlijk geen mogelijkheid hebben om mensen op te pikken. Ik hoop dat er nog mogelijkheden zijn om het geld terug te krijgen, misschien collectief

fa
door familyman May 6, 2017 om 20:27
888 Antwoorden / 1 Vragen

misschien collectief

Als ze zo goed als failliet zijn, sta je op de bekende plaats, helemaal achteraan in de rij, dus "lauw kans" op iets, maar reken maar op niets.

boppe1943
door boppe1943 - May 6, 2017 om 20:07
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Heeft u misschien op advies van of via een touroperator bij Tinker een taxi gereserveerd? Lees dan de ervaring van een lotgenoot:

  • Ook wij hebben geboekt bij TUI ook tinker taxi. Hebben meerdere keren tinker taxi gebruikt nooit een probleem. Nu dus wel, bij het kantoor van TUI langs gegaan. TUI bevestigd dat er een probleem is met tinker. Er werd ons gemeld wacht even af, wij kijken wat wij kunnen doen. Van TUI andere taxi aangeboden gekregen. Kosten voor TUI. Wij vinden dit uitstekend opgelost door TUI kantoor in Zoetermeer. Wij boeken nooit via internet, maar altijd bij een goed reisbureau, nooit klachten.

    Topantwoord

    marita5
    door marita5 - May 6, 2017 om 20:27
    11495 Antwoorden / 15 Vragen

    @nellies ,

    Zie hier de uitzending van Kassa  ( vanavond ) over Tinker , klik op de rode regel , klik ook rechts op het filmpje v.a 17.10 daar hoort u ook de reactie van èèn van de eigenaren .

    https://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/belbus-taxibedrijf-tinker-travel-laat-klant-letterlijk-in-de-kou-staan

    r.kemperman
    door r.kemperman - May 8, 2017 om 11:22
    423 Antwoorden / 4 Vragen

    httpss://www.feedbackcompany.com/NL-NL/review/TinkerNL.html?t=626122
    Misschien verstandig om een feedback te geven?