Tripje geboekt, maar er komen extra kosten bij .Toch betalen??
Ik heb via Sun City een tripje voor 2 personen genomen, nu bij boeking blijkt dat er hoogseizoen en brandstof en nog andere kosten bijkomen, dit stond in de voorwaarden , maar niet bij de aanbieding. Moet ik nu toch betalen ?
Onvermijdbare kosten moeten meteen al worden vermeld. Het ACM zegt er het volgende over:
klik HIER waaruit
Alle vaste onvermijdbare kosten zijn in de aangeboden prijs inbegrepen
Onvermijdbare kosten zijn kosten waar de consument niet omheen kan. Deze kosten staan al vast voordat er geboekt wordt. De consument kan niet kiezen of hij deze kosten wil maken of niet.
Onvermijdbare kosten zijn bijvoorbeeld:
- een vast bedrag voor administratiekosten of boekingskosten
- standaard toeslagen
- belastingen
- de verplichte eindschoonmaak van een vakantiehuis
- een verplicht lakenpakket
Het gaat dus om kosten die elke reiziger moet betalen en waarvan de hoogte al bekend is.
De aanbieder mag dit soort kosten niet later alsnog bij de aanbiedingsprijs optellen. Deze kosten moeten al in de aanbiedingsprijs verwerkt zijn.
Variabele onvermijdbare kosten: wat zijn dat en moeten deze worden vermeld?
Soms zijn kosten bij een boeking onvermijdbaar maar staan ze vooraf nog niet vast. De hoogte van deze onvermijdbare kosten kan afhangen van het aantal personen waarvoor er geboekt wordt bijvoorbeeld. Of van een keuze die nog gemaakt moet worden door de consument. Dat noemen we ook wel onvermijdbare variabele kosten.
Is dat het geval? Dan moeten deze kosten direct bij de aanbieding op een duidelijke manier worden vermeld. Ook moet duidelijk zijn hoe hoog de kosten zijn.
---------------------------------
Neem contact op met consuwijzer en leg uw specifieke geval eens voor. Klik HIER
Bij elke (vlieg)reis worden altijd extra kosten in rekening gebracht, in het hoogseizoen zelfs meer dan anders. Dus ook: ja, die kosten moeten betaald worden. Die " aanbieding" is voor alleen het tripje; de €10,00 plus de rest komen er altijd bij. Zie ik b.v. een trip naar S.F. voor €679.00 is het eindbedrag € 713.00. Bijkomende kosten. Voor de aanbieder: take it or leave it.
Hallo Anneke Huisman ,
Definitieve prijs
Hij moet de definitieve prijs bekend maken. Dit is de prijs inclusief passagiers- of luchttarieven, alle belastingen, heffingen en toeslagen. En vergoedingen die op dat moment onvermijdbaar en voorzienbaar zijn. Dat wil zeggen alle kosten die al bekend zijn en standaard worden doorberekend.
De definitieve prijs moet ook gespecificeerd worden. Dit betekent dat het voor u duidelijk moet zijn waar de definitieve prijs uit bestaat. Zodat u kunt zien wat u precies waarvoor betaalt. De aanbieder van het ticket moet het volgende specificeren:
- de passagiers- of luchttarieven. Dit is de prijs die u betaalt voor het vervoer met het vliegtuig Ook wel de 'kale prijs' van het ticket genoemd. De prijs die u dus betaalt zonder alle belastingen en toeslagen;
- belastingen;
- luchthavengelden en andere heffingen, toeslagen of vergoedingen. Zoals toeslagen voor beveiliging of brandstof;
https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/vliegreizen/hoe-moet-de-prijs-van-een-vliegticket-worden-vermeld
https://www.consuwijzer.nl/prijschecker-reizen/costs
Heb je geboekt via suncity.nu?
Een reis via expresstours,geen lid van de ANVR of SGR?
Dan is het de vraag of dit wel een betrouwbare reisorganisatie is.
https://www.anwb.nl/experts/vakantie/vraag/a05164e1-cafc-4c8c-bcc4-4fd8cd480dd4/een-goedkope-reis-boeken-via-sun-city-is-dat-te-vertrouwen
Ja. Er stond toch vermeld dat er kosten bij zouden komen. Dat was toch ook bij je boeking te zien?! Eea is natuurlijk afhankelijk van de datum waarop je vertrekt.
Een reis zal een basisprijs incl vaste kosten hebben, alleen in het hoogseisoen betaal je meer als in het voor of na seisoen.
Hoi Anneke,
Ik had ook zo'n voucher gekocht en heb gelijk geannuleerd per email, maar ze hebben me al 3x gebeld omdat je vlg hun niet kan annuleren want dat stond erbij.
Ik heb gezegd dat dat idd zo was, maar er stond niets bij van datums om te boeken en dat het veel duurder zou worden,
Het is echt een oplichtersbende daar, ik betaal niets, ga dit ook niet doen.
Heb contact gehad met consuwijzer en dit is gewoon misleiding, dan heb je het recht om te annuleren.
Het is natuurlijk raar dat je ook niet kunt zien wanneer je dit tripje kan boeken voordat je betaald hebt.
Er is pas plaats in september en die kosten zijn asociaal die erbij komen.
Ze hebben aan de telefoon ook nog gezegd : ja, wat denk je nu zelf , dat je voor 99,95 weg kunt ?
Ze weten ook van die kosten alleen proberen zo in mijn ogen illegaal iets te verkopen wat totaal niet klopt met de omschrijving.
Ook staan er heel veel klachten op alleen onder andere namen, sun-city is er nog niet lang vlg mij.
.
Ik betaal iig niets omdat dit echt misleiding is, alles moet zichtbaar zijn voordat je betaald.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer