an
door anneke huisman May 1, 2017 om 00:18
Vakantie & reizen

Tripje geboekt, maar er komen extra kosten bij .Toch betalen??

Ik heb via Sun City een tripje voor 2 personen genomen, nu bij boeking blijkt dat er hoogseizoen en brandstof en nog andere kosten bijkomen, dit stond in de voorwaarden , maar niet bij de aanbieding. Moet ik nu toch betalen ?

2022 8 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - May 1, 2017 om 00:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen
zoekster1
door zoekster1 - May 1, 2017 om 01:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Onvermijdbare kosten moeten meteen al worden vermeld. Het ACM zegt er het volgende over:

klik HIER waaruit

Alle vaste onvermijdbare kosten zijn in de aangeboden prijs inbegrepen

Onvermijdbare kosten zijn kosten waar de consument niet omheen kan. Deze kosten staan al vast voordat er geboekt wordt. De consument kan niet kiezen of hij deze kosten wil maken of niet.

Onvermijdbare kosten zijn bijvoorbeeld:

  • een vast bedrag voor administratiekosten of boekingskosten
  • standaard toeslagen
  • belastingen
  • de verplichte eindschoonmaak van een vakantiehuis
  • een verplicht lakenpakket

Het gaat dus om kosten die elke reiziger moet betalen en waarvan de hoogte al bekend is.
De aanbieder mag dit soort kosten niet later alsnog bij de aanbiedingsprijs optellen. Deze kosten moeten al in de aanbiedingsprijs verwerkt zijn.

Variabele onvermijdbare kosten: wat zijn dat en moeten deze worden vermeld?

Soms zijn kosten bij een boeking onvermijdbaar maar staan ze vooraf nog niet vast. De hoogte van deze onvermijdbare kosten kan afhangen van het aantal personen waarvoor er geboekt wordt bijvoorbeeld. Of van een keuze die nog gemaakt moet worden door de consument. Dat noemen we ook wel onvermijdbare variabele kosten.

Is dat het geval? Dan moeten deze kosten direct bij de aanbieding op een duidelijke manier worden vermeld. Ook moet duidelijk zijn hoe hoog de kosten zijn.

---------------------------------

Neem contact op met consuwijzer en leg uw specifieke geval eens voor.  Klik HIER

tenormin
door tenormin - May 1, 2017 om 07:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Bij elke (vlieg)reis worden altijd extra kosten in rekening gebracht, in het hoogseizoen zelfs meer dan anders. Dus ook: ja, die kosten moeten betaald worden. Die " aanbieding" is voor alleen het tripje; de €10,00 plus de rest komen er altijd bij. Zie ik b.v. een trip naar S.F. voor €679.00 is het eindbedrag € 713.00. Bijkomende kosten. Voor de aanbieder: take it or leave it.

marita5
door marita5 - May 1, 2017 om 08:41
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anneke Huisman ,

Definitieve prijs

Hij moet de definitieve prijs bekend maken. Dit is de prijs inclusief passagiers- of luchttarieven, alle belastingen, heffingen en toeslagen. En vergoedingen die op dat moment onvermijdbaar en voorzienbaar zijn. Dat wil zeggen alle kosten die al bekend zijn en standaard worden doorberekend.

De definitieve prijs moet ook gespecificeerd worden. Dit betekent dat het voor u duidelijk moet zijn waar de definitieve prijs uit bestaat. Zodat u kunt zien wat u precies waarvoor betaalt. De aanbieder van het ticket moet het volgende specificeren:

  • de passagiers- of luchttarieven. Dit is de prijs die u betaalt voor het vervoer met het vliegtuig Ook wel de 'kale prijs' van het ticket genoemd. De prijs die u dus betaalt zonder alle belastingen en toeslagen;
  • belastingen;
  • luchthavengelden en andere heffingen, toeslagen of vergoedingen. Zoals toeslagen voor beveiliging of brandstof;
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/vliegreizen/hoe-moet-de-prijs-van-een-vliegticket-worden-vermeld

 https://www.consuwijzer.nl/prijschecker-reizen/costs

panter22
door panter22 - May 1, 2017 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je geboekt via suncity.nu?
Een reis via expresstours,geen lid van de ANVR of SGR?
Dan is het de vraag of dit wel een betrouwbare reisorganisatie is.
https://www.anwb.nl/experts/vakantie/vraag/a05164e1-cafc-4c8c-bcc4-4fd8cd480dd4/een-goedkope-reis-boeken-via-sun-city-is-dat-te-vertrouwen

edrick3
door edrick3 - May 1, 2017 om 09:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja. Er stond toch vermeld dat er kosten bij zouden komen. Dat was toch ook bij je boeking te zien?! Eea is natuurlijk afhankelijk van de datum waarop je vertrekt.

fa
door familyman - May 1, 2017 om 11:26
888 Antwoorden / 1 Vragen

Een reis zal een basisprijs incl vaste kosten hebben, alleen in het hoogseisoen betaal je meer als in het voor of na seisoen.

as
door astrid smits - May 3, 2017 om 17:36
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Anneke,

Ik had ook zo'n voucher gekocht en heb gelijk geannuleerd per email, maar ze hebben me al 3x gebeld omdat je vlg hun niet kan annuleren want dat stond erbij.
Ik heb gezegd dat dat idd zo was, maar er stond niets bij van datums om te boeken en dat het veel duurder zou worden,
Het is echt een oplichtersbende daar, ik betaal niets, ga dit ook niet doen.
Heb contact gehad met consuwijzer en dit is gewoon misleiding, dan heb je het recht om te annuleren.

Het is natuurlijk raar dat je ook niet kunt zien wanneer je dit tripje kan boeken voordat je betaald hebt.
Er is pas plaats in september en die kosten zijn asociaal die erbij komen.
Ze hebben aan de telefoon ook nog gezegd : ja, wat denk je nu zelf , dat je voor 99,95 weg kunt ?
Ze weten ook van die kosten alleen proberen zo in mijn ogen illegaal iets te verkopen wat totaal niet klopt met de omschrijving.

Ook staan er heel veel klachten op alleen onder andere namen, sun-city is er nog niet lang vlg mij.
.
Ik betaal iig niets omdat dit echt misleiding is, alles moet zichtbaar zijn voordat je betaald.