Mi
door Minispace Aug 30, 2016 om 22:55
Vakantie & reizen

TUI toeslag op Hong Kong Airport

Cathay Pacific heft sinds kort een toeslag van Hong Kong Airport voor een extra landingsbaan.
Voor Economy is dat HKD 160. Cathay belast per persoon €26,50 door. Best al veel gezien de huidige koers.
Maar ik heb geboekt bij TUI en zij belasten mij nadat ik al geboekt heb, nu €27,- per persoon door.

Mag al dat gewoeker wel? TUI wil me niet meer antwoorden, ik ben te lastig blijkbaar.

1742 4 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 30, 2016 om 23:12
135 Antwoorden / Vragen

Als u € 0,50 (in uw vakantie) al "gewoeker" vindt ........... op een vliegreis naar Hong Kong ........... vergeet dan geen kleingeld mee te nemen, kunt u gepast betalen daar.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2016 om 23:17
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, erg hé, om over zoveel geld ;-) te vallen. Nou ja, het was weer een vraag..... weinig tegenwoordig.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 30, 2016 om 23:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Is niet voor niets dat Belgen roepen dat twee om een stuiver vechtende Hollanders het koperdraad hebben uitgevonden.
Dit is weer zo'n mooi voorbeeld, waarin ts notabene  zelf aangeeft waar de heffing voor is.  Misschien is die 50 cent wel een wisselkoers issue.
Diewilik

costnix
door costnix Aug 31, 2016 om 02:29
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Laat ik nou denken, dat het gevecht om een cent ging! Het maken van koperdraad is met 400 procent gestegen! Daar zou Kassa wat aan moeten doen :-D

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 31, 2016 om 09:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik overdijf graag 5 x   :-)
Diewilik

Mi
door Minispace Aug 31, 2016 om 11:10
Antwoorden / 1 Vragen

Leuk allemaal, maar het gaat om het grote plaatje. Tel al die 50 centjes maar eens bij elkaar op.

Ze krijgen een extra toeslag van Cathay en proberen daar ook nog geld op te verdienen terwijl ze dat gewoon 1 op 1 horen door te belasten.

Maar bedankt voor de antwoorden.

tenormin
door tenormin - Aug 30, 2016 om 23:15
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Als de toeslag van Cathay Pacific komt voor extra landingsbaan van Hongkong Airport: TUI kan daar kennelijk ook niets aan doen: zij worden ook belast met en... moeten dat doorberekenen. Hoezo: U bent te lastig? Ik neem aan dat men u eerst een plausibele reden heeft gegeven, dat u bent blijven doorgaan met vragen met hoe en waarom: er zal vast wel bij uw boeking hebben gestaan: onder voorbehoud van.
Bij uw boeking waren zij er kennelijk ook nog niet van op de hoogte. Normaliter is TUI een goede maatschappij om mee te vliegen en ook te vertrouwen wat boekingen betreft. Nee, ik heb (helaas) geen aandelen in "toei".

ra
door ramanah Aug 30, 2016 om 23:18
135 Antwoorden / Vragen

Anders had je van die € 0,50 een extra bonus gehad natuurlijk, Tenormin.

tenormin
door tenormin Aug 30, 2016 om 23:22
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Ja natuurlijk Mahadma eh, ik bedoel Ramanah, daar had ik een half bolletje ijs van kunnen kopen. Tjeetje, waar men zich al niet druk over moet maken... ☺

marita5
door marita5 Aug 31, 2016 om 06:58
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , hoe komt u aan Mahadma , u kunt beter schrijven datzoekikop , voor deze verspreking krijgt u €0,50 cent ;-))

tenormin
door tenormin Aug 31, 2016 om 09:49
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Oh, dan krijg ik best veel @marita5, u schrijft dat ik €0,50 krijg, punt. Dus geen boete? ;-) Ja, weet ook niet waarom ik telkens aan Mahadma moet denken als ik de naam Ramanah zie. Sorry "datzoekikop".

gerbera
door gerbera - Aug 31, 2016 om 11:37
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Wel eens van administratiekosten gehoord, voor die 50 cent pp moeten ze alle klanten die deze boeking hebben gedaan een bericht sturen. Misschien kunt u vragen of ze niet de gewone landingsbaan kunnen gebruiken scheelt toch weer € 27,- . Ja en de aanleg van die extra landingsbaan in Hong Kong moet toch ook betaald worden. Handig van de Chinezen om dat door de passagiers te laten betalen. Wat een gewoeker om 50 cent.

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2016 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mag al dat gewoeker wel?

TUI wil me niet meer antwoorden, ik ben te lastig blijkbaar.

Al eens opgezocht wat 'woekeren' betekent? Lijkt me hier toch niet v an toepassing.

Je hebt blijkbaar een reactie van TUI gekregen. Daar ben je het niet mee eens (uiteraard niet) en hebt weer gereageerd. En TUI vindt het mooi geweest. Anders moeten ze nog meer kosten in rekening gaan brengen. ;-)