Verkeerde naam op vliegticket
De reisorganisatie heeft bij het kopen van de ticket de achternaam van mijn man vermeld
ipv mijn meisjesnaam. De organisatie verzekert mij dat als ik een kopie van mijn trouwboekje toon dat het dan geen problemen kan geven bij het inchecken en de douanecontrole. Klopt dit?
Hallo Ina V ,
- Foutje? Meld dit direct bij luchtvaartmaatschappij; hoe sneller, hoe beter (en goedkoper).
- Voor wijziging via een boekingssite of reisbureau betaal je vaak extra wijzigingskosten
De naam van iedere passagier moet exact overeenstemmen met de naam zoals deze in het paspoort wordt vermeld. Een verkeerde naam op de bevestiging kan voor aanzienlijke problemen zorgen tijdens de uitvoering van uw reis. In sommige gevallen zelfs tot het weigeren van vervoer door de luchtvaartmaatschappij
Gebruik geen ‘echtgenote van’ en ‘weduwe van’. Als in uw paspoort een dubbele naam vermeld staat, dan dient u alleen uw meisjesnaam te vermelden.
Let op! Luchtvaartmaatschappijen kunnen kosten in rekening brengen bij spelfouten! ( van de naam ) Dit kan oplopen tot het kopen van een heel nieuw vliegticket.
Bron : schipholtickets.nl
Geheel juist. Problemen dien je in deze tijd te voorkomen. Bij de juiste procedure en de incheckgegevens kun je vaak zo doorlopen. Niet vragen om ongewenste problemen.
Beter voorkomen dan genezen .
@jackyh, wat zou voor de V.S. niet gelden?
Ik ben 2x getrouwd geweest, altijd op mijn meisjesnaam gereisd; in paspoorten staat nog altijd w/v plus naam. Je hoeft niet eens de naam van overleden "mannen" te laten bijschrijven.
Er word geschreven dat de naam op het ticket exact hetzelfde moet zijn als op het paspoort. Mijn naam heeft een "umlaut"op een letter en het is onmogelijk om die op het ticket te krijgen, dus de stelling dat de naam exact hetzelfde moet zijn als op het paspoort is onzin. Niet mogelijk
@Pcmdejongh , dan bent u een uitzondering en zal dat ook wel niet mogelijk zijn , zullen de reisbureaus en vliegmaatschappijen dan wel weten hoeft het nog geen onzin te zijn .
De steller zei dat de ticket op haar mans naam stond. Mijn antwoord was dat dit in de EU misschien wel voldoende was maar niet in de USA. Ik reis altijd op mijn familienaam, zeker ook naar Amerika, omdat dat altijd goed is. Dus is mij niet duidelijk wat fout was aan mijn antwoord.
@Jackyh , als u een reactie geeft vermeld dan ook de naam van het forumlid voor wie het bedoeld is ervoor , is overzichtelijker . in dit geval dus @tenormin
Vliegmij gevraagd om naam te veranderen. Maatschappij geeft geen antwoord
Klik eens * hier * m.b.t. de naam op een vliegticket.
"Bij "Familienaam" vul je de volledige achternaam in volgens het paspoort. Bij een dubbele achternaam vul je deze in zonder spaties. Wanneer je getrouwd bent vul je als achternaam ALTIJD je meisjesnaam in. Reizen met je getrouwde naam of echtgenoot van is niet toegestaan. De meisjesnaam dient ten aller tijden op het ticket te staan."
In uw geval zou ik inderdaad het trouwboekje meenemen, alsmede de volledige naam van die persoon van die reisorganisatie voor u zelf noteren.
Een andere mogelijkheid is, nogmaals bellen met die reisorganisatie en dat gesprek opnemen. Met een smartphone is dat meestal eenvoudig te doen.
Mocht er een probleem zijn, kunt u niet alleen een klacht indienen bij hen, maar ook uw eventuele schade claimen.
Naar ik aanneem heeft die reisorganisatie de fout gemaakt?
Ook zou u, als daar nog tijd voor is, een nieuw ticket vragen (eisen), uiteraard zonder enige kosten.
Verwijs hen dan ook naar allerlei sites, zoals bijv. hierboven, waarin het tegendeel vermeld staat.
Nee, dat klopt niet.
De juiste naam dient op het ticket vermeld te staan.
Zou dit dus maar snel door de betreffende reisorganisatie laten wijzigen om problemen te voorkomen.
De naam van iedere passagier moet exact overeenstemmen met de naam zoals deze in het paspoort wordt vermeld. Een verkeerde naam op de bevestiging kan voor aanzienlijke problemen zorgen tijdens de uitvoering van uw reis. In sommige gevallen zelfs tot het weigeren van vervoer door de luchtvaartmaatschappij.
(Bron)
Als de reisorganisatie weigert zorg dan in ieder geval dat je een schriftelijk bewijs hebt van hun bovenstaande bewering en schrijf ze dat je ze aansprakelijk stelt voor (eventuele) gevolgschade.
Meisjesnaam: wij raden ten zeerste aan het ticket te boeken op uw meisjesnaam. Deze staat namelijk altijd in het paspoort vermeldt. Indien zowel uw meisjesnaam áls uw getrouwde naam in het paspoort staat, mag u beide namen noemen op het ticket. Dit is echter niet verplicht. De term ‘EV’ (echtgenote van) dient nooit op het ticket te staan, omdat dit geen officieel onderdeel van uw naam is.
(Bron)
Zal voor de EU wel gelden maar niet voor de VS. Staat in uw paspoort of ID alleen uw meisjesnaam of beiden?
Dit klopt zeer zeker niet. Doordat ik veelvuldig reis weet ik dat namen uiterst precies op het ticket moeten staan. Een verkeerde letter en het is al "feest ". En dan een copie van het trouwboekje, ik zou er niet aan beginnen . En zeker géén risico nemen.
Ik zie het probleem ook niet zo, waarom niet direct corrigeren ? Nu kan het nog. Als het reisbureau een fout heeft gemaakt met de namen dan moeten zij dit aanpassen.
Anders kom je gewoon niet het vliegtuig in. Ik zou dit niet riskeren.
groeten Ekiem
@jackyh
Op een ID kaart stast alleen je eigen naam. De naam van de echtgenoot staat eventueel vermeld op de achterzijde.
Dank je voor de info. Dit wist ik niet. Heb alleen een paspoort en daar staan beide namen op. Reis echter altijd op geboortenaam.
@TS,
En ..... stand van zaken?
Heeft de reisorganisatie de tenaamstelling aangepast?
Over welke 'reisorganisatie' gaat het hier?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer