Vliegreis geannuleerd
ik heb een vliegreis naar Florida geboekt via schipholtickets.nl, een vliegreis die ik door omstandigheden die ik hier niet kan noemen heb moeten annuleren ruim 70 dagen voor de vlucht, volgens de website vallen hun tickets onder de ANVR voorwaarden voor afzegging, en ik heb er ook nog een annuleringsverzekering bij genomen, ondanks dit kreeg ik bij het antwoord op de annulering pas daar keihard te horen dat er 0% restitutie van de tickets zal plaatsvinden, deze twee stoelen zijn dus DUBBEL verkocht uiteindelijk... wat zijn mijn rechten nu en kan ik tenminste een gedeelte van de prijs van de tickets terughalen??? heb al gebeld met de annuleringsverzekering, mondial assistance, en daaruit blijkt dat die hele verzekering gewoon voor niets is geweest...
wat heeft een annuleringsverzekering voor nut als je toch nooit je geld terugkrijgt in geval van zelf geannuleerd te hebben omdat het niet anders kon??.
op de website van de vliegmaatschappij zelf (us airways) staat wel degelijk iets over teruggave van geld bij annulering, maar voor internationale boekingen moet je contact opnemen met de reisorganisatie waar je ticket geboekt is
ik vind dit GEEN normale gang van zaken...
Hallo purgator,
Op lijndienstvliegtickets zijn de ticketvoorwaarden van het betreffende tarief van toepassing. Deze voorwaarden worden bepaald door de luchtvaartmaatschappij waarmee gereisd wordt. Deze voorwaarden zijn afhankelijk van het tarief waarvoor het vliegticket is afgegeven. De wijziging- en annuleringskosten van de luchtvaartmaatschappij kunt u telefonisch opvragen bij SchipholTickets.nl. Op SchipholTickets.nl worden de laagste tarieven van de luchtvaartmaatschappijen getoond. Op deze tarieven zijn vaak strenge, niet flexibele voorwaarden van toepassing. Deze specifiek geldende voorwaarden van een tarief kunnen telefonisch opgevraagd worden bij het Contact Center. Het telefonisch opvragen van tariefsinformatie is een momentopname, aan deze doorgegeven informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
Als je goedkope tickets boekt dan zitten daar bepaalde voorwaarden aan vast.
In dit geval blijkbaar dat er niet geannuleerd kan worden (?).
Heb je de desbetreffende voorwaarden opgevraagd?
Vwb de annuleringsverzekering: Lees je polisvoorwaarden.
Als je zelf annuleert zónder geldige reden (genoemd in de voorwaarden) dan betalen ze uiteraard niet uit.
Met vr.gr.
Veel mensen zijn in de veronderstelling dat een annuleringsverzekering de kosten dekt bij annulering. Dat is niet zomaar het geval. De gronden waarop geannuleerd kan worden staan uitputtend opgesomd in de voorwaarden. Als u daar dus niet aan voldoet, wordt er, helaas voor u, niets uitgekeerd.
Jou reden 'omdat het niet anders kon' zal niet onder de dekking van de annuleringsverzekering vallen. Sommige tickets (vaak de 'voordelige') zijn tegenwoordig non-refundable: wat je reden ook is om toch niet te vliegen en hoe lang van tevoren ook, je krijgt je geld gewoon niet terug. Je ziet dit inmiddels bij hotelkamers ook gebeuren. Om een kater te voorkomen doe je er goed aan om bij de boeking of via je verzekeringsadviseur een annuleringsverzekering af te sluiten. MAAR: ook die verzekering kent voorwaarden. Niet élke reden voor annulering valt onder de dekking.
Zoek in je boekingsstukken naar de naam van de polisvoorwaarden, google die en lees eens wat daar in staat. Wellicht geeft dat wat duidelijkheid.
Allemaal politiek zeer correcte antwoorden, maar waar het om gaat is dat jij 70 dagen voor de vlucht annuleert. Wat voor omstandigheden zijn dat dan dat je 70 dagen later niet kan vliegen? Ik kan zelf niets anders bedenken dan een definitieve medische reden.
Andere redenen die over 70 dagen nog zo zijn kan ik zo snel niet bedenken.
wittechoco schreef op donderdag 10 jan 2013, 01:04: Allemaal politiek zeer correcte antwoorden, maar waar het om gaat is dat jij 70 dagen voor de vlucht annuleert. Wat voor omstandigheden zijn dat dan dat je 70 dagen later niet kan vliegen? Ik kan zelf niets anders bedenken dan een definitieve medische reden.
Andere redenen die over 70 dagen nog zo zijn kan ik zo snel niet bedenken.
OT
Dat hoef jij toch niet te weten? Dat is een zaak van TS.
En een medische reden is het niet, want dan zou de annuleringsverzekering wel uitbetalen.
Ik hoef het ook niet te weten. De vraag is retorisch. Een antwoord dat recht geeft op annuleren zal er niet zijn.
Inderdaad, je kan ALTIJD je luchthavenbelastingen terugvragen van je ticket.
In het geval van US Airways zal het om maximaal 100 EUR per persoon gaan denk ik.
Helaas zal dit wel via je reisorganisatie moeten omdat zij het ticket hebben uitgegeven. De procedures in de luchtvaart schrijven voor dat refunds via dezelfde 'cashflow' gaan als de aankoop; dus via je reisorganisatie.
Er zijn hier en daar wel wat bedrijven net zoiets als EU claim, die je helpen met het terughalen van refunds, aangezien airlines vaak moeilijk doen hierover (het is goud geld voor ze natuurlijk). Ik heb zelf ervaring met www.re-fund.com, maar er zijn er meerdere hoor.
Beetje meer druk zetten dus op je reisbureau!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer