Vliegtickets op eens 110 goedkoper, bij klm kan ik daar wat tegen doen???
hallo, Op 8 aug 2 tickets naar Stavanger Noorwegen geboekt ,samen 400 euro.
Nu kosten ze 287,10 samen ,ik voel me toch wel belazerd zo.
Kan ik daar wat van terug ragen? vr gr.
Nee, u kunt niets terugvragen, net zo goed als de tickets duurder waren geworden men u had kunnen laten bijbetalen. Tickets zijn "fluid" geprijsd, dat wil zeggen, hoeveel vraag en aanbod er op een bepaald moment is. Bovendien toen u de tickets kocht vond u het een goede prijs, toch?
Hallo HermaEkkel ,
,ik voel me toch wel belazerd zo
U voelt zich snel belazerd , verbaasd mij dat u nog niet schrijft ik ben opgelicht .
Dit is een woord wat hier letterlijk en figuurlijk over de site vliegt ;-))
De reis die ik geboekt heb is nu goedkoper geworden , heb ik recht op mijn geld terug .
Nee, u hebt geen recht op uw geld terug. De aanbieder mag zelf bepalen voor welk bedrag hij u de reis aanbiedt. En u bepaalt zelf wanneer u de reis boekt. Boekt u een reis voor een bepaald bedrag? Dan hebt u een overeenkomst gesloten met de aanbieder. U kan dan niet zomaar van deze overeenkomst af
De prijs voor een reis, hotel of vliegticket kan per dag of misschien soms zelfs per uur veranderen. Een luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie wil een bepaalde vlucht of reis graag vol krijgen. Dit geldt ook voor hotels.
Daardoor kan er prijsverschil zijn als u op verschillende tijden of dagen kijkt naar het aanbod van een reis, vliegticket, hotel of andere accommodatie.
Hebt u een reis geboekt en wil de aanbieder daarna dat u meer gaat betalen omdat hij een prijswijziging doorvoert? Dan gelden er andere regels.
Bron : consuwijzer.nl
Kan ik daar wat van terug ragen?
Vragen staat vrij, maar heeft hier geen zin.
Men hanteert 'fluïd pricing' oftewel kwestie van vraag en aanbod.
Hetzelfde gebeurt bij vakantiereizen.
Als de tickets duurder waren geworden was je dan gaan bijbetalen? ;-)
Hallo, Hermaekkel, u bent kennelijk nog nooit op reis geweest. Althans, uw vraag komt zo over. En dat is niet alleen bij KLM maar ook bij andere touroperators een feit, het op en neer gaan van prijzen. Ook bent u kennelijk op een datum gegaan die populair was, na schoolvakanties kennelijk niet meer. Het is net zo logisch als 2 + 2 = 4.
Als de prijs omhoog gaat voelt u zich dan ook belazerd en betaald u dan het verschil bij?
Prijzen van vliegtickets gaan per uur per dag omhoog en omlaag en De kunst is om ze zo goedkoop mogelijk te krijgen. U beheerst die kunst niet maar dat wil niet zeggen dat u belazerd bent integendeel u bent niet slim genoeg (niet beledigend bedoeld).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer