Vlucht vertraging
Mijn inziens bent u als reiziger zwaar onvoldoende geïnformeerd, daarmee bedoel ik uzelf.
U kon de hele situatie niet handelen terwijl u alleen een vlucht had gemist.
Tussen de ratten slapen? Heeft u op straat geslapen dan? Londen stikt van de knappe hotels.
Zeker @diewilil, dat wel. Noem dan ook even prijzen van 'de knappe hotels'. Weet niet hoe lang het geleden is dat je in London hebt overnacht maar de prijzen zijn exhorbitant hoor.
@Tenormin: wanneer heb jij dan voor het laatst in Londen overnacht? Voor 100...150 euro heb je daar een prima hotel (voor 1 nacht). En je kunt ook altijd nog op het vliegveld gaan liggen.
@Tenormin, ik was in April nog in Londen voor 3 nachten. 5 sterren hotel in het Westend moest £ 400 betalen.
3 en 4 sterren hotels zijn er al vanaf zo'n £60 per nacht.
Er zijn inderdaad ook belachelijk prijzige kamers te huur maar er is absoluut goed en betaalbaar aanbod.
@jorisw, ca. 4 maanden geleden betaalde ik (was er maar weekendje) £ 160,00 voor een kamertje in een pub. Met deelte was- en toiletruimte. In Wandsworth SW London. En geloof het of niet, beneden liep een paard door de gang naar buiten, naar de tuin, dat was dan wel koddig.
Hallo Renate1245 ,
Wat èèn vervelende situatie .
Uw aansluiting gemist door vertraging .
Heeft u een aansluitende vlucht geboekt en heeft uw vlucht vertraging waardoor u uw aansluitende vlucht heeft gemist? Ook in dit geval heeft u mogelijk recht op compensatie. Bij een gemiste aansluiting wordt er gekeken naar de vertraging die u oploopt na het nemen van een vervangende vlucht. Is deze vertraging meer dan drie uur, dan heeft u mogelijk recht op compensatie voor het geleden tijdsverlies.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/vlucht-vertraagd/
Gadverdarrie, wat een vervelende ervaring. Met KLM? United Airlines? ...?
Maar wat is nu de bedoeling van je verhaal?
Wou je het even kwijt?
Dit is geen klaag-maar-raak, maar Vraag & Beantwoord.
Wat is nu je vraag?
Wat info waar je wellicht iets mee kunt: https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/vliegreizen/mijn-vlucht-heeft-vertraging-geannuleerd-overboekt-wat-kan-ik-doen
En: https://www.vluchtvertraging.nl/
Dus u werd in London in een rij gezet voor een oplossing te zoeken, maar u had geen zin om in die rij te blijven staan? U haalt daarnaast er een hoop nutteloze randzaken bij. U hebt uw aansluiting gemist, daarvoor kunt u gecompenseerd worden. Als u een reisverzekering heeft had u daar de extra overnachting kunnen claimen. Sterker, u had het hele vliegveld niet eens af hoeven te gaan.
Maar het alles belangrijkste, als u graag wilt dat iemand uw handje vasthoudt bij het reizen moet u niet alleen gaan.
Ik snap niet waarom je naar buiten bent gegaan om je koffers te checken. Die komen echt wel op de bestemming aan in dit soort situaties.Op het moment dat je een andere vlucht krijgt worden de koffers uit het proces gehaald en aan de andere vlucht gekoppeld. Dit is business as usual voor vliegvelden.
Mooi toch dat u kennelijk toch in Boston aangekomen bent?
Als u alleen reizen eng vindt en vooral met het oog op dat er mogelijk iets anders kan lopen dan gedacht, dan kunt u maar beter eerst nog wat oefenen door met anderen samen te reizen. Wat wilde u? Dat iemand van de douane, iemand van de balie, security etc. uw handje zou komen vasthouden? U doet veel te zielig en daar komt u niet ver mee.
Ik hoop voor die vriendin dat u bij en met haar niet zo hysterisch gedaan heeft als op de luchthaven en hier.
De noodzaak van dit klaagverhaal hier neerzetten zie ik niet. Dit is immers de rubriek Vraag en Beantwoord en ik lees nergens een vraag.
U heeft hierboven van Marita5 al een goede tip gekregen over compensatie. Maak daar gebruik van. Maar eerlijk gezegd lijkt u mij niet het type om alleen te reizen. Wat een paniek! Vertragingen zijn aan de orde van de dag. Op luchthavens zijn tal van informatiebalies waar u heen had kunnen gaan als de balie van uw gemiste vlucht al gesloten was, wat mij, gezien de geringe afstand Amsterdam-Londen nogal sterk lijkt. Een rij met een wachttijd van 2 uur? Stond die tijd ergens aangegeven dan? Hoe dan ook, toch maar op uw beurt wachten; dat gemiste vliegtuig haalt u toch niet meer in! Volgende keer maar een of desnoods twee eerdere vluchten nemen naar Londen, zodat u voldoende overstaptijd hebt voor uw vlucht naar Boston.
Beide vluchten lijken reguliere British Airways lijnvluchten te zijn gezien de vluchtnummers. Een respectabele maatschappij die het zich niet kan permitteren om z'n klanten op een vliegveld te laten staan. Maar u bent weggelopen vóórdat ze u konden helpen. BA heeft 3 dagelijkse vluchten LHR-BOS en op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag zelfs 4!
BA215 vertrekt om 18:20 terwijl uw vlucht uit Dusseldorf om 17:05 had moeten aankomen. Flightstat geeft aan dat deze vlucht vaak te kampen heeft met vertraging en u moet ook nog eens rekening houden met de aangescherpte veiligheidscontroles op vluchten naar de VS. Dat lijkt me inderdaad een iets te krappe boeking.
U had echter niet in paniek moeten raken, dan was u waarschijnlijk prima geholpen en had u de BA213 van de volgende ochtend in een hotel op de luchthaven kunnen afwachten na wat spulletjes te hebben aangeschaft op kosten van de luchtvaartmaatschappij.
Of neem een eventuele volgende keer een directe vlucht van Amsterdam naar Boston met KLM of Delta. Dan bent u van een heleboel zorgen en stress af. Prijs ca. 1200 euro. Vliegtijd 7 uur en 50 minuten.
Dan raakt ze in paniek als de trein vertraging heeft....
Nee hoor, dan wordt ze weggebracht naar Schiphol en dan.... staat de auto in de file. @jorisw
Ik wilde net hetzelfde neerzetten als jij @boppe1943, ben een late lezer, dus gelukkig zag ik het nog op tijd stasan. Wel duur trouwens, die reis. Heb €713 betaald voor retour AMS/SFO, plus langere vlucht.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer