Re
door Renate1245 Jul 18, 2017 om 12:14
Vakantie & reizen

Vlucht vertraging

Ik ging alleen op vakantie naar Boston. Een vriendin van mij woont daar voor een jaar, en ik zou bij haar langs gaan. Donderdag 22 juni zou ik vlucht 941 naar London nemen, om vanuit daar vlucht 215 naar Boston te nemen. Helaas had vlucht 941 vertraging. Bij instappen zei ik (nogmaals), dat ik met deze vertraging vlucht 215 zou missen, maar bij het boarden zeiden ze dat het allemaal goed zou komen, en ik mijn vlucht niet zou missen. Dit was de tweede keer dat ik vloog, de eerste keer dat ik alleen vloog, dus ik geloofde dit. Achteraf niet moeten doen, want ik had beter kunnen laten checken of ik niet beter thuis kon blijven. Ik kwam namelijk aan in London, heb mijn longen uit mijn lijf gerend om te proberen toch nog mijn vlucht te halen. Daar aangekomen was het boarden al gesloten. Dit was mijn eerste keer alleen vliegen en de vorige keer dat ik vloog was vijf jaar geleden. Ik had geen flauw idee wat ik moest doen. Na drie kwartier rondvragen werd ik in een rij gezet die een wachttijd had van 2 uur (!!). Ik had op dat moment al genoeg paniek om daar niet meer op te kunnen wachten, en ben weer iemand anders aan gaan spreken. Daar kreeg ik een telefoonnummer van een lijn die ik kon bellen om alles te laten regelen (gesprek kostte €16,72). Hier kreeg ik een man aan de telefoon die bijna geen engels sprak. Echter, hij kon mij wel helpen, dus ik legde op dat moment mijn lot in zijn handen. Hij kon mij vertellen dat mijn vlucht omgeboekt was naar de volgende ochtend 11.00u. Het was op dat moment 21.30u 's avonds. Ik kreeg ook te horen dat ik naar een andere balie moest gaan om te kijken of ze een hotel voor mij hadden. Dat was er niet. Wat ik wel kon doen, was een taxi nemen naar het centrum, om daar een hotel te zoeken. Inmiddels was het 23.00u. Dit is iets wat ik niet heb gedaan, omdat ik niet alleen zonder slaapspullen, zonder warme kleren (het was mooi weer en liep in een korte broek en hemdje), maar met laptop, tablet, geld en een uitstraling van een onzekere reiziger, rond durfde te lopen in London. Wat ik wel heb moeten doen, is controleren of mijn koffers morgen in het goede vliegtuig zouden zitten. Het gevolg hiervan, was dat ik niet meer achter de veilige douanepoortjes was, maar aan de verkeerde kant. Ik heb uiteindelijk dus letterlijk geslapen tussen de ratten en de drugsverslaafden, waarvan er eentje op een bepaald moment zelfs aan mij zat. Het was een nachtmerrie en iets wat ik nooit meer mee wil maken.

Wat ik erg jammer vind aan dit voorval, is dat niemand zich om mij bekommerde. Van het boarden, de security, de baliemedewerkers, wie dan ook, niemand kwam voor mij op. Iedereen heeft mij weggestuurd met dat ik ergens anders moest zijn, zelfs toen ik op een gegeven moment huilend aan zo'n balie stond. Ik was niemands probleem, terwijl het toch echt niet mijn fout was.

Uiteraard is het ook erg jammer dat ik een hele vakantiedag kwijt was, maar dat ben ik na deze nachtmerrie al lang weer vergeten.

1882 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2017 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fijn dat u er overheen bent. En blijkbaar toch in Boston bent aangekomen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 18, 2017 om 12:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn inziens bent u als reiziger zwaar onvoldoende geïnformeerd, daarmee bedoel ik uzelf.
U kon de hele situatie niet handelen terwijl u alleen een vlucht had gemist.
Tussen de ratten slapen? Heeft u op straat geslapen dan? Londen stikt van de knappe hotels.

tenormin
door tenormin Jul 18, 2017 om 12:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker @diewilil, dat wel. Noem dan ook even prijzen van 'de knappe hotels'. Weet niet hoe lang het geleden is dat je in London hebt overnacht maar de prijzen zijn exhorbitant hoor.

jo
door jorisw Jul 18, 2017 om 13:39
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Tenormin: wanneer heb jij dan voor het laatst in Londen overnacht? Voor 100...150 euro heb je daar een prima hotel (voor 1 nacht). En je kunt ook altijd nog op het vliegveld gaan liggen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 18, 2017 om 14:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin, ik was in April nog in Londen voor 3 nachten. 5 sterren hotel in het Westend moest £ 400 betalen.
3 en 4 sterren hotels zijn er al vanaf zo'n £60 per nacht.
Er zijn inderdaad ook belachelijk prijzige kamers te huur maar er is absoluut goed en betaalbaar aanbod.

tenormin
door tenormin Jul 18, 2017 om 14:16
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@jorisw, ca. 4 maanden geleden betaalde ik (was er maar weekendje) £ 160,00 voor een kamertje in een pub. Met deelte was- en toiletruimte. In Wandsworth SW London. En geloof het of niet, beneden liep een paard door de gang naar buiten, naar de tuin, dat was dan wel koddig.

marita5
door marita5 - Jul 18, 2017 om 12:42
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Renate1245 ,

Wat èèn vervelende situatie .

Uw aansluiting gemist door vertraging .

Heeft u een aansluitende vlucht geboekt en heeft uw vlucht vertraging waardoor u uw aansluitende vlucht heeft gemist? Ook in dit geval heeft u mogelijk recht op compensatie. Bij een gemiste aansluiting wordt er gekeken naar de vertraging die u oploopt na het nemen van een vervangende vlucht. Is deze vertraging meer dan drie uur, dan heeft u mogelijk recht op compensatie voor het geleden tijdsverlies.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/vlucht-vertraagd/

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2017 om 12:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gadverdarrie, wat een vervelende ervaring. Met KLM? United Airlines? ...?
Maar wat is nu de bedoeling van je verhaal?
Wou je het even kwijt?
Dit is geen klaag-maar-raak, maar Vraag & Beantwoord.
Wat is nu je vraag?
Wat info waar je wellicht iets mee kunt: https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/vliegreizen/mijn-vlucht-heeft-vertraging-geannuleerd-overboekt-wat-kan-ik-doen
En: https://www.vluchtvertraging.nl/

ne
door neodutchio - Jul 18, 2017 om 12:59
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Dus u werd in London in een rij gezet voor een oplossing te zoeken, maar u had geen zin om in die rij te blijven staan? U haalt daarnaast er een hoop nutteloze randzaken bij. U hebt uw aansluiting gemist, daarvoor kunt u gecompenseerd worden. Als u een reisverzekering heeft had u daar de extra overnachting kunnen claimen. Sterker, u had het hele vliegveld niet eens af hoeven te gaan.

Maar het alles belangrijkste, als u graag wilt dat iemand uw handje vasthoudt bij het reizen moet u niet alleen gaan.

jo
door jorisw - Jul 18, 2017 om 13:44
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap niet waarom je naar buiten bent gegaan om je koffers te checken. Die komen echt wel op de bestemming aan in dit soort situaties.Op het moment dat je een andere vlucht krijgt worden de koffers uit het proces gehaald en aan de andere vlucht gekoppeld. Dit is business as usual voor vliegvelden.

aurora1
door aurora1 - Jul 18, 2017 om 13:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi toch dat u kennelijk toch in Boston aangekomen bent?
Als u alleen reizen eng vindt en vooral met het oog op dat er mogelijk iets anders kan lopen dan gedacht, dan kunt u maar beter eerst nog wat oefenen door met anderen samen te reizen. Wat wilde u? Dat iemand  van de douane, iemand van de balie, security etc. uw handje zou komen vasthouden? U doet veel te zielig en daar komt u niet ver mee.
Ik hoop voor die vriendin dat u bij en met haar niet zo hysterisch gedaan heeft als op de luchthaven en hier.

De noodzaak van dit klaagverhaal hier neerzetten zie ik niet. Dit is immers de rubriek Vraag en Beantwoord en ik lees nergens een vraag.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 18, 2017 om 14:19
1129 Antwoorden / 98 Vragen

U heeft hierboven van Marita5 al een goede tip gekregen over compensatie. Maak daar gebruik van. Maar eerlijk gezegd lijkt u mij niet het type om alleen te reizen. Wat een paniek! Vertragingen zijn aan de orde van de dag. Op luchthavens zijn tal van informatiebalies waar u heen had kunnen gaan als de balie van uw gemiste vlucht al gesloten was, wat mij, gezien de geringe afstand Amsterdam-Londen nogal sterk lijkt. Een rij met een wachttijd van 2 uur? Stond die tijd ergens aangegeven dan? Hoe dan ook, toch maar op uw beurt wachten; dat gemiste vliegtuig haalt u toch niet meer in! Volgende keer maar een of desnoods twee eerdere vluchten nemen naar Londen, zodat u voldoende overstaptijd hebt voor uw vlucht naar Boston.

newmikey
door newmikey - Jul 18, 2017 om 14:52
830 Antwoorden / 0 Vragen

Beide vluchten lijken reguliere British Airways lijnvluchten te zijn gezien de vluchtnummers. Een respectabele maatschappij die het zich niet kan permitteren om z'n klanten op een vliegveld te laten staan. Maar u bent weggelopen vóórdat ze u konden helpen. BA heeft 3 dagelijkse vluchten LHR-BOS en op woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag zelfs 4!

BA215 vertrekt om 18:20 terwijl uw vlucht uit Dusseldorf om 17:05 had moeten aankomen. Flightstat geeft aan dat deze vlucht vaak te kampen heeft met vertraging en u moet ook nog eens rekening houden met de aangescherpte veiligheidscontroles op vluchten naar de VS. Dat lijkt me inderdaad een iets te krappe boeking.

U had echter niet in paniek moeten raken, dan was u waarschijnlijk prima geholpen en had u de BA213 van de volgende ochtend in een hotel op de luchthaven kunnen afwachten na wat spulletjes te hebben aangeschaft op kosten van de luchtvaartmaatschappij.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 18, 2017 om 16:38
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Of neem een eventuele volgende keer een directe vlucht van Amsterdam naar Boston met KLM of Delta. Dan bent u van een heleboel zorgen en stress af. Prijs ca. 1200 euro. Vliegtijd 7 uur en 50 minuten.

jo
door jorisw Jul 18, 2017 om 18:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan raakt ze in paniek als de trein vertraging heeft....

tenormin
door tenormin Jul 19, 2017 om 12:30
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, dan wordt ze weggebracht naar Schiphol en dan.... staat de auto in de file. @jorisw
Ik wilde net hetzelfde neerzetten als jij @boppe1943, ben een late lezer, dus gelukkig zag ik het nog op tijd stasan. Wel duur trouwens, die reis. Heb €713 betaald voor retour AMS/SFO, plus langere vlucht.

diumenge
door diumenge - Jul 18, 2017 om 18:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgende keer maar weer met paps en mams op reis dan.