Wat zijn mijn rechten?
Verhaal:
Afgelopen maandag zou ik met vier vriendinnen vanuit Barcelona naar Eindhoven vliegen. We hebben geboekt met vliegtickets.nl en vlogen terug met Vueling. Bij aankomst om het vliegveld werd ons verteld dat de vlucht een dag eerder is vertrokken terwijl op onze tickets toch echt maandag 22 augustus stond. Ook op het online account op vliegtickets.nl stond nog steeds dezelfde datum en tijd. Vliegtickets.nl beweert de hoofdboeker een e-mail te hebben gestuurd met daarin de wijziging. Echter heeft zij deze nooit ontvangen. Verder hebben ze een ' bewijs ' dat ze deze destijds wel gestuurd hebben maar de hoofdboeker heeft deze absoluut niet gekregen. Zij zeggen dat deze e-mail leidend is en niet het online account. Bovendien kregen we dinsdag een e-mail: Welkom thuis! Deze krijg je normaal gesproken een dag erna dus het verhaal klopt van geen kant. Uiteindelijk veel kosten gemaakt door dit geintje: E 400,- p.p. voor een nieuw ticket, extra kosten i.v.m. vliegen op Schiphol i.p.v. Eindhoven.
Verder hebben ze misleidende algemene voorwaarden waarin ze aangeven dat je zelf aansprakelijk bent, wat er ook gebeurd. Bij wijze van hadden wij zelf moeten bellen naar Vueling of de vlucht nog wel ging.
Mijn vraag is: Hoe sterk staan wij in dit verhaal?
In de spam box gekeken? Volgens mij moet je bij die prijsvechters altijd van te voren controleren of alles doorgaat.
Bedankt voor je reactie. Ja, ook daar staat geen e-mail in. We zijn er druk mee bezig om alles terug te vorderen dus ik ben heel benieuwd.
Volgens mij moet vliegwinkel er zich van vergewissen dat de hoofdboeker de veranderingen daadwerkelijk heeft ontvangen en ingezien. Zou vliegwinkel schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade. Succes.
Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik ook via een medewerker van het juridisch loket te horen gekregen dat een email geen bewijslast is. We hebben een aangetekende brief gestuurd dus hopelijk krijgen we snel antwoord.
Met Vueling op zich is trouwens niets mis. Zij hebben ook lijndiensten dus niet alleen charters.
Ik heb geen ervaring met Vueling. Maar weet wel, dat als ik weer vertrek, toch, in dit geval de KLM site in de gaten moet houden. Wat me deze terugreis afgelopen Donderdag toch nieuwe info gaf: en eerder vertrek plus een (betere) stoel. Het, in dit geval reisbureau TUI stuurt me een mailtje om alert te zijn. Dus inloggen op de bepaalde vlucht en zien of er iets veranderd is.
Bedankt voor je reactie. Ik vermoed dat het zowel bij KLM als TUI beter geregeld is dan bij Vueling en vliegtickets.nl. Bovendien zijn we helemaal niet geholpen door beide organisaties en hebben we zelf een ticket terug moeten boeken. Maar we hebben er in ieder geval erg veel van geleerd. :)
Ja, zondegeld voor jullie knip. Misschien is "goedkoop" toch duurkoop. Succes met je claim, hoewel: ik heb er een hard hoofd in.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer