MV
door MVP19 Aug 24, 2016 om 19:02
Vakantie & reizen

Wat zijn mijn rechten?

Verhaal:
Afgelopen maandag zou ik met vier vriendinnen vanuit Barcelona naar Eindhoven vliegen. We hebben geboekt met vliegtickets.nl en vlogen terug met Vueling. Bij aankomst om het vliegveld werd ons verteld dat de vlucht een dag eerder is vertrokken terwijl op onze tickets toch echt maandag 22 augustus stond. Ook op het online account op vliegtickets.nl stond nog steeds dezelfde datum en tijd. Vliegtickets.nl beweert de hoofdboeker een e-mail te hebben gestuurd met daarin de wijziging. Echter heeft zij deze nooit ontvangen. Verder hebben ze een ' bewijs ' dat ze deze destijds wel gestuurd hebben maar de hoofdboeker heeft deze absoluut niet gekregen. Zij zeggen dat deze e-mail leidend is en niet het online account. Bovendien kregen we dinsdag een e-mail: Welkom thuis! Deze krijg je normaal gesproken een dag erna dus het verhaal klopt van geen kant. Uiteindelijk veel kosten gemaakt door dit geintje: E 400,- p.p. voor een nieuw ticket, extra kosten i.v.m. vliegen op Schiphol i.p.v. Eindhoven.

Verder hebben ze misleidende algemene voorwaarden waarin ze aangeven dat je zelf aansprakelijk bent, wat er ook gebeurd. Bij wijze van hadden wij zelf moeten bellen naar Vueling of de vlucht nog wel ging.

Mijn vraag is: Hoe sterk staan wij in dit verhaal?

1265 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2016 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de spam box gekeken? Volgens mij moet je bij die prijsvechters altijd van te voren controleren of alles doorgaat.

MV
door MVP19 Aug 24, 2016 om 21:42
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Ja, ook daar staat geen e-mail in. We zijn er druk mee bezig om alles terug te vorderen dus ik ben heel benieuwd.

ja
door jackyh - Aug 24, 2016 om 19:38
953 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij moet vliegwinkel er zich van vergewissen dat de hoofdboeker de veranderingen daadwerkelijk heeft ontvangen en ingezien. Zou vliegwinkel schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade. Succes.

MV
door MVP19 Aug 24, 2016 om 21:45
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik ook via een medewerker van het juridisch loket te horen gekregen dat een email geen bewijslast is. We hebben een aangetekende brief gestuurd dus hopelijk krijgen we snel antwoord.

ja
door jackyh Aug 24, 2016 om 22:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Met Vueling op zich is trouwens niets mis. Zij hebben ook lijndiensten dus niet alleen charters.

tenormin
door tenormin - Aug 24, 2016 om 20:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb geen ervaring met Vueling. Maar weet wel, dat als ik weer vertrek, toch, in dit geval de KLM site in de gaten moet houden. Wat me deze terugreis afgelopen Donderdag toch nieuwe info gaf: en eerder vertrek plus een (betere) stoel. Het, in dit geval reisbureau TUI stuurt me een mailtje om alert te zijn. Dus inloggen op de bepaalde vlucht en zien of er iets veranderd is.

MV
door MVP19 Aug 24, 2016 om 21:50
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Ik vermoed dat het zowel bij KLM als TUI beter geregeld is dan bij Vueling en vliegtickets.nl. Bovendien zijn we helemaal niet geholpen door beide organisaties en hebben we zelf een ticket terug moeten boeken. Maar we hebben er in ieder geval erg veel van geleerd. :)

tenormin
door tenormin Aug 24, 2016 om 22:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, zondegeld voor jullie knip. Misschien is "goedkoop" toch duurkoop. Succes met je claim, hoewel: ik heb er een hard hoofd in.