MV
door MVP19 Aug 24, 2016 om 19:02
Vakantie & reizen

Wat zijn mijn rechten?

Verhaal:
Afgelopen maandag zou ik met vier vriendinnen vanuit Barcelona naar Eindhoven vliegen. We hebben geboekt met vliegtickets.nl en vlogen terug met Vueling. Bij aankomst om het vliegveld werd ons verteld dat de vlucht een dag eerder is vertrokken terwijl op onze tickets toch echt maandag 22 augustus stond. Ook op het online account op vliegtickets.nl stond nog steeds dezelfde datum en tijd. Vliegtickets.nl beweert de hoofdboeker een e-mail te hebben gestuurd met daarin de wijziging. Echter heeft zij deze nooit ontvangen. Verder hebben ze een ' bewijs ' dat ze deze destijds wel gestuurd hebben maar de hoofdboeker heeft deze absoluut niet gekregen. Zij zeggen dat deze e-mail leidend is en niet het online account. Bovendien kregen we dinsdag een e-mail: Welkom thuis! Deze krijg je normaal gesproken een dag erna dus het verhaal klopt van geen kant. Uiteindelijk veel kosten gemaakt door dit geintje: E 400,- p.p. voor een nieuw ticket, extra kosten i.v.m. vliegen op Schiphol i.p.v. Eindhoven. 

Verder hebben ze misleidende algemene voorwaarden waarin ze aangeven dat je zelf aansprakelijk bent, wat er ook gebeurd. Bij wijze van hadden wij zelf moeten bellen naar Vueling of de vlucht nog wel ging. 

Mijn vraag is: Hoe sterk staan wij in dit verhaal?

1265 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 24, 2016 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

In de spam box gekeken? Volgens mij moet je bij die prijsvechters altijd van te voren controleren of alles doorgaat.

MV
door MVP19 Aug 24, 2016 om 21:42
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Ja, ook daar staat geen e-mail in. We zijn er druk mee bezig om alles terug te vorderen dus ik ben heel benieuwd.

ja
door jackyh - Aug 24, 2016 om 19:38
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

Volgens mij moet vliegwinkel er zich van vergewissen dat de hoofdboeker de veranderingen daadwerkelijk heeft ontvangen en ingezien. Zou vliegwinkel schriftelijk aansprakelijk stellen voor de schade. Succes.

MV
door MVP19 Aug 24, 2016 om 21:45
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik ook via een medewerker van het juridisch loket te horen gekregen dat een email geen bewijslast is. We hebben een aangetekende brief gestuurd dus hopelijk krijgen we snel antwoord.

ja
door jackyh Aug 24, 2016 om 22:13
953 Antwoorden / 4 Vragen

Met Vueling op zich is trouwens niets mis. Zij hebben ook lijndiensten dus niet alleen charters.

tenormin
door tenormin - Aug 24, 2016 om 20:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ik heb geen ervaring met Vueling. Maar weet wel, dat als ik weer vertrek, toch, in dit geval de KLM site in de gaten moet houden. Wat me deze terugreis afgelopen Donderdag toch nieuwe info gaf: en eerder vertrek plus een (betere) stoel. Het, in dit geval reisbureau TUI stuurt me een mailtje om alert te zijn. Dus inloggen op de bepaalde vlucht en zien of er iets veranderd is.

MV
door MVP19 Aug 24, 2016 om 21:50
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Ik vermoed dat het zowel bij KLM als TUI beter geregeld is dan bij Vueling en vliegtickets.nl. Bovendien zijn we helemaal niet geholpen door beide organisaties en hebben we zelf een ticket terug moeten boeken. Maar we hebben er in ieder geval erg veel van geleerd. :)

tenormin
door tenormin Aug 24, 2016 om 22:25
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, zondegeld voor jullie knip. Misschien is "goedkoop" toch duurkoop. Succes met je claim, hoewel: ik heb er een hard hoofd in.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Fi
Fiori - Apr 12, 2024 om 22:05
Winkels & webshops
Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?

Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?

Na een tijd hard gespaard te hebben was het zover: op 12 januari 2024 bestelden we onze 4 nieuwe Fiori eetkamerstoelen. Onze bestelling (met nummer 5354, dat we inmiddels uit ons hoofd kennen) had een verwachte levertijd van 3 weken, maar we hoorden echter nooit iets over een leveringsdatum. Daarom zelf meerdere keren gemaild (bellen lukte niet), waarbij elke keer een vage leverperiode werd genoem ... Lees meer

zoom1
zoom1 - Apr 16, 2024 om 17:31
Computers & telefonie

Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer

Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset  niet meer ver ... Lees meer

li
lift - Apr 16, 2024 om 11:42
Voeding & gezondheid

Service smienk

Een traplift aangeschaft bij Smienk, inclusief een cadeaubon van €125 als je nog iemand aanbrengt!!  (verdrietig eigenlijk) voor €4430. Gebruikt ongeveer een half jaar, 2x daags.
Inclusief demontage kregen wij er €200 voor terug, daar wordt heel makkelijk veel geld verdient over de rug van hulpbehoevende mensen, zo gemeen!!
Na 1 week gebeld met dit bedrijf, wilde de traplift wel t ... Lees meer