El
door Elly66 Jan 21, 2016 om 10:24
Vakantie & reizen
Wie heeft ervaring met Spotreis.eu? Het is een abonnement voor 199 per jaar

Ik ben telefonisch benaderd en kan een abonnement nemen op Spotreis. Hierbij betaal je 199 euro per jaar waarvoor je na het verkrijgen van inlogcodes een vakantie van 4 dagen kan uitkiezen (er werd verteld, cruise naar New Castle van 4 dagen of reis naar Alanya) inclusief vlucht, hotelovernachtingen en ontbijt.
Lijkt op timeshare. Heeft iemand hiermee ervaring? Je kan alleen de producten inzien na het aangaan van het abonnement.

Mvrgr, Elly

17005 22 Rapporteer

jo
door jorisw - Jan 21, 2016 om 10:34
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon doen.... Waarom nemen mensen zelfs maar de moeite om dit te gaan bekijken of overwegen. Het lijkt wel of mensen opgelicht willen worden....

tenormin
door tenormin - Jan 21, 2016 om 10:39
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Je kan alleen de producten zien NA het aangaan van het abonnement!
En zelfs als u dit schrijft vraagt u zich af (en aan het forum) of dit wel zuivere koffie is? Als u dan toch €199,00 wilt weggooien, gooi het dan maar mijn kant op. ☼ Dus u begrijpt: ik heb geen vertrouwen in het telefoontje.

Cookies
door Cookies Jan 21, 2016 om 10:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet zo egoïstisch met 'jouw kant op gooien':-) Samen delen?

tenormin
door tenormin Jan 21, 2016 om 10:54
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Met jou deel ik niks meer: kreeg ook geen halve taart! ☺

Cookies
door Cookies Jan 21, 2016 om 10:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hè, wat een goed geheugen heb je. Had de hoop dat je dat allang vergeten was:-)

eclipse
door eclipse Jan 21, 2016 om 11:21
1561 Antwoorden / 370 Vragen

haha lust ook wel stukkie taart liefst morkoppie  :-)

Cookies
door Cookies - Jan 21, 2016 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Geen ervaring mee, maar lijkt me een leuke bron van inkomsten van de club. Denk niet dat klanten er voordeel bij hebben.

#12
Ik werd net gebeld door SPOTREIS.EU met een aanlokkelijke aanbieding. Om een email adres te controleren moest ik even terug antwoorden. Eigenlijk moest ik antwoorden met 'OK' of 'ACCOORD', maar dat vertrouwde ik niet dus ik antwoordde met 'Ontvangen'. Daarna kwam de aap uit de mouw, ze hadden een OK of Akkoord nodig om een abonnement in werking te laten treden. Ik ben daar gelukkig aan ontsnapt, maar dat scheelde weinig. En dat terwijl ik dit soort dingen zeer wantrouw en mijzelf erg voorzichtig vind.

Ik hoop hiermee mensen te waarschuwen.
Groet, W***

Bron: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/

Es
door Esther-68 May 25, 2016 om 15:04
Antwoorden / Vragen

Bij mij ook zo gebeurd en werdt 99,5 afgeschreven . Heb het terug geboekt en geblokkeerd . Nu een herinnering 199 binnen 7 dagen betalen anders 10 erbij . Diverse naila gedaan gie ze aan mijn bankgegevens komen en dat ik volgens hun een SMS gad gehad en daar op oké wn de voorwaarden heb geklikt . Die stuurden ze me erbij nou die mail heb ik echt niet ontvangen en verstuurd

eclipse
door eclipse - Jan 21, 2016 om 10:46
1561 Antwoorden / 370 Vragen

mag ik U mijn bank nr geven, uiteraard krijgt  u er een a 4  tje voor terug  met een gekopieerd neckermann reisje  . hopende Uw  reactie snel tegemoet te zien    vr gr  afd  ooraannaaien.nl     U kunt  mij bereiken op gooiuwgeldweg@livemail.nl

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2016 om 20:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Geen ervaringen mee want ik ga niet in op dubieuze "aanbiedingen".
Nooit ingaan op dergelijke voorstellen, niet via de telefoon, niet in winkels, niet op straat etc. en vooral nooit gegevens verstrekken.
Als u ergens heen wilt voor vakantie kunt u dat toch wel zelf uitzoeken en boeken? U weet dan precies wat u voor uw geld krijgt als u vooraf goed onderzoek doet.
Lees ook even wat een ander die ook gebeld werd erover zegt, eerste reactie van 9-1 jl. (Willem) onder het artikel: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/communicatie/28045-ongewenste-reclame-telemarketing-hoe-kom-ik-er-vanaf.html

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2016 om 21:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het lijkt wel of de mensen steeds goedgeloviger worden. Al die consumenten programma's zijn blijkbaar boter aan de galg gesmeerd.

pi
door pieterwolters Jan 21, 2016 om 23:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

En dat al zeker 40 jaar lang.... Zolang ik me kan herinneren zijn dit soort dingen (iedere keer in een andere vorm) in de consumentenprogramma's behandeld. Wim Bosboom, Frits Bom en al die anderen hebben er een mooie carriere aan over gehouden.

eclipse
door eclipse Jan 22, 2016 om 14:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ag ja frits bom met z n exota, wat een afgang was dat . @Tijger, de meesten kijken liever naar de commerciele  troep, als ik bij de buurtjes kom en ik vraag of ze het yournaal hebben gezien over je suis charlie, zeggen ze dat ze gtst zaten te kijen ????   bedoel maar,  de meesten weten alles over domme series, ( zich oneindig herhalende rommel) Ik denk dat als je vraagt of ze wel weten dat er mensen op de maan zijn geland  ze op dr voorhoofd  tikken. maar wie is er NU dommer ? de oplichter die er gebruik van maakt  en straffeloos mag doorgaan , of degene  in de wsnp die hier de l*L van is ?? zoals maandje terug op radar over dat tickett bureau, man man man

jo
door jorisw Jan 26, 2016 om 18:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Eclipse, Exota was gedaan door VARA coryfee Marcel van Dam....

spotreis
door spotreis - Jan 22, 2016 om 16:04
7 Antwoorden / Vragen

Beste Elly,

Leuk dat je interesse hebt in Spotreis.Wij zijn zeker geen timeshare :)

De reizen op onze site zijn allen groepsreizen. Dit houdt in dat je met een grote groep mensen reist.
Uiteraard ben je na aankomst op bestemming vrij om je eigen plan te trekken.

Ik hoop je snel te mogen begroeten!

@de overige deelnemers van dit forum:
Ik lees jullie scepticisme en wij nemen iedere vorm van kritiek serieus.
Het doet me dan ook plezier te kunnen meedelen dat m.i.v. volgende week alle aangeboden reizen publiek (dus voor de afgeschermde abonnee omgeving) zichtbaar worden gemaakt.

We hopen natuurlijk dat er geen negatieve sfeer rondom ons vooral erg positief bedoelde aanbod gaat bestaan. We zijn een commerciële organisatie (daar is niets mis mee vinden wij), en we zijn tegelijkertijd erg trots op het feit dat we mensen voor een enorm laag bedrag op reis kunnen laten gaan. Waaronder mensen die het normaal niet zouden kunnen betalen.  Mede voor hen wordt er zsm mogelijkheid in het leven geroepen om maandelijks te betalen in plaats van het totaalbedrag in één keer te voldoen.

Wie zijn wij?

Spotreis is het eerste vakantie abonnement van Nederland en België. Hierdoor ga jij ieder jaar met twee personen naar maar liefst twee door jou gekozen bestemmingen uit ons aanbod. Bovendien boek je onbeperkt hotelovernachtingen bij 35.000 aangesloten hotels door heel Europa. Dit kunnen wij mogelijk maken door zeer goede afspraken met reisbureaus. Wij zijn zelf geen reisbureau of touroperator, maar aanbieders van het platform waar mensen deze reizen kunnen afnemen. Ga je niet op reis of vind je de bestemmingen niet interessant? Word dan vooral geen abonnee. In alle andere gevallen heb je dus twee reizen per jaar voor twee personen. Bovendien hebben we altijd interessante extra aanbiedingen van reisbureaus. We hopen dat iedereen hier veel plezier aan beleeft.

Met vriendelijke groet,

Webcare Spotreis

costnix
door costnix Jan 31, 2016 om 23:33
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U zult wel op een of andere manier gesponsord worden :-(

Fr
door FridoH - Jan 25, 2016 om 13:34
1 Antwoorden / Vragen

Hoi Elly,

Wij hebben er ook ervaring mee. Bij mijn moeder is zomaar 199 euro afgeboekt door deze organisatie.

Naar haar weten is ze niet gebeld of heeft ze een mail geopend. Voor mij is het onduidelijk of het eventueel phishing is. Bij de fraudehelpdesk en ING bank is dit nog onbekend. We hebben de betaling terug laten boeken en het bankrekeningnummer geblokkeerd.

Binnenkort bekijk ik haar computer of onveilige programma's actief zijn.

Naar mijn weten is deze organisatie zo goed als niet te vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

Frido

spotreis
door spotreis Jan 25, 2016 om 15:19
7 Antwoorden / Vragen

Beste Frido,

Wat ontzettend jammer dat je dit gevoel hebt. Al onze abonnees geven een schriftelijk akkoord op een abonnement. Dit gebeurt via een e-mail, een sms op of online via het aanvraagformulier. Mocht je moeder desondanks geen prijs stellen op het abonnement, verzoek ik je vriendelijk om haar of jouw telefoonnummer naar ons te mailen.

Wij zoeken dit dan tot op de bodem uit, maar gaan boven alles samen met jullie op zoek naar een goede oplossing!

Met vriendelijke groet,

Webcare Spotreis

Ps. voor de volledigheid: wij houden ons niet bezig met nare praktijken als phishing. Een computer van tijd tot tijd controleren kan echter nooit kwaad :-)

Es
door Esther-68 May 25, 2016 om 15:11
Antwoorden / Vragen

Mij precies zo , maar wel gebeld en een mail gekregen . Ze schrijven nu geld van mijn rekening . Teruggeboekt wn geblokkeerd . Nu een herinnering gekregen €199 binnen 7 dagen te betalen anders wordt t verhoogt . Hun reactie na mijn mail was nog wens de voorwaarden te sturen die ik accoord heb gegeven via sms . Maar op de vraag dat ik geen sms heb gehad en dus ook niet heb verstuurd en hoe ze aan mijn rekening komen krijg ik geen antwoord . Steeds hetzelfde dat ik lid ben en moet betalen wil ik ervan af aan t eind van dit jaar horen ze dat graag . Maar ze hebben niet binnen 14 dagen een bericht van mij gehad dat ik het niet wilde

Es
door Esther-68 May 25, 2016 om 15:13
Antwoorden / Vragen

Nu gemaild na meerdere mails dat als ze het niet ontbinden dat ik juridische maatregelen tref . Ik geb gewoon niet een accord voor dit bedrag gegeven

tijger1
door tijger1 May 25, 2016 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verder niet meer reageren op die louche club.

ne
door nellebel May 28, 2016 om 10:56
Antwoorden / Vragen

Hoe lossen jullie dat verderop als je de bank al hebt ingelicht en blokkeert en de aanmaning niet betaald ik hoor graag van jullie zit namelijk met hetzelfde probleem

emcede
door emcede - Jan 25, 2016 om 13:45
959 Antwoorden / 4 Vragen

Een 'cruise' naar Newcastle kun je ook zonder abonnement boeken, voor minder geld. Want dag 1 is 's avonds aan boord gaan, dag 2 is rondbrengen in Newcastle en dag 3 is 's ochtends vroeg weer in Nederland aankomen. Als het om 4 dagen gaat zal er 1 overnachting inzitten. Een cruise... jaja....

spotreis
door spotreis Jan 25, 2016 om 15:25
7 Antwoorden / Vragen

Beste Emcede,

Je hebt gelijk, een cruise kun je op meer plaatsen krijgen. Het abonnement voorziet echter in meer dan alleen dat. Voor 199 euro per jaar mag je met 2 personen 2 reizen per jaar kiezen. Bovendien mag je onbeperkt hotelovernachtingen boeken door heel Europa. Hier zit één spelregel aan vast, je dient 29 euro per dag te besteden in het hotel. Dit mag aan de bar, de minibar of een ontbijt/diner zijn, maar ook bijvoorbeeld fietsverhuur of overige faciliteiten. Wat bovendien prettig is, is dat er maand kan worden betaald. Dit maakt op reis gaan erg bereikbaar.

Ik hoop je hiermee wat meer inzicht in ons aanbod te hebben kunnen verschaffen :-)

Met vriendelijke groet, Webcare Spotreis

aurora1
door aurora1 - Jan 25, 2016 om 23:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@spotreis.eu (De Heeren RB Holding BV?, Haarlem? Heemstede?, een flatachtig woonadres?) Stop svp met spammen.
Lees de spelregels van dit forum eens door.
Op de website is niets te vinden over garanties, voorwaarden kan ik ook niet vinden.
Vergeet u niet toevallig te vermelden dat bij maandelijks betalen het totale jaarbedrag opeens hoger blijkt?
Betalen voor een platform, een abonnement voor reisjes e.d.? Er zijn ontelbare reisorganisaties waaruit je kunt kiezen voor reizen en reisjes en die hun sporen verdiend hebben en met een normale manier van kiezen en betalen. Die geven ook garanties en je weet wat je krijgt en wat je betaalt. Wat een onzin ook, een abonnement voor onduidelijke reisjes.
Weggegooid geld en ten voordele van uw bankrekening. Wat ook een onzin: platform.

gerbera
door gerbera - Jan 26, 2016 om 12:22
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Reactie van Spotreis;   Dit kunnen wij mogelijk maken door zeer goede afspraken met reisbureaus. Wij zijn zelf geen reisbureau of touroperator, maar aanbieders van het platform waar mensen deze reizen kunnen afnemen.
Als ik dat zo lees kun je voor €199,- per jaar. bij door hen geselecteerde reisbureaus een willekeurige reis boeken ???? Wat hun platform noemen zie ik als bemiddelingsbedrijf waar je dus € 199,- voor betaald.

hansje klein
door hansje klein - Feb 1, 2016 om 00:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nooit dat spotje gezien....

'Verbreek de verbinding'? of 'Gooi de hoorn erop'!

Dat moet ècht langzaam een spontane reflex gaan worden!

di
door digioma - Feb 1, 2016 om 02:06
646 Antwoorden / 29 Vragen

Als ik zo de reacties bekijk krijg ik bijna de indruk dat je voor die 199 euro per jaar tweemaal een reis kunt boeken bij een reisorganisatie zodat het meer op bemiddelingskosten lijkt.
Dat kan ik ook zonder die 199 euro; een reisbureau vind ik zelf wel. Neem aan dat ik daarna bij dat aanbevolen reisbureau een reis kan boeken waarbij allerlei bijkomende kosten worden opgevoerd. Ben benieuwd waar de verste reis heen gaat en met welk vervoersmiddel. Eigen auto misschien en mogelijk een overnachting in Nederland?

ck
door ckirchner - Feb 26, 2016 om 22:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hier ook een probleem met spotreis.

Ik werd gebeld en heb gezegd dat ik eerst het een en ander na wil lezen voor ik een beslissing wilde maken.
Wel wilden ze alvast het een en ander noteren zodat de actie meteen in werking gesteld kon worden indien ik accoord zou geven.
Kreeg een sms van hun wat ik verweidert heb en dacht dat hiermee de kous af was aangezien ik geen accoord had gegeven.

Nu kreeg ik paar weken later bericht van mijn bank dat er 199 euro van mijn rekening afgeschreven ging worden wat vervolgens ook gebeurt is en dat bleek door spotreis te zijn gebeurt. Ik heb het meteen terug laten boeken aangezien ik nooit een bevestiging heb gegeven.

Nu kreeg ik vandaag via email een brief van incassonet met daarin het verzoek om 239 euro over te maken.
Ze zouden al meerder aanmaningen gestuurd hebben, maar heb nog nooit een brief van hen in de bus gehad.

In mijn ogen zijn het grote boeven die op een of ander manier via de telefoon met bepaalde vragen die ze je stellen de bank opdracht weten te geven om geld van je rekening te halen.

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2016 om 01:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ckirchner, u kunt beter zelf even een nieuw eigen topic aanmaken met uw verhaal, anders krijgt u mogelijk geen reacties over wat te doen e.d..

Do
door Dondersteen1962 - Mar 9, 2016 om 15:06
6 Antwoorden / Vragen

Er werd 199 euro van mijn rekening geschreven zonder dat ik een aanbieding had gezien die men mij telefonisch had beloofd.
Er werd vermeld over de telefoon dat dit een aanbieding was (geen abonnement) en dat ik een stedentrip naar Barcelona kon maken voor dat geld alles incluis. Ik vroeg om een email zodat ik alles nog eens rustig na kon lezen, dat was akkoord. Twee weken bedenktijd zou ik hebben.

Geen mail met aanbieding gezien en wel geld van mijn rekening, gelukkig op tijd teruggeboekt.

Jammer....

Vr.Gr.
Norina

fr
door frenskef - Apr 2, 2016 om 12:58
1 Antwoorden / Vragen

heden ook een incassobrief ontvangen van incassonet. 199 euro plus extra kosten.
Nooit iets van Spotreis gezien. In de brief heeft  men het over diverse herinneringen en aanmaningen. Nooit gehad!
De logincode op de brief is ongeldig... En de incasso zou meerdere keren mislukt zijn. Verbaast me niks als ze geen
rekeningnummer hebben!

Volgens mij is dit weer een misselijk makende vorm van internet fraude. Ik heb dan ook gelijk bezwaar aangetekend
en verzocht om bewijzen dat wij een overeenkomst hebben met spotreis, en tevens de herinneringen en aanmaningen
overleggen. Uitermate dubieus!

is
door isphm0 - Apr 11, 2016 om 17:27
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben zojuist gebeld door Spotreis. Het was een kort en vriendelijk gesprek echter de aanbieding leek te mooi om waar te zijn. De vriendelijke mevrouw zou mij informatie sturen en vroeg mijn email adres. Dat heb ik haar gegeven.
Wat vervolgens vroeg wekte meteen mijn wantrouwen; "Omdat wij met de overheid werken laat ik u een samenvatting van ons gevoerde gesprek horen en verzoek ik u aan het einde OK of AKKOORD in te spreken"

Aangezien we niets hadden afgesproken en alleen een informatief gesprek was heb ik dit duidelijk geweigerd. Ik vind het ook erg verdacht en vraag me af wat er was gebeurd als ik AKKOORD had gegeven. Ik verwacht dat ik dan aan hun abonnement vast had gezeten!. Kijk dus uit met Spotreis

zoekster1
door zoekster1 - Apr 11, 2016 om 17:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Met de overheid werken? Wat is dat voor malligheid?

Heel goed dat u geen oké of akkoord hebt gezegd.

ma
door marianveen - Jul 6, 2016 om 08:43
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb chris beantwooord over het incassoburo van spotreis. Werd geconfronteerd met hen en een opslag van 165,= incassokosten. Heb flink wat mails verstuurd oa aan spotreis en binnen 8 uur alls opgelost en geen incasso meer netjes gedaan uiteindelijk van spotreis. Wel geleerd nooit via telefonische verkoop kopen wat ik eigenlijk allang wist.

ma
door marianveen - Jul 6, 2016 om 09:35
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb chris geantwoord. Ik werd ook geconfronteerd met een zeer agressief incassoburo. 165,= verhoging. Ik heb mailtjes naar verschillende partijen gestuurd oa aan spotreis zelf. Mijn probleem was binnen 8 uur opgelost door spotreis klasse voor deze snelheid. Maar koop niet via de telefoon wil ik zeggen het kan een hoop energie kosten.