salute
door salute Sep 27, 2016 om 10:01
Voeding & gezondheid

4 jan. 2016 naar huidspecialist, nu 27 sept. wordt deze pas door zorgverz. geïnt

met verwijzing van mijn huisarts ben ik 4 jan. 2016 bij een huidarts in het ziekenhuis geweest.
nu bijna 9 maanden later wordt er een bedrag van bijn 100 euro door mijn zorgverkeraar
automatisch geïncaseerd. na zoveel maanden reken je daar toch niet op. ik vind het niet
normaal, dat het zolang moet duren. het zal wel met mijn eigen risico te maken hebben.
het zou toch veel sneller kunnen en moeten. maar dan toch.
salute.

1249 10 Rapporteer

Topantwoord

getty
door getty - Sep 27, 2016 om 10:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dit is betrekkelijk vlot hoor, soms  duurt het wel 2 jaar!!

Cookies
door Cookies - Sep 27, 2016 om 10:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daar is niks vreemds aan. Het zijn vaak de ziekenhuizen die 6 - 12 maanden na de behandeling pas de declaratie indienen. En hoezo reken je daar niet meer op? Je weet toch dat je naar de huidarts geweest bent en dat dit t.l.v. je eigen risico komt?

ne
door neodutchio - Sep 27, 2016 om 10:05
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt niet per afspraak gefactureerd, maar per traject. Pas na een periode van bv 6 of 12 maanden stuurt de zorgverlener zijn factuur pas naar de verzekeraar. Dus ja, er gaat even over heen voordat u de rekening voorgeschoteld krijgt.

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2016 om 10:12
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo Salute, helemaal niets ongewoons aan hoor. Nog sneller? Vind het nog redelijk vlug, eerlijk gezegd. Kan (en mag) zelfs 2 jaar duren. Zou in de toekomst, als er weer een specialist geconsulteerd moet worden daar maar rekening meehouden, ze vergeten je niet, hoor.  ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 27, 2016 om 14:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn vriendin heeft een opreatie gehad in het Erasmus MC begin 2014, nog steeds is dat niet bij de zorgverzekeraar ingediend, ik denk zomaar dat er nog wel wat rek in die 2 jaar zit. Ik lees net bij radar dat het zelfs 5 jaar is.

Diewilik

tenormin
door tenormin Sep 27, 2016 om 14:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, kijk eens aan @diewilik. Maar denk niet dat je vriendin denkt dat ze haar vergeten zijn, toch? ;-)

marita5
door marita5 - Sep 27, 2016 om 10:13
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Salute ,

Lees deze uitgebreide informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consumentenbond.nl/zorgkosten/veelgestelde-vragen-over-de-ziekenhuisrekening

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2016 om 10:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

na zoveel maanden reken je daar toch niet op

Je weet toch dat je naar het ziekenhuis geweest bent en dat er dus een rekening gaat komen.
En ja, die wordt dan tot een bepaald bedrag automatisch geïncasseerd. Lees je polisvoorwaarden er maar eens op na.

salute
door salute Sep 27, 2016 om 13:39
48 Antwoorden / 110 Vragen

ja, maar het blijft erg lang, waarom moet het zolang duren. geen personeel??

ne
door neodutchio Sep 27, 2016 om 14:07
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Zie bovenstaande reakties. Het heeft niets met personeel te maken, maar met een duur van het traject. Er wordt nooit direct gefactureerd. Stel dat u na deze behandeling toch een vervolgbehandeling nodig heeft, dan hoeft niet alles opnieuw opgestart te worden. Het is bij u zelfs nog snel dat u de factuur krijgt.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2016 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Prijs u gelukkig. U hebt blijkbaar helemaal geen ervaring met het bezoek aan specialisten.

pi
door pieterwolters - Sep 27, 2016 om 10:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Iets met kop en zand....

Topantwoord

ja
door jackyh - Sep 27, 2016 om 12:27
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wees blij want nu hebt u lekker rente kunnen trekken.

salute
door salute Sep 27, 2016 om 13:37
48 Antwoorden / 110 Vragen

ja dat is waar, zijn we ook heel blij mee.

edrick3
door edrick3 Sep 27, 2016 om 14:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tjonge, wat een onzin!

tenormin
door tenormin Sep 27, 2016 om 15:58
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Welja, rente over hoeveel..... Klinklare nonsens!

akkerdistel
door akkerdistel Sep 27, 2016 om 16:45
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Bij de Rabobank is dat wel mooi maar liefst 0,2 procent (vanaf ergens in oktober dan). Daarom ook jouw zorgverzekeraar, indien het kan, gewoon in één keer voor het hele jaar betalen.

akkerdistel
door akkerdistel Sep 27, 2016 om 16:48
1790 Antwoorden / 3 Vragen

PS Jacky maakt gewoon 'n - leuk - sarcastisch grapje. Dat is echt wel heel duidelijk te herkennen.

ja
door jackyh Sep 27, 2016 om 16:56
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dankje Akkerdistel, maar niet iedereen kan grapjes herkennen, bllijkbaar.

ha
door halex - Sep 27, 2016 om 18:38
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dan hoop ik niet dat u teveel voorschot gas/water/licht betaalt, want dat betalen ze pas na afloop van het jaar uit. Maar aangezien u dat niet normaal vindt, stort u zo'n bedrag weer terug met de opmerking 'niet meer op gerekend, hou het maar?'.