A.
door A.J. Dec 7, 2016 om 00:17
Voeding & gezondheid

Advertentie: gratis proberen, maar dan achteraf toch geld afboeken

Advertentie via Facebook 2 weken  gratis afslank pillen proberen tegen betaling van verzendkosten.
Dit gedaan via ideal verzendkosten betaald.
Na 3 weken schrijven ze in ene keer 50 euro van mijn bankrekening af.
Dit heb ik meteen terug  geboekt en een mail gestuurd met waar ik de pillen naar retour kan sturen, krijg ik als antwoord dat dat niet kan en ik moet die 50 euro betalen want ik had binnen 3 weken via mail moeten door geven dat ik verder geen gebruik meer wilde maken van hun product.
nu dreigen ze met een incassobureau en extra kosten .
Mijn vraag kunnen ze zomaar zonder toestemming geld afschrijving en moet ik die 50 euro betalen. Ik heb namelijk gevraagd om een proef pakket van 2 weken geen 6 weken. Zei sturen ongevraagd voor 6 weken op.

6107 19 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 7, 2016 om 00:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Heeft u na de bestelling een mail ter bevestiging gehad? Nee,  dan lekker laten gaan want ze zijn kansloos.
Hebt u wel een mailtje gehad en niet binnen 14 dagen geretourneerd dan heeft u een probleem.

marita5
door marita5 - Dec 7, 2016 om 07:39
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo AJ ,

Welk bedrijf is dit ?

Mijn vraag kunnen ze zomaar zonder toestemming geld afschrijving en moet ik die 50 euro betalen

Nee , de ondernemer moet schriftelijk bewijzen dat ze een overeenkomst met u hebben afgesloten .

https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld

Lees ook hier ,

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

kv
door kvjapio - Dec 7, 2016 om 10:16
281 Antwoorden / Vragen

Ongelofelijk. Een hele uitzending van radar aan dit soort oplichters gewijd (ze halen 1,5 miljoen per jaar op), stukken in de krant, waarschuwingen op sociale media... en huppetee, ik ga maar eens een gratis proefpakket bestellen :) .
Niet betalen en nooit meer doen.

hansje klein
door hansje klein - Dec 7, 2016 om 11:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

We zullen op adequate wetgeving moeten wachten die dit soort praktijken toekomstig moet kunnen verhinderen.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 7, 2016 om 13:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Hahahaha, ik houT wel van dit soort goede humor.

Cookies
door Cookies Dec 7, 2016 om 13:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het wachten is op het moment dat mensen eens hun VERSTAND gaan gebruiken.

gerbera
door gerbera - Dec 7, 2016 om 12:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Het toverwoord;

gratis

Wedden dat u gaat afvallen, maar dan wel door de ellende die u krijgt.
Maar zoals andere al schreven niets doen en blijven lachen.

mamamama
door mamamama - Dec 7, 2016 om 12:35
67 Antwoorden / 7 Vragen

Hai Dora,
Gewoon niet betalen.
Geef aan je bank door dat er door die firma ongevraagd geld afgeboekt wordt.
Geef bij Facebook aan dat je die firma wil verweideren uit je connecties zodat je geen nieuwe reclame toegestuurd krijgt.

Johkwe
door Johkwe Dec 7, 2016 om 12:42
44 Antwoorden / Vragen

Verwijderen is het !

costnix
door costnix Dec 7, 2016 om 13:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gatsie, de taalpolitie is weer aktiv!!!!!!

ly
door lynn42 - Dec 7, 2016 om 13:07
16 Antwoorden / 10 Vragen

Maak u niet druk! Ook ik ben hier een aantal jaren geleden ingestonken. Uiteindelijk kreeg ik een dreigbrief van (hun eigen) incasso buro, met torenhoge kosten en de belofte (dreiging?) van een rechtszaak.
ik heb toen teruggeschreven, gemaild en geloof ik ook nog gefaxt dat ik me heel erg verheugde op de komende rechtszaak...en dat ik ze dan wel zou zien in de rechtszaal..
nooit meer wat gehoord....

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 7, 2016 om 13:29
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien beter om gewoon maar geen fb meer te gebuiken.. (formuleer ik het zo netjes genoeg?)

costnix
door costnix Dec 7, 2016 om 13:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik noem fb Veestboek ;-)

Cookies
door Cookies Dec 7, 2016 om 13:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar Akkerdistel, ondanks alle items over privacy e.d. in de bekende NPO consumentenprogramma's, zijn diezelfde consumentenprogramma's zelf druk bezig de mensen naar de social media te lokken. Zal aan mij liggen, maar ik kan die tegenstrijdige zaken niet rijmen.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 8, 2016 om 18:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Uhuh dat is zeker tegenstrijdig, ze denken vast dat dat heel populair is en op deze wijze 'service' te bieden, daar hebben meer bedrijven last van (NS 15 minuten om een "antwoord" op twitter te krijgen, per formulier 5 dagen, wat in werkelijkheid 2 weken is of helemaal niet) je zou je als bedrijf gewoon kapot moeten schamen. En dan vergeet ik de privacy maar eventjes (die hier op vara.kassa.nl ook heel ver te zoeken is) persoonsgegevens verstrekken, via servers in de UnSA, per PM.. *zucht*

latevogel
door latevogel - Dec 7, 2016 om 13:30
86 Antwoorden / 0 Vragen

Op facebook niet alleen Nepnieuws maar ook Nepadvertenties! Twee weken geleden heb ik afscheid van mijn "vrienden" genomen op deze site en.....niemand die mij mist, daar ben ik zeker van. Wat een ledigheid en wat een tijdsverspilling! Dat uur per dag is 7 uur per week en die besteed ik liever aan mijn echte vrienden en familie.

Nu naar jouw probleem: Wat staat in de voorwaarden van dit bedrijf? Heeft u iets getekend? Worden deze 3 weken die u noemt, ook in iets genoemd waaronder u getekend heeft?  Soms is trouwens een handtekening niet nodig.

Een site waarbij u meer info kunt krijgen is het Juridisch Loket:
https://www.juridischloket.nl

En misschien bent u lid van een vakbond of de consumentenbond?

Vergeet niet dat de tijd momenteel een erg grote rol speelt, u moet zo snel mogelijk handelen!!!  Veel succes, ik hoop dat u deze zaak positief af kunt sluiten!

re
door red1 - Dec 7, 2016 om 15:26
329 Antwoorden / 1 Vragen

Gratis is NIET GRATIS !!!!!!!!!!!!!!

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 7, 2016 om 19:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Temzij het echt gratis is zoals bij ts.  :-)

pe
door pebk - Dec 7, 2016 om 15:41
579 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas werken afslankpillen niet. Er bestaan geen wondermiddeltjes. De middeltjes die bestaan zijn of placebo's of zeer ongezond. Minder/gezonder eten en bewegen helpen wel. Een medisch alternatief is een maagband.

lo
door lopaka - Dec 7, 2016 om 16:51
70 Antwoorden / 47 Vragen

één raad aan iedereen als u belazerd wordt door een bedrijf en dit op de site zet noemt dan NAAM en TOENAAM van het bedrijf dan kunnen we het boycotten

jimmysmith
door jimmysmith - Dec 7, 2016 om 17:12
26 Antwoorden / 0 Vragen

Heb deze ellende ook eens gehad met een bedrijf uit Scandinavië. Als je de proeftube had opengemaakt, moest je de vervolgleveringen ook betalen. Hoe kun je proberen zonder open te maken? Op grond van deze onredelijke voorwaarden heb ik dit aangekaart bij de creditcart maatschappij (formulieren invullen uiteraard), maar na 3 maanden had ik het geld terug.

il
door iljaha - Dec 7, 2016 om 18:03
179 Antwoorden / 3 Vragen

Storneren en de incasseerder blokkeren. Dan e-mail sturen dat u niets besteld heeft en dat je dus ook niets wil ontvangen. Als je wél nieuwe pillen ontvangt: gewoon aannemen van de bezorger. U krijgt naar alle waarschijnlijkheid bericht dat u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden, maar in Nederland mag het nu eenmaal niet dat je een gratis pakket bestelt en dan vast zit aan een abonnement. Duurt even, maar uiteindelijk geven ze op. Zet telkens onder je mail: see you in court!

Vergeet niet op ALLE zendingen/mails/brieven te reageren: steeds met dezelfde boodschap. Relatief kort geleden was er nog een actie van omroep Max: niets besteld? stuur geen geld. (of zoiets)

ge
door gewicht - Dec 7, 2016 om 18:59
170 Antwoorden / 1 Vragen

Deze vorm van oplichting is al tig maal aan de orde geweest.

ag
door agapon - Dec 7, 2016 om 19:55
115 Antwoorden / 0 Vragen

Ga nu eens masaal van de automatische incasso's af en gebruik accept girokaarten. Dat voorkpmt een hele hoop rottigheid. Ken ebdrijven die nietleveren of naleveringen zeggen te doen en vervolgens niet uitvoeren wat overeengekomen is.
Blijf er op hameren gebruik accepts en neits anders, ondanks het extraatje het levert meer voordelen op.

1paul
door 1paul - Dec 8, 2016 om 12:03
3103 Antwoorden / 0 Vragen

als u niet heeft getekend dan is er feitelijk niets aan de hand, laat ze maar dreigen, zij hebben u iets toegestuurd waar u niet om gevraagd heeft en dat mag u volgens de nederlandse wet houden voor niets nada nop...

bovendien hebben zij geen handtekening vna u waarin u verklaart een kontrakt te zijn aangegaan...

co
door cobie-45 - Dec 10, 2016 om 23:55
8 Antwoorden / 5 Vragen

Heb dit ook mee gemaakt , kreeg ook gratis `n proefverpakking voor af te slanken.
Dat waren capsules met poeder van een of andere bessen , maar toen ik de verpakking open maakte
waren `n paar van die capsules kapot .
Heb het terug gestuurd met de mededeling dat die capsules kapot waren
en ik geen verdere zending meer wilde ontvangen.
Kreeg na enige tijd toch weer `n zending toegestuurd , met `n acceptgiro , heb het toen retour gestuurd
met weer `n verzoek erbij dat ik niks meer wilde ontvangen.
Toen kreeg ik dreigbrieven van `n incassoburo en als ik niet zou betalen zouden ze stappen ondernemen.
Ik heb terug gemailt dat ik alles retour heb gestuurd en niets meer wilde ontvangen , met de mededeling
als ik niks heb , hoef ik ook niks te betalen.
Ben hiermee naar het buro voor rechtshulp gegaan , die zeiden tegen mij dat ik toch moest betalen
anders zou ik er last van krijgen , dat dat bedrijf  stappen zouden ondernemen en ik `n advocaat zou moeten nemen
dan zou ik waarschijnlijk toch aan het kortste eind trekken.
Dus heb ik maar betaald , anders was ik denk ik nog meer geld kwijt .