ro
door rosmo37 Aug 17, 2011 om 12:44
Voeding & gezondheid

Bach-bloesem-mix 90

Onze kleinzoon van 12 maanden slaapt nog steeds alle nachten zeer slecht... Zijn ouders (en wij ook) worden behalve erg moe, ook een beetje radeloos.
Medisch is er niks mis....zeer moeilijke bevalling...Osteopaat en diverse therapeuten gehad...Koemelkallergie, kraanwaterallergie en darmflora niet goed ontwikkeld.....
Is er iemand met ervaring van de Bach-bloesem-mix 90???

33216 28 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Aug 17, 2011 om 13:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Nee.

Als u dit wilt gebruiken, wel nagaan of dit product alcoholvrij is.

druifje01
door druifje01 - Aug 17, 2011 om 13:11
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik heb er geen ervaring mee, maar als u ernaar googelt schitteren de positieve ervaringen u tegemoet. Ik geloof meer in melatonine (1mg dan) een lichaamseigen stof, maar dat zou ik als ik u was toch met een arts overleggen.

angelbinky
door angelbinky - Aug 17, 2011 om 14:15
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen ervaring met dit middel en heb niet kunnen achterhalen welke bloesems hierin zitten, maar ik heb wel ervaringen met o.a. Rescue Remedy van dr. Bach. Hierin zitten allemaal verschillende bloesems die rust geven en het is ook voor kinderen te krijgen, dus ik zou hier eerder voor kiezen, dan voor de wel erg dure variant nr. 90.
Homeopathisch zijn er ook middelen voor hem mogelijk en ik vermoed dat de zware bevalling nog een hele impact op het mannetje heeft.

Vr.gr.

tdehond
door tdehond - Aug 17, 2011 om 17:18
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 17 aug 2011, 13:11]Ik heb er geen ervaring mee, maar als u ernaar googelt schitteren de positieve ervaringen u tegemoet. Ik geloof meer in melatonine (1mg dan) een lichaamseigen stof, maar dat zou ik als ik u was toch met een arts overleggen.

lijkt mij geen goed advies bij 1 jaar oude baby. Melatonine tekort is meer een kwaal voor oudere mensen.

druifje01
door druifje01 - Aug 17, 2011 om 17:52
1712 Antwoorden / 140 Vragen

tdehondt. Ik ben het met je eens. Had niet genoeg waarde gehecht aan het feit 'baby'. Ik las -by the way- zonet wel dat baby's nog geen melatonine aanmaken maar dat het product wel aan kinderen gegeven kan worden (10j). Heb het zelf eens gekocht. En ja hoor, prima middel! Te koop bij Kruidvat. Dit zomaar even.

vladja
door vladja - Aug 17, 2011 om 18:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Zelf gaan "dokteren" met een 12 maanden oude baby????

Bachbloesem, de Haarlemmer olie van 21st eeuw? Voor huilbabies, autisme, ADHD, puberteit, depressies, pesten op school, borderline en noem maar op.

Vladja

tdehond
door tdehond - Aug 17, 2011 om 18:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 17 aug 2011, 17:52]tdehondt. Ik ben het met je eens. Had niet genoeg waarde gehecht aan het feit 'baby'. Ik las -by the way- zonet wel dat baby's nog geen melatonine aanmaken maar dat het product wel aan kinderen gegeven kan worden (10j). Heb het zelf eens gekocht. En ja hoor, prima middel! Te koop bij Kruidvat. Dit zomaar even.

Heeft u enig idee wat het effect van melatonine op het brein van een baby is?
Van Bach bloesem weet ik dat ook niet. Wat ik wel weet is dat dit vaak opgelost is in alcohol. Dat is een absolute no no voor het brein van een 12 maanden oude baby.

tdehond
door tdehond - Aug 17, 2011 om 18:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ druifje
Nog even t.a.v. melatonine van het kruidvat voor oudere mensen.
De dosis van 0.1 mg doet niets bij de oudere mens. Veel te laag om enig effect te hebben.
Waarschijnlijk heeft u genoten van het z.g. Placebo effect, maar daar is m.i. niets mis mee. Zo lang u maar lekker slaapt.

vladja
door vladja - Aug 17, 2011 om 18:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

tdehond,

Daar heeft Druif geen tijd voor. Die heeft zo'n druk leven. Ik kan hier zo 40 verwijzingen naar gestelde vragen neerzetten, wat ze ook allemaal heeft gedaan/meegemaakt, etc. Dus, hup een reactie zonder over de consequenties na te denken en/of dat het wel of niet correct is en/of het wel een antwoord is en niet een verhaaltje voor het slapen gaan.

Vladja

druifje01
door druifje01 - Aug 17, 2011 om 18:40
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Er bestaat ook 5mg, tdehondt.

ro
door rosmo37 - Aug 17, 2011 om 19:22
10 Antwoorden / 31 Vragen

Waar zijn jullie mee bezig? Alleen maar op elkaar reageren.
De vraag is :" heeft er iemand ERVARING met de Bach-bloesem-mix 90??"Jullie begrijpen toch wel dat wij na 12 maanden gebroken nachten al 1001 tips gekregen hebben???? .....

vladja
door vladja - Aug 17, 2011 om 20:07
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=rosmo37 schreef op woensdag 17 aug 2011, 19:22]Waar zijn jullie mee bezig? Alleen maar op elkaar reageren.
De vraag is :" heeft er iemand ERVARING met de Bach-bloesem-mix 90??"Jullie begrijpen toch wel dat wij na 12 maanden gebroken nachten al 1001 tips gekregen hebben???? .....

Misschien krijg je geen antwoord omdat de beantwoorders hier niet zelf zijn gaan dokteren met een 12 maanden oude baby.

Vladja

re
door renate07 - Aug 17, 2011 om 20:11
142 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt ook speciale Bach bloesem therapeuten , raadpleeg die eens. Ik heb zelf goede ervaring met bach bloesem.
gr. Renate

tdehond
door tdehond - Aug 17, 2011 om 20:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=druifje01 schreef op woensdag 17 aug 2011, 18:40]Er bestaat ook 5mg, tdehondt.

Niet bij het Kruidvat

tdehond
door tdehond - Aug 17, 2011 om 20:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rosmo37 schreef op woensdag 17 aug 2011, 19:22]Waar zijn jullie mee bezig? Alleen maar op elkaar reageren.
De vraag is :" heeft er iemand ERVARING met de Bach-bloesem-mix 90??"Jullie begrijpen toch wel dat wij na 12 maanden gebroken nachten al 1001 tips gekregen hebben???? .....

Daarom vermoei ik u niet met mijn tips t.a.v. slecht slapende babies.

Ik geef wel een reactie als iemand iets voorstelt waarvan de consequenties voor het brein van een 12 maanden oude baby niet bekend zijn!

Dit is niet de site om uw vraag te plaatsen.
Mijn tip: laat u door verwijzen naar een goede orthopedagoog die met u naar het gedrag van de baby en naar uw gedrag gaat kijken.

Leg een dagboek aan over het slaapgedrag van het kind, zodat deze kan zien of hier sprake is van een inslaap probleem, doorslaap probleem etc.
Hoeveel uur slaapt het kind overdag en hoeveel uur 's-nachts.

Het gedrag van het kind als het wakker is: huilen e.d.
Uw gedrag t.o.v. kind : oppakken, troosten, autorijden, wiegen enz.

Misschien kunt u een simpel excel file maken of in een ruitjes schrift over 24 uur waarin u alle variabelen in brengt over gedrag baby, uw gedrag en dan kunt u op eenvoudige manier een logboek maken

Dan kan orthopedagoog aan de hand van wat u dan bij eerste bezoek mee brengt al een goed beeld krijgen van waar u al een jaar mee tobt.

tdehond
door tdehond - Aug 17, 2011 om 20:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

senior moment:
voorbeeld orthopedagoog:
site: klik hier

pe
door petrov_1 - Aug 28, 2011 om 11:03
42 Antwoorden / 0 Vragen

Als de baby goed reageert op oppakken en rondlopen op je armen, geef je Chamomilla d200 1 korreltje en hij al slapen als een roos.

Wedden dat.

mahadma
door mahadma - Aug 28, 2011 om 11:21
11519 Antwoorden / 51 Vragen

Informeer eens bij een natuurwinkel (de tuinen/goudsbloem bijv.) voor Resque remedie. Dit is Homeopatie. Misschien is het een optie om dit te gebruiken in aangelengde/verdunde dosis, maar vraag in elk geval advies aan een antroposofies(huis)arts. Star of Bethlehem werkt heel goed bij traumatische gebeurtenissen. Het kind heeft een geboortetrauma. Het duurt een paar weken voor het gaat werken, maar het werkt (met de juiste dosis) goed voor jong en oud en zelfs dieren. Deze info is verkregen via een gediplomeerd drogist.

tdehond
door tdehond - Aug 28, 2011 om 11:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ petrov en Mahadma,

Laat medicatie over aan een deskundige. Er wordt hier advies gevraagd voor een 12 maanden oude baby die een moeilijke bevalling achter de rug heeft!

Laat deskundigen de ouders begeleiden. De kinderarts en/of een orthopedagoog.
De laatste heeft mijn voorkeur omdat vaak de interactie tussen baby en ouders niet tot een verbetering van problematiek rond slapen leidt.

Bekijken van het gedrag van baby als het wakker is en als het slaapt kan ook inzicht geven of hier b.v. toch sprake is van wat vroeger minimal brain damage genoemd werd.

mahadma
door mahadma - Aug 28, 2011 om 11:54
11519 Antwoorden / 51 Vragen

@tdehond,

Homeopatie is de bestrijding van de oorzaak en niet van de symptomen, En dat is totaal anders als de reguliere artsen en hun manier van denken en doen. Die geven een asperine tegen de hoofdpijn, maar onderzoeken niet waardoor die hoofdpijn ontstaat.

Daarnaast is mijn antwoord alleen bedoeld als mogelijke oplossing en tip voor de ouders van de baby en heb ik ook duidelijk vermeld, dat er vooraf advies aan een homeopatie arts gevraagd moet worden.

Dat jou voorkeur uitgaat naar een orthopedagoog is jouw persoonlijke mening, en die respecteer ik. Daarom respecteer dan ook het advies van een gediplomeerd drogist. En inderdaad, die weet niet alles (maar wie wel?) maar nogmaals, het is bedoeld als TIP!

tdehond
door tdehond - Aug 28, 2011 om 12:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ Mahadma
Een goede drogist schrijft m.i. geen medicatie voor voor een baby.

mahadma
door mahadma - Aug 28, 2011 om 12:32
11519 Antwoorden / 51 Vragen

@tdehond,

....Een goede drogist schrijft m.i. geen medicatie voor voor een baby......
waar staat dat in deze dat de drogist een medicatie voorschrijft voor een baby?

Er staat duidelijk dat het een tip is en dat er bij een homeopatisch arts advies gevraagd moet worden, zeker omdat het hier een baby betreft.

Het is gebruikelijk in Nederland dat alles wat "anders" is, niet deugd. Maar in de homeopatie is dit t.o.v. de reguliere artsen bijna een hetze. Terwijl ook een homeopatisch arts wel degelijk een (vaak zwaardere) opleiding heeft als een reguliere arts. Maar omdat het "anders"is ...........(wat de boer niet kent dat vreet t'ie niet).

Het kan zeker géén kwaad om eens bij een homeopatiesche arts te rade te gaan. Misschien helpt het wel........ En als dat zo is, is de baby blij maar ook de (groot)ouders.

Los van dit topic: als je eens wist hoeveel "zelfmedicatie" er verkocht wordt via niet artsenkanalen zoals de drogist op de hoek, ga je schrikken. En in de opleiding voor drogist wordt altijd geleerd, dat in geval van twijfel er geen zelfmedicatie verkocht mag worden en er doorverwezen moet worden naar een (huis)arts. Dus van voorschrijven is geen sprake.

tdehond
door tdehond - Aug 28, 2011 om 12:39
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb al eerder aangegeven dat deze site niet de plaats is om dit probleem op te lossen.

Het gevaar van sommige tips is dat deze opgevolgd worden.
Ik krijg opeens weer zo'n last van zwarte vlekken voor mijn ogen. :)

Ik ga hier dan ook niet verder op in.

ra
door ravobel - Sep 14, 2011 om 09:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals elders al gemeld: volg gewoon een paar voedingsregels die mij ook hebben geholpen:

Eet 's ochtends een uitgebreid en voedzaam ontbijt (eieren, volkorenbrood, worst, maar ook fruit) en eet 's avonds weinig, 's nachts helemaal niets.
Vermijd zoetigheden, want daar krijg je honger van en vermijd lichte koolhydraten (pizza, pasta, chips, ketchup). Minder voorbewerkt voedsel (bijvoorbeeld volkoren zuurdesembrood) is beter dan voorbewerkt voedsel (zoals witbrood).

Bovendien heeft het een positief effect op je darmflora, waardoor je minder trek zult hebben en minder zin zult hebben in snacks en zoetigheden.

sandrie
door sandrie - Oct 24, 2011 om 13:16
28 Antwoorden / 6 Vragen

@Rosmo En slaapt uw kleinzoon inmiddels door? Zo niet dan is het volgende het proberen waard.
Staat er een dect- babyfoon in de slaapkamer van hem, of is er een dect-telefoon in huis, beide dingen kunnen ervoor zorgen dat hij slecht slaapt. Hetzelfde probleem hadden wij namelijk ook, door geen dect-babyfoon in zijn kamertje en 's nachts de stekker van de dect-telefoon eruit te halen sliep hij wel goed door, ouderwetse telefoon voor de nacht gebruiken.
Succes ermee!

li
door lifthrasir - May 27, 2013 om 16:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Net als bij homeopathie zijn de bachbloesem toegespitst op de persoon. Het lijkt mij een commerciele hype om ze op ziektesymptomen toe te gaan passen.

Voedselallergien zijn heel ingewikkeld. Maar kijk eens naar het GAP dieet, gebaseerd op gefermenteerd voedsel, dat schijnt goed te werken op het gedrag van kinderen. Dat pakt ook het probleem met de darmflora aan.

Probeer ook eens uit of je kleinzoon/kind reageert op brainwavemusic, kun je o.a. op YouTube vinden en dan vooral de Alpha variant. Reageert hij er op, dan kun je zoeken naar een betere kwaliteit. Zelf vind ik Mountainmystic erg mooi. Recent onderzoek heeft uitgewezen als je dit zacht speelt de hele nacht door, het met insomnia kan helpen. Roze licht schijnt een rustig veilig gevoel te geven. Je hebt zelfs meerkleuren lampen. Liefst een LED variant, daar spaarlampen ook ziek kunnen maken.

Een papje van havermout, melk, misschien geitemelk, staat het dichtste bij moedermelk, en banaan schijnt bij te kunnen dragen aan in slaap vallen.

Geef alleen biologische voedsel. In alle andere voeding kunnen vele toxinen zitten. Vermijd ook gluten voor het geval hij die niet verdraagt.

En probeer het ook eens met slaaptraining. Misschien is hij er inmiddels aan gewend, dat er toch wel iemand komt om hem te troosten/op te pakken.

Veiligheid stimuleren kun je doen, door hem in een deken te leggen, die je met vertrouwde volwassenen allemaal vasthoudt en zachtjes wiegt. Zing een liedje, spreek hem liefdevol toe. Misschien mist hij een basisveiligheid door zijn moeilijke geboorte. Ga vooral zelf in een meditatieve staat, voordat je het contact met hem aangaat. Waarschijnlijk is hij heel gevoelig.

Met mijn eigen kleinzoon, voor wie het een slachtpartij was met bijna dodelijke afloop, ging ik onder een grote oude douglasspar zitten, die schijnt kosmische energie te geven. Daarna ging het altijd weer beter met hem. Ook speelde ik klankschalen en andere instrumenten voor hem. Een indiaanse trommel stimuleert het hartgebied en werkte fantastisch op mn kleindochter.

Ga niet te snel het hulpcircuit in. Voor je het weet heb je een probleemkind met een gestempelde diagnose. In de US is psychische medicatie voor kinderen verplicht, zodra het voorgeschreven wordt.
'

dearagain
door dearagain - May 27, 2013 om 17:07
2462 Antwoorden / 7 Vragen

lifthrasir

*wellicht zijn de problemen na bijna 2 jaar al opgelost

tijger1
door tijger1 - May 27, 2013 om 17:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@liftrasir

De hele familie is al lang onder zeil. Zeker door de klanksvhalen.