pe
door peterriedel Dec 9, 2016 om 14:25
Voeding & gezondheid

Begeleidingsgesprek apotheek

mijn verzekeraar zegt dat het standaard is dat er begeleidingsgesprek kosten in rekening worden gebracht ook al heeft dat gesprek niet plaats gevonden. De medicijnen kosten 10,68 euro en het niet gesprek 13,12 euro, kan hier wat aan gedaan worden??

951 5 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 9, 2016 om 14:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee, dit is al geruime tijd een normale gang van zaken.
Ook uw huisarts krijgt per kwartaal een vergoeding voor u ook als u niet komt dat kwartaal.

Cookies
door Cookies - Dec 9, 2016 om 14:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee,

kan hier wat aan gedaan worden??

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2016 om 14:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het begeleidingsgesprek kost geen € 13,12. Dit bedrag bestaat uit de terhandstellingskosten, wordt bij elke receptregel in rekening gebracht en de eerste terhandstellingskosten inclusief gesprek, dat betaalt u als u een nieuw medicijn krijgt voorgeschreven.

U bent blijkbaar heel gezond, dat u daar nu pas mee geconfronteerd wordt. Mooi.

aurora1
door aurora1 - Dec 9, 2016 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee.

an
door anti-azijnpizzer - Dec 13, 2016 om 20:42
8 Antwoorden / Vragen

Sterker nog, de apotheker hoeft de geneesmiddelen niet eens af te leveren wanneer u het gesprek op voorhand weigert...
Ten aanzien van het kostenplaatje bent u al gecorrigeerd door een andere, wél oplettende Nederlander

Waarschijnlijk vind u dat apothekers (en in het verlengde huisartsen, specialisten, tandartsen, fysiotherapeuten) hun werk gratis en voor niets moeten aanbieden. Ik wil ook graag een groenteboer waar ik groente kan halen (immers heel gezondheidsbevorderd) zonder af te rekenen...

Wi
door Wil_H Dec 13, 2016 om 20:51
270 Antwoorden / Vragen

@anti-azijnpizzer
"Ik wil ook graag een groenteboer waar ik groente kan halen (immers heel gezondheidsbevorderd) zonder af te rekenen... "
Je zou anders wel raar opkijken als de groenteman je naast je groenten ook nog 14 Euro begeleidingsgesprekskosten in rekening zou brengen omdat hij je vetelt heeft hoe je die dingen moet bereiden.