la
door laura_4808314 Mar 1, 2010 om 17:22
Voeding & gezondheid

Filet American uitjes of naturel

verse filet American naturel voor €12,60 de kilo met inhoud van 150 gram filet.
verse filet American uitjes €13,00 de kilo met inhoud van 150 gram:113 gram filet en 37 gram uitjes.
dus de uitjes zijn eigen lijk duurder dan vlees? hoe kan dit toch!, dat we zo voor de gek gehouden worden?

1687 7 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 1, 2010 om 17:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een extra toevoeging kost extra geld. In de fabriek moet er een stuk aan de productielijn toegevoegd worden om de uien voor te bereiden en later apart toe te voegen. Die productielijn kan niet geplaatst worden naast de gewone filet, daar die anders naar uien gaat smaken.

Filet kopen en zelf een uitje toevoegen.

Vladja

holpen
door holpen - Mar 1, 2010 om 17:46
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Het verschil is per kilo 40 cent, oftewel 0,04 cent per gram (dat is dus 0,0004 euro). Als we dat keer 150 doen dan levert dat een verschil van 6 cent per bakje op. Waar maak je je druk over???

Maar goed, als je het dan toch wilt weten: uien zijn op zich niet zo heel duur, maar wat je vergeet is dat deze uitjes bewerkt zijn: gepeld en gesneden. En daar zit 'm dus de kostenpost. Overigens zou ik nooit de voorverpakte gesneden uitjes kopen: gewoon even zelf snijden - vers gesneden zijn ze toch net even lekkerder - en dan op een Italiaanse bol met wat vers gemalen peper en zout.... Mmmmmmm.......

Vergelijk maar eens de prijs van een losse prei en dezelfde prei voorgesneden en voorverpakt. Drie keer raden wat goedkoper is!

stacey
door stacey - Mar 1, 2010 om 17:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Zonder die vieze waterige uitjes kopen, zelf wat verse uitjes erbij hakken ;-)
Nog goedkoper ook dus blijkbaar..........

druifje01
door druifje01 - Mar 1, 2010 om 18:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Dit is echt een grote onrechtvaardigheid! Dit kan niet!! Zomaar 37 gram uitjes? Schrijf de fabrikant maar eens een gepeperde brief!

edwardus
door edwardus - Mar 1, 2010 om 18:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Uhhh echt waar? Is dit nou werkelijk een onderwerp van gesprek??
't Is een vrij land hier, dat betekent dat je de vrijheid hebt om 't niet te kopen.

druifje01
door druifje01 - Mar 1, 2010 om 19:21
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Misschien grapt er iemand, een jong iemand misschien. In ieder geval leuk gevonden!

mhofman
door mhofman - Mar 1, 2010 om 19:37
530 Antwoorden / 93 Vragen

voor gemak moet je betalen.