ka
door kangsio Nov 18, 2009 om 14:08
Voeding & gezondheid

Financiele machtiging

Mijn moeder woont in een aanleunwoning naast een verpleeghuis. Ooit heeft zij een machtiging getekend dat de huur automatisch werd betaald. Nu wordt die machting voor allerlei andere zaken,'mis' bruikt omdat de nieuwe huisregel is dat clienten niet meer contant mogen betalen. Voor mijn moeder betekent dat een dubbele administratie. Zij moet controleren en een boekhouding bijhouden wat het huis van haar rekening afschrijft.Als ze niet meewerkt aan dit systeem dan moet ze voor elke rekening 3,50 euro per keer aan onkosten betalen.Voor het uitschrijven van de rekening.
Mag zo' n huis misbruik maken van de machtiging die 10 jr geleden is afgegeven en zelf de doelen uitbreiden? Het huis heeft een pinapparaat, maar gebruikt dat niet voor dit soort aktiviteiten.Als clienten protesteren worden ze min of meer genegeerd of op een zwarte lijst gezet. Ik heb al vele malen geklaagd maar dat helpt niet..Er wordt so wie so slecht naar de bewoners geluisterd. De zorg die gegeven wordt is het wettelijk minimum. Er wordt ook dubbele tijd gedeclareerd.

Welke juridische aktie c.q. stappen kan ik ondernemen om hieraan een eind te maken zonder dat mijn moeder er de dupe van wordt?
Cor

889 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 18, 2009 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat hier niets aan te doen is als u geen extra kosten voor adm.enz moet gaan betalen.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 18, 2009 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees allereerst goed de tekst van de destijds afgegeven machtiging door (als het een schriftelijke machtiging betreft). Verder kan een volmacht in beginsel altijd ingetrokken worden.

Verder mogen er tegenwoordig alleen maar kosten in rekening worden gebracht voor het niet afgeven van een automatische incasso als deze kosten redelijk zijn en er verder voldoende gratis betaalmiddelen geboden worden. Blijkbaar is er een pin-automaat aanwezig. Die kan daarvoor gebruikt worden.

ve
door verwijderd - Nov 18, 2009 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag kangsio,

Wat ik in jouw bericht beluister, is, dat als je dwars gaat liggen, dat wel eens zou kunnen resulteren in een nog slechtere behandeling van jouw moeder. Als daar duidelijke aanwijzingen voor zijn, dat zou ik even slikken en toelaten dat terecht danwel onterecht de machtiging oneigenlijk gebruikt wordt door dit mogelijk malafide verpleeghuis. Wel zou ik heel goed de vinger aan de pols houden en samen met jouw moeder een wekelijkse contrôle houden op de af- en bijschrijvingen van de desbetreffende rekening. Dan kun je altijd tijdig storneren als er iets onterecht is afgeboekt. Het dubbel declareren van de uren zou ik melden bij de fiod (desnoods anoniem) en/of bij

Klik hier

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

Met vriendelijke groet, ReadAC.