Flexifront
Hallo,
Ik voel me opgelicht en radeloos. Ik krijg een pakketje met scheermesjes opgestuurd van Flexifront. Ik had er geen behoefte aan, dus heb ik mijn afgemeld op hun site en het pakketje binnen de gestelde termijn terug gezonden. Probleem opgelost zou je denken. Niets is minder waar. Een tijdje later krijg ik een acceptgiro met de mededeling die met verhoging te betalen, omdat het pakketje niet binnen de gestelde termijn is terug gestuurd. Ik ben naar hun site gegaan met mijn aan/opmerkingen maar het bericht kan niet worden verzonden. Bellen heeft ook geen zin, telefoon is bezet en wordt niet opgenomen. Brief geschreven met aan/opmerkingen. Geen gehoor. Wel weer een acceptgiro met verhoging!!!
Hoe kan ik dit verhaal stoppen???
Hartelijke groet en een fijne dag,
Array
Hallo array,
Je zegt dat je een brief hebt geschreven, maar heb je dat wel 'aangetekend' verstuurd? Bij dit soort bedrijven wéét je bij voorbaat dat 'gewone' post nóóóóit aankomt.
Dus, als je dit nog niet gedaan hebt, doe dat dan alsnog.
m.vr.gr. Freya
Dag array,
Je schrijft: Ik had er geen behoefte aan, dus heb ik mijn afgemeld op hun site en het pakketje binnen de gestelde termijn terug gezonden.
Uit die zin zou je kunnen lezen dat je de eerste zending wél besteld hebt, maar er bij nader inzien geen behoefte aan had. Als dat zo is, dan heb je zonder dat te beseffen een overeenkomst met deze ********firma afgesloten voor vervolgzendingen en dien je de eerste zending gewoon te betalen. Tenzij je je een bedenktijd van bijvoorbeeld 7 dagen had. Dan had je de eerste zending aangetekend en met bewijs van ontvangst tijdig kunnen terug sturen. Nu kun je immers niet bewijzen dat je de mesjes hebt terug gestuurd en het is inderdaad de afzender die dat terugzenden moet kunnen bewijzen. Als je helemaal geen overeenkomst hebt afgesloten, dan kun je alles eenvoudig weg negeren. Het ongevraagd toezenden van produkten is wettelijk verboden en er geld voor vragen is ook wettelijk verboden. Wél kun je deze fraaie firma dan een briefje sturen dat ze de mesjes op een bepaalde datum en een bepaald uur bij jouw thuis kunnen afhalen. In elk geval moet je nooit betalen om van het gedonder af te zijn, want daarmee geef je impliciet aan dat je wél iets besteld hebt en zit je helemaal vast aan een jaarkontrakt.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
wanneer u helemaal niet zo'n "proef"pakketje hebt aangevraagd; en dat geld voor alles wat u ongevraagd wordt toegestuurd, hoeft u nooit terug te zenden maar het gewoon behouden/weggeven of in de vuilnisbak te donderen.
Wanneer u wel bent ingegaan op hun telefoontje waarin ze een proefpakketje beloven tegen alleen geringe (verzend)kosten dan is dit in vrijwel alle gevallen een abonnement dat stilzwijgend verlengd wordt.
Tevens is het vaak zo dat u binnen een korte proefperiode moet opzeggen, een proefperiode dat vaak dan al voorbij is voordat u het proefpakketje in huis hebt gekregen en dus te laat.
Te laat?
Velen raken dan in paniek hoewel dit vaak niet eens hoeft en wel om de volgende redenen;
1/ De proefperiode mag pas ingaan op het moment dat u naast het artikel ook de algemene voorwaarden hebt kunnen lezen (en dit mag ook digitaal, dus goed hun site doorlezen!)
2/ De overeenkomst bij een Kamer van Koophandel moet zijn gedagtekend (in de meeste gevallen gebeurt dit niet of veel te laat)
3/ Vaak is er ook sprake van dwaling. D.w.z. dat men telefonisch (of op een site) dingen beloofd of zaken heeft verzwegen die u niet zou hebben doen overgaan tot koop (toezending proefpakketje) als u alles had geweten.
In uw geval is het hier bovenstaande antwoord van de aangetekende brief met bericht van ontvangst het enige juiste antwoord.
Geef in die brief ook aan dat u al voor de afloop van de proefperiode een opzeggingsbrief heeft verzonden + het ongewenste proefpakketje.
Laat duidelijk blijken van uw ernstige twijfel van het niet ontvangen hebben van die brief.
Dat u na raadpleging niet zal ingaan op verdere betalingen omdat u naar de algemene mening geen wettige overeenkomst bent aangegaan.
Al eerder gelezen dat Flexifront al snel overstag gaat.
Dit komt door hun niet al te beste naam die dat bedrijf zo langzamerhand heeft opgebouwd.
Bovendien zijn die mesjes veel te duur.
Dirk vd Broek,Aldi en ETOS bijvoorbeeld leveren gelijkwaardige of zelfs betere mesjes tegen een fractie van de prijs die Flexifront levert.
Een baardige
Vrije Vogel
Dag array,
Hier nog even wat aanvullende informatie over ongevraagde toezendingen:
Adres FlexiFront
Site:
http://www.flexifront.com/nl/
FlexiFront klantenservice
Telefoon: 0900 456 45 64
Fax: 078-623 05 47
Postbus 2035,
3330 DA Zwijndrecht
Ongevraagde toezending:
Ongevraagde toezending betekent dat je het produkt mag houden zonder dat daar van jou een tegenprestatie tegenover staat (BW7 boek 7 artikel 7). Je hebt immers nergens om gevraagd.
Je kunt het bedrijf een brief sturen waarin je aangeeft dat je geen prijs stelt op de toezending, dat je er niet om hebt gevraagd en dat je geen prijs stelt op toekomstige toezendingen.
Mocht het bedrijf je blijven lastigvallen met rekeningen die je zou moeten betalen, dan geldt dat het bedrijf moet bewijzen dat je hebt gevraagd om de zending. Dit kan zijn in de vorm van jouw handtekening onder een koopovereenkomst of een voice log (een telefonische bestelling die zij op de band hebben opgenomen). In het eerste geval moet je dus goed kijken of het wel jouw originele handtekening is en in het tweede geval kan het zo zijn dat iemand wel ja zegt op verschillende vragen, maar dat dat niet jouw stem is. Vraag hen in een brief om onweerlegbaar bewijs, pas als ze dat kunnen overleggen, moet je wel betalen. Let op: als je een brief stuurt naar deze firma, dan kun je wel je naam en adres opgeven maar zet onder die brief NIET je handtekening. Je handtekening dwars door jouw adres of op een kruisjesachtergrond kan wel. Er zijn namelijk firma's in Nederland die dan met jouw handtekening creatief gaan knippen en plakken, zodat het lijkt alsof jij wél een overeenkomst hebt afgesloten (valsheid in geschrifte dus).
Het zonder tegenprestatie mogen houden van een ongevraagde toezending is gebaseerd op:
Artikel 7 van BW7 boek 7:
Kijk hier
1. Degene aan wie een zaak is toegezonden en die redelijkerwijze mag aannemen dat deze toezending is geschied ten einde hem tot een koop te bewegen, is ongeacht enige andersluidende mededeling van de verzender jegens deze bevoegd de zaak om niet te behouden, tenzij het hem is toe te rekenen dat de toezending is geschied.
2. De toezending aan een natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of
bedrijf van een niet door deze bestelde zaak met het verzoek tot betaling van een prijs, is niet toegestaan. Wordt desalniettemin een zaak toegezonden als bedoeld in de eerste volzin, dan is het in lid 1 bepaalde omtrent de bevoegdheid, de zaak om niet te behouden, van overeenkomstige toepassing.
3. Indien de ontvanger in de gevallen, bedoeld in de leden 1–2, de zaak terugzendt, komen de kosten hiervan voor rekening van de verzender (het bedrijf dus).
ReadAC.
Hoi!
Zelf hebben wij ook met flexifront te maken gehad. Mijn vriend had eenmalig die scheermesjes besteld waarbij je 3,50 euro moest betalen. Dat hebben we gedaan en daarna gelijk op de site uitgeschreven. Gelukkig ging dat goed. Een maand later kregen we een ander probleem genaamd Courlux. Dit bedrijf is een onderdeel van flexifront alleen verkopen hun bamboo sokken. Deze sokken hebben wij nooit besteld, ook nooit ontvangen. We hebben ook geen enkele brief gehad, behalve de laatste aanmaning (heel toevallig) en nu hebben we dus Alektum incasso achter ons aan. Al een klachtenbrief gestuurd, maar het komt erop neer dat het onze schuld is. Kijk dus uit mocht je ooit contact krijgen met Courlux. Hun zijn toch ook via flexifront bij ons terrecht gekomen.
groetjes
Zelfde ervaringen met Alektum en/of Courlux. Volgens Kamer van Koophandel is Alektum een BV met één aandeelhouder te Göteborg; adres Alektum Nachtwachtlaan 20, 6e etage 1058EA A'dam Directeur is Freddie Louwerens te Den Helder. Men kan zich het beste in verbinding stellen met www.fraudemeldpunt.nl en dan kiezen: Steunpunt Aquisitiefraude (klachtenformulier invullen). Stuur ook aangetekend schrijven naar Alektum met vraag bewijsmateriaal te overleggen en mededeling dat u geen overeenkomst met Courlux (of wie dan ook ) bent aangegaan. Waarschuwing:ONDERTEKEN NIET. Men sjoemelt uw handtekening ergens onder en stuurt u mogelijk een zogenaamd door u ondertekend stuk. Niet betalen. Voor de rechter heeft Alektum (cq. Flexifront) geen zaak indien geen bewijsstukken.
Andringa
Zelfde ervaringen met Alektum en/of Courlux. Volgens Kamer van Koophandel is Alektum een BV met één aandeelhouder te Göteborg; adres Alektum Nachtwachtlaan 20, 6e etage 1058EA A'dam Directeur is Freddie Louwerens te Den Helder. Men kan zich het beste in verbinding stellen met www.fraudemeldpunt.nl en dan kiezen: Steunpunt Aquisitiefraude (klachtenformulier invullen). Stuur ook aangetekend schrijven naar Alektum met vraag bewijsmateriaal te overleggen en mededeling dat u geen overeenkomst met Courlux (of wie dan ook ) bent aangegaan. Waarschuwing:ONDERTEKEN NIET. Men sjoemelt uw handtekening ergens onder en stuurt u mogelijk een zogenaamd door u ondertekend stuk. Niet betalen. Voor de rechter heeft Alektum (cq. Flexifront) geen zaak indien geen bewijsstukken.
Andringa
Hallo allemaal,
Ik weet niet of deze topic nog gelezen wordt, maar wellicht heb ik nog enige extra informatie van deze rare mensen.
Zowel Flexifront als Bamboo by Courlux zijn onderdeel van K.P. HAGEMAN FULFILMENT B.V., HAGEMAN CARDS B.V. EN K.P. HAGEMAN DIRECT MAIL B.V
Kortweg HAgemangroep uit Zwijndrecht gevestigd op de pascalstraat.
Hun algemene telefoonnummer is makkelijk te google op een van de bedrijfsnamen.
Maar als je dat nummer belt zal je een dame aan de lijn krijgen welke bij hoog woord beweerd geen idee te hebben over wat voor sokken of scheermesjes je het hebt en de naam Flexifront en of bamboosokken of Courlux zegt haar zogenaamd niets, op het moment dat je haar toestemming geeft om een telefoonnummer voor je te vinden op internet verbreekt ze de verbinding.
Nu komt het leuke als je dan vervolgens het 0900 nummer belt (0900-4564564)
Krijg je exact de zelfde dame aan de lijn en als je haar dan bedankt voor het verbreken van de verbinding, zegt ze dood leuk dat ze de verbinding niet verbrak maar dat de verbinding door technische redenen verbrak, hoe dan ook het is toch het juiste bedrijf blijkbaar, vervolgens geeft ze ook aan dat ze het andere nummer waarneemt ivm afwezigheid van personeel of dergerlijke.
Aan haar doorgegeven dat ik mijn lidmaatschap wilt beïndigen en dat dat via hun site niet geheel netjes verloopt, na opgave van mijn lidnummers gaf mevrouw aan dat dat geregeld was en dat ik per direct geen lid meer zou zijn.
Uiteraard heb ik gelijk om een bevestiging gevraagd welke ik dan ook in mijn mailadres heb gekregen en wat denken jullie ......
Mail is verzonden vanaf Courlux Klantenservice [courlux@hageman.nl]
Nu maar hopen dat de kous hier mee af is.
Ook ik heb bij Flexifront een proefpakketje scheermesjes aangevraagd. Kosten 3,50 netjes betaald. Ik was me er wel van bewust dat ik een nieuwe zending zou krijgen na verloop van tijd, maar die zendingen zou ik ten alle tijden stop kunnen zetten. Een zending die ik niet wilde behouden kon ik retourneren. Al snel bleken de scheermesjes niet bepaald te voldoen aan mijn verwachtingen. Ik bespaar jullie de details. De eerstvolgende zending scheermesjes heb ik dus teruggestuurd. Ook heb ik me bij de klantenservice afgemeld voor verdere toezendingen.
Toen kwamen er aanmaningen met bedragen die ik niet kon thuisbrengen, en gestuurd door Courlux International SA, een naam die ik ook niet kende. Al vrij vlot komen er brieven van Alektum. Van hen krijg ik te horen dat Courlux dus eigenlijk Flexifront is, en dat het gaat om het proefpakketje en de eerste zending scheermesjes (die ik dus had teruggestuurd). Bij navraag door Alekrum bij Courlux (zeggen ze) dat er nooit een retourzending is ontvangen, en dat de 3,50 van het proefpakketje ook niet is voldaan. Op hun verzoek het betalingsbewijs doorgemaild en een brief gestuurd. Toen bleek het ineens over heel andere artikelen te gaan, het proefpakketje was dus wel betaald, maar mijn retourzending was nog steeds "zoek".
Ik heb op 12 april voor het laatst iets van Alektum gehoord. Ik heb volgens hen nog wel steeds een "schuld" staan van inmiddels 159,35. Ik ben benieuwd wanneer de volgende brief komt.
Ik heb vandaag een pakketje ontvangen van 3,50 en direct op de site me afgemeld.
Daarna keurig een bevestiging ontvangen zoals hieronder afgedrukt.
Hallo!
Je bericht betreffende:
Lidmaatschap beëindigen
is ontvangen. Je krijgt op dit adres een bevestiging wanneer je bericht behandeld is.
Met vriendelijke groeten
Flexifront Klantenservice
Dit lijkt me toch ruim voldoende bewijs. Mochten ze nog pakketjes sturen is dat hun zaak. Ik heb me afgemeld toch? Gewoon negeren lijkt me. Ze hebben geen poot om op te staan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer