engelinde
door engelinde Sep 28, 2016 om 14:11
Voeding & gezondheid

Food Produkten

Mijn vraag is,dat bij  Food  en verzorgingsprodukten  bv ,
zit vanalles in wat schadelijk  kan zijn voor de mens en niet perse nodig  is dat het erin zit.
Waarom moet de consument dat alles gaan lezen en uitvogelen wat goed en niet goed is.
Waarom word de fabrikant ervan niet aangepakt,dat is toch de veroorzaker?

749 8 Rapporteer

newmikey
door newmikey - Sep 28, 2016 om 14:22
830 Antwoorden / 0 Vragen

De consument kan er voor kiezen om het te lezen, het moet niet. "Van alles" is nogal een breed begrip, waar heeft u het precies over en wat bedoelt u met "niet perse nodig"?

tenormin
door tenormin - Sep 28, 2016 om 14:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Over het algemeen: de fabrikant gaat zover wat de wet toelaat. En dat moet op het etiket te lezen zijn. (Niet dat ik het kan lezen, daar zijn de letters te klein voor). En dan nog komen er ongeoorloofde praktijken aan het licht; het laatste "nieuws" was dat er in shoarma geen lamsvlees zit, wat er in zou moeten zitten. Dus inderdaad, de consument moet zelf maar uitviolen wat er in voeding en cosmetica zit.

gerbera
door gerbera Sep 28, 2016 om 16:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

bij de "blauwe super" staat er echt op dat het varkensvlees is.

tenormin
door tenormin Sep 28, 2016 om 17:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, ik heb het alleen maar over een bericht uit de krant. Ik lust geen shorma; in warme landen het hele dagen gedraaid te hebben gezien.

Gerry1969
door Gerry1969 Sep 28, 2016 om 19:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin het was niet eens shoarma maar lamscurry waar geen lam in zat maar kalkoen enz.
Diewilik

tenormin
door tenormin Sep 28, 2016 om 19:22
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kan best zijn@diewilik, maar zowel de lamscurry als de shoarma werd genoemd. Wilde niet alle "niet" erin behorende vlees/pluimvee 'beessies' benoemen. Ook paardenvlees trouwens. Fijne avond....

jo
door jorisw - Sep 28, 2016 om 15:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

We worden nog altijd steeds ouder. Wat is dan zo slecht aan onze voeding? Noem eens concrete voorbeelden van ernstige ziektes die het gevolg zijn van de ingredienten. Mensen worden wel ziek van teveel eten en roken e.d. maar dat kan je de leveranciers niet kwalijk nemen.

aurora1
door aurora1 - Sep 28, 2016 om 16:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u deze kritieken heeft waarom schaft u dan daarvan producten aan?
Het is net zoals met uw kritiek op gekruid vlees, of zakjes gemengde kruiden omdat er al dan niet knoflook in zit: gewoon niet kopen, dan is uw "probleem" opgelost. En dat geldt ook voor ragout in blik die u maar niks vindt: dan niet kopen maar zelf ragout maken.
Een mens kan overal wel over klagen. Niemand verplicht u deze zaken te kopen, heel simpel.

tenormin
door tenormin Sep 28, 2016 om 16:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, weet je dat ik nu pas begrijp hoe je dit allemaal weet! Zou ik meer moeten doen, op profiel kijken. ;-)

gerbera
door gerbera - Sep 28, 2016 om 16:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom bent u nog steeds niet aan een eigen moestuin begonnen, hoeft u geen etiketten te lezen ( o ja van de zadenzakjes) en weet u wat u eet. En bepaalde onkruiden zijn zeer geschikt als verzorgingsprodukt.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2016 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van alles, bent u helemaal niet verplicht te eten of verzorgingsproducten te gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 28, 2016 om 19:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

zit vanalles in wat schadelijk  kan zijn

Maar het kan dus ook onschadelijk zijn, dat denk ik eerder gezien de strenge regels in de eu mbt hulpstoffen en toevoegingen.

akkerdistel
door akkerdistel - Sep 29, 2016 om 13:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Waarom zou je überhaupt deze (unilever-)rommel kopen? Sowieso is 98,5 procent van wat je in de supermarkt vindt zeer ongezond. Niet meer kopen dan stopt dit vanzelf.