m.bregman
door m.bregman Jul 30, 2016 om 19:54
Voeding & gezondheid

Frietjes van de mc donald

ik kocht vandaag franse frietjes bij de mc donald een klein zakje en moest daar 2 euro voor neertellen.en voor het bakje saus ook nog eens 60 eurocent dat is toch echt niet normaal mijn vraag dus mag dit zomaar.je ziet geenafbeelding hoe groot zakje is maar ik weet wel dat als ik naar de snackbar ga er bijna 3 van deze zakjes in mijn bakje gaan en daar betaal ik geen 6 euro voor. echt schandalig. ik kom daar ook niet meer maar vind het wel een vraag waard aan u .maat zakje is 11 bij 10 cm
vriendelijke groet jm koningstein

3440 17 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2016 om 19:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En u werd gedwongen daar een zakje franse frietjes te kopen?

Om het kort te houden: ja. dat mag.

Cookies
door Cookies - Jul 30, 2016 om 20:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voordeel van zo'n duur en klein zakje, is dat het beter is voor je gezondheid.

kv
door kvjapio - Jul 30, 2016 om 20:04
281 Antwoorden / Vragen

Voortaan dus maar naar de snackbar gaan... wat een moeite trouwens om hier te gaan klagen over een zakje frieten, vlak na het opeten. Gebruikelijk is als iets je niet bevalt dat je het dan teruggeeft voordat je het op hebt.

da
door datzoekikop - Jul 30, 2016 om 20:28
251 Antwoorden / Vragen

Bij de supermarkt koop je zak diepvries franse frietsjes van 1 kilo voor € 1,00. Of in de friteuze of in de airfryer, succes. Ben je flink voordeliger. Maar je vraag: Wie dwingt je om daar voor die prijs die frietjes te eten?

(Wat is meer wwaard/lees duurder: een fles water of een kilo goud? In het gewone leven de kilo goud, in de woestijn met 3 x niks: de fles water.)

getty
door getty - Jul 30, 2016 om 20:37
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bij mc donalds hangt gewoon een prijslijst boven de toonbank. U had niets  hoeven te bestellen natuurlijk als u het te duur vond.

Cookies
door Cookies Jul 30, 2016 om 21:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die cijfers waren ook al zo klein.

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2016 om 20:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De vragen worden steeds dwazer.:-((

Cookies
door Cookies Jul 30, 2016 om 21:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De volgende keer neem ik een weegschaal mee naar de Mac;-)

simon55
door simon55 Jul 30, 2016 om 21:24
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En ik m n eigen puntzakken !!!!!!!!!!!!!!!!

ja
door jackyh Jul 30, 2016 om 21:31
953 Antwoorden / 4 Vragen

Flauw.

tenormin
door tenormin Jul 30, 2016 om 21:50
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, er zat zout op..

ja
door janf43 Jul 31, 2016 om 13:41
733 Antwoorden / 0 Vragen

De vragen niet, de mensen die ze stellen...

costnix
door costnix Jul 31, 2016 om 22:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De komkommertijd is nog niet voorbij.

gerbera
door gerbera - Jul 30, 2016 om 22:26
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Natuurlijk mag dat ook MC bepaald zijn eigen prijzen, en u bepaald of u het er ja dan nee voor wilt betalen. Overigens het waren wel Franse frietjes, die moesten dus van ver komen.;-)

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2016 om 22:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij het frites atelier in Den Haag betaal je bijna vijf euro voor een zak friet. Mag ook.

tenormin
door tenormin Jul 30, 2016 om 23:03
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar Sergio Herman is niet zomaar een kok. Al zijn de beoordelingen niet *** waardig.

hansje klein
door hansje klein - Jul 30, 2016 om 23:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ook bij V&B dus al komkommertijd met lulli-vragen en veel herhalingen.....

gerbera
door gerbera Jul 31, 2016 om 10:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

maar het zijn ook wel lulli frietjes.;-))

hansje klein
door hansje klein Jul 31, 2016 om 10:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vergeleken met èchte vlaamse.......absoluut  zó maak je frieten

hansje klein
door hansje klein Jul 31, 2016 om 22:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het you tube filmpje is achter de belgische aardappels blijven liggen en niet meegelinkt   HIER https://www.youtube.com/watch?v=00LZCtWf3-U

He
door Heer Bommel - Jul 30, 2016 om 23:23
9 Antwoorden / Vragen

Zoals de anderen allemaal al schrijven; natuurlijk mag dat. Dat mag Mc Donalds helemaal zelf weten.

Van de week zag ik een filmpje over het verschil tussen een groot en klein menu. Kijk en huiver: Klik hier

Dát zet je pas aan het denken.

tenormin
door tenormin Jul 31, 2016 om 06:04
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Heb gekeken en niet gehuiverd. Ook de, plausibele, verklaring van McDonalds gelezen. @heerbommel.

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2016 om 23:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Heer Bommel, uit een check van het AD blijkt dat die stelling niet op gaat.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 31, 2016 om 00:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als trouwe McDonald's bezoeker durf ik te wedden dat er geen 3 kleine friet in een snackbarbakje passen.  Maximaal 2.
De fritessaus is 2x zo groot geworden dit jaar voor maar 0,10 cent extra.

Wat is er tegenwoordig nou niet duur.
Ging gisteren met 14 harige dochter naar de bios.
2 kaartjes 21 euro, 2 flesjes cola 7 euro,
2 pringles 6 euro,  parkeren 5,50 kortom een kleine 40 euro,  vroeger bijna 90 gulden voor een avondje bioscoop. Ik weet dat het duur is maar we hebben een topavond gehad en ik kon er ook voor kiezen om niet te gaan.
Diewilik

tenormin
door tenormin - Jul 31, 2016 om 06:14
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@diewilik, had ik never, nooit gedacht te lezen: "als trouw bezoekster van McDonalds". ;-) maar je hebt wel gelijk, zelfs de door jouw genoemde prijzen zijn nu redelijk te noemen, vooral parkeergeld en entree bios. En inderdaad, 2 euro voor een frietje is redelijk. Zie @diumenge. Maar @m.bregman, zoals andere reageerders: u hoeft immers geen ftites te kopen als het boven budget is. Heb zelf vorig jaar voor het eerst daar een Hamburger-frites gegeten, lekkere frites, dat wel, maar ook voor het laatst. Vind n.l. het 'broodje' niet te kanen. Maar ook daar, persoonlijke smaak, toch?

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2016 om 10:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tenormin McDonald's is mijn guilty pleasure.
Diewilik

newmikey
door newmikey - Jul 31, 2016 om 10:13
830 Antwoorden / 0 Vragen

@diewilik

Alle respect hoor om met 14 harige dochters naar de bios te gaan ;-) . Gelukkig hebben mijn kinderen altijd vol afschuw op de McDonalds gereageerd, ze waren lekker eten gewend. Kamen ze terug van een verjaardagfeestje van een andere ukkepuk, kregen we te horen "ieeeeegggg, we MOESTEN naar de McDonalds".

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2016 om 15:30
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het was er echt maar 1 van. 14, weliswaar met haar.  Scherp opgemerkt.
Diewilik

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2016 om 10:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

mijn vraag dus mag dit zomaar.
Ja.
Je ziet geenafbeelding hoe groot zakje is
Maar er hangt een prijslijst.

pi
door pieterwolters - Jul 31, 2016 om 10:36
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien dat het toch tijd wordt om bij iedere winkel en restaurant/snackbar een van overheidswege aangestelde functionaris neer te zetten die tot in de punten en komma's controleert wat het bedrijf doet. En waar nodig corrigeert. Tevens dient de overheid prijslijsten voor alles op te stellen en moeten ondernemers die andere prijzen hanteren (zowel te veel als te weinig) keihard worden gestraft. Dit alles om de zielige consument die niet zomaar ergens anders heen durft te gaan of zelfs maar een vraag aan de duivelse ondernemer te stellen te beschermen van de wieg tot het graf. Het is 2016 dus we kunnen niet verwachten dat mensen zelf nadenken.

diumenge
door diumenge Jul 31, 2016 om 11:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Goed idee! Via een belastingverhoging kunnen de zielige consumenten het geld dat ze daardoor besparen dan betalen om die functionarisen te betalen.

da
door datzoekikop Jul 31, 2016 om 13:14
251 Antwoorden / Vragen

Dit verhaal lijkt verdacht veel op het communistische Rusland van vroeger .........

tijger1
door tijger1 Jul 31, 2016 om 14:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan u verzekeren dat er vroeger in Rusland geen Mc Donald was en dat men ook geen friet at. Om over cola maar niet te spreken. :-))

lo
door lovewinnie - Jul 31, 2016 om 12:19
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat geklaag altijd. Echt. Je kiest er toch zelf voor. Koop een zak van  1 euro en bak het thuis. Kun je zeker 20 zakjes me vullen. Buiten de deur eten kost geld.
Je hebt zaak die schoon gemaakt moet worden, iemand die bakt, iemand die je bedient. Wat kost dat? Personeel moet pkk betaald worden