hehaha
door hehaha Mar 21, 2017 om 11:18
Voeding & gezondheid

Geur aan rundvlees Albert Heijn

Sinds enige tijd valt me op dat tijdens het bakken er een opvallende, onprettige geur vrijkomt bij rundvlees van Albert Heijn. De klantenservice meldde als mogelijke verklaring dat het vlees door een pekelbad gaat, voordat het wordt verkocht. Varkens- en kippenvlees lijden niet aan dit euvel.

Het is alsof er iets is toegevoegd, waarschijnlijk voor de houdbaarheid. Van runderlap tot burgers en rundergehakt; het keer overal in terug. Herkennen andere vleesetende AH-klanten deze afwijking in geur en smaak? Ik vind het tamelijk onsmakelijk... (voordeel is dat ik nu meer vleesvervangers eet dan ooit tevoren).

21184 31 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Mar 21, 2017 om 11:21
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar bent u in de ban van het vleesschandaal in Brazilië. De geur kan ook ontstaan door de bakboter welke te warm is. Het is mij tenminste nog nooit opgevallen.

tenormin
door tenormin Mar 21, 2017 om 11:53
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Open net de PC, zag de vraag en dacht hetzelfde: dus je hebt het al keurig "vertaald" voor me. ;-)

gerbera
door gerbera Mar 21, 2017 om 13:15
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Het vlees, o nee, de vraag was nog warm;-))

Wi
door Wil_H - Mar 21, 2017 om 11:22
270 Antwoorden / Vragen

Nee, wij herkennen dat niet en al het vlees dat wij eten omt toch ook van AH.
Geen last van rare geurtjes bij het bakken.
Misschien ligt het probleem niet bij het vlees maar bij de bakolie / bakboter die jij gebruikt.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 21, 2017 om 11:29
11493 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HeHaHa ,

U bent niet de enige , hier staat nog een klacht .

https://www.klacht.nl/vreemde-geur-en-smaak-aan-ah-rundergehakt/

Koop uw vlees ergens anders .

Cookies
door Cookies Mar 21, 2017 om 11:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die klacht is 1 jaar oud en op de honderdduizenden verkopen van dat gehakt, is een enkele klacht natuurlijk verwaarloosbaar.

marita5
door marita5 Mar 21, 2017 om 11:45
11493 Antwoorden / 15 Vragen

maakt mij niks uit , of de klacht 1 jaar oud is , ik hoef geen vlees met een onsmakelijke geur .

hehaha
door hehaha - Mar 21, 2017 om 11:29
10 Antwoorden / 13 Vragen

Het ligt niet aan de bakboter. Al bij het openen van de verpakking komt die (onnatuurlijke) geur al vrij. Bij het bakken wordt het nog pregnanter...

marita5
door marita5 - Mar 21, 2017 om 11:36
11493 Antwoorden / 15 Vragen

@HeHaHa ,

Op FB zie ik nog een klacht staan , betreft tartaar had een gore geur  , schijnbaar komt dit niet in alle filialen voor , verander eens van filiaal .

Lees ook dit ,

https://community.ah.nl/doet-albert-heijn-voor-63/waarom-vlees-anders-smaakt-1500

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2017 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Meestal komt het door het voer wat die koeien eten. Haal dus gewoon elders uw vlees.

hansje klein
door hansje klein - Mar 21, 2017 om 12:09
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vlees-industrie ...

Inderdaad minder vaak vlees eten, vleesvervangers gebruiken, vleesvrije dagen inplanen en af en toe een betrouwbaar mals stukje (bio-)vlees bij de keurslager gaan halen .... een ècht lekkere tractatie op z'n tijd!

tolsma1945
door tolsma1945 Mar 23, 2017 om 09:58
229 Antwoorden / 6 Vragen

Naar aanleiding van uw antwoord,zeg ik u dat vlees eenvoudig, betrouwbaar bij AH verkocht
dient te worden,en dat is ook zo.En dat heeft niets met vleesvrije dagen te maken,dat is een persoonlijke keus.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 21, 2017 om 12:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Vlees haal je toch bij een slager?
Nooit problemen mee, altijd goed en smakelijk.

simon55
door simon55 - Mar 21, 2017 om 12:21
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ik herken t niet , koop m n vlees bij de keurslager kost ietsje meer maar wel veel lekkerder

fa
door familyman - Mar 21, 2017 om 13:22
888 Antwoorden / 1 Vragen

Koop bij dezelfde grootgrutter geen vlees meer maar vleesvervangers, probleem opgelost.

WvV
door WvV - Mar 22, 2017 om 11:32
17 Antwoorden / 19 Vragen

https://www.koopeenkoe.nl/?invite=58cd2f6f4c84a

Iets duurder, maar heerlijk, onbewerkt vlees! Kopieer de link en ontvang E5,- korting!

ma
door manwijf Mar 27, 2017 om 12:00
574 Antwoorden / 1 Vragen

Supervlees inderdaad!

Op
door Oppi - Mar 22, 2017 om 11:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ben heel kritisch maar het vlees van AH is gewoon goed en het geurtje die ik als onzin af.

ro
door rooie60 - Mar 22, 2017 om 11:44
14 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen zijn niet achterlijk!!! als ze n vreemde geur ruiken is dat zo,net zoals bij varkensvlees,als je daar n carbonaatje van n oude beer hebt,stink je de keuken uit!!!!

tolsma1945
door tolsma1945 Mar 23, 2017 om 10:09
229 Antwoorden / 6 Vragen

Mensen horen wat,en gelijk is dat de waarheid,zonder er verder over na te denken,het vlees van AH is eenvoudig goed, misschien niet het allerbeste,maar er spelen meer factoren mee,zoals reeds in verschillende antwoorden genoemd,en hoelang je het al in huis hebt,de werkelijke feiten kennen we niet.

ja
door jan4073 - Mar 22, 2017 om 11:46
83 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie hier veelal de aanbeveling voor vleesvervangers maar let op. Deze vleesvervangers zijn bijna altijd gemaakt van soja uit brazilie en dat is dus allemaal GMO produkt. En voor GMO daar pas ik voor. Er is al kanker genoeg in de westerse wereld. Veel mensen hebben de mond vol over biologisch eten maar vleesvervangers zijn wel het meest bio-on-logisch van allemaal. Om die 2 redenen is dit voor mij absoluut geen alternatief voor echt vlees.

ID
door IDMB Mar 22, 2017 om 18:54
18 Antwoorden / 4 Vragen

Het is net andersom.

Er zijn vleesvervangers met en zonder soja. Als er soja in zit, is dit in Eurpa geproduceerd. Niks mis mee, dus.

Dieren krijgen die foute soja te eten. Dus als jij vlees eet, krijg je die foute soja binnen.

no
door nobel - Mar 22, 2017 om 11:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al eens goed gekeken naar de samenstelling van de semi chemische "vleesvervangers" cq. "kunstvoeders" ?
Laat mij dan maar het reguliere vlees souperen; dat is altijd nog beter dan die bedenkelijke industriele voedignsproducten.
Een goede slager zal zich niet zo gauw verlagen tot het aanbieden van nepproducten; dit in tegenstelling tot de mechanische
voedingsindustrie die momenteel furore schijnt te maken.

pk49
door pk49 - Mar 22, 2017 om 12:03
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik ben om die reden gestopt om bij AH vlees te kopen.Ik kreeg steeds meer klachten bij mijn huisgenoten over het vlees van AH. Zoekend naar een andere supermarkt voor vleesproducten ben ik bij de Lidl beland, tot volle tevredenheid van mijn huisgenoten. Goede kwaliteit en altijd een mals product. Én een stuk goedkoper.

baard
door baard - Mar 22, 2017 om 12:42
16 Antwoorden / 0 Vragen

wat ook wil gebeuren dat het vlees TE VAAK opnieuw wordt ingevroren en dan ruikt het ook niet meer erg fris

Topantwoord

Be
door Berleen - Mar 22, 2017 om 13:06
13 Antwoorden / Vragen

Deze vraag heb ik gesteld aan het hoofdkantoor van ah

Daar kreeg ik als antwoord
De kruiden zijn veranderd er zit meer citruspers in en dat ruik en proef je
Het is nu niet meer te eten bij elke hap proef je het
Vooral bij gehak en tataar

hehaha
door hehaha Mar 22, 2017 om 16:07
10 Antwoorden / 13 Vragen

interessant! Dit kan inderdaad de verklaring zijn. Hopelijk passen ze deze toevoegingen snel aan!

Topantwoord

pe
door pemvandepar - Mar 22, 2017 om 13:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft gelijk. AH is overgegaan naar granaatappel en citrusvezel als conserveermiddel in vlees producten. Daarvoor gebruikten ze lactaat of acetaat geloof ik. Dus u kunt zeker en andere geur en smaak ruiken en proeven. Ik ben er ook geen fan van.

hehaha
door hehaha Mar 22, 2017 om 16:08
10 Antwoorden / 13 Vragen

Als AH meeleest hoop ik dat ze snel voor andere conserveringsmiddelen gaan kiezen....

hansfrantzen
door hansfrantzen - Mar 22, 2017 om 14:05
14 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt, wij hadden het met sucadelapjes van de Lidl, ook een apart luchtje, net of je een varkenshok binnen liep.

anita555
door anita555 - Mar 22, 2017 om 14:34
47 Antwoorden / 44 Vragen

Ik koop nooit verpakt vlees van de AH maar altijd bij de keurslager. Altijd topkwaliteit. Het is wel iets duurder dat wel.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 22, 2017 om 14:46
7154 Antwoorden / 3 Vragen
a.
door a.ploeg - Mar 22, 2017 om 14:50
1 Antwoorden / Vragen

die geur van het vlees ligt meestal aan het varkensvlees en de gehakt en speklappen en spekjes van varkensvlees.
Dit vlees is van de beer(mannetje die niet is gecastreerd).
Ik heb het ook vaak en gooi het vlees weg. Ik koop dus geen varkensvlees meer bij AH.
Mijn man heeft gewerkt in een slagerij waar die beesten worden geslacht en vertelde dit.
Het is een vieze onaangename geur.

Ann.

dr
door droopsnoop - Mar 22, 2017 om 16:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

AH geeft zelf toe dat ze er wat aan toevoegen wat een geur en smaak van kruidnagel/nootmuskaat geeft ......
Ik bleef het na het eten nog de hele avond proeven ..... Voor ons reden om eens bij de Jumbo te gaan proberen
en wat dacht je wat ? Heerlijk smakend vlees : dus nu weg bij de AH waar je in de winkel voor gek werd verklaard
en koop nu alles ( goedkoper ook nog ! ) bij de JUMBO !!

wong
door wong - Mar 22, 2017 om 16:12
33 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is zeker rottend vleess uit Brazilië.

LG
door LGeraets - Mar 22, 2017 om 16:28
2 Antwoorden / Vragen

Wij herkennen deze klacht ook. Wij kopen al een half jaar geen rundvlees meer bij AH.

li
door lisa123 - Mar 22, 2017 om 18:04
134 Antwoorden / 53 Vragen

Al jaren koop ik geen vlees meer bij AH, vooral het gehakt is giga goor en lijkt voor een groot deel uit vies water te bestaan dat niet zo lekker ruikt, en dat is nog netjes uitgedrukt.

ge
door gewicht - Mar 22, 2017 om 18:39
170 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik koop geen vlees meer van AH. Ik kocht naturel, dacht ik althands, de laatste paar keer stonk het bij het openen van de verpakking al naar de knoflook. Een keer toch nog geprobeerd te bakken, je stonk de keuken uit, zo in de vuilnisbak. Ik durfde het niet eens aan de honden te geven.
De tweede keer bij het openen weer die smerige knoflooklucht, ook weggegooid en mij voorgenomen geen vlees meer bij AH te kopen.
Ik eet nu liever rookworst van de Hema en Unox die zijn nog niet verpest.

af
door aflierman - Mar 22, 2017 om 18:48
128 Antwoorden / 0 Vragen

Rundvlees gaat niet door een pekelbad.
En een pekelbad ruikt U niet.
wel jkan het de klier van het vlees beinvloeden.
15 jaar slager geweest,
Waarschijnlijkt ruikt u de borger cq breedver en laat u het te heel worden

hehaha
door hehaha Mar 23, 2017 om 09:29
10 Antwoorden / 13 Vragen

Het vlees heeft die onbestemde geur al als ik de verpakking open. Tijdens het bakken valt het extra op. Navraag gedaan bij AH klantenservice: die memoreerden specifiek het pekelbad.

Met mijn baktechniek heeft het niets te maken. Enkele andere beantwoorders komen met een m.i. plausibele uitleg: Albert Heijn gebruikte bepaalde conserveermiddelen (genoemd worden citrus en granaatappel).

zo
door zonnebloem2 - Mar 23, 2017 om 08:44
5 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens. Voor mij ook reden om steeds minder of geen rundvlees/rundergehakt van AH te kopen .Ik vind het zelfs ook in de smaak terugkomen en niet echt lekker.Meerdere gezinsleden vinden dit ook. Dat het aan het filiaal ligt kan volgens mij niet van alles komt van een cetrale plaats. Kortom ervaar dit al een hele tijd zo en vind het inderdaad niet smakelijk.Er zijn andere dingen toegevoegd volgens mij.( iets verdoezelen?, ik weet het niet waarom anders want het komt de smaak en geur niet ten goede.

vr1944
door vr1944 - Mar 23, 2017 om 12:29
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Pekel is zout op gelost in water.Dat vers vlees voor verpakken door een pekelbad gaat is klinkklare onzin , want dat verkleurd het vlees .Waarschijnlijk ben je in de war met pekelvlees.Wat een mazzel ,dat je niet verplicht bent om vlees bij AH te kopen.Er zijn zat alternatieven bv de slager om de hoek .