Ma
door Maartje88 May 4, 2016 om 15:30
Voeding & gezondheid

Hoe vaak zonnebrand crème smeren

Naar aanleiding van afgelopen uitzending, ben ik benieuwd hoe vaak we eigenlijk zonnebrand crème moeten smeren op een dag.

5782 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 4, 2016 om 15:34
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maartje88 ,

Deze informatie kunt u hier lezen , klik op de rode regel .

https://www.google.nl/#q=Hoe+vaak+zonnebrand+cr%C3%A8me+smeren

tijger1
door tijger1 - May 4, 2016 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kijk de uitzending nog eens een keer, dan weet u het.

gerbera
door gerbera - May 4, 2016 om 15:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat dacht u zelf, als de huid rood wordt en branderig aanvoelt smeert u te weinig.

zoekster1
door zoekster1 - May 4, 2016 om 17:15
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Eigenlijk moet je heel vaak smeren en heel dik, maar weinig mensen hebben  zin om rond te lopen met een vet gezicht en vette armen/benen, je kleding gaat zo ook naar de haaien. Heel het leven een strijd tussen schoonheid en gezondheid wat betreft de zon.

Het zou anders zijn als ineens spierwit in de mode kwam, net zoals lang geleden, dan liepen we allemaal weer onder het parasolletje en droegen we blousjes met lange mouwen, knoopjes totaan de hals dicht.

lo
door lovewinnie - May 4, 2016 om 18:15
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Ik smeer elke 2 uur en met zwemmen net wat meer. Nooit verbrand en toch beetje bruin eind van de zomer

do
door dolex - May 9, 2016 om 00:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vond mevr De Haas daar niet zo duidelijk in. Het moest vooral dik en vaak. Persoonljk lijkt het mij genoeg als je huid niet verbrand. Hoe deden al die landarbeiders dat vroeger? Zijn die allemaal aan huidkanker ten prooi gevallen? En hoe weten we zeker dat sommige middelen niet juist huidproblemen veroorzaken? Mijn dochter is bijv. allergisch bvoor sommige anti-zonnebrandcrèmes.

tijger1
door tijger1 - May 9, 2016 om 00:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dolex

Die landarbeiders werden ook meestal niet zo oud. Maar als uw dochter allergisch is voor sommige middelen, dan is het toch simpel? Dan moet ze andere kopen, of uit de zon blijven.

En wat vindt u onduidelijk aan "dik en vaak". Smeert u pas als iemand anders u zegt dat het om het uur moet of zo?

tenormin
door tenormin - May 9, 2016 om 01:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Heb de uitzending niet gezien, de link van @marita gaat naar Google, dus evenveel antwoorden: denk gewoon gezond verstand gebruiken al naar gelang van de tijd dat men het uit kan houden: elk uur, 2 uur? Maar dat is eigenlijk al te lang. En etiket van zonnebrandcrėme, olie, spray goed lezen.
Zie nu dat ik alleen Google krijg en @marita een gerichte link geeft (?).

marita5
door marita5 May 9, 2016 om 07:42
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , om echt goed beschermd te zijn moet je niet alleen vaak, maar ook veel smeren. Vier eetlepels voor je armen en benen, twee voor je lijf en een half theelepeltje voor je gezicht, bij elkaar ongeveer een borrelglaasje. Nu gebruiken mensen meestal maar een kwart van de hoeveelheid.”  insmeren zeker om de 2 uur.
Je moet ook nog bestek meenemen ;-) bron: Gezondheid&Co Gelukkig drink ik niet , als ik een borrelglaasje moest nemen zou ik dit niet vullen met zonnebrandcreme maar met iets anders , gevolg vergeten in te smeren en levend verbrand .;-)

Ni
door NietGek - May 17, 2016 om 22:37
6 Antwoorden / Vragen

Wanneer is 'zonnebrand'uitgevonden en is het nodig? Er zitten ontzettend veel chemicalien in die in je lichaam dringen, net zoals medicijn/ of nicotinepleisters werken.
Het is vaak zo dat er juist huidkanker ontstaat op plekken die NIET in de zon komen.
De zon zorgt voor aanmaak van vitaminde D in lichaam. Dat is belangrijk voor je botten.
Mijn advies zou zijn: ga zonnen als de zon niet te heet is en ga niet te lang in de zon. Iedere dag een beetje zon, wordt je toch lekker bruin van.
Van nature hoor je feitelijk gewoon een beetje vette huid te hebben. Tegenwoordig mogen we geen vet meer eten waardoor de bescherming een beetje weg is gevallen. Ikzelf gebruik nooit zonnebrandmiddelen, zeep of shampoo. Mijn huid is mooi, mijn haar glanst  en heeft volume(niet vet). Gewoon water is het beste. Tenslotte werken we niet in de kolenmijnen, toch? En als je gezond eet, ruikt je lichaam echt niet.  http://www.dietdoctor.com

costnix
door costnix May 18, 2016 om 07:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het woord "niet" uit uw bijnaam verwijderen. Ik heb mijn broer verloren, juist doordat hij veel en de zon kwam. Hij kreeg een melanoom, die erg agressief was en snel metastaseerde. GA U SCHAMEN!!!

Ni
door NietGek May 18, 2016 om 11:59
6 Antwoorden / Vragen

Nee, ik schaam mij niet. Kanker heeft een diepere oorzaak: verkeerde voeding (overmatig suiker/koolhydraten).
Kanker is een woekering van cellen door gebrek aan echte voeding.

zoekster1
door zoekster1 May 18, 2016 om 12:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dom dom dom.

gerbera
door gerbera May 18, 2016 om 12:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon in uw eigen onzin blijven geloven maar dit een ander wijs maken getuigd wel van dommigheid. Volgens uw redenering moeten we op een zonnige dag dan maar in ons blootje gaan lopen om het risico zo klein mogelijk te houden. Hoe simpel kan een mens zijn.

costnix
door costnix May 19, 2016 om 14:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@nietgek uw naam moet u maar veranderen in @stapelgek

gerbera
door gerbera - May 17, 2016 om 22:47
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@nietgek schreef; Het is vaak zo dat er juist huidkanker ontstaat op plekken die NIET in de zon komen.

U leest te veel onzinnige verhalen op internet. Ga eens lang bij een dermatoloog mogelijk kan die aan uw verstand peuteren wat de negative gevolgen van de zon op je huid kan veroorzaken en wat de werking van zonnebrandcreme hierbij is. Als ik uw tekst lees, heeft u een verkeerde topicnaam gekozen.

marita5
door marita5 - May 18, 2016 om 23:33
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Gerbera ,

aan uw verstand peuteren !!!! Welk verstand , dat is niet aanwezig is een leeg omhulsel , is toch duidelijk aan de reactie te lezen .

gerbera
door gerbera May 19, 2016 om 11:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Och soms wil ik nog wel een beetje positief zijn. Men zegt wel eens "waar geen haar zit, zitten hersenen" maar las nu ergens dat ze een volle bos haar heeft.

marita5
door marita5 May 19, 2016 om 12:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Met de reactie van @nietgek !!! kon ik niet positief zijn , waar beton zit groeien geen haren en zitten ook geen hersens .

su
door superklaver - May 19, 2016 om 12:51
68 Antwoorden / 0 Vragen

Minimaal iedere 2 uur dik insmeren. Zelfs als u bruin word heeft uw huid al schade opgelopen. Zelfs zonnebrandcremes die beweren dat er maar 1 keer ingesmeerd hoeft te worden moeten iedere 2 uur. Ik loop ieder jaar bij de dermatoloog voor controle op eventuele huidkanker veerorzaakt door de zon. Ik slik namelijk medicijnen die het risico daarop flink verhogen. Dus smeer met factor 50 en zit niet te lang in de zon. Tot nu toe is alles gelukkig goed. En dat na 26 jaar die medicijnen al te slikken.