ni
door nicole trines Jul 11, 2017 om 12:13
Voeding & gezondheid

Hoe weet ik of een voedselintolerantie test geen oplichterij is?

Ik vermoed intolerant/ overgevoelig te zijn voor verschillende soorten voedsel. Ik ben hierom opzoek naar een goede test. Maar via het bloed, of een streng haar. Er is vanalles online te vinden, behalve onafhankelijke reviews! Hoe weet ik nu welke goed zijn en welke oplichters?

40792 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2017 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weet u waar de huisarts voor is? Om daar uw vragen aan te stellen en/of uw zorgen te uiten.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 11, 2017 om 12:28
7179 Antwoorden / 3 Vragen

De link die uw vermoeden wel of niet zou kunnen bevestigen:
https://www.allergiedietisten.com/wat-een-voedselintolerantie/

ne
door neodutchio - Jul 11, 2017 om 12:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een test wordt over het algemeen in het ziekenhuis gedaan, of via een begeleidend arts. Zelf is ook wel een hoop te doen, maar kom je vaak niet tot waar je zijn moet. Iedereen reageert anders op voedsel, dus je kan niet 1 test aanwijzen waar ineens alles uit komt.
Ga met deze vraag langs de huisarts en laat deze u doorverwijzen naar het ziekenhuis.

costnix
door costnix - Jul 11, 2017 om 12:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Wat gaat met de uitslag doen? Voor een goed advies zult u toch een arts moeten raadplegen en wat doet die arts? De testen overnieuw doen! U gooit dus (veel) geld weg met zo'n online-test!

hansje klein
door hansje klein - Jul 11, 2017 om 12:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Volg de raad van (t)huisartsen i.p.v. Facebook-advertenties: overgevoeligheid/allergie

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2017 om 12:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je moet niet zelf gaan prutsen. Gan naar je huisarts!!

panter22
door panter22 - Jul 11, 2017 om 13:05
6599 Antwoorden / Vragen

Bedoel je deze test van €48?
https://www.testuwintolerantie.nl/?gclid=CLGMqZOIgdUCFQngGwodMw0PSA

M
isschien komt er iets uit, je weet het niet. Als uit de test bv blijkt dat je niet tegen tomaten kunt, dan is er niet zoveel aan de hand. Dan laat je die tomenaten voortaan staan. Komt er iets uit de test waardoor je op een streng dieet moet, bv gluten, dan moet je alsnog naar de huisarts, want dan moet je op een streng dieet.
Als je niet aan vervolgzendingen of abonnementen vast zit, dan kun je het eens een keer proberen.

aurora1
door aurora1 - Jul 11, 2017 om 14:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar uw huisarts.

gerbera
door gerbera - Jul 11, 2017 om 22:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wedden dat u na zo'n zelftest allerlei kwalen blijkt te hebben waarbij u dan ruimschoots geadviseerd wordt bepaalde producten af te nemen. Het is nooit oplichterij want wat bij u niet werkt kan, volgens de aanbieder, bij een ander wel werken.
Het enige betrouwbare resultaat van zo'n test is dat uw bankrekening er lichter van wordt.
De juiste, goede en betrouwbare test is al geadviseerd, nml de huisarts.

jo
door jorisw - Jul 11, 2017 om 23:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[edit-redactie]

La
door LaraZand_70 - Nov 28, 2017 om 09:57
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb exact dezelfde vraag en vraag mij nu een half jaar na dato of je nog zo'n online test hebt uitgeprobeerd? Wat ik namelijk begrijp, is dat een huisarts puur sec op een bijvoorbeeld een glutenallergie zal testen, maar niet zo'n uitgebreide (online test) waarop intolerantie voor 300 voedingstoffen wordt getest.Labonderzoek kost ook vaak een hoop geld bij de huisarts (niet altijd verzekerd) en zo'n online test o.b.v. haar is zo'n 49,-, dus valt mee.

ne
door neodutchio Nov 28, 2017 om 10:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als er 1 test zou zijn waar alles uit zou komen, is een ziekenhuis ook niet meer nodig. Om 300 voedingsstoffen te testen zijn er meer dan 300 onderzoeken nodig. Neem als voorbeeld een priktest. Een stof wordt onder de huid in de rug ingebracht en blijft een paar dagen zitten. Komt hier een reaktie op is er een allergie. Om te weten of de test betrouwbaar is worden ook bewust stoffen geplaatst waar op gereageerd wordt. Om meer dan 300 prikken/krassen te zetten zijn meerdere sessies nodig omdat je rug niet groot genoeg is.
Hoe dan denkt u dat er een test is die dit in 1 keer kan vervangen?

costnix
door costnix Nov 28, 2017 om 10:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uw huisarts zal u doorverwijzen naar een allergoloog

gerbera
door gerbera Nov 28, 2017 om 14:56
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ik namelijk begrijp, is dat een huisarts puur sec op een bijvoorbeeld een glutenallergie zal testen,
Vraag het uw huisarts dan weet u het zeker en weet u ook of deze het nodig vindt u door te verwijzen naar een specialist.

ou
door oudewouter - Nov 28, 2017 om 15:02
52 Antwoorden / Vragen

t Ja,  zoals alle anderen al schreven, daar heb je een huisarts voor. Je koopt inderdaad het risico dat u wordt doorgestuurd naar een polikliniek voor verdere testen en dat gaat ten koste van uw eigen risico. Als u echter al begint met geld weggooien (met zo'n zelftest)  is de kans groot dat u daarna nog een keer hetzelfde traject moet volgen en dan bent u nog meer kwijt, dus:  niet beginnen met die zelftesten!  Succes.

hansje klein
door hansje klein - Mar 20, 2018 om 17:19
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Blader > HIER < eens door of u een geschikte test kunt vinden en vraag dan nòg eens ...

PS. Heeft u een broertje dood aan uw huisarts of waarom wilt u dit zèlf gaan betalen?

De topic is weliswaar dik over de datum, maar misschien had u nog niets besloten ... of toch?

Vertel dan ....

me
door mein33 Mar 20, 2018 om 17:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hansje,

Dit is een oud topic,maar weer door een reclamemaakster (mariskkk) weer actueel gemaakt.

hansje klein
door hansje klein Mar 20, 2018 om 17:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zag het, maar heb er nog iets aangebreid in de hoop dat we (achteraf) toch nog eens een feedback krijgen van de oorspronkelijke TS. Het opwarmen van de topic lijkt inderdaad op spam.

tijger1
door tijger1 Mar 20, 2018 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Na negen maanden? Natuurlijk niet. Ik snap niet dat ze die ouwe zooi niet op slot doen,

hansje klein
door hansje klein Mar 20, 2018 om 17:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 ...

Dat is nu het verschil tussen een optimist ... en een pessimist(e)    ;-o)

boppe1943
door boppe1943 - Mar 20, 2018 om 17:59
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Wist u dat...

… 25 procent van de volwassenen denkt een voedselallergie te hebben?

… ‘slechts’ 3 procent daadwerkelijk een voedselallergie heeft?

Lees verder in dit artikel:

https://www.umcutrecht.nl/nl/Ziekenhuis/Ervaringen-van-patienten/Hoegaathet/Hoegaathet-december-2015/Hoe-stel-je-een-voedselallergie-vast

me
door mein33 Mar 20, 2018 om 18:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Goede morgen!! u borduurt door op een  oud topic van 9 mnd. geleden dat door een reclamemaakster (mariskkk) weer actueel is gemaakt, of bent u misschien een broer van geachte @h.  ;-))

boppe1943
door boppe1943 Mar 20, 2018 om 18:15
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Kan gebeuren @mein33, als je, zoals ik daarnet, te ver doorscrollt en bij "populaire vragen" terecht komt. Geen idee trouwens wie @h is, maar misschien ben ik intolerant voor de avondstond ;-)

hansje klein
door hansje klein Mar 20, 2018 om 18:18
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Boppe1943 ... je gaat je enige broer hopelijk nu niet verklappen!

boppe1943
door boppe1943 Mar 20, 2018 om 18:20
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nee @h, tuurlijk niet!