sj
door sjramario Sep 5, 2011 om 14:24
Voeding & gezondheid

Houdbaarheidsdatum Hema Rookworst

Waarom staat er op het labeltje van een Hema-rookworst nooit een houdbaarheidsdatum?
Niet zo lang geleden verder gezocht, en op de verpakkingszak voor die worst, staat dat de worst slechts 2 tot 3 dagen goed blijft in de koelkast, en, tot ongeveer een maand in de diepvries.
Hoe lang liggen die worsten in de winkel, en, aansluitend nog in die bak???
Mag, en, kan dit?

Met vr. gr., G. Berns

72358 39 Rapporteer

harrie
door harrie - Sep 5, 2011 om 14:42
765 Antwoorden / 36 Vragen

Ja dat mag, het is een zgn. dagvers artikel.
Bij een ambachtelijke slager staat er ook geen houdbaarheidsdatum op zijn vlees.

Zelf sla ik er een stapeltje in als er een aanbieding is (zoals nu) en die gaan linea- recta de diepvries in.

Mijn ervaring is dat ze na 3/4 jaar dan nog perfect smaken. Dat de Hema 1 maand zegt is uit veiligheid. Er zijn nog steeds mensen die een vriesvakje in een koelkast als diepvries beschouwen....

Eet smakelijk,
Ex-Haagsche Harrie

mastag
door mastag - Sep 5, 2011 om 15:28
955 Antwoorden / 19 Vragen

Ik denk dat de Hema er geen datum op zet omdat 99,99% die worst al op heeft voordat men thuis is. :-)
Bij mijn haalt de worst net de uitgang van de winkel........

Mastag

harrie
door harrie - Sep 5, 2011 om 15:35
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=mastag schreef op maandag 5 sep 2011, 15:28]Ik denk dat de Hema er geen datum op zet omdat 99,99% die worst al op heeft voordat men thuis is. :-)
Bij mijn haalt de worst net de uitgang van de winkel........

Mastag

Rauw??????
Daar gaat het hier over......

Salut, Ex-Haagsche Harrie

empyria
door empyria - Sep 5, 2011 om 15:59
504 Antwoorden / 3 Vragen

Bestaat er ook rauwe rookworst dan?

Sorry, ik ben vegetarisch, dus leek op gebied van vlees.

Maar ik dacht dat rookworst gerookt wordt, dus per definitie gaar vlees is.

harrie
door harrie - Sep 5, 2011 om 16:18
765 Antwoorden / 36 Vragen

@empyria

Probeer het eens uit op een niet vegetariër....
Hij/zij zal er niet ziek van worden, maar misschien daardoor wel vegetariër worden.
Na 20 min.wellen in heet water 80 à 90 gr. C. gebeurt dat niet....

Ex-Haagsche Harrie

valerius-2
door valerius-2 - Sep 5, 2011 om 17:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als je bij appie broodbeleg koopt staat er meestal alleen de verpakkingsdatum op dus moet je zelf maar bepalen wanneer het niet meer gezond is om het te eten.

f.weele
door f.weele - Sep 5, 2011 om 23:00
1085 Antwoorden / 27 Vragen

dit heeft er ook mee te maken;klik hier

sj
door sjramario - Sep 5, 2011 om 23:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe. Maar ondanks al die reacties, kan mij niemand ervan overtuigen waarom ik wél, die worst van de Hema zou kopen, en eten!!!
Ik wéét als consument NIET, net zoals u allen, hoe oud ze zijn, hoe lang ze daar in de winkel liggen, hoe lang ze uit de koeling geweest zijn, wie heeft ze allemaal in z'n vingers/handen gehad, enz, enz.....
En nogmaals, dat geldt niet alleen voor mij, MAAR VOOR U ALLEN!!!
Dús, IK koop liever de verpakte worsten van bijv. Unox.....Goed of niet goed....
Uiteraard maakt uiteindelijk iedereen zijn eigen keuze.
Ik vroeg me alleen af, of die worsten verkocht MOGEN worden, zonder houdbaarheidsdatum. Meer niet!

stacey
door stacey - Sep 5, 2011 om 23:53
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=sjramario schreef op maandag 5 sep 2011, 23:42]Ik wéét als consument NIET, net zoals u allen, hoe oud ze zijn, hoe lang ze daar in de winkel liggen, hoe lang ze uit de koeling geweest zijn, wie heeft ze allemaal in z'n vingers/handen gehad, enz, enz.....

Moet je tegen sluitingstijd komen, dan zijn ze veelal uitverkocht dus lang liggen zullen ze niet ;-)

En als iemand hem in z`n handen heeft gehad kun je hem afwassen en in heet water verdwijnen die bacillen vanzelf.......
Maar je hebt geen idee wat er Overal met je eten gebeurd.............
dus dan zou je niets meer kunnen eten.

nb
door nbw - Sep 6, 2011 om 02:09
521 Antwoorden / 24 Vragen

Wordt een beetje heel erg ziek van mensen die een labeltje zoeken van ten minste houdbaar tot. Als je eten uit een snackbar haalt of gaat dineren vraag je je toch ook niet af of de kroket over datum is of dat de paddestoelen excuise wel vers geplukt zijn.

Snap je vraag wel maar een Hema rookworst is gegaard vers product bedoeld voor spoedige consumptie. Dus direct eten of anders invriezen voor later. Het is eigenlijk net een krop sla . Staat ook geen houdbaarheidsdatum op. Maar na 5 dagen koelkast wil je het niet meer eten.

empyria
door empyria - Sep 6, 2011 om 07:36
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sjramario schreef op maandag 5 sep 2011, 23:42]Ik vroeg me alleen af, of die worsten verkocht MOGEN worden, zonder houdbaarheidsdatum. Meer niet!

En als dat nou niet had gemogen...denk je dan dat de HEMA daarmee weg komt?

mi
door michelmc007 - Sep 9, 2011 om 13:09
34 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb mijn daar ook al eens over verbaast, dat er geen datum op staat, nergens staat iets van hoelang deze worst goed blijft en hoe vers hij is.
Ze zouden toch ook bv een verpakking eromheen kunnen doen, want inderdaad iedereen kan zomaar aan die worsten zitten, of hebben ze de verpakking van de unox eraf gehaald?
Ik zal het is gaan vragen bij een Hema.

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2011 om 13:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=sjramario schreef op maandag 5 sep 2011, 23:42]Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe. Maar ondanks al die reacties, kan mij niemand ervan overtuigen waarom ik wél, die worst van de Hema zou kopen, en eten!!!
Ik wéét als consument NIET, net zoals u allen, hoe oud ze zijn, hoe lang ze daar in de winkel liggen, hoe lang ze uit de koeling geweest zijn, wie heeft ze allemaal in z'n vingers/handen gehad, enz, enz.....
En nogmaals, dat geldt niet alleen voor mij, MAAR VOOR U ALLEN!!!
Dús, IK koop liever de verpakte worsten van bijv. Unox.....Goed of niet goed....
Uiteraard maakt uiteindelijk iedereen zijn eigen keuze.
Ik vroeg me alleen af, of die worsten verkocht MOGEN worden, zonder houdbaarheidsdatum. Meer niet!

Ik kan u ook, helaas, niet het exacte antwoord geven. Wel kan ik terugvinden dat UNOX de worsten van de HEMA zou maken, wat bekend is geworden door een ontevreden Unox medewerker in oktober 2007. Zowel de Hema als Unox blijven tot op heden zwijgen als het graf. Kort samengevat, als u dan liever de Unox worsten heeft maakt het in zoverre uit dat U en verpakte en de datum heeft.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Sep 9, 2011 om 14:03
143 Antwoorden / 78 Vragen

Volgens mij zijn ze gemaakt door Zwan.
AH had ze paar jaar geleden v.d. Zwan wel een in de winter vers en ook onverpakt in een mand bij de vleeswaren liggen, en het waren de engiste die exact hetzelfde smaken als de hema-worst. Maar je ziet ze nu nooit meer, helaas.

Ik vind ook dat Hema datum erop moet zetten, want iedereen pakt van boven af.
En je weet niet hoelang de onderste al liggen.

Marjan

to
door tobenja - Sep 9, 2011 om 14:51
16 Antwoorden / 0 Vragen

je moest eens weten HOEVEEL eten er gewoon WEG GEGOOID wordt vanwege
die zogenaamde houdbaarheids datum!!....Het Europese parlement in Brussel is er een tijd mee bezig om er iets aan te gaan doen vanwege het vele weggooien...De consument is tegenwoordig
toch wel wijs genoeg om ZELF te bepalen of het nog te eten is of niet....Ik koop
heeeel vaak producten die afgeprijsd zijn JUIST vanwege die datum en je moest eens weten hoelang je er nog mee kan doen...bijv. Douwe Egberts Aromettes koffie die in blikjes zit voor 50cent bij Appie omdat de datum na 2 weken verlopen zou zijn
Knorr groentesaus in een blikje voor 25cent bij XENOS...van Gilse kandij suiker
bij JUMBO voor 50cent en HAK potjes verwenfruit voor 50cent!!! en zo kan ik nog
wel even doorgaan...Mensen, gooi aub toch niet zo snel iets weg...daar is het waar
de industrie op zit te wachten want dan koopt men weer...
Er moet gewoon een datum van verpakking op komen staan zodat de consument weet hoelang het dan in de winkel heeft gelegen en NIET houdbaar
tot!!

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2011 om 14:56
16816 Antwoorden / 108 Vragen

sjramario,
ik ga er toch van uit dat in ieder geval de worst die je buiten aan het loket bij de Hema koopt altijd wel goed is. Ten eerste: ze staan al "tig"jaar goed bekend; nooit iets gehoord dat daar iemand ziek van is geworden; ten tweede: ze worden je bloedheet overhandigd door iemand die met handschoentjes aan werkt en in de derde plaats denk ik dat de omzet zo snel gaat dat als de consument de worst toch binnen enkele dagen eet of invriest.

empyria
door empyria - Sep 9, 2011 om 15:03
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tobenja schreef op vrijdag 9 sep 2011, 14:51]je moest eens weten HOEVEEL eten er gewoon WEG GEGOOID wordt vanwege
die zogenaamde houdbaarheids datum!!....Het Europese parlement in Brussel is er een tijd mee bezig om er iets aan te gaan doen vanwege het vele weggooien...De consument is tegenwoordig
toch wel wijs genoeg om ZELF te bepalen of het nog te eten is of niet....Ik koop
heeeel vaak producten die afgeprijsd zijn JUIST vanwege die datum en je moest eens weten hoelang je er nog mee kan doen...bijv. Douwe Egberts Aromettes koffie die in blikjes zit voor 50cent bij Appie omdat de datum na 2 weken verlopen zou zijn
Knorr groentesaus in een blikje voor 25cent bij XENOS...van Gilse kandij suiker
bij JUMBO voor 50cent en HAK potjes verwenfruit voor 50cent!!! en zo kan ik nog
wel even doorgaan...Mensen, gooi aub toch niet zo snel iets weg...daar is het waar
de industrie op zit te wachten want dan koopt men weer...
Er moet gewoon een datum van verpakking op komen staan zodat de consument weet hoelang het dan in de winkel heeft gelegen en NIET houdbaar
tot!!

Volledig mee eens!

tenormin
door tenormin - Sep 9, 2011 om 15:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

De t.h.t. datum is niet ingevoerd om de consument te helpen maar om de fabrikant te beschermen tegen claims, mocht er wat fout gaan. Voorbeeldje: groente, voorgesneden in de supermarkt: datum van de dag van aankoop halve prijs, dus 50% minder dan het pak erachter. Ik koop dat pak, niets mis mee. Enz.

harrie
door harrie - Sep 9, 2011 om 15:29
765 Antwoorden / 36 Vragen

@ jipenjanneke

Dat ze oorspronkelijk gemaakt werden door Zwanenberg in Oss kan ik beamen.
Ik herinner me de bakken waar ze in de winkel werden aangevoerd eind jaren '50, daar stond keurig Zwanenberg op.
Over genomen door Unilever, werd het Zwan.
Naar mijn vermoeden is de Hema toen overgeschakeld naar Compaxo (NL-13) met hetzelfde recept, wel met klein smaakverschil. Wie de worsten nu maakt is een van de best bewaarde geheimen in Nederland.
Unox worsten (vacuum) smaken nergens naar, de "ambachtelijke" kan er net mee door evenals de "verse" van Aldi die alleen in het winterseizoen verkrijgbaar is (NL-13)

Dit is mijn rookworst ervaring gebaseerd op het feit dat de vacuumworsten niet te (vr)eten zijn.

Salut, Ex-Haagsche Harrie

harrie
door harrie - Sep 9, 2011 om 15:48
765 Antwoorden / 36 Vragen

@tobenja

De voorbeelden die je noemt betreffen VOLCONSERVEN in blik of pot.
De houdbaarheidsdatum is daarbij aangegeven als ten minste houdbaar tot
Dit is gewoon "natte vinger"werk.
Zolang een blik of deksel van een pot niet bol staat is er niets aan de hand.
Na jaren "overtijd" kan de smaak iets teruggelopen zijn maar je krijgt er niets van, alleen een volle maag.
Bij half-conserven is het wat moeilijker, maar gezien de veiligheidsmarge komt het niet op een paar dagen aan. Mits goed bewaard.

Salut, Ex-Haagsche Harrie

gu
door gunth050 - Sep 9, 2011 om 17:14
10 Antwoorden / 3 Vragen

Een verpakkingsdatum alléén, zegt ook niet alles, want welke consument weet hoe lang gegaarde worst buiten het vriesvak houdbaar is??? En wie zegt dat de "verse" gerookte Hema-worst ook niet tijdelijk ingevroren is geweest vóór hij in de bak in de winkel komt? Als je hem warm koopt, is het "loodje", waarop je een productiedatum kwijt kan, al verwijderd; hoe oud was díé worst voor hij in de ketel ging? (Wie weet hoe oud het voedsel in een exclusief restaurantje, waar maar weinig mensen komen is???)
Mensen, niet te moeilijk doen: de Hema worst verkoopt zó goed en heeft een naam hoog te houden. Ik geloof niet dat de Hema het zou riskeren om onverantwoord om te gaan met één van haar paradepaardjes.
Enne... de Hema-worst is géén uitgeklede Unox-worst! Als Gouwenaar weet ik heel goed waar de Hema-worst vandaan komt en ik heb daar nooit een vrachtwagen van Unox zien inladen en zeker niet uitladen!!!
De smaken zijn ook heel verschillend en ze komen ook verschillend uit testen.
Beiden lekker, maar wel anders!
IMG

se
door servil - Sep 9, 2011 om 17:32
1 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=sjramario schreef op maandag 5 sep 2011, 23:42]Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe. Maar ondanks al die reacties, kan mij niemand ervan overtuigen waarom ik wél, die worst van de Hema zou kopen, en eten!!!
Ik wéét als consument NIET, net zoals u allen, hoe oud ze zijn, hoe lang ze daar in de winkel liggen, hoe lang ze uit de koeling geweest zijn, wie heeft ze allemaal in z'n vingers/handen gehad, enz, enz.....
En nogmaals, dat geldt niet alleen voor mij, MAAR VOOR U ALLEN!!!
Dús, IK koop liever de verpakte worsten van bijv. Unox.....Goed of niet goed....
Uiteraard maakt uiteindelijk iedereen zijn eigen keuze.
Ik vroeg me alleen af, of die worsten verkocht MOGEN worden, zonder houdbaarheidsdatum. Meer niet!

koopt u bij de bakker dan ook maar geen gebak meer want wie weet hoelang de bakker al mee zit, staat ook geen houdbaarheid op, net als de groente van de groenteboer of vlees bij de slager.
We zijn allemaal erg voorzichtig met ons voedsel, maar 100 jaar geleden keken ze ook niet zo nauw en aten ze gewoon wat ze soms weken hadden liggen, zonder koelkast of vriezer.
En zoals al enkele reactie's aangeven: de worsten zijn vaak halvewegen de middag al op dus hoe kan het de dag later dan oude troep zijn als ze dus nieuwe aanvoer krijgen.

De houdbaarheids datum op veel producten zijn voorzichtig geschat en soms zijn producten weken later nog goed.

li
door lizmol - Sep 9, 2011 om 17:39
61 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mastag schreef op maandag 5 sep 2011, 15:28]Ik denk dat de Hema er geen datum op zet omdat 99,99% die worst al op heeft voordat men thuis is. :-)
Bij mijn haalt de worst net de uitgang van de winkel........

Mastag

Ook een koude???? Die vlieger gaat alleen op als je een warme worst koopt lijkt mij, en niet bij een koude die nog rauw ook is.

mastag
door mastag - Sep 9, 2011 om 18:02
955 Antwoorden / 19 Vragen

@lizmol,
Ja ook een koude kun je eten, wordt je niet ziek van.
Heb ooit van en meesterkok (dus niet zomaar een chef) gehoord en gezien dat hou dit soort producten eerst koud probeerde.
Hij zegt dat een goede worst gewoon zo te eten is, is namelijk al lang gegaard tijdens rookproces.
mastag

er
door eric tina - Sep 9, 2011 om 18:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

een kennis van mijn,heeft een aantal jaren geleden in een Hema filiaal gewerkt. op een zeer warme dag . moest ze s"morgen de worsten aan vullen wat bleek de worsten die bewogen . er liepen allemaal maaien uit. Er mag van mij wel een datum op. het is niet altijd op = op. eet ze wel ondanks dat de vel soms zeer taai is . OJA was vandaag bij de Dirk van de broek. wat zag ik dat de pepernoten en divers strooi goed in de schappen al ligt. daar maak ik me wel een beetje druk om. Wat vind u. ik koop het echt niet eerst me kerts stol.

pa
door patdes - Sep 10, 2011 om 00:04
11 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, en wat zit er allemaal in die rookworst. Misschien ben je wel verantwoord bezig en bestaat de worst uit soja, lekker goedkoop. Of het barst van de E-nummers. Is het rund- varkens-, kippen- of paardenvlees. Zijn ze echt gerookt of is het rooksmaak. Hoeveel calorieën bevat zo'n worst. Is het velletje van de worst een schapen darm of een kunstmatig collageen velletje? Zolang ze je goed smaken zou ik zeggen geniet ervan.

Zelfs met een etiket wordt je nog bedrogen.

Patrick

ft
door ftm - Sep 10, 2011 om 03:11
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sjramario schreef op maandag 5 sep 2011, 23:42]Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe. Maar ondanks al die reacties, kan mij niemand ervan overtuigen waarom ik wél, die worst van de Hema zou kopen, en eten!!!
Ik wéét als consument NIET, net zoals u allen, hoe oud ze zijn, hoe lang ze daar in de winkel liggen, hoe lang ze uit de koeling geweest zijn, wie heeft ze allemaal in z'n vingers/handen gehad, enz, enz.....
En nogmaals, dat geldt niet alleen voor mij, MAAR VOOR U ALLEN!!!
Dús, IK koop liever de verpakte worsten van bijv. Unox.....Goed of niet goed....
Uiteraard maakt uiteindelijk iedereen zijn eigen keuze.
Ik vroeg me alleen af, of die worsten verkocht MOGEN worden, zonder houdbaarheidsdatum. Meer niet!

Sjramario,

Lees nou even de reactie van harrie op maandag 5 sep 2011, 14:42.
Hij stelt terecht dat het een dagvers artikel is.
Als je vlees koopt bij de slager, brood bij de bakker of groente bij de groenteboer, dan staat daarop óók géén uiterste consumptiedatum, maar het product is wel onderhevig aan strenge eisen van de Keuringsdiensten.

harrie
door harrie - Sep 10, 2011 om 07:34
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=patdes schreef op zaterdag 10 sep 2011, 00:04]Tja, en wat zit er allemaal in die rookworst. Misschien ben je wel verantwoord bezig en bestaat de worst uit soja, lekker goedkoop. Of het barst van de E-nummers. Is het rund- varkens-, kippen- of paardenvlees. Zijn ze echt gerookt of is het rooksmaak. Hoeveel calorieën bevat zo'n worst. Is het velletje van de worst een schapen darm of een kunstmatig collageen velletje? Zolang ze je goed smaken zou ik zeggen geniet ervan.

Zelfs met een etiket wordt je nog bedrogen.

Patrick

Volgens een test van CB is het varkensvlees zoals het hoort bij rookworst. Ja er zitten veel caloriën in....
Verder kun je zelf met je ogen vaststellen of een rookworst ook echt gerookt is.
De twee uiteinden van de worst zijn verbonden met een touwtje, daaraan worden ze opgehangen in een rookkast. Tijdens het warme roken gaat de worst "zweten" en het vocht loopt naar de onderkant waar druppelvorming ontstaat. Dit droogt op en laat een donker plekje achter op het laagste punt van de opgehangen worst......

Wat het velletje betreft; Ook dat kan je makkelijk herkennen, zo'n fabrieksmatige kunstdarm is overal even dik in doorsnede en is volkomen regelmatig. Alle worsten zijn even groot en even dik.
De Hema worst is dat niet, kijk er eens naar dan zie je dat de een dunner en langer is, de ander korter dikker.. Ook heeft het velletje wat onregelmatigheden.
Oftewel natuurdarm.

De meeste vacuumworsten hebben nooit in de rook gehangen, alleen rooksmaak toegevoegd. Bestaan voor een groot gedeelte uit mechanisch van de botten verwijderd kippen/kalkoenvlees en zijn verpakt in kunstdarm.
Helaas zijn er mensen die inmiddels aan de laffe smaak daarvan gewend geraakt zijn en daardoor een ECHTE rookworst niet meer kunnen waarderen.

Ex-Haagsche Harrie

tenormin
door tenormin - Sep 10, 2011 om 10:58
16816 Antwoorden / 108 Vragen

ftm, zaterdag 03:11
"maar het product is wel onderhevig aan de strenge eisen van de Keuringsdiensten.
Hebt u nooit de Smaakpolitie gezien? Daar hoor je heel regelmatig dat de inspectie nog nooit bij de restaurantjes, loempia-tentjes e.d. zijn geweest, dus hoe streng is streng als er geen controle is?

ft
door ftm - Sep 10, 2011 om 21:52
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 10 sep 2011, 10:58]ftm, zaterdag 03:11
"maar het product is wel onderhevig aan de strenge eisen van de Keuringsdiensten.
Hebt u nooit de Smaakpolitie gezien? Daar hoor je heel regelmatig dat de inspectie nog nooit bij de restaurantjes, loempia-tentjes e.d. zijn geweest, dus hoe streng is streng als er geen controle is?

Tuurlijk is dat zo. Dat geldt ook voor bakkers en slagers. In feite is die Hema afdeling een slagerij. Een rookworst is vers vlees. Als je er een bij de keurslager koopt zit er ook geen houdbaarheidsdatum op.
Net zomin als bij de biefstuk en het het bakje kipfilet dat je er koopt.

Voor wat betreft die eisen: het is onmogelijk alle slagers, bakkers, restaurants enzovoort jaarlijks, laat staan maandelijks te controleren. Daar kun je gewoon niet voldoende mensen voor inzetten/inhuren. Zou kolossaal duur worden. Dus dat gebeurt steekproefsgewijs.
Net als bij belastingcontrôles. Is jouw aangifte ooit gecontroleerd?

Overigens heb ik mijn twijfels over die 'smaakpolitie'. Het is wèl een amusementsprogramma, dus zal men graag de excessen vertonen.

pe
door petrov_1 - Sep 12, 2011 om 13:50
42 Antwoorden / 0 Vragen

Er wordt trouwens alleen al in de eu 80 miljoen ton voedsel weg geflikkerd!! per jaar !

jpm
door jpm - Sep 12, 2011 om 15:09
820 Antwoorden / 28 Vragen

@petrov. U bedoelt zeker dat er in de Europese Unie per jaar 80 miljoen ton voedsel wordt weggegooid?

ft
door ftm - Sep 13, 2011 om 01:42
102 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jpm schreef op maandag 12 sep 2011, 15:09]@petrov. U bedoelt zeker dat er in de Europese Unie per jaar 80 miljoen ton voedsel wordt weggegooid?

Nee hoor jpm, volgens mij bedoelt Petrov gewoon weggeflikkerd.

En gelet op het bedenkelijke karakter van dat weggooigedrag vind ik het een terechte uitdrukking.

hu
door hugo909 - Sep 13, 2011 om 13:43
7 Antwoorden / 0 Vragen

Meer dan ik me afvraag hoelang een rookworst van de Hema goed blijft, vraag ik me af waarom Kassa bij hun rookworst test alléén maar voorverpakte rommel met bakken toevoegingen testen en er, voor de goede balans, niet gewoon 1 (h)eerlijk worssie van een goede slager in de test hebben gestopt! Gemiste kans, want half NL denk nu dat de AH top worsten verkoopt (de beste onder de slechte).

jo
door johncorner - Sep 21, 2011 om 16:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de Hema bij ons halen ze de stickers s ávonds van de vleeswaren
en s'morgens nieuwe stickers erop. Dus blijft altijd vers.
Heb de Hema al eens gemaild maar je krijgt geen antwoord.

ft
door ftm - Sep 22, 2011 om 01:41
102 Antwoorden / 1 Vragen

@ johncorner woensdag 21 sep 2011, 16:37:

Hoe weet je dat? En als je het zelf hebt waargenomen waarom heb je het dan niet aangegeven bij politie of keuringsdienst van waren?

Ik geloof er nl. geen biet van.
Vooral omdat die stickertjes helemaal niet bestaan. Weet je nog wel, de start van dit item? De rookworsten hebben geen houdbaarheidsdatum, dus ook niet op stickertjes.

empyria
door empyria - Sep 22, 2011 om 06:33
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=johncorner schreef op woensdag 21 sep 2011, 16:37]Bij de Hema bij ons halen ze de stickers s ávonds van de vleeswaren
en s'morgens nieuwe stickers erop. Dus blijft altijd vers.

Nahhh, daar geloof ik niks van, sorry...:-/

jo
door johncorner - Sep 27, 2011 om 16:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

ftm, je hoeft dit niet te geloven.Als je goed leest staat er vleeswaren.
Verkoopster haalt de stickers eraf had haar arm er mee volgeplakt.
Heb de filiaal manager gevraagd waarom dat doet, kreeg als antwoord
waar bemoei je je mee.
Ik woonde naast de Hema en zag dat elke dag, ik hoef niet meer.
Trouwens als je vleeswaren wilt die op zijn dan halen ze uit de koeling voorgesneden en plakken er een stcker verpakt op op.Kan al wat dagen liggen.

van leyden
door van leyden - Nov 2, 2012 om 14:22
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=harrie schreef op maandag 5 sep 2011, 14:42]Ja dat mag, het is een zgn. dagvers artikel.
Bij een ambachtelijke slager staat er ook geen houdbaarheidsdatum op zijn vlees.

Zelf sla ik er een stapeltje in als er een aanbieding is (zoals nu) en die gaan linea- recta de diepvries in.

Mijn ervaring is dat ze na 3/4 jaar dan nog perfect smaken. Dat de Hema 1 maand zegt is uit veiligheid. Er zijn nog steeds mensen die een vriesvakje in een koelkast als diepvries beschouwen....

Eet smakelijk,
Ex-Haagsche Harrie

Vind dit HET topantwoord.

Kwa smaak zijn de hema worsten heerlijk.Veel beter als die unox-zooi.
Tip///au bain marie opwarmen.( kwartier)