jo
door josefien5 Aug 23, 2017 om 15:16
Voeding & gezondheid

Houdbaarheidsdatum supermarkt producten vaak moeilijk te vinden

Ik zoek me regelmatig een ongeluk om de Houdbaarheidsdatum op producten inaar de supermarkt te vinden. Heel klein en nauwelijks leesbaar.

4715 17 Rapporteer

ge
door george321 - Aug 23, 2017 om 15:18
390 Antwoorden / 1 Vragen

Maak deze opmerking kenbaar aan de betreffende winkel. Hier kunnen wij er niets mee.

marita5
door marita5 - Aug 23, 2017 om 15:20
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Josefien5 ,

De beste oplossing , pak altijd in de schappen de producten achteraan , en niet vooraan .

Heel klein en nauwelijks leesbaar.

Een vergrootglas meenemen .;-))

costnix
door costnix Aug 23, 2017 om 23:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik hiervoor de camera van mijn mobiel.

ma
door marianne99 Aug 25, 2017 om 17:26
9 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas staan lang niet altijd de meest verse producten achteraan, vakken vullen is kennelijk ook al iets waar je voor moet hebben gestudeerd.

marita5
door marita5 Aug 25, 2017 om 18:17
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Die zoekt die vind .

tenormin
door tenormin - Aug 23, 2017 om 15:26
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@josefien5, ben ik helemaal met je eens hoor, daarom heb ik een loupje gekocht. Zelfs met brilletje vaak niet te lezen/vinden. Eigenlijk moeten de fabrikanten daar iets aan doen. En wat @marita5 schrijft: ook daar "trappen de meeste supers niet meer in". De vakkenvullers die gaan spiegelen, hier in ieder geval, leggen de meest recente datum vooraan tegenwoordig, heel slim van ze. Zullen we dan samen maar de barricaden opgaan? ☺

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2017 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En over wat voor producten hebt u het dan? Die houdbaarheidsdatum wordt zwaar overschat.

U zou daar wellicht alleen maar naar moeten kijken als u voor een paar jaar gaat hamsteren,

Goede vakkenvullers zetten de meest recente spullen uiteraard achteraan. Daar wordt door een correcte bedrijfsleiding heel gied opgelet.

Cookies
door Cookies Aug 23, 2017 om 16:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Goede vakkenvullers zetten de meest recente spullen uiteraard achteraan..... Dat was vroeger.

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kleinzoon heeft tijdens school vijf jaar als vakkenvuller/chef vakkenvuller gewerkt bij Jumbo.

Er werd daar zeer streng op toegezien dat de recente spullen achterin het vak werden gezet.

Nu zo'n twee jaar van school af en werkt natuurlijk nu elders. Dus dat wat betreft "vroeger".

En ik zie hier de jongelui ook op de juiste wijze de vakken bijvullen.

Cookies
door Cookies Aug 23, 2017 om 16:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Brabant en Limburg liggen dicht bij België. Dus het duurt wat langer voordat de bedrijfsleider het zat is met oude meuk te blijven zitten omdat iedereen achterin zit te graaien.;-)) Bij AH werkt dat graaien achterin iig niet meer. Jumbo kom ik nooit.

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sinds mijn verhuizing kom ik bij Jumbo. Met groot plezier.

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 22:44
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ook ervaring met 4 klanten voor u in de rij, krijgt men boodschappen gratis? @tijger1 ;-))

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 23:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee, tref nooit  4 klanten voor mij in de rij, hooguit één die wacht op iemand die aan de beurt is.

Cookies
door Cookies - Aug 23, 2017 om 15:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zo klein zijn die letters niet. Misschien een leesbril nodig? Ervan uitgaan dat achter aan de artikelen met de langst houdbare datum staan, klopt vaak ook niet meer. Heb ik meerdere malen geconstateerd.

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 16:02
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ook, maar kennelijk weten mensen dit nog niet. ;-)

Cookies
door Cookies Aug 23, 2017 om 16:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat de bedrijfsleider het zat was met dat oude spul te blijven zitten. Een bijdehante bedrijfsleider heeft de vakkenvullers daarom de opdracht gegeven de oude/nieuwe artikelen kriskras door elkaar te zetten.

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 16:23
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Yep, vroeger, heel lang geleden (60 jaar!) was ik ook vakkenvulster (vakantie baantje): toen moest het. Constateer al vrij lang dat je inderdaad, vooral bij groentes, het door elkaar gelegd wordt. En de reden die jij schrijft klinkt mij plausibel in de oren.

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Groentes in vakken met een houdbaarheidsdatum?

Cookies
door Cookies Aug 23, 2017 om 16:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijge1: Voorverpakte groenten. Of kennen ze dat niet in Brabant?;-))

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 17:08
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja @tijger1, zoals soepgroente (ben te lui om als vrouwtje hak te gaan werken); spaghetti groente en noem maar op. En nee, op de bloemkool en consorten staat geen datum op. ;-)

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Zeker wel, heb hier een perfecte Jumbo vlakbij. Maar ik heb dus zelf niet de ervaring dat het vak met opzet door elkaar gevuld wordt. Overigens gebruik ik een leesbril, maar die opdruk is toch overal ook zonder bril, goed te lezen.

Po
door Pontiac Aug 23, 2017 om 19:45
131 Antwoorden / 5 Vragen

TIJGER1 , kent u Frits van EERD dan ook persoonlijk dat was geen vakkenvuller maar een zakkenvuller (zonder te lachen).

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pontiac, nee, die ken ik niet.

tenormin
door tenormin Aug 23, 2017 om 21:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, dat is toch de Quote 500 man die de Jumbo als 2de supermarkt van Nederland heeft gemaakt? Daar waar jij nu je boodschappen doet. ;-)) @tijger1

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 23:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Dat weet ik, maar ik ken die man niet persoonlijk.

hansje klein
door hansje klein - Aug 23, 2017 om 16:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

AH heeft zo'n 35% korting-sticker waarmee vaak producten die niet goed lopen worden uitverkocht. Deze stickers verdekken ook vaak een datum en vooral informatie over het betreffende product waarvan er niets meer in de schappen staat.

Vandaag kocht ik een voorbereide maaltijd en daar stond alleen september 2017 op, alles ervoor was onleesbaar.

Verste datum systematisch achterin/voorin kan men inderdaad vergeten, ik neem nu meer uit het midden ... en ... probeer vooral mijn leesbril niet meer te vergeten.

tijger1
door tijger1 Aug 23, 2017 om 16:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is een heel ander soort datum bij verse spullen.

hansje klein
door hansje klein Aug 23, 2017 om 17:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb twee dezelfde producten gekocht, waarvan er één, thuis aangekomen, onleesbaar bleek. Dat product zonder dag-datum wordt dan dus maar vanavond gegeten ...

Reageer ik vanaf morgen niet meer, kent u dus de oorzaak  ;-)

Po
door Pontiac Aug 23, 2017 om 19:47
131 Antwoorden / 5 Vragen

misschien gaat u nu op de letters letten ipv de kleintjes!

aurora1
door aurora1 - Aug 23, 2017 om 16:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar aan een personeelslid vragen, voorts een leesbril meenemen en/of een vergrootglas.

ge
door george321 - Aug 23, 2017 om 16:15
390 Antwoorden / 1 Vragen

Als een leesbril niet meer helpt, wordt het tijd voor of een microscoop of een bezoekje aan de optiecien.

emcede
door emcede - Aug 23, 2017 om 16:21
960 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de mededeling. Geen last van. Op producten waar het ertoe doet staat de datum zeer duidelijk. Misschien toe aan een nieuwe bril?

gerbera
door gerbera - Aug 23, 2017 om 16:34
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Heel klein en nauwelijks leesbaar.
Heb ik geen last mee, blijkbaar bezit ik een goed gemeten bril maar niet uit een aanbieding.

De 35% stickers bij AH geeft aan dat een product houdbaar is tot dezelfde dag of een volgende dag. Op de sticker staat ook, "zonde om weg te gooien" Als deze over de datum is geplakt moet u de manager daar op aanspreken. Dat mag nml niet, datum moet altijd leesbaar zijn. Producten die niet goed lopen gooien ze in de bonusaanbieding daar worden die stickers niet voor gebruikt.

jo
door jorisw - Aug 23, 2017 om 19:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even opgemeten: de cijfers van de houdbaarsheidsdatum op AH etiketten is (afhankelijk van het product) tussen de 3 en 4 mm. Als het groter moet moeten de de verpakkingen groter worden (of de tekst met de ingredienten kleiner, maar dan komt daar weer klacht over).

diumenge
door diumenge - Aug 23, 2017 om 20:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niets van aantrekken...

ha
door harryromijn Aug 25, 2017 om 14:53
272 Antwoorden / 0 Vragen

Gaarom: is ook een garantie-datum van de fabrikant, oftewel: na 3 jaatr accepteert men geen enkele teruggave meer om welke reden dan ook.
Overigens: hoe lang dacht u, dat WATER al op deze planeet rondklotst? Zie menig bronwater fles ( ook opgepomt en al milennia daar, waarvoor het als regenwater naar beneden gevallen is )

zoekster1
door zoekster1 - Aug 24, 2017 om 00:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp de klacht wel. Soms is het inderdaad zoeken, dan zit het onder het karton. Bij sushis staat de datum op het plastic van de verpakking, maar dan is de achtergrond soms zwart (van de nori) en kun je echt nauwelijks meer lezen wat er staat. Met of zonder bril maakt niets uit. Bij mijn AH gaan nog steeds de verse pakken achter de oudere pakken. Net zoals de sla, voorgesneden groente e.d.

edrick3
door edrick3 - Aug 24, 2017 om 10:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je vraag?

ha
door harryromijn - Aug 25, 2017 om 13:38
272 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst: er BESTAAT GEEN "Houdbaarheidsdatum", hooguit een ten minste houdbaar tot", zijnde de datum, waarvan de fabrikant vind, dat het product de minimale eigenschappen, die aan het product gesteld mogen worden, nog bezit = garantiedatum.
Zie verder VERORDENING (EU) Nr. nr. 178/2002. en 1169/2011

ar
door arnt - Aug 25, 2017 om 14:28
37 Antwoorden / 5 Vragen

COOP Odoorn heeft standaard een vergrootglas op het winkelwagentje.

ficus
door ficus Sep 2, 2017 om 19:02
147 Antwoorden / 2 Vragen

Niet iedereen woont in de buurt vn Odoorn.

Em
door Emmap - Aug 25, 2017 om 22:53
162 Antwoorden / 8 Vragen

Herkenbaar!
Ik kijk naar samenstelling / ingrediëntenlijst, ook heel kleine letters. Daarom heb ik een handzaam loepje aangeschaft, zo'n ding waarbij je het glas / plastic in / uit een beschermend hoesje kan draaien. Kostte maar een paar Euro.
Klagen of vragen bij klantenservice of fabrikant is mij een te lange weg, dan maar deze praktische doe-het-zelf oplossing.