Sj
door Sjaan62 Apr 17, 2017 om 00:06
Voeding & gezondheid

Ik en vele met mij worden niet serieus genomen op huisartsenposten door heel Ned

Ik en vele met mij worden niet serieus genomen op huisartsenposten en ehbo's door heel Nederland.
Wordt het niet eens tijd dat mensen door kassa op de hoogte gebracht worden of wij ons hier tegen kunnen verzetten!!!
Het lijkt wel of de heren artsen tegenwoordig alleen maar zware opiaten voor willen schrijven en zoek het maar uit.
Hoog tijd dat hier door iemand, wie dan ook wat aan gedaan wordt!!!

2013 15 Rapporteer

Ge
door Genee - Apr 17, 2017 om 00:15
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u eens een voorbeeld geven?

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 17, 2017 om 00:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ga dan naar je specialist of huisarts. Naar een HP gaan is onnodig duur en derhalve een flinke kostenpost voor zorgverzekeraars.
Uit uw verhaal en schrijfstijl maak ik al op dat u zich met regelmaat meldt.

ja
door janf43 - Apr 17, 2017 om 00:17
733 Antwoorden / 0 Vragen

Als u vaak op huisartsenposten komt, dus buiten de normale spreekuren van uw eigen arts, kunt u beter eens naar uzelf en het contact met uw eigen arts kijken.

tenormin
door tenormin - Apr 17, 2017 om 01:04
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Kan daar niet over oordelen, in die zin: als er wat "loos" is met me dan ga ik overdag naar de huisarts. Als er iets serieus mis zou zijn: de huisarts doet wat hij/zij moet doen: ambulance bellen. En als zich er een probleem voordoet buiten  werktijd: mijn ervaring is dat men, per telefoon doorvraagt en dan al dan niet actie wordt ondernomen. Mij zijn geen zware opiaten voorgeschreven. Maar u bent kennelijk een regulair bezoekster van HAP's en E.H.B.O. posten? En als u graag zou willen dat KASSA hier aandacht aan wil besteden (denk ik niet, maar ook dat is mijn mening); scroll naar beneden, druk op Contact met kassa en schrijf uw wens daar.  Overigens, er worden inderdaad door de werkwijze van HAP's fouten gemaakt, omdat dat dit telefonisch moet en soms verkeerde conclusies worden getrokken. Dat kan, 'helaas' is en blijft het mensenwerk.

ha
door halex - Apr 17, 2017 om 01:09
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Gebruikt u op dit moment die opiaten ook? Graag verneem ik van u wie die vele(n) met u zijn, want ik herken me totaal niet in uw verhaal. Huisartsenposten zorgen er juist voor dat direct deskundige hulp geboden wordt, zonder dat de spoedeisende hulp van het ziekenhuis overspoeld wordt met patiënten die niet spoedeisend zijn. Hoe vaak ik niet gezien heb dat men met een eenvoudige sportblessure (verzwikking) naar het ziekenhuis ging om foto's te eisen. En dan kwaad worden als je daar anderhalf uur moet wachten. Niet beseffend dat een zwaargewond slachtoffer van een auto-ongeluk uiteraard voor gaat.
Alle klachten kan je wegnemen door beter uit te leggen waar de SEH voor bedoeld is en wanneer je naar de HAP moet. Hoog tijd dat daar wat meer aan gedaan wordt!!!!

ne
door neodutchio - Apr 17, 2017 om 08:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U kent schijnbaar een hoop mensen die veelvuldig gebruik maken van huisartsenposten. Maar als u deze mensen al kent, waarom verenigd u zich niet dan om samen te strijden tegen dit onrecht dat u aangedaan wordt. Wel apart dat u ervaringen heeft het huisartsenposten door heel Nederland.

Maar goed, Kassa is een consumentenprogramma, geen hulplijn voor roepende consumenten die menen onrecht aangedaan te zijn. Niemand houdt u tegen om zelf er iets aan te doen, maar dan zal u het wel enorm goed moeten kunnen onderbouwen.

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2017 om 09:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb zo het idee dat u eerder een klant bent van de GGZ dan van de normale huisarts, dus bespreek dit met uw psychiater of psycholoog.

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2017 om 10:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wordt het niet eens tijd dat mensen door kassa op de hoogte gebracht worden of wij ons hier tegen kunnen verzetten!!!
Nee hoor.

Po
door Pontiac - Apr 17, 2017 om 10:56
131 Antwoorden / 5 Vragen

doe het lekker zelf , ik heb geen klachten want ik ga niet voor ieder wissewasje naar een dokter toe , moesten medere mensen ook eens doen!

me
door mein33 - Apr 17, 2017 om 11:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het lijkt wel of de heren artsen tegenwoordig alleen maar zware opiaten voor willen schrijven

Op de 'huisartsenpost' worden geen zware opiaten voorgeschreven, maar wordt u doorverwezen naar het ziekenhuis of uw huisarts voor verder consult, behandeling en/of begeleiding.
En wat de EHBO er mee vandoen heeft is mij werkelijk een raadsel.

Hoog tijd dat hier door iemand, wie dan ook wat aan gedaan wordt!!!

Als u nu eens zelf het voortouw neemt, lekker makkelijk om een ander voor uw karretje te willen spannen. :-)))

Gelet het tijdstip van uw topic zult u nu al wel weer vergeten zijn dat u die heeft geplaatst en lezen we hier nimmer meer iets van u  ;-))

costnix
door costnix - Apr 17, 2017 om 11:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar gebruikt u te veel van die opiaten. U verhaal is totaal onsamenhangend.
Een uitgebreid duidelijk verhaal is gewenst.

me
door mein33 Apr 17, 2017 om 16:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Een uitgebreid duidelijk verhaal is gewenst.

Weet u het zeker, u kunt nu nog terugkrabbelen  ;-))

costnix
door costnix Apr 17, 2017 om 17:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil wel voor hoofdkrimper spelen ;-)

gerbera
door gerbera - Apr 17, 2017 om 16:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

en vele met mij
Hoezo, gaat u dan in groepsverband naar een huisartsenpost of heeft u hier onderzoek naar gedaan?.
Gelukkig heb ik betere ervaring, maar ja ik had ook een serieuze klacht. Bleek om een niersteen aanval te gaan die ze daar ontdekt hebben.

di
door digioma - Apr 17, 2017 om 18:14
646 Antwoorden / 29 Vragen

Vreemd verhaal. Alle keren dat het ECHT nodig was perfect geholpen. Onlangs hartproblemen... zaterdagavond laat; huisartsenpost ziekenhuis gebeld; arts waarschuwde ambulancedienst, maar daar die een lange aanrijtijd had kwam de arts van de huisartspost naar ons huis om daar de ambulance af te wachten en mij in de gaten te houden; waarna inderdaad opname volgde. Paar weken later weer klachten; kon direct naar het ziekenhuis en afd. hartbewaking komen en meteen geholpen. Cardioloog belt na twee weken hoe het met me gaat. Geldt ook voor andere behandelingen en artsen in de loop van de jaren.

Wi
door Wil_H - Apr 17, 2017 om 18:57
270 Antwoorden / Vragen

Eerlijk gezegd kan ik jou ook niet serieus nemen. Maar misschien moet je wel eens serieus genomen worden.

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2017 om 19:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als artsen (in Nederland) opiaten voorschrijven is dat nodig. Anders doen ze dat niet. Ze zijn daar nl. heel erg terughoudend in. Of is dit weer zo'n onderwerp waar iedere professional door leken als "oplichter" wordt beschouwd? Past wel in de huidige trends, dat dan weer wel.