ca
door capt Feb 5, 2016 om 12:04
Voeding & gezondheid

In een openbare ruimte van een wooncomplex is een bar waar eten wordt gemaakt ma

mag zomaar iedere vrijwilligger eten klaarmaken in een openbare bar in een wooncomplex, en in hoeverre mag een bewoner als de bar open is een lekker tussendoortje uitdelen aan een select groepje, of is hij verplicht iedereen te geven, volgens de vrijwilligger mag ik alleen iets geven als de bar gesloten is.

1130 5 Rapporteer

ca
door capt - Feb 5, 2016 om 12:08
1 Antwoorden / 1 Vragen
gerbera
door gerbera - Feb 5, 2016 om 17:08
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als deze voor het beheer van de bar verantwoordelijk is waarom zou een vrijwilliger dan geen eten klaar mogen maken ? Ik kan mij voorstellen dat er bezwaar is dat u, zelf meegebrachte, tussendoortjes, gaat uitdelen en dan ook nog aan een geselecteerd groepje. Zou hetzelfde zijn dat ik met een mand vol broden bij de bakker binnenstap en brood gaat uitdelen aan, door mij uitgezochte, personen.  Anders is het als u dit aan de bar heeft gekocht, dan zal daar niets op tegen zijn. Zo'n ruimte draait nu eenmaal op vrijwilligers en alle inkomsten zijn welkom. Dus wilt u uitdelen, dan wachten tot de bar gesloten is of de spullen daar kopen. Wees blij dat er vrijwilligers zijn anders was de bar misschien voor altijd gesloten.

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2016 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is er openbaar aan die bar in dat wooncomplex? En voor wie wordt dat eten dan klaargemaakt? Het is toch geen gewone kroeg die door jan en alleman bezocht kan worden?
Is het min of meer de huiskamer van de bewoners?

Ik weet niet wat u uitdeelt, maar mijns inziens heeft die vrijwilliger daar helemaal niets over te zeggen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 5, 2016 om 17:26
16843 Antwoorden / 202 Vragen

Lastige vraag omdat mij niet helemaal duidelijk is wat er wordt bedoeld.
Hoe dan ook ken ik uit eigen ervaring dat er geen enkel probleem is dat een vrijwilliger tijdens een 'besloten' bijeenkomst in een wooncomplex etenswaar uitdeelt. Met 'besloten' bedoel ik dat het iets kan zijn waarbij wel iedereen aanwezig kan en mag zijn in de context van de door u genoemde selectieve groep. Bedsoelt u dat aan u als vrijwilliger iets is geweigerd? Dat kan evengoed als de weigering wordt gedaan door een 'formele' beheerder van die door u genoemde bar. En als u het daar dan mee oneens bent, ga ten rade bij de eigenaar.

aurora1
door aurora1 - Feb 5, 2016 om 19:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Veel begrijp ik niet van dit verhaal, maar het lijkt mij dat iedereen vrij is om uit te delen wat hij wil uitdelen en aan wie hij wil uitdelen.
Wat voor vrijwilliger?