de
door destriene Jul 18, 2017 om 11:33
Voeding & gezondheid

Kattevlooien

hallo . ik heb enkele weken geleden een kattevlo ontdekt bij onze hond , heb een antivlo pupetje in zijn hals gespoten , heb alle stoffen in de wasmachine op 60 gr gewassen , heb in enkele dagen tijd een spuitbus antivlo leegespoten op deurmatjes en voetenbankjes , onze plavuizenvloer elke dag gestofzuigt, het pluizige vliegengordijn uitgewassen met antovlochampo voor honden ,  heb hem VLO KILL + gegeven , eerst 1x maar dat heeft niet geholpen , dus heb ik hem nu 3 dagen achtereen een pilletje gegeven ( dat mag en kan volgens de gebruiksaanwijzing ) maar net nu zit hij weer als een gek te schrobben en bijten
waarmee kan ik mijn hond behandelen om van die vlooien af te komen , ik durf hem geen kattedruppels in zijn nek te spuiten , want ik kan daar niets van op internet vinden
wie weet of druppels voor een kat , bij een hond helpen of een kattebandje tegen kattevlooien ? hij krabt niet de hele dag , maar wel elke dag en hij is dan zo zielig
bedankt aan iedereen die een goede reactie geeft
jacqueline

5717 21 Rapporteer

ho
door holy53 - Jul 18, 2017 om 11:37
68 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft een dierenarts? Dat zijn de mensen waar u advies moet vragen. kan al gewoon door met de assistente te bellen.
Scheelt hoop leed voor je hond. Misschien is helemaal de vlo niet het probleem, maar allergie. Komt dit jaar veel voor.

marita5
door marita5 - Jul 18, 2017 om 11:40
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Destriene ,

, dus heb ik hem nu 3 dagen achtereen een pilletje gegeven ( dat mag en kan volgens de gebruiksaanwijzing ) !!!!

hij is dan zo zielig

Ik zou mijn hond niet zomaar een pilletje geven , een bezoek aan de dierenarts lijkt mij de beste oplossing .

tenormin
door tenormin - Jul 18, 2017 om 11:42
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wat dacht u van een ritje richting dierenarts? Anti vlo voor honden lijkt mij beter trouwens. Hij zal, neem ik aan, zwaarder zijn dan een kat, uw hond dan, heeft waarschijnlijk een zwaarder spul nodig. Gaat ook per kilo-gewicht van de hond. Dus is uw hond u lief: op naar de vet.

Cookies
door Cookies Jul 18, 2017 om 12:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als de hond een kattenriempje past, is het ongetwijfeld zo'n chiwawa.

tenormin
door tenormin Jul 18, 2017 om 12:46
16816 Antwoorden / 108 Vragen

De grootte van de hond staat niet vermeld, dat is dus raadwerk mijnerzijds.

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2017 om 11:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee of er een verschil is tussen kattenvlooien en hondevlooien. Maar die hond kan van alles hebben waardoor hij zo krabt. Hoeft helemaal geen vlo te zijn.

Even naar de dierenarts en u weet het.

Cookies
door Cookies Jul 18, 2017 om 11:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, er is wel wat verschil. Vind het wel knap dat ze het verschil ziet.;-)

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2017 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zag het nu op internet. Moet je wel met een loep en schuifmaat aan de gang:-)

aurora1
door aurora1 - Jul 18, 2017 om 11:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar de dierenarts en stop met zelf experimenteren. Misschien heeft de hond een huidaandoening of is er iets met de voeding o.i.d., verkeerde shampoo etc.

Cookies
door Cookies - Jul 18, 2017 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die vlooienbandjes helpen al helemaal niks. Haal even wat bij de DA.

Al de ouderwetse, maar prima werkende manier geprobeerd? Paar keer per dag met de vlooienkam aan het werk? Larven gaan in de kleinste kiertjes zitten, dus ook achter de bank, bij de plinten enz. enz.

lovebird
door lovebird - Jul 18, 2017 om 11:46
36 Antwoorden / 0 Vragen

Ben kattenbezitter van 10 Perzen, veel vlooienmiddelen helpen niet meer. Ook vlooien passen zich aan. Meestal werken alleen de nieuwste middelen en die zijn vaak duur en alleen verkrijgbaar bij de dierenartsenpraktijken.

Maar is het geen allergie die uw hond heeft van voedingsintolerantie en of kan zelfs dat hij nu heftig reageert op alles wat u goedbedoeld nog eens extra op hem of haar hebt aangebracht?
Dit is niet zonder gevaar, het ene dier reageert heftiger dan t andere.

Advies ga naar uw dierenarts en neem alle verpakkingen met de behandeldata mee zodat hij kan zien welke stoffen wanneer en in welke hoeveelheden nu in de bloedbaan van uw lieveling zitten. Ik ken dieren die aan deze middeltjes uiteindelijk zijn overleden.
Beste advies ga bellen voor een afspraak, zoals u het nu beschrijft reageert hij nog heftiger na de herhaalde extra toediening. Als uw hond al een intolerantie aan t opbouwen was dan kan uw dierenarts u helpen.
succes !

reflecs
door reflecs - Jul 18, 2017 om 15:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft al een anti-vlo pipetje gebruikt en binnen korte tijd ook tabletten en nu overweegt u om weer iets anders toe te dienen.
Dat is niet de bedoeling, het zijn geen snoepjes :)
Maar serieus, ik heb een kat gehad die van één pipetje al zeer ernstige bijwerkingen kreeg.
Niet verder experimenteren dus.

Op naar de dierenarts.

tdmduc
door tdmduc - Jul 18, 2017 om 16:26
703 Antwoorden / 2 Vragen

Stronghold, het enige wat helpt.
Verkrijgbaar bij de dierenarts.

getty
door getty - Jul 18, 2017 om 16:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Is er verschil in vlooien? Ik geloof het niet toch?

costnix
door costnix Jul 18, 2017 om 17:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn 2.500 vlooiensoorten bekend verdeeld over 19 families.
Lees dit eens dit Wikipedia artikel:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vlooien

getty
door getty Jul 18, 2017 om 17:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dank costnix! Nooit geweten!

tijger1
door tijger1 Jul 18, 2017 om 18:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe is het mogelijk.

Vandaar dat dat kattenspul niet werkt. Het zal vast een konijnenvlo geweest zijn. Misschien wel een mensenvlo.:-)

Cookies
door Cookies Jul 18, 2017 om 18:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1:Dan moet TS ook maar wat pilletjes innemen + anti-vlo bandje om de nek.

lo
door lovewinnie - Jul 18, 2017 om 18:31
1203 Antwoorden / 1 Vragen

Ga even langs de dierenarts. De meeste druppels en spray uit winkel zijn zo lang in gebruik dar vlooien resistent zijn geworden.
Dierenarts heeft sterkere, vernieuwde liggen. ( kom daar elke 6 mnd en altijd andere terwijl in dierenwinkel zelfde merk nog steeds oude verpakking ligt)
Geef gewicht van de hond op en krijgt of tablet of pipet mee.

Onze kitten nam complete vlooien invasie mee. Na poppetje voor de hond, goede vlooienband voor de kat verdwenen ze allemaal. Nu behandel ik ze standaard elke 6 mnd. Kat nieuwe band ( werkt 6 mnd) en voor zekerheid de hond ook.

th
door thomas46 - Jul 19, 2017 om 13:45
43 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heeft uw hond al geen vlooien meer, maar is hij allergisch voor de beet van een vlo, en die is nog niet uitgewerkt, u kunt wel bij de dierenarts een medicijn krijgen tegen de jeuk ( spuitje ) houd ondertussen wel alles goed schoon, ook opp straat lopen ze vlooien op, en vermijd plekken met veel zand
(zandvlooien )
Succes

costnix
door costnix Jul 19, 2017 om 14:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zandvlooien komen alleen in de tropes voor.

co
door contigo1948 - Jul 19, 2017 om 15:00
21 Antwoorden / 0 Vragen

Er is wel degelijk verschil tussen een katten-en hondenvlo. Honden hebben, hoe gek het ook klinkt, het meeste last van kattenvlooien, ongeveer 98%. Ikzelf gebruik al jaren met succes de pipetjes van Frontline Combo dat ook teken de nek omdraait, dit middel gaat per gewicht. Nooit meer last gehad van vlooien en teken, maar het kan ook net zo goed een bepaalde allergie van de hond zijn en is een bezoekje aan de dierenarts zeer aan te raden. Gebruik echter geen Bravecto voor uw hond, dit middel is echt niet aan te raden.

sc
door scorpio69 - Jul 19, 2017 om 15:51
15 Antwoorden / Vragen

Een kat erbij nemen.
Nee, geintje.
Advantix druppels zijn enorm goed voor de hond tegen (alle) vlooien. Tevens geschikt als preventie tegen ander ongedierte zoals teken, stalvliegen, etc..
Heb je daarnaast vlooienhaarden in huis: witte borden met water en een beetje zeepsop, spiritus of zoiets daarin neerzetten (uitkijken dat de hond daar niet van drinkt natuurlijk). En wat je al doet: goed schoonhouden en na het stofzuigen de zak ook meteen legen !

audb
door audb - Jul 19, 2017 om 17:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Beaphar DIMETHIcare is een middel zonder gif en werkt voor mijn katten beter dan met verboden landbouw gif.

Ook voor honden zijn er druppels en banden te krijgen en die werken ook goed wel zit er siliconen in maar in zeer kleine hoeveelheid en als de hond of kat het oplikt dan komt het via de ontlasting er weer uit.

De vlooien krijgen een laag siliconen waardoor ze niet meer aan de haren vast kunnen blijven zitten en zullen er dan afvallen.

Gebruik van katten druppels is zeer sterk af te raden en omgekeerd ook het zijn verschillende sterkte en zelfs verschillende soorten (verboden landbouw) gif wat er gebruikt wordt.

Ook is wassen met (beuken) teer shampo aan te raden ook daardoor zullen de vlooien verdwijnen.

Ni
door Nientje1980 - Jul 19, 2017 om 18:28
46 Antwoorden / Vragen

Veel huisdierenbezitters en veel ervaringen (verschillende) met soorten anti vlo druppels e.d.
Om uw hond goed te helpen is in ieder geval een tripje naar de dierenarts aan te raden.
Houd er ook rekening mee dat vlooien niet binnen 24 uur helemaal weg zijn als u anti vlo middelen gebruikt.
Vaak komen er nog eitjes uit die al gelegd zijn, en die beestjes gaan dan pas dood als ze ook bloed hebben gedronken (of op een andere manier het gif binnen hebben gekregen).
Sterkte met uw kriebelige probleem.

ka
door kamman_1 - Jul 19, 2017 om 19:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een dier wat gevoelig is voor vlo beten kan nog een tijdje jeuk hebben van een beet. Ook moet je rekening houden met opnieuw uitgekomen vlooien. Die gaan dan weer dood van het gif. Het moet vaak even de tijd hebben om onder controle te krijgen.De vacht huisd goed controleren en handmatig proberen te vangen. Goed blijven stofzuigen.

ze
door zeemannetje - Jul 19, 2017 om 20:14
118 Antwoorden / 0 Vragen

Hondenvlooien zijn bijna uitgeroeid alo heeeel lang en bijna alle vlooien die je tegenkomt op hond of kat zijn nu de kattenvlooien.
De kattendruppels zijn veilig voor katten en de hondendruppels zijn veilig voor honden, andersom kan tot vergiftiging en ziekte/dood leiden. Het heeft niets met de vlooiensoort te maken.

Ga alsjeblieft naar een dierenarts en volg deskundig advies op voor je je hond vermoord.

tr
door truvanu - Jul 19, 2017 om 22:25
51 Antwoorden / 0 Vragen

Het merendeel van honden met vlooien heeft kattenvlooien. Maakt verder niet uit....

Ik heb al drie jaar bij mijn drie honden uitzonderlijk goede resultaten met de Seresto teken- en vlooienband. Niet één vlo of teek en de bandjes zijn tot 8 maanden werkzaam.

sira
door sira - Jul 20, 2017 om 11:45
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Kattenvlooien en hondenvlooien zijn inderdaad verschillend, maar ondanks mijn werkervaring van 25 jaar bij een dierenarts, zie ik het verschil niet, de kattenvlo is iets kleiner, andere kop etc en nog enkele verschillen, maar het beestje is te klein om zo maar even te zeggen dat het een kattenvlo is.

Vlooienmiddelen voor katten zijn lager gedoseerd dan voor honden. Kattenvlooienmiddelen willen nog weleens gebruikt worden bij jonge honden, maar bij volwassen honden gebruik je hondenmiddelen, die ook weer onderverdeeld zijn in grootte hond of lichaamsgewicht.

Haal deze middelen bij een dierenarts en niet in de winkel, want het is en blijft gif. De dierenarts bepaald aan de grootte van de hond welk middel het beste is, maar ga niet zelf experimenteren, want de dood kan tot gevolg zijn.

Je huis zul je nog een tijd moeten nabehandelen, want vlooieneitjes kunnen nog na 10 jaar uitkomen. Vraag ook vlooienpoeder aan je dierenarts. Iedere avond behandel je 1 kamer. Voor het naar bed gaan, bestrooi je de vloerbedekking met poeder, dit is dan goed zichtbaar, en sluit je de kamer af, niemand in de kamer laten verblijven. Het eerste dat je de volgende morgen doet, is de betreffende kamer zuigen, hierna zit het poeder ook in de stofzuigerzak . De slaapkamers doe je eventueel in de ochtend poederen en afsluiten en einde van dag zuigen en luchten tot het naar bed gaan.
Dit alles nog een aantal keren herhalen en mocht je op vakantie gaan, alle kamers bestrooien en afsluiten en na je vakantie de stofzuiger er goed doorheen halen.
Herhaal het druppelen van de hond het hele jaar door, in ieder geval om de zoveel maanden (afhankelijk van het middel). Je hebt nu veel te lang gewacht.

di
door digioma - Jul 20, 2017 om 12:58
646 Antwoorden / 29 Vragen

Mochten het toch geen vlooien zijn maar allergie voor iets (ander voer, planten of grassen) en blijft de hond bijten of knauwen dat wil een bad in zee vaak helpen. Mocht je niet al te ver van het strand af wonen ga dan op een avond naar het strand en zorg dat de hond helemaal onder water komt (desnoods er naast lopen). 't Zal even prikken op de wonden maar werkt wel zuiverend.