do
door doretta van baalen Apr 30, 2016 om 12:25
Voeding & gezondheid

Klacht indienen

ik heb een klacht over een tandarts die naar mijn doen een oplichter is.
Dit omdat mijn vriend is overgestapt naar een andere en werd gezegt dat alleen nog schoongemaakt moest worden(tandsteen). en had een afspraak geplant over 3 maanden deze is afgezegd omdat hij naar een tandarts in de buurt wilden verhuizen
Mijn tandarts verteld iets anders namelijk dat hij 10 gaatjes heeft en hier snel wat aan gedaan moet gaan worden.
Ook werden er fotos gemaakt en gezien dat er een verstandkies verkeerd niet helemaal goed gevuld is (ca diepte in de kaak een stuk miste)
Daardoor moest er opnieuw verdoofd worden en een wortelkanaal behandeling nodig.
het alle ergste is nog dat als je er een klacht van maakt dat ze dan zeggen omdat wij alleen graag zien als oplossing dat de extra kosten van de verstandkies vergoed zou willen zien. Hun zeggen als reden dat ze zich vast hameren aan jullie hebben ons niet de kans gegeven om het zelf te laten doen/ oplossen.
Sorry hoor maar de situatie is zo dat het vertrouwen helemaal weg is en daarom niet meer vertouwen heb om het bij hun te laten behandelen
Ook omdat er gezegd werd dat er geen gaatjes had dat daar geen afspraken voor moesten gemaakt worden.
Geeft mij het het zich op dat ze mij voor liegen / oplichten en ik ze niet kan vertrouwen
graag zie ik alsnog mijn extra gemaakte kosten ook is dat bij iemand anders terug

1505 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 12:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt het over uw vriend, dus welke kosten hebt u dan extra gemaakt?

En die verstandskies van uw vriend is toch gevuld? En elke tandarts bekijkt de zaak weer anders.

Hier is uiteraard geen sprake van oplichting.

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2016 om 12:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er is een klachtenregeling.
Zie het KNMT: klik hier

ro
door ronny530 - Apr 30, 2016 om 12:59
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Een tandarts heeft een inspanningsverplichting om een gebit zo goed als mogelijk te behandelen dus zal nooit een garantie op de behandeling kunnen geven. Van oplichting o.i.d. kan geen sprake zijn want wat de ene tandarts afdoet met een eenvoudige gebitscontrole doet de andere dat met foto's waarop alle gaatjes zichtbaar zijn en die preventief gaat vullen. De kans voor vergoeding acht ik zeer klein want dan zal u de voormalige tandarts voor de tuchtraad moeten brengen.

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2016 om 23:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor dit onduidelijke verhaal.
Hoe komt u erbij, oplichting?
Uw extra gemaakte kosten, welke kosten?
Wat is uw vraag, of wilt u alleen mopperen op een forum?

tenormin
door tenormin May 1, 2016 om 00:05
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Het laatste.

Il
door Illias - Jun 27, 2016 om 04:29
1 Antwoorden / Vragen

Een wortelkanaalbehandeling in een verstandkies? Vraag me af of je je nieuwe tandarts wel zo vertrouwen kan.. Ontzettend kostbare behandeling  en dat voor een verstandskies  die bij de meeste mensen geen functie heeft. Doordat hij vaak niet goed in de tandenboog doorbreekt/ niet helemaal uitgroeit, kan hij dus niet tegen de onder/bovenliggende verstandkiezen komen om te kunnen bijdragen aan het kauwen..

Bovendien zorgt deze kies regelmatig voor ontstoken tandvlees  of erger, soms zelfs levensgevaarlijke abcessen. Ook zorgt de lastiger met tandenborstel bereikbare plek vaker voor gaatjes in zowel de verstandskies en zijn naastgelegen 2e grote kies (die je wel
gebruikt en dus liever gezond houdt!)

En ook zeker niet onbelangrijk: de kans dat wortelkanaalbehandeling in een verstandskies slaagt is zelfs bij een endodontoloig die dit hele dag door doet niet echt groot. Met tot gevolg dat je voordat de kies er alsnog uitmoet, je met beetje pech eerst paar dagen met pijn en een tot halve hamster getransformeerde kop rondloopt.

Meeste tandartsen kiezen dus bij zulke verstandskies problemen voor een stuk goedkopere en vooral belangrijk: definiteve oplossing en wegnemen van het risico op schade aan je goede kiezen en je gezondheid door de nutteloze verstandskies!

kortom; niet echt prettig
om te horen lijkt me; maar zou je tandarts toch vragen om de keuze voor wortelkanaalbehandeling aan je uit te leggen (want wellicht heeft hij in jouw geval wel goede reden voor deze behandeling anders dan het vullen van zijn eigen portomonnee) Om daarna nogmaals te besluiten of deze tandarts (hopelijk) wel te vertrouwen is.