an
door annekim May 20, 2016 om 15:39
Voeding & gezondheid
Klacht over consumentengoed

Ik heb gisteren een flesje wijn gedronken met mijn partner (2 kleine flesjes paarl heights 2015 chenin blanc). In elk flesje zat ( hoe het tot nu toe lijkt) glas!! Waar kan ik hiermee terecht?Teruggaan naar de winkel is geen optie. De wijn heeft geen eigen website maar ik wil wel graag laten onderzoeken of het daadwerkelijk glas is..

1583 9 Rapporteer

zoekster1
door zoekster1 - May 20, 2016 om 15:41
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste kunt u een klacht indienen bij de NVWA.
Ga ook terug naar de winkel, want dit moet snel doorgegeven worden, bovendien heeft u recht op geld terug.
(tenzij het een hard schilletje druif is ;-))

Klik HIER

Ma
door Mat Matheij May 21, 2016 om 00:41
986 Antwoorden / 3 Vragen

Niet overdrijven er is (nog) niet vastgesteld of en wat er aan de hand is en de NVWA reageert alleen op serieuze klachten. Heb daar ervaring mee. Maar alsdan wordt er snel gereageerd dat wel.

marita5
door marita5 - May 20, 2016 om 15:42
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Annekim ,

Ermee terug gaan naar de winkel lijkt mij het beste .

an
door annekim May 20, 2016 om 16:13
0 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor je reactie. teruggaan naar de winkel gaat niet aangezien het flesje vanuit een hotel verkregen is. zij hebben het ergens ingekocht, maar ik wil de klacht eigenlijk direct neerleggen aangezien het in 2 verschillende flesjes zat.

Cookies
door Cookies - May 20, 2016 om 15:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Snap niet dat dit onderzocht zou moeten worden. Ga gewoon terug naar de winkel. En of het glas is, kan je toch zo voelen?

an
door annekim May 20, 2016 om 16:12
0 Antwoorden / 1 Vragen

teruggaan naar de winkel gaat niet aangezien het een flesje is dat is gekregen vanuit een hotel. En daarom ook mijn vraag, het VOELT als glas maar wellicht kan het iets anders zijn? Hoop dat je het nu wel snapt.

gerbera
door gerbera - May 20, 2016 om 16:56
7357 Antwoorden / 14 Vragen

Lijkt mij eerder gekrisaliseerde suiker aan de kleur te zien. U kunt dit testen door met de vlakke kant van een mes of met een lepel er op de drukken. Is het glas blijft het heel is het suiker dan verpulverd dit. U kunt het ook in warm water leggen is het suiker dan lost dit op.

ha
door halex - May 20, 2016 om 20:22
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Melden bij het hotel waar u de flesjes gekregen/gekocht hebt.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 21, 2016 om 00:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom is teruggaan naar de winkel geen optie?
Dat is het 1e aanspreekpunt.
Diewilik

Ma
door Mat Matheij May 21, 2016 om 00:38
986 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry diewilik maar had -klaarblijkelijk- exact dezelfde tekst in gedachte. Zoiets komt maar zelden voor.

tijger1
door tijger1 May 21, 2016 om 00:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom zet u diezelfde tekst dan 12 minuten later nog neer?

Ma
door Mat Matheij May 21, 2016 om 00:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zet teksten in het veld neer dus bijvoorbeeld met mijn mobiele telefoon. Dan kan het zo zijn dat ik een reeds geplaatste reactie nog niet heb gelezen. In dit geval bijzonder dat de tekst vrijwel hetzelfde is. Leeuw1

Ma
door Mat Matheij May 21, 2016 om 00:48
986 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1 Was geen 12 minuten. Heb op mijn veldtelefoon geen overzicht op de oorlogshandelingen. LEEUW1

Ma
door Mat Matheij - May 21, 2016 om 00:36
986 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom is terug gaan naar de winkel geen optie. Zij zijn eindverantwoordelijke en derhalve als EERSTE aanspreekpunt.

zoekster1
door zoekster1 - May 21, 2016 om 00:48
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Omdat zij in een 'onzichtbare' reactie zegt:

bedankt voor je reactie. teruggaan naar de winkel gaat niet aangezien het flesje vanuit een hotel verkregen is. zij hebben het ergens ingekocht, maar ik wil de klacht eigenlijk direct neerleggen aangezien het in 2 verschillende flesjes zat.

Ma
door Mat Matheij May 21, 2016 om 00:54
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is nieuw op dit forum 'onzichtbare' reacties dan wordt het toch een enigszins wazig geheel. Wat enig goed antwoord niet in de weg staat natuurlijk. Begint hier behoorlijk Amerikaanse begrippen aan te nemen the 24 clock around advies.

Gerry1969
door Gerry1969 May 21, 2016 om 00:54
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Compleet overheen gelezen, ik moest maar eens gaan slapen. Mvg diewilik

brainless
door brainless - May 21, 2016 om 14:34
324 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is hoogstwaarschijn wijnsteen(zuur) en kompleet onschadelijk.
Wijnsteen in wijn.