md
door mderuiter1983 Mar 6, 2014 om 15:20
Voeding & gezondheid

Luxstyle ongewenste artikelen

Beste heer, mevrouw,

Onlangs werd bij ons thuis een pakketje geleverd door Luxstyle met daarin 2 mascara's en een rekening van € 85. Wij hebben dit echter nooit besteld. Enige wat bekend is dat op facebook een advertentie voorbij kwam, waar uit nieuwsgierigheid op is geklikt, maar verder niets mee is gedaan.

We hebben aangegeven de goederen te willen retourneren. Dit zou naar Denemarken moeten. Voordat we dit willen doen, hebben we op internet wat rondgekeken en kwamen we het bedrijf Luxstyle meermalen tegen met oplichting, incasso's en retourgoederen die niet zijn ontvangen of in slechte staat.

Luxstyle geeft aan dat met een IP-adres de bestelling is geplaatst. Verder geen emailadres, bevestigingsmail of bankrekeningnummer. Oftewel deze informatie die zij hebben inzake IP-adres, naam en adres krijgen zij automatisch van facebook als je op de advertentie klikt. Alleen heb je nog geen bestelling geplaatst.

Nu stelt Luxstyle dat we met het aangeven dat we de goederen willen retourneren hebben aangegeven deze goederen te hebben besteld, en ontvangen in goede staat en het nu aan ons is dat de goederen in perfecte staat (verkoopbaar) worden geretourneerd naar Denemarken (postbus adres). Daarnaast moeten we maar aangifte doen bij de politie van identiteitsfraude en dit toesturen ter bewijs.

Graag hoor ik wat te doen in deze situatie, om hier zonder problemen vanaf te komen. Het feit al dat ze goederen leveren voor € 85 door een internetbedrijf zonder voorafgaande betalingen is al bijzonder. Ook hebben ze geen mailadres / bevestiging oid gestuurd.

58209 26 Rapporteer

hutch
door hutch - Mar 6, 2014 om 19:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Wat ik zou doen is het volgende, maar dan moet u wel sterk in uw schoenen staan en 100% zeker weten, dat u (of iemand anders op uw adres) niets besteld heeft:

- dat 'bedrijfje' een mailtje sturen dat u niets besteld heeft en dus ook geen overeenkomst met hen heeft;
- dat, mocht dat 'bedrijfje' daar anders over denken, zij verplicht zijn om al het bewijs van de gesloten overeenkomst aan u te doen toekomen;
- als zij dat pakketje terug willen hebben, zullen zij dat bij u thuis moeten ophalen, na ontvangst van een tegenmailtje, waarin zij aangeven wanneer en hoe laat zij bij u zullen zijn;
- dat als zij dat niet doen, u met dat pakje mag doen wat u zelf wilt;
- dit laatste is vastgelegd is BW7, artikel 7;
- tevens dat dit het laatste berichtje van u zal zijn.

Verder niet meer in 'conclaaf' gaan met dat malafide 'bedrijfje'.
Zij zullen daar hoogstwaarschijnlijk niet mee instemmen, echter heeft u de wet achter u staan.

En laat u niet gek maken door een incassobureautje, dat mogelijk door hen wordt ingeschakeld. Incassobureaus hebben geen enkele 'macht' en kunnen niet méér doen, dan dat wat iedereen kan.

En (ik) terugsturen? Never en nooit niet.
Ook nooit dat doen wat zij 'eisen'.
U heeft geen (!) overeenkomst met hen.

Sterkte verder, gr. Hutch

hutch
door hutch - Mar 6, 2014 om 19:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

En het wordt steeds 'leuker' de laatste tijd.

Van de week was er iemand die een (zogenaamd) 'aangetekend' emailtje had ontvangen...... (!?!?) en nu een bestelling via alléén een IP-adres en dat zonder vooruitbetaling.

Wat die malafide 'bedrijfjes' al wel niet doen om aan geld te komen.
Ben benieuwd wat een volgende leugen zal zijn.

costnix
door costnix - Mar 7, 2014 om 11:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem ongewenste/onbestelde goederen nooit aan. Ze gaan linea recta retour naar de afzender en vervolgens hoor ik er niets meer van

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 8, 2014 om 17:19
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Een IP-adres zegt werkelijk helemaal niets. Deze kun je overigens gewoon 'resetten' weg zogenaamde bewijslast.

Gewoon hutch volgen, nooit betalen dus. En geef ze geen persoonsgegevens cadeau. Met bijvoorbeeld Gmail (online) stuur je je IP-adres niet mee, haal dan wel jouw volledige naam uit het vakje 'van'.

pv
door pvg71 - Jul 6, 2014 om 21:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde aan de hand met luxstyle als mderuiter1983, echter geen mascara's maar anti snurk beugels. Via facebook op hun website gekomen en willen kijken naar wat volgens hen de oplossing tegen snurken was. Echter voordat je iets kon zien moest je naw gegevens invullen. Ik vond dit wel vreemd maar dacht zonder mijn bankrekeningnr kunnen ze niets. Toen ik zag dat het snurk beugels waren heb ik de site verlaten (Heb dus niks besteld, niks in winkelwagentje geplaatst, geen algemene voorwarden geaccepteerd maar gewoon de site verlaten) binnen enkele dagen lagen de snurk beugels op de deurmat met een factuur (brievenbuspost). Mail gestuurd en zelfde reactie als hierboven gekregen. Flink heen en weer gemaild. Klacht bij europees consumenten centrum ingediend. En de tip van hutch opgevolgd en een laatste mail gestuurd. Echter nu toch nog na diverse aanmaningen een brief van incassobureau alektum. Ben uiteraard nog steeds niet van plan te betalen maar er wordt met deurwaarder gedreigd en elders op internet gelezen dat luxstyle deze ook echt stuurt. Mijn vraag is dan ook wat moet ik doen als de deurwaarder aan de deur staat, of wat moet ik zeggen. Volgens incassobureau moet ik binnen 1 week betalen maar dat doen we dus niet. Maar dan? En zeker met de komende vakantie voor de deur. Graag advies!
Alvast hartelijk bedankt.

zoekster
door zoekster - Jul 6, 2014 om 22:14
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Alektum doet verder niets, het is geen deurwaarderskantoor, maar een of ander schimmig incassobedrijfje.
Geef geen enkele informatie meer aan ze en zeker niet uw telefoonnummer en geboortedatum.

he
door heleenlvd - Oct 1, 2014 om 21:59
6 Antwoorden / 1 Vragen

hoe herkenbaar!

ik heb het volgende aan de hand met luxstyle. Via facebook gekeken naar een afslankbroek. Niets besteld, niks in winkelwagentje geplaatst, geen algemene voorwaarden geaccepteerd maar gewoon verder gescrolld.Na een paar dagen lag er een pakketje op de deurmat met een factuur (brievenbuspost). Mail gestuurd, ongeveer 10 en de reactie is eerst opsturen. Niet gedaan, want gelezen dat ze dan alsnog een factuur sturen omdat ze het pakketje nooit terug ontvangen hebben. Flink heen en weer gemaild. uiteindelijk heb ik het laatste mailtje zojuist gestuurd, een factuur vodje had ik al ontvangen, aangegeven dat ik niet meer reageer, dat ze het pakketje mogen ophalen en zo niet hou ik het.
En de tip van hutch dus opgevolgd. Ben uiteraard nog steeds niet van plan te betalen maar er wordt met deurwaarder gedreigd en elders op internet gelezen dat luxstyle deze ook echt stuurt. Mijn vraag is dan ook wat moet ik doen als de deurwaarder aan de deur staat, of wat moet ik zeggen. Volgens incassobureau moet ik binnen 1 week betalen maar dat doen we dus niet. Maar dan? Graag advies!
Alvast hartelijk bedankt.

zoekster
door zoekster - Oct 1, 2014 om 22:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=heleenlvd schreef op woensdag 1 okt 2014, 21:59]Ben uiteraard nog steeds niet van plan te betalen maar er wordt met deurwaarder gedreigd en elders op internet gelezen dat luxstyle deze ook echt stuurt.
Geef daar eerst maar eens een link van, want daar geloof ik helemaal niets van.

(Deurwaarder kan ook niets, pas na een vonnis van een rechter kan die wat innen.)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 1, 2014 om 22:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=heleenlvd schreef op woensdag 1 okt 2014, 21:59]Mijn vraag is dan ook wat moet ik doen als de deurwaarder aan de deur staat, of wat moet ik zeggen. Volgens incassobureau moet ik binnen 1 week betalen maar dat doen we dus niet. Maar dan?
Netjes vragen om bewijs van de geplaatste bestelling, dan druipen ze vanzelf af. Tot 'n bezoek gaat het zeer waarschijnlijk nog niet eens komen.

Daarna gaat het incassobureau nog meer dreigen, kun je allemaal negeren en na een tijdje stopt het vanzelf.

Echter blijft het wel discutabel hoe ze aan jouw gegevens komen, naam en woonplaats zullen wel vermeld staan op fb, kan genoeg zijn om het adres te achterhalen.

pv
door pvg71 - Oct 1, 2014 om 22:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Heleen,

Volgens mij zit je in dezelfde situatie als wij zaten. Wij hebben een klacht ingediend bij het ecc (Europees Consumenten Centrum: info@eccnederland.nl). Zij spelen dit door naar hun Deense collega's. Ik was ook bang dat er een deurwaarder zou komen, echter Alektum stuurt eerst een paar brieven. Uiteindelijk hebben wij contact met Alektum opgenomen en de situatie uitgelegd. Na nog wat mailverkeer met LuxStyle naar Alektum te hebben gestuurd, heeft Alektum ons laten weten dat LuxStyle afziet van de vordering en vrij snel daarna kregen we de volgende mail van ecc:

Onze collega’s uit Denemarken hebben zojuist laten weten dat LuxStyle heeft besloten de vordering op u te schrappen. Ze stellen hierbij nog steeds in hun recht te staan en dit uit ‘goodwill’ te doen. Wij weten wel beter, maar in ieder geval is de zaak hiermee dus opgelost. We zullen dan ook overgaan tot sluiting van uw dossier.

Ik raad je dus aan om met Alektum contact op te nemen en je verhaal uit te leggen. Ik zou daarbij vermelden dat je meer van soortgelijke gevallen kent en dat hun cliënt niet netjes zaken doet. Ik neem aan dat je er dan ook vanaf bent. Betaal in ieder geval niet, dat is precies waar ze op hopen en waar ze hun geld mee verdienen, mensen bang maken. Het is voor ons nu voorbij maar ik word nog steeds boos als ik hoor dat ze nog steeds bezig zijn met hun valse praktijken!
Heel veel succes ermee en ik hoor graag hoe het afloopt.
Groetjes

zoekster
door zoekster - Oct 1, 2014 om 22:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Die gast zit helemaal niet in Denemarken dit is een soort U bocht constructie (postbus constructie). En Alektum is zo onbetrouwbaar als een valse hond. Maar ze kunnen niets beginnen tegen u en daarom spelen ze het spel mee.

Maakt hun wat uit, er zijn altijd sufferds die bang worden van de gedreig met een deurwaarder. Dat is hun verdienmodel.

Ik heb ergens gelezen dat als je volmaakt onschuldige mensen onder druk zet met een vordering en oplopende incassokosten vergezeld van dreigementen met een deurwaarder dat er toch een percentage maar gaat betalen om er vanaf te zijn.
Misdaad loont.

he
door heleenlvd - Oct 1, 2014 om 22:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het volledig met je eens zoekster!
Het enige dat ik nog probeer is andere mensen hiervoor te waarschuwen
Ik maak me nu niet meer druk, zeker niet na de reacties op dit forum!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 1, 2014 om 22:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 1 okt 2014, 22:30]Misdaad loont.
Klopt.

ge
door gerdyensammy - Nov 11, 2014 om 13:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Let maar op, bij ons is het nog wat verder gegaan.
Onze dochter bestelde nav. een advertentie op facebook een haar product, wat ze graag wilde hebben. Echter voldeed het niet en mocht ze het zonder problemen retourneren naar Denemarken. Hierover hebben we nog gebeld, de kosten hebben we zelf betaald. Na 10 weken kregen we per email een aanmaning over de betaling, waarop wij aangaven dat we het product al meer dan 2 maanden geleden hadden teruggezonden. Zij houden vol het niet te hebben ontvangen, ik heb na een week of 7 traceercode weggedaan. Er is vanuit Luxstyle een standaardbrief naar alle klanten, die voor soortgelijk dillema staan dat je dan maar moet informeren bij het postkantoor, maar deze kunnen na zoveel tijd niks meer voor je betekenen... Omdat wij erge problemen met onze pc hadden in die tijd heb ik Luxstyle gevraagd de correspondentie verder via post te doen. Onze pc moest naar de reparateur. Ik heb helemaal NOOIT meer iets van ze vernomen, Nooit. Vorige week viel er van de belastingdienst een enveloppe voor onze dochter op de mat.. Er is beslag gelegd op haar "tegoeden". Ik heb contact opgenomen met gerechtsdeurwaarders van den Bergh & partners. Nu blijkt dat er een uitspraak van de rechter is dat ze een kleine 700,- moet betalen.
Er is geen deurwaarder aan de deur geweest, er is geen brief meer aan ons adres geschreven, (wij) hebben ons niet eerlijk kunnen verweren. we gaan vandaag even kijken wat we hiermee nog kunnen. het voelt zo oneerlijk allemaal. vooral omdat ik het gevoel heb dat Luxstyle een systeem hanteert waarbij heel veel mensen slachtoffer kunnen worden. Google de naam luxstyle maar is en dan zie je werkelijk verschrikkelijke dingen voorbij komen. Als dan de belastingdienst beslag laat leggen op tegoeden die nog eens niet voldoende zijn om je ziektekosten te betalen, voor (naar mijn mening) malafide bedrijven dan weet ik het ook niet meer.

he
door heleenlvd - Nov 11, 2014 om 13:28
6 Antwoorden / 1 Vragen

@gerdyensammy

Wat een verhaal joh! Dat klinkt alsof het pure misleiding is. Een beslag is toch wel heel bizar
En zeker als er vooraf niets heeft plaastgevonden waaruit zou moeten blijken dat er een uitspraak van de rechter is!

Als ik kijk naar de verschillende reacties op internet, bij luxstyle en Alektum, dan verbaas ik me dat deze bedrijven nog bestaan.
Ik hoop voor jullie dat het niet uitkomt mbt boete, en ik hoop voor iedereen dat dit soort bedrijven stopt met zinloos mensen bedreigen en afpersen

Succes!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 11, 2014 om 16:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@gerdyensammy
Zou je hier een scan van die brief willen posten?

ge
door gerdyensammy - Nov 11, 2014 om 17:29
4 Antwoorden / 0 Vragen

@lekkerisdat bedoel jij de beslag op vorderingen die ik van het belastingkantoor heb ontvangen?
ik heb daar ook al over gebeld met de belastingdienst en die weten overal van.
Eigenlijk ook wel raar dat de belastingdienst zomaar beslag laat leggen door discutabele bedrijven? ik bedoel, kijk op Internet en je ziet zoveel negatieve berichtgevingen etc. dat je toch wel kan aannemen dat de consument de enige gedupeerde in dit verhaal is?

gallito
door gallito - Nov 11, 2014 om 21:19
479 Antwoorden / 66 Vragen

@de gedupeerden

Ik begrijp echt niet, dat als je via je Facebook pagina op een reclame link klikt, zij aan de hand van je IP-adres meteen je huisadres en bankrekeningnummer weten met alle gevolgen van dien.

Dan heb je toch eerst iets van die gegevens ingevuld! Nooit meer doen dus.

he
door heleenlvd - Nov 11, 2014 om 21:23
6 Antwoorden / 1 Vragen

@galitto,

Het is juist zo dat er niets ingevuld is! Hoe weet ik niet, maar dit bedrijf haalt dus ergens de gegevens vandaan
Helaas niet erg slim, mijn postcode klopt bijvoorbeeld niet, mijn rekeningnummer hebben ze ook niet
Daarnaast: zou jij als bedrijf een nieuwe klant zonder vooraf af te rekenen iets leveren?
Dus, niet meer zo snel oordelen!

Groet

an
door ankat1 - May 14, 2015 om 22:16
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerdyensammy schreef op dinsdag 11 nov 2014, 13:08]Let maar op, bij ons is het nog wat verder gegaan.
Onze dochter bestelde nav. een advertentie op facebook een haar product, wat ze graag wilde hebben. Echter voldeed het niet en mocht ze het zonder problemen retourneren naar Denemarken. Hierover hebben we nog gebeld, de kosten hebben we zelf betaald. Na 10 weken kregen we per email een aanmaning over de betaling, waarop wij aangaven dat we het product al meer dan 2 maanden geleden hadden teruggezonden. Zij houden vol het niet te hebben ontvangen, ik heb na een week of 7 traceercode weggedaan. Er is vanuit Luxstyle een standaardbrief naar alle klanten, die voor soortgelijk dillema staan dat je dan maar moet informeren bij het postkantoor, maar deze kunnen na zoveel tijd niks meer voor je betekenen... Omdat wij erge problemen met onze pc hadden in die tijd heb ik Luxstyle gevraagd de correspondentie verder via post te doen. Onze pc moest naar de reparateur. Ik heb helemaal NOOIT meer iets van ze vernomen, Nooit. Vorige week viel er van de belastingdienst een enveloppe voor onze dochter op de mat.. Er is beslag gelegd op haar "tegoeden". Ik heb contact opgenomen met gerechtsdeurwaarders van den Bergh & partners. Nu blijkt dat er een uitspraak van de rechter is dat ze een kleine 700,- moet betalen.
Er is geen deurwaarder aan de deur geweest, er is geen brief meer aan ons adres geschreven, (wij) hebben ons niet eerlijk kunnen verweren. we gaan vandaag even kijken wat we hiermee nog kunnen. het voelt zo oneerlijk allemaal. vooral omdat ik het gevoel heb dat Luxstyle een systeem hanteert waarbij heel veel mensen slachtoffer kunnen worden. Google de naam luxstyle maar is en dan zie je werkelijk verschrikkelijke dingen voorbij komen. Als dan de belastingdienst beslag laat leggen op tegoeden die nog eens niet voldoende zijn om je ziektekosten te betalen, voor (naar mijn mening) malafide bedrijven dan weet ik het ook niet meer.

an
door ankat1 - May 14, 2015 om 22:17
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerdyensammy schreef op dinsdag 11 nov 2014, 13:08]Let maar op, bij ons is het nog wat verder gegaan.
Onze dochter bestelde nav. een advertentie op facebook een haar product, wat ze graag wilde hebben. Echter voldeed het niet en mocht ze het zonder problemen retourneren naar Denemarken. Hierover hebben we nog gebeld, de kosten hebben we zelf betaald. Na 10 weken kregen we per email een aanmaning over de betaling, waarop wij aangaven dat we het product al meer dan 2 maanden geleden hadden teruggezonden. Zij houden vol het niet te hebben ontvangen, ik heb na een week of 7 traceercode weggedaan. Er is vanuit Luxstyle een standaardbrief naar alle klanten, die voor soortgelijk dillema staan dat je dan maar moet informeren bij het postkantoor, maar deze kunnen na zoveel tijd niks meer voor je betekenen... Omdat wij erge problemen met onze pc hadden in die tijd heb ik Luxstyle gevraagd de correspondentie verder via post te doen. Onze pc moest naar de reparateur. Ik heb helemaal NOOIT meer iets van ze vernomen, Nooit. Vorige week viel er van de belastingdienst een enveloppe voor onze dochter op de mat.. Er is beslag gelegd op haar "tegoeden". Ik heb contact opgenomen met gerechtsdeurwaarders van den Bergh & partners. Nu blijkt dat er een uitspraak van de rechter is dat ze een kleine 700,- moet betalen.
Er is geen deurwaarder aan de deur geweest, er is geen brief meer aan ons adres geschreven, (wij) hebben ons niet eerlijk kunnen verweren. we gaan vandaag even kijken wat we hiermee nog kunnen. het voelt zo oneerlijk allemaal. vooral omdat ik het gevoel heb dat Luxstyle een systeem hanteert waarbij heel veel mensen slachtoffer kunnen worden. Google de naam luxstyle maar is en dan zie je werkelijk verschrikkelijke dingen voorbij komen. Als dan de belastingdienst beslag laat leggen op tegoeden die nog eens niet voldoende zijn om je ziektekosten te betalen, voor (naar mijn mening) malafide bedrijven dan weet ik het ook niet meer.

Hoe is dit afgelopen, zou het graag willen weten, omdat ik ook producten krijg toegestuurd van Luxstyle zonder ze besteld te hebben.

ha
door hanspannekeet - Oct 28, 2015 om 18:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier ook een bestelling via LuxStyle binnen gekregen , niets besteld bij dit malafide bedrijf. Via mail door gegeven dat we niets besteld hebben , maar het bedrijf wil dat wij dat gaan bewijzen. Of ik even aangifte ga doen van internet fraude. Ik zie die gasten wel in de rechtbank , wil de kop die hier achter zit graag zien. Van mijn krijgen ze geen cent , iets anders geef ik ze graag...

ge
door gerdyensammy - Oct 29, 2015 om 09:04
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hanspannekeet schreef op woensdag 28 okt 2015, 18:41]Hier ook een bestelling via LuxStyle binnen gekregen , niets besteld bij dit malafide bedrijf. Via mail door gegeven dat we niets besteld hebben , maar het bedrijf wil dat wij dat gaan bewijzen. Of ik even aangifte ga doen van internet fraude. Ik zie die gasten wel in de rechtbank , wil de kop die hier achter zit graag zien. Van mijn krijgen ze geen cent , iets anders geef ik ze graag...

ge
door gerdyensammy - Oct 29, 2015 om 09:16
4 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

we hadden destijds geen poot om op te staan. we hebben de hele som betaald. Ik heb daarna dagelijks op het facebook account van Lux-Style een reactie geplaatst in de vorm van "kijk eerst even met voor bedrijf je te maken hebt voor je hier iets besteld!!" etc. Maar deze reacties werden telkens snel verwijderd. Ik weet zeker dat ik nooit meer iets met dit bedrijf te maken wil hebben. Ik weet niet of er meer mensen met een vergelijkbaar verhaal zijn, maar het ergste vind ik nog wel de problemen met Van den Bergh en partners. De deurwaarders zijn hier nooit geweest. De enige keer was met de uitspraak. Afschuwelijke situatie waar we nog steeds veel moeite mee hebben. ik wens alle pechvogels die in soortgelijke situaties terechtkomen veel sterkte.

ma
door mardevries - Nov 14, 2015 om 10:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een vervelend bedrijf is dit. Luxstyle beweert namelijk ook hier dat het pakket wat ineens op de deurmat lag niet is aangekomen bij ze. Terwijl ik het de zelfde dag heb geretourneerd. Kreeg ik na dik 6weken een mailtje van ze, of er nog even navraag bij de post kan worden gedaan. Want het pakketje was niet binnen gekomen. Ik heb de advertentie gelezen en alleen mijn adres gegevens ingevuld ,maar toen ik er achter kwam dat er een abonnement aanvast zat, heb ik de site verlaten. Ik was dus ook zeer verbaasd dat ik de bekeken artikelen kreeg toegestuurd zonder enige vorm van bevestiging en bankgegevens. Ik kreeg ze zelfs dubbel. Een product wat ik niet ken zou ik nooit dubbel bestellen. Erg vervelend de negatieve verhalen rondom dit bedrijf.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2015 om 12:04
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Heel erg samengevat: helemaal NIETS doen. Het pakket is ongevraagd ontvangen. Zelfs retourneren hoeft u niet te doen maar dat is wel zo netjes. Als u retourneert, let dan op dat u daar bewijs van heeft. Dat maakt u alleen maar sterker en afgezien daarvan, retourneren is kosteloos volgens Europese wetgeving. Beslist geen porto betalen!