jo
door jokejozef Feb 19, 2017 om 09:50
Voeding & gezondheid

Maagbeschermers

bij mij heeft de apotheek Omeprazol Auro voorgeschreven,en toen heb ik de huisarts gebeld en die zei dat dat niet nodig is .ik had ze al gehaald en betaald maar gebruik ze niet dus weggegooid geld.het lijkt geldklopperij.

20599 9 Rapporteer

marita5
door marita5 - Feb 19, 2017 om 09:58
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JokeJozef ,

bij mij heeft de apotheek Omeprazol Auro voorgeschreven,en toen heb ik de huisarts gebeld en die zei dat dat niet nodig is

Het lijkt de omgedraaide wereld , eerst met klachten naar de huisarts en dan apotheek , en niet andersom , dus geen geldklopperij , u bent er zelf bij .

fa
door familyman - Feb 19, 2017 om 09:59
888 Antwoorden / 1 Vragen

Sinds wanneer schrijft de apotheek medicijnen voor? En keurt de huisarts dit af? Raar verhaal.

ph
door philip36 - Feb 19, 2017 om 10:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De apotheek ziet in hun patientendossier wat voor medicijnen u allemaal gebruikt heeft.
Misschien dat daaruit het advies kwam om die maagzuurremmer te gebruiken.
Het is zonder doktersrecept verkrijgbaar en stond ook niet op het doktersrecept.
Ik weet niet wat u er voor betaald heeft maar ze mogen u daar dan geen terhandstellingkosten voor rekenen.
Dus kijk even wat de gangbare prijs ervan is en vergelijk wat u er voor betaald hebt.
Neem tenminste aan dat u de maagzuurremmer zelf moest afrekenen.

marita5
door marita5 Feb 19, 2017 om 10:27
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@philip36 , de maagzuurremmers worden alleen vergoed als het chronisch is , en dan ben je ook nog verplicht om ze om de 3 maanden af te nemen , doe je dit niet dan moet je  opnieuw betalen , de laatste keer heb ik voor pantroprazol € 10 ,- betaald .

ph
door philip36 Feb 19, 2017 om 10:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5
Ik denk dat de apotheekassistente in TS dossier heeft gekeken en geadviseerd om bij de voorgeschreven medicijnen ook de maagzuurremmer te gebruiken.
Huisartsen zijn ook geen goden, de ene vindt het nodig de andere weer niet.
De apotheek krijgt van veel huisartsen recepten en weten wanneer er voor bepaalde medicijnen ook maagzuurremmers worden voorgeschreven.
Misschien dat de huisarts van TS gedacht heeft, deze worden niet vergoed en het is niet echt noodzakelijk, dus schrijf ik ze maar niet voor.
En als ze op het receptbriefje staan worden ze meteen een stuk duurder.

gerbera
door gerbera Feb 19, 2017 om 11:01
7357 Antwoorden / 14 Vragen

@marita5,  Omeprazol wordt gebruikt als een zuurremmer en is vrij verkrijgbaar. Pantroprazol wordt veelal voorgeschreven als maagbeschermer bij het gebruik van meerdere medicijnen.

marita5
door marita5 Feb 19, 2017 om 11:02
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@philip36 , ik betaalde voor 90 stuks € 10,- , haal ik ze nu weer betaal ik niet in de apotheek , maar gaat wel van mijn eigen risico af .

marita5
door marita5 Feb 19, 2017 om 11:04
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@gerbera , pantroprazol is maagbeschermer en een zuurremmer .

ph
door philip36 Feb 19, 2017 om 11:12
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@marita5
Als ze van uw eigen risico afgaan krijgt u ze dus vergoed, zoals u zegt als het chronisch is.
Bij de TS ga ik ervan uit dat het niet chronisch is, ze dus zelf moet betalen want de apotheker kan dit niet zomaar bij de voorgeschreven medicijnen zetten.

tenormin
door tenormin - Feb 19, 2017 om 10:37
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Bijzondere apotheek heeft u. Het komt er dus op neer dat u bij de apotheek uw klacht bespreekt en zelfs medicatie krijgt voorgeschreven voor uw maagklachten. Neem aan dat Omeprazol niet onder de vrije handel gaat? Hoef ik hier niet te proberen. B.v. had iets aan mijn oog waar ik zalfje voor wilde: werd mooi doorverwezen naar de dokter met (u heeft maar twee ogen, wees er zuinig op): wij mogen geen medicijnen zonder recept geven. Had alleen geen zin om dokters afspraak te maken, maar moest dus wel. Als bovengenoemd medicijn wel vrij verkrijgbaar is heb ik niets gezegd maar ook, waarom belt u dan daarna de huisarts?

Cookies
door Cookies - Feb 19, 2017 om 11:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tenormin, maagbeschermers kunnen bij iedere drogist gekocht worden. Dus ook Omeprazol.

@topicstarter: Apothekers schrijven niets voor, ze adviseren. Blijkbaar ben je zonder overleg met je huisarts naar de apotheker gegaan. Dat is je eigen keuze geweest, moet je daar achteraf niet om gaan klagen.

Wi
door Wil_H - Feb 19, 2017 om 11:16
270 Antwoorden / Vragen

En dat is de reden waarom de volgorde voor normale mensen is:
 Eerst de huisarts bezoeken en met diens recept naar de apotheek gaan.
Apothekers kunnen en mogen helemaal niks voorschrijven dus wat je wil zeggen is:
Ik dacht slim te zijn en rechtstreeks naar de apotheek te gaan. Daar heb ik mij iets laten aansmeren wat ik helemaal niet nodig heb. En nu wil ik stampij gaan schoppen omdat ik met een zooi pillen zit waar ik niks aan heb.

ne
door neodutchio - Feb 19, 2017 om 11:31
5144 Antwoorden / 12 Vragen

In de supermarkt heb ik mij laten adviseren over een brood voor bij de soep. Daarna heb ik de bakker gebeld en die adviseerde mij lekker croutons in de soep te doen. Nu heb ik het brood al wel betaald, maar ook al weggegooid. Lijkt wel geldklopperij.

Een apotheek schrijft niets voor en mag ook zonder recept niets meegeven buiten alleen de vrij verkraagbare artikelen. Een arts is diegene die over uw gezondheid gaat en met wie u klachten kune bespreken als u last van uw maag heeft door het gebruik van andere medicijnen.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2017 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

bij mij heeft de apotheek Omeprazol Auro voorgeschreven
Apotheek schrijft niets voor.
toen heb ik de huisarts gebeld.
Had je eerst moeten doen.
ik had ze al gehaald en betaald maar gebruik ze niet
Tja, maar dat zal wel losse handverkoop geweest zijn.
Nog teruggeweest naar de apotheek?
Je hebt trouwens zélf beslist om tot aankoop over te gaan.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 19, 2017 om 20:56
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Je hebt ze zelf gehaald en betaald, daar was je zelf bij, ook toen had je kunnen zeggen dat je ze niet nodig had. Maar u had eerst de arts moeten raadplegen.