m.bregman
door m.bregman Jul 15, 2017 om 19:21
Voeding & gezondheid

Nabetaling ivm lagere vergoeding

in maart een tandartsrekening betaald nu krijg ik deze rekening opnieuw en moet weer een betaling doen omdat zekur minder vergoed.maar deze rekening had ik toch al betaald . mag en kan dit zomaar

1239 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2017 om 19:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Als u boven uw verzekering zat bij Zekur, zult u de rest inderdaad zelf moeten betalen. Als u b.v. tot €500,00 een tandartsverzekering heeft; alles daarboven moet men zelf betalen. Is dit alles nog binnen uw verzekering, dan is er een kennelijke fout gemaakt. Van wie krijgt u trouwens de rekening? Weer van de tandarts of....

getty
door getty - Jul 15, 2017 om 19:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dat kan. Als uw verzekering minder vergoedt waardoor er nog een te betalen bedrag overblijft, moet  u deze natuurlijk betalen.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2017 om 19:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Betaal voortaan zelf rechtstreeks aan de tandarts en dien dan pas de nota in bij de verzekeraar. Dan is, wat er uitgekeerd wordt, meteen correct.

tenormin
door tenormin Jul 15, 2017 om 19:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dat doet de mijne niet; dealt met Fa-med, met dien verstande dat deze inners het nu rechtstreeks bij de Zorgverzekeraar neerlegt. Anders dan andere jaren. Wel zo gemakkelijk, @tijger1

tijger1
door tijger1 Jul 15, 2017 om 20:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik bij de tandarts geweest ben, maakt de assistente een factuur en die betaal ik direct. Klaar. Wel zo makkelijk.

aurora1
door aurora1 Jul 15, 2017 om 21:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ook.

Cookies
door Cookies Jul 15, 2017 om 21:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ook. Met 1 en 2 eurocenten.

tenormin
door tenormin Jul 15, 2017 om 22:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik dus niet, nogmaals. Heb er zelfs om gevraagd: deze praktijk werkt dus het liefst op de uit handen geven manier. Kan hun werk, lees "inning" wijze niet veranderen, dus.... @carola: heerlijk: kan je die nare muntjes kwijt kan (die ik overigens nooit ontvang ;-)) en jij ook niet...

tijger1
door tijger1 Jul 16, 2017 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zieniet in wat er " naar" is aan die munten, hoewel de overheid mijns inziens beter twee en drie cent munten had kunnen slaan ipv één en twee. Kan je simpel elk bedrag vormen.

Mijn tandarts heeft er niets mee van doen wie mijn zorgverzekeraar is. Ik onderga een behandeling, dus ik wens de nota te krijgen.

Cookies
door Cookies - Jul 15, 2017 om 20:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat een vreemde vraag. De rekening is gedeeltelijk betaald en moet vanzelfsprekend volledig betaald worden.

tenormin
door tenormin Jul 15, 2017 om 22:18
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Waar lees jij gedeeltelijk @carola?

Cookies
door Cookies Jul 16, 2017 om 01:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Omdat Zekur minder vergoed, dus de factuur is niet volledig betaald.

reflecs
door reflecs - Jul 15, 2017 om 20:04
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Nabetaling ivm lagere vergoeding

Voor sommige behandelingen moet u bij een gecontracteerde tandarts zijn:
https://zekurzorgvinder.nl/zorgvinder/zoekresultaten?zid=vz:369&nm=tandarts&z-vrij=vz:369&jaar=2017

Misschien is dat het?
Heeft u al gevraagd aan Zekur wat hun verklaring is?
https://www.zekur.nl/klantenservice

Cookies
door Cookies - Jul 15, 2017 om 21:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En die andere 25% moet je dan zelf betalen. Zo werkt dat.

 Met ZEKUR Tand verzeker je deze kosten voor 75% van de nota met een maximum van € 250,- per jaar

Ge
door Genee - Jul 15, 2017 om 21:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat heeft u met de tandarts afgesproken?
Stuurt hij de rekening rechtstreeks naar uw verzekering of betaalt u de volledige rekening aan hem?
Meestal wordt de rekening naar de zorgverzekeraar gestuurd en krijgt u naderhand een rekening van de tandarts of Infomedics (rekening innen door tandarts uitbesteed aan Infomedics) voor het deel wat niet vergoedt wordt, met een specificatie van de behandelkosten,wat betaald is door de zorgverzekeraar en wat u nog moet betalen.

Het is uit uw vraag niet helemaal duidelijk wat u in maart precies betaald hebt en of het om dezelfde rekening gaat.

Kunt u aangeven hoe hoog de rekening was, wat u in maart daarvan betaald hebt en wat u nu nog moet betalen en van wie die nabetaling komt, tandarts of Zekur?

Ro
door Roger Thomas - Jul 16, 2017 om 09:52
26 Antwoorden / 1 Vragen

Eerst even contact met uw zorgverzekeraar opnemen en vragen hoeveel zij van de rekening al aan de tandarts direct betaald hebben.

panter22
door panter22 Jul 16, 2017 om 10:19
6599 Antwoorden / Vragen

log in met je DigiD:
https://digid.nl/inloggen