Ongewenst pakketje ontvangen
Had een pakketje van luxstyle in de brievenbus gepropt gekregen.heb niks besteld maar wel een rekening van 44.95 . wil het pakketje retour doen maar moet naar Denemarken . heb het bedrijf gemaild maar krijg de boodschap om het retour te sturen, maar dat gaat mij geld kosten omdat het eigenlijk aangetekend moet worden verstuurd.
heb nogmaals gemaild dat ze het pakket maar moeten komen halen, maar nee dat kan niet .
moet het toch retour doen .
Maar nu staat er een retouradres op die is doorgekruist en het komt niet overheen met het adres die ik per mail heb mogen ontvangen.
Vindt het maar een vreemd zaakje, wat moet ik nu doen?
Hallo Peetmeij ,
Als u niks besteld heeft, hoeft u niks te doen , en betalen al helemaal niet . lees hier klik op de rode regels
https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending
https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld
Als u (of één van de uwen op uw adres) helemaal niets besteld heeft, mag u er mee doen wat u zelf wilt (zoals reeds gesteld).
Wat ik mij wel afvraag...... hoe komen zij aan uw naam en/of adres???
Hoi Hutch,
beetje naief he van jou, namen en adressen kun je overal kopen.
Het pakje zou me niet eens zo storen en ik zou ook even kijken of de inhoud mijn persoonlijke smaak treft. De rekening is wat anders. Nadat u (aantoonbaar) aangegeven heeft, dat u zèlf geen bestelling heeft opgegeven even het artikel bewaren. Daarna weggooien, in gebruik nemen of doorgeven aan iemand die het wèl kan gebruiken. Deense spullen zijn opvallend functioneel en mooi strak qua design....precies mijn smaak! ;)
Helaas neem ik mijn hengel weer terug nu ik zie wat er aangeboden wordt....
- afslank- broek en gordel
- push-up BH
- beauty en haarassesoires.
Dus, nee want daaraan heb ik nul behoefte en de getoonde horloges zijn verre van strak.
Weggooien die inhoud dus!
Niet meer reageren, pakketje is als ongewenst aangemerkt en u heeft ze de kans gegeven het terug te halen. Wel hardcopy van de e-mails bewaren, vooral van hun antwoorden.
Niets, u heef niets besteld toch, dan niets doen,mzeker niet betalen! Als ze het willen terughebben dan komen ze het maar halen! U staat hiermee in uw recht!
U heeft juist gehandelt. Doorgeven dat u niets besteld heeft en het pakketje opgehaald kan worden.
Ze kunnen u niet verplichten kosten te maken om het op te sturen. Natuurlijk zullen ze dat wél een paar keer proberen.
Er kunnen zelfs dreigementen met incasso en -kosten komen, maar daar niets van aantrekken.
Ik heb een soortgelijk geval ook eens gehad. Ik kon buiten email alléén een duur telefoonnummer bellen om in contact te komen (dát dus nooit niet!!) Na een paar dreigementen per post met steeds hogere rekeningen en incassokosten een mailtje teruggestuurd waarin ik aangaf niets besteld te hebben en ze, om tijd en moeite te sparen, vriendelijk doch dringend verzocht hebt om op te houden met die onzin. Daarbij aangegeven dat ik liever 1000 euro aan juridische kosten betaal dan één euro aan zo'n bedrijf.
En dat meen ik ook. Die cowboys krijgen geen cent van me :-)
Ik kreeg toen per omgaande bericht dat ik niets meer hoefde te betalen :-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer