Pe
door Peetmeij Aug 17, 2016 om 14:36
Voeding & gezondheid

Ongewenst pakketje ontvangen

Had een pakketje van luxstyle in de brievenbus gepropt gekregen.heb niks besteld maar wel een rekening van 44.95 . wil het pakketje retour doen maar moet naar Denemarken . heb het bedrijf gemaild maar krijg de boodschap om het retour te sturen, maar dat gaat mij geld kosten omdat het eigenlijk aangetekend moet worden verstuurd.
heb nogmaals gemaild dat ze het pakket maar moeten komen halen, maar nee dat kan niet .
moet het toch retour doen .
Maar nu staat er een retouradres op die is doorgekruist en het komt niet overheen met het adres die ik per mail heb mogen ontvangen.
Vindt het maar een vreemd zaakje, wat moet ik nu doen?

16751 14 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 17, 2016 om 14:42
11506 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Peetmeij ,

Als u niks besteld heeft, hoeft u niks te doen , en betalen al helemaal niet . lees hier klik op de rode regels

https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending

https://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-vervolgzendingen-niet-besteld-geef-geen-geld

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2016 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niets. Correspondentie en pakje een tijdje bewaren.

hutch
door hutch - Aug 17, 2016 om 14:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als u (of één van de uwen op uw adres) helemaal niets besteld heeft, mag u er mee doen wat u zelf wilt (zoals reeds gesteld).

Wat ik mij wel afvraag...... hoe komen zij aan uw naam en/of adres???

jjvanos
door jjvanos Aug 19, 2016 om 13:19
14 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Hutch,

beetje naief he van jou, namen en adressen kun je overal kopen.

edrick3
door edrick3 - Aug 17, 2016 om 15:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vindt het maar een vreemd zaakje

Ik ook. Niets besteld en 'zomaar' een pakje met naam en adres?

hansje klein
door hansje klein - Aug 17, 2016 om 15:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het pakje zou me niet eens zo storen en ik zou ook even kijken of de inhoud mijn persoonlijke smaak treft. De rekening is wat anders. Nadat u (aantoonbaar) aangegeven heeft, dat u zèlf geen bestelling heeft opgegeven even het artikel bewaren. Daarna weggooien, in gebruik nemen of doorgeven aan iemand die het wèl kan gebruiken. Deense spullen zijn opvallend functioneel en mooi strak qua design....precies mijn smaak!  ;)

hansje klein
door hansje klein Aug 17, 2016 om 17:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Helaas neem ik mijn hengel weer terug nu ik zie wat er aangeboden wordt....
- afslank- broek en gordel
- push-up BH
- beauty en haarassesoires.

Dus, nee want daaraan heb ik nul behoefte en de getoonde horloges zijn verre van strak.

Weggooien die inhoud dus!

ra
door ramanah - Aug 17, 2016 om 16:21
135 Antwoorden / Vragen

Laat ze zwart iop wit bewijzen dat u iets besteld heeft en wanneer.

ge
door gerardvantol - Aug 17, 2016 om 16:27
57 Antwoorden / 2 Vragen

Niet meer reageren, pakketje is als ongewenst aangemerkt en u heeft ze de kans gegeven het terug te halen. Wel hardcopy van de e-mails bewaren, vooral van hun antwoorden.

hans515
door hans515 - Aug 19, 2016 om 12:56
250 Antwoorden / 117 Vragen

Helemaal niets doen! Je hebt er toch niet om gevraagd? En .....niets getekend?

lutgerink
door lutgerink - Aug 19, 2016 om 13:08
8 Antwoorden / 4 Vragen

Niets, u heef niets besteld toch, dan niets doen,mzeker niet betalen! Als ze het willen terughebben dan komen ze het maar halen! U staat hiermee in uw recht!

th
door thieu - Aug 19, 2016 om 13:10
147 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft juist gehandelt. Doorgeven dat u niets besteld heeft en het pakketje opgehaald kan worden.
Ze kunnen u niet verplichten kosten te maken om het op te sturen. Natuurlijk zullen ze dat wél een paar keer proberen.
Er kunnen zelfs dreigementen met incasso en -kosten komen, maar daar niets van aantrekken.

Ik heb een soortgelijk geval ook eens gehad. Ik kon buiten email alléén een duur telefoonnummer bellen om in contact te komen (dát dus nooit niet!!) Na een paar dreigementen per post met steeds hogere rekeningen en incassokosten een mailtje teruggestuurd waarin ik aangaf niets besteld te hebben en ze, om tijd en moeite te sparen, vriendelijk doch dringend verzocht hebt om op te houden met die onzin. Daarbij aangegeven dat ik liever 1000 euro aan juridische kosten betaal dan één euro aan zo'n bedrijf.
En dat meen ik ook. Die cowboys krijgen geen cent van me :-)

Ik kreeg toen per omgaande bericht dat ik niets meer hoefde te betalen :-)

mo
door mof - Aug 19, 2016 om 13:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ongewenst? Heeft u het niet besteld? Dan gewoon niets er,ee doen. U heeft ze verteld dat u het heeft oontvangen en hoe ze het bij u kunnen terugkrijgen. U hoeft geen verzendkosten te maken.
heeft u het wel besteld, dan is het niet ongewenst

1paul
door 1paul - Aug 19, 2016 om 16:39
3132 Antwoorden / 0 Vragen

pakketje houden en niet betalen, zelfs niet als er een incasso komt...

blok
door blok - Aug 20, 2016 om 14:00
79 Antwoorden / 8 Vragen

retouradres opvragen. (antwoordnummer. = gratis retourneren.)
als ze dat niet willen geven, dan houdt het op voor hun.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 20, 2016 om 14:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Bij niet bestelde goederen hoeft U het zelfs bij gratis antwoordnummer nog niet naar postkantoor te brengen.
Ze moeten het bij U ophalen of laten ophalen.

Niet besteld betekend tevens dat U nooit iets hoeft te betalen.
Heeft U al gekeken wat erin zit,  want volgens mij is dat toegestaan want beperkt houdbare kunnen gaan stinken en rotten...
Gebruiken of houden mag niet, tenzij zij weigeren het op te halen of laten ophalen voor hun rekening.

Betaal niets en wacht rustig af.