Jo
door JolandaS Jun 26, 2017 om 22:59
Voeding & gezondheid

Onycosolve middel tegen voet/nagel schimmel, werkt dit middel?

Ik zie op de computer steeds een advertentie verschijnen van Onycosolve, een middel tegen voet/nagel schimmel. Wil graag horen of er mensen zijn met ervaring met dit middel of is het kwakzalverij?

212543 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2017 om 23:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die flauwekul kunt u wel vergeten. Als u echt van die schimmel af wilt komen, gaat u naar de huisarts. Die heeft daar een medicijn voor die u een flinke tijd in moet nemen. En dat is het enige dat werkt.

ka
door kareuter Dec 29, 2017 om 15:14
22 Antwoorden / 3 Vragen

TIJGER1

Wel heel erg slecht voor o.a. de lever!

Met gewone schoonmaakazijn (49 cent per liter) valt ook heel veel te bereiken!

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2017 om 15:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem gerust elke dag een slokje. Ik hoef niet, ik heb geen schimmelnagels,

Kijk voortaan ook even naar de datum van het topic.

ja
door japke1956 May 16, 2018 om 10:55
0 Antwoorden / 1 Vragen

Ook medicatie van huisarts heeft mij niet geholpen, heb al heel wat middels gebruikt... Tot nu toe zonder goed resultaat.

ne
door neodutchio - Jun 26, 2017 om 23:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het staat op internet, het zal dus wel waar zijn. Een middeltje dat niet via de reguliere weg te koop is, een vraag wat er in zit aan spul en de werkzaamheid die niet bewezen is. Gelukkig is mijn gezondheid meer waard en koop geneesmiddelen altijd via een arts of apotheek.

costnix
door costnix - Jun 27, 2017 om 01:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Geconcentreerd HCl werkt heel goed. Het nadeel is, dat de tenen er zeer ernstig door worden aangetast!

wi
door wilhelmina59 - Jun 27, 2017 om 09:33
512 Antwoorden / 0 Vragen

Hahha, even de samenstelling gelezen.
Schimmel gaat alleen weg met een antischimmel, dus dat wordt gewoon ketoconazol oid

edrick3
door edrick3 - Jun 27, 2017 om 11:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Niet zelf gaan 'dokteren'; daar zijn dokters voor!
En die weten wat ze moeten voorschrijven (al moet je zo'n geneesmiddel zelf betalen).

redfloor
door redfloor Jun 27, 2017 om 13:11
166 Antwoorden / 21 Vragen

Mijn dokter wil alleen behandelen als het zeeeeer ernstig is. Als er geen klachten zijn (naast lelijk) adviseert hij er gewoon een nagellakje over te smeren.

edrick3
door edrick3 Jun 27, 2017 om 15:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Rare dokter. Vraag eens in de apotheek dan.

tijger1
door tijger1 Jun 27, 2017 om 15:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@redfloor. Of ga eens naar een goede pedicure.

edrick3
door edrick3 Jun 27, 2017 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1; juist! Dat is een prima optie! +1

gerbera
door gerbera - Jun 27, 2017 om 11:47
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Ooit gezocht naar behandeling voetschimmel? Even zoeken op bv. esspreso-koffie en u wordt overladen met advertenties daarvan.
De voeten wassen en héél goed afdrogen wil al helpen en bij hardnekkige gevallen de huisarts raadplegen.

kv
door kvjapio - Jun 27, 2017 om 16:15
281 Antwoorden / Vragen

Wat in mijn eigen ervaring zeer goed werkt is uw voeten altijd wassen met koud water en zonder zeep. En als er toch een hardnekkige schimmel optreedt: Een beetje trekzalf op een pleister en u bent er na een dag vanaf.

Ly
door Lydiajch - Jun 27, 2017 om 17:19
2 Antwoorden / Vragen

In de advertentie is de werkzame stof niet beschreven . Wat zit er dan in dat zou moeten werken?
Schimmel is een lastige kwaal om van af te komen. Niet alle schimmels zijn gevoelig voor medicatie.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat orale medicatie het beste werkt, consult huisarts noodzakelijk.
Deze tabletten zijn niet zo goed voor de lever.  Bij lang gebruik wordt vaak de leverfunctie bepaald.Een kweek vooraf kan uitsluitsel geven of het om een schimmel gaat en om welke schimmel. Uit cosmetsich oogpunt wordt er vaak behandeld maar ook uit medisch oogpunt. Een schimmelinfectie kan een oorzaak zijn van een grote infectie. Wat betreft deze advertentie mijn podotherapeutisch advies: vertrouw het niet en gebruik je geld voor iets leukers.

pl
door pluke - Jun 27, 2017 om 17:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geen idee. Ik gebruik al jaren kruidnagelolie. 's Ochtends na het douchen een paar drupjes over de voet en tussen de tenen. Werkt als een tierelier, ook als je al schimmel hebt (dan prikt het wel een beetje de eerste twee/drie dagen, daarna heelt het snel en voel je niets meer).
Ruikt nog lekker ook nog.
Een flesje kost minder dan een tientje, doe je lang mee.

Bl
door Blossie Bleijleven Aug 24, 2017 om 10:12
Antwoorden / Vragen

Misschien handig, als je even vermeld hoe het heet

dobby
door dobby Dec 30, 2017 om 01:59
749 Antwoorden / 1 Vragen

Erm... "ik gebruik al jaren" ... vs .... "werkt als een tierelier" ??

Lijkt me dan toch niet zo'n goed middeltje dus...

ma
door macfraeck - Jun 27, 2017 om 22:43
21 Antwoorden / Vragen

Voor andere bezoekers van dit forum dan want van deze TS zullen wij zoals heel vaak voorkomt ook wel weer niets meer horen. https://www.libelle.nl/lifestyle/vicks-vaporub

koekmonster
door koekmonster Dec 30, 2017 om 14:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vicks helpt inderdaad en goedkoper dan dat andere spul wat meestal niet helpt.

Er
door EricC7 - Jul 13, 2017 om 09:37
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb reeds meer dan 4 jaar hardnekkig last van kalknagels op de dikke teen. Ik heb van alles uitgeprobeerd van huisarts tot zelfzorgmiddelen van de apotheek. Niets hielp en helpt echt. Ik gebruik Onycosolve nu 3 weken en het probleem is bijna opgelost. En dat met 2 keer sprayen per dag! Verder geen bijwerking of irritaties! Als je goed kijkt, staan de ingrediënten wel! vermeld. 100% puur natuur. Een echt aanrader! Toen ik de advertentie las, geloofde ik er eigenlijk ook niet in na 4 jaar aanmodderen. Dacht dat ik er nooit meer vanaf zou komen

costnix
door costnix Jul 13, 2017 om 13:20
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En verdient het goed, dat promoten van "Haarlemmer olie"?

tijger1
door tijger1 Jul 13, 2017 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, "puur natuur" dat zijn sommige giffen ook.

@costix. +1

ficus
door ficus - Jul 16, 2017 om 21:52
147 Antwoorden / 2 Vragen

Zolang de middeltjes tegen kalknagels erger zijn dan de kwaal zal ik er maar mee leren leven. Waarom moet opeens iedereen de kalknagels zo nodig bestrijden? Oke, men gaat er op den duur dood aan, maar men kan er wel heel oud mee worden. (Iemand die het tegendeel kan bewijzen laat het me weten)

tijger1
door tijger1 Jul 17, 2017 om 00:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hoeft er helemaal niet mee te leren leven. Een goede pedicure helpt u er met een paar behandelingen prima van af. En u loopt ook nog op wolkjes.

fl
door flessebon - Jul 17, 2017 om 09:02
418 Antwoorden / 7 Vragen

Lijkt mij een goed onderwerp voor de uitzending. Veel mensen hebben er last van en die zelfzorgmiddeltjes zijn duur, als die niet werken dan gooi je veel geld over de balk en medicijnen zijn vaak weer slecht voor je nieren.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 17, 2017 om 13:16
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Daktarin creme heeft mij ooit goed geholpen. Gewoon te koop bij de drogist. Ik zie dat men daar ook Daktarin nagellak verkoopt tegen schimmelnagels. En verder: (bron Drogisterijplein)

  • Was je voeten dagelijks, bij voorkeur zonder zeep. Als je zeep gebruikt, gebruik dan een PH neutrale zeep. Hiermee tast je de natuurlijke bescherming van de huid minder aan.
  • Maak je voeten goed droog, vooral tussen de tenen. Gebruik elke keer een schone handdoek.
  • Draag sokken van een natuurlijk materiaal en trek elke dag schone aan.
  • Als je snel last hebt van een schimmelinfectie kun je beter geen slecht ventilerende schoenen dragen. Het is goed om regelmatig je schoenen even uit te doen.

audb
door audb - Dec 29, 2017 om 11:10
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Bij de bouwmarkt is azijnzuur te koop dat helpt echt goed maar helaas is dat niet echt super gezond.

Haal bij de apotheek een paar flesjes en vul daar de azijnzuur in en plak er een mooi stickertje op met de tekst "azijnzuuranhydride"

Daarna zorgt u er voor dat u een mooi uitziende website opmaakt met heel veel loven de (onzin) berichten en ook even bij Google een paar advertenties laten plaatsen en dan gaat u lekker verdiennen.

Okee het werkt zo goed dat €25 excl verzendkosten lekker klinkt.

Misschien snapt u het al het is gewoon onzin verkopen en als je maar genoeg hebt verdiend laat je de webwinkel verdwijnen.

Veel van dit soort winkels vermelden geen adres laat staan dat ze een juiste KVK nummer vermelden wat wel verplicht is.

Of ze zitten "ergens" in het buitenland of bedrijf verzamel gebouw.

tijger1
door tijger1 - Dec 29, 2017 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aubd

Wat moeten we met die onzin na ern half jaar?

costnix
door costnix Dec 29, 2017 om 17:56
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Monsters na de maaktijd ;-)
(Zou het helpen tegen schimmelnagels?)

costnix
door costnix Dec 30, 2017 om 00:16
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bedoelde mosterd na de maaltijd.