breuer
door breuer May 13, 2017 om 15:57
Voeding & gezondheid

Opgelicht door Funfit24 in Dronten

Ik heb ooit  een keer een crosstrainer aangeschaft vooor thuis maar dat was het niet.
Ben voor enkele spulletjes naar een loods in Dronten van Funfit24 geweest die proffessioneel fitness atributen verkopen.
Ik had al erg mijn twijfels want het was een bende binnen en veel dingen lagen uit elkaar.
Ben geholpen door iemand die mij enkele spullen aanraadde waar ik op in ben gegaan.Was een buitenkans zei hij.
Heb een aanbetaling gedaan en niks meer gehoord.Ben letterlijk opgelicht door ze.
Wil hier wat mee gaan doen maar ben benieuwd of andere ook een ervaring hebben met Funfit24 BV

9048 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 13, 2017 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Opgelicht, valt wel mee. En waarom hebt u die "buitenkans" dan niet meegenomen?

Cookies
door Cookies - May 13, 2017 om 16:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe lang geleden heb je die aanbetaling gedaan? Heb je die aanbetaling wel zwart-op-wit staan? En wat was afgesproken over levering?

Heb je al eens gebeld met dit bedrijf (vandaag gesloten)? Ma t/m vrijdag van 9.00 - 20 uur: 0321 700 208
Email:
info@funfit24.nl

6 slechte Google resencies https://www.google.nl/search?client=opera&q=Funfit24&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

breuer
door breuer - May 13, 2017 om 16:27
20 Antwoorden / 1 Vragen

Heb gebeld, gemaild en krijg alleen maar van dat ze ermee bezig zijn.
Als ik een ander aan de telefoonn krijg meot ik alter maar bellen en als ik dat doe dan weten ze er niets vanaf.
Ben er al maanden mee bezig.Rechtsbijstand ben ik onlangs verzekerd maar ze zeggen dat de zaak al eerder was dus niks kunnen doen.
Funfit24 doet niks en als ik elders ook  lees via die link ben ik niet de enige.

Cookies
door Cookies - May 13, 2017 om 16:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Op zoveel mogelijk plekken dan maar een klacht dumpen. Bijv klachten.nl en Klachtenkompas.nl. Als je op Facebook en Twitter zit, ook daar.

Het klopt dat je rechtsbijstand dan niets doet. Telt alleen voor nieuwe cases.

Aanvulling: is er geen mogelijkheid dat je met iemand met een busje naar Dronten rijdt en dat ding daar zelf op haalt?

breuer
door breuer - May 13, 2017 om 18:37
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ja daar zit ik wel aan te denken.Maar ze zijn erg sluw want hele tijd weten ze met mooie praatjes je doen geloven dat het komt en elke keer weer een excuus en verhaal.Had niet verwacht van m'n zelf dat ik steeds toch maar het goede in de mens zoek maar dar maken ze goed misbruik van.

hutch
door hutch - May 13, 2017 om 19:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Als ik die website, inclusief hun webwinkeltje bekijk, zou ik mij wel meerdere keren bedenken om daar iets te kopen en/of te bestellen. En het is niet alleen daar binnen een 'bende', maar ook op hun website.

Sowieso zijn de prijzen in dat webwinkeltje exclusief BTW, wat gewoon verboden is, daar consumenten hier ook kunnen bestellen.
Zie artikel 38 Wet op de Omzetbelasting 1968.

"Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen."

Pas in de winkelmand ziet de consument de prijs inclusief de BTW.

Gebreken dienen binnen 8 dagen na levering gemeld te worden. De wet zegt dat dit binnen een redelijk termijn dient te gebeuren, waarbij de wet
2 MAANDEN na levering als redelijk aangeeft. Maar ja, ook daar trekken zij zich dus niets van aan.

En dan de volgende fout in hun voorwaarden:
"In alle gevallen is het risico voor rekening van de wederpartij vanaf het tijdstip van levering. Als tijdstip van levering geldt het moment waarop de goederen ons bedrijf, magazijn of andere opslagplaats verlaten."

Ook dat is dus tegen de wet in. De koper is pas aansprakelijk vanaf de feitelijke levering en dus niet tijdens het transport naar de koper toe.

Ook dit nog:
"Alleen wanneer het product en de verpakking in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren, kan er na overleg met FUNFIT24.nl aanspraak gemaakt worden op het herroeping recht."

De consument mag het gekochte uitpakken en het bekijken. Tijdens het uitvoeren van dit recht, is het zo goed als onmogelijk om de verpakking niet te beschadigen. Dus dan mag er geen beroep meer gedaan worden op dat herroepingsrecht?

En wat zij hier mee bedoelen, is mij een raadsel:
"Indien het product niet conform de voorwaarden is ontvangen dan wordt het aankoopbedrag niet gerestitueerd. Het product blijft eigendom van Koper welke verplicht is haar eigendom binnen twee weken af te halen."

Niet ontvangen......  eigendom van 'Koper'..... verplicht af te halen..... ?????

Dit 'bedrijfje' probeert dus onder zoveel mogelijk verantwoordelijkheden uit te komen, ondanks dat de wet anders bepaalt.
M.a.w. doe, als consument, geen zaken met dit 'bedrijfje'. U bent gewaarschuwd.

breuer
door breuer - May 13, 2017 om 21:16
20 Antwoorden / 1 Vragen

Ik voel me echt dom.
Had nooit verwacht dat dit mij zou overkomen.
Funfit 24 spelen voor eigen wet.Ik voel me echt in de maling genomen

sw
door swat1500 - May 14, 2017 om 23:17
3774 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt zich opgelicht voelen maar u bent het niet.
Het bedrijf zal de koopovereenkomst met u moeten nakomen en zoniet dan kunt u de overeenkomst ontbinden en uw geld terug eisen.
Doe een en ander altijd schriftelijk.

U dient het bedrijf alsnog schriftelijk te manen het  besteld product binnen 14 dagen te leveren en dat u anders de koopovereenkomst gaat ontbinden.
Geen levering na die 14 dagen dan weer een brief dat u de overeenkomst ontbind en dat u binnen 14 dagen uw geld weer terug wilt hebben.
Geen response dan zult u civiel rechtelijke stappen moeten ondernemen.

boppe1943
door boppe1943 - May 15, 2017 om 09:09
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Er lagen veel dingen uit elkaar, schrijft u. Lag de apparatuur die u gekocht heeft ook uit elkaar en kan het doorom nog niet geleverd worden? Zo niet, huur een stationcar of bestelauto, pak uw aankoop/betalingsbewijs en ga de boel ophalen. Kondig eerst even uw bezoek aan.

marita5
door marita5 - May 15, 2017 om 09:37
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Breuer ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels ( zie ook rechts witte kolom voorbeeldbrief )

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd

Neem ook eens contact op met consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/contact

RB
door RBAMS - Jun 23, 2017 om 16:21
1 Antwoorden / Vragen

Beste Breuer,

Wij zijn momenteel bezig met een procedure tegen Funfit24.

Wij zouden graag even overleg met u hebben, wellicht dat wij elkaar kunnen helpen.

Wij zijn bereikbaar op: 020-308 03 15 en u kunt vragen naar mr. H.F.C. Hoogendoorn.

Dank.

wv
door wvravenhorst - Jul 22, 2017 om 11:07
1 Antwoorden / 2 Vragen

Wij zijn ook opgelicht door Jeffrey Klomp van Funfit24, ook wij hebben hem duizenden euro's aanbetaald en we zijn nu 7 maanden verder en hij heeft nog steeds niets geleverd. Hij heeft smoesjes van hier tot Tokio, zo erg zelfs dat hij bijv. zegt dat hij onderweg is met de apparaten en dat hij er over 10 minuten is, maar dat zijn ook weer leugens. Telefonisch slecht bereikbaar, en als je hem te pakken krijgt dan heeft hij wel weer een leuk verhaal. Hij is een pure oplichter en doe dus geen zaken meer met hem. Nu lees ik het bericht dat zijn vader (die net zo erg is) en hij na de brand verder gaan onder de naam Fitness Trader.

tijger1
door tijger1 Jul 22, 2017 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Duizenden euro's aanbetaald? Hebt u een bedrijf dan?

Blijkbaar is het daar "in de brand, uit de brand",

wv
door wvravenhorst Jul 23, 2017 om 16:13
1 Antwoorden / 2 Vragen

Jij wij hebben een bedrijf en hadden een aantal apparaten gekocht op 4 januari 2017.
Wees gewaarschuwd, ook als particulier!

marita5
door marita5 Jul 23, 2017 om 16:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WVRavenhorst , plaats uw klacht op het ondernemersforum , klik op de rode regel .https://www.higherlevel.nl/

he
door henk den haring - Aug 3, 2017 om 15:08
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb een soortgelijk verhaal bij deze gasten. Vooraf geld betaald voor een fitness apparaat, toen is de boel in de fik gevlogen.
En nu beloven ze dat ze het geld gaan terugbetalen, maar daar wacht ik nog steeds op.
De eigenaar heet Jeffrey Klomp.

Zullen we anders met een paar mensen langsgaan?

Cr
door CrunnerJ - Sep 26, 2017 om 17:03
2 Antwoorden / Vragen

Ook wij zijn opgelicht door het bedrijf en eigenaar Jeffrey Klomp. Er loopt inmiddels al een incassoprocedure tegen funfit24 na maanden van loze beloftes. Vervolgens krijg ik vanuit het incassobureau onderstaande link doorgestuurd:

http://www.hartvannederland.nl/nieuws/2017/s-morgens-word-je-wakker-en-dan-zie-je-dit/

Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk fluiten naar het geld. Wel heel toevallig nu er steeds meer klachten en procedures zijn gestart tegen het bedrijf.

Cookies
door Cookies - Sep 26, 2017 om 17:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent niet de enige met bepaalde gedachten https://dedrontenaar.nl/algemeen/afgebrande-bedrijf-funfit24-moet-naar-de-rechtbank-voor-faillissementszitting

En dit is de nieuwe shop die toevallig een 6 weken eerder geopend werd en op naam staat van zijn vader. https://fitness-trader.com

DOOR CRUNNERJ - 26 SEP. 2017 OM 17:03
ANTWOORDEN / VRAGEN

Ook wij zijn opgelicht door het bedrijf. Er loopt inmiddels al een incassoprocedure tegen funfit24 na maanden van loze beloftes. Vervolgens krijg ik vanuit het incassobureau onderstaande link doorgestuurd:

http://www.hartvannederland.nl/nieuws/2017/s-morgens-word-je-wakker-en-dan-zie-je-dit/

Dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk fluiten naar het geld. Wel heel toevallig nu er steeds meer klachten en procedures zijn gestart tegen het bedrijf.

Cr
door CrunnerJ - Sep 27, 2017 om 15:47
2 Antwoorden / Vragen

Er zal toch zeker collectief wel een en ander te regelen moeten zijn?