Opgelicht door Funfit24 in Dronten
Ik heb ooit een keer een crosstrainer aangeschaft vooor thuis maar dat was het niet.
Ben voor enkele spulletjes naar een loods in Dronten van Funfit24 geweest die proffessioneel fitness atributen verkopen.
Ik had al erg mijn twijfels want het was een bende binnen en veel dingen lagen uit elkaar.
Ben geholpen door iemand die mij enkele spullen aanraadde waar ik op in ben gegaan.Was een buitenkans zei hij.
Heb een aanbetaling gedaan en niks meer gehoord.Ben letterlijk opgelicht door ze.
Wil hier wat mee gaan doen maar ben benieuwd of andere ook een ervaring hebben met Funfit24 BV
Hoe lang geleden heb je die aanbetaling gedaan? Heb je die aanbetaling wel zwart-op-wit staan? En wat was afgesproken over levering?
Heb je al eens gebeld met dit bedrijf (vandaag gesloten)? Ma t/m vrijdag van 9.00 - 20 uur: 0321 700 208
Email: info@funfit24.nl
6 slechte Google resencies https://www.google.nl/search?client=opera&q=Funfit24&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Heb gebeld, gemaild en krijg alleen maar van dat ze ermee bezig zijn.
Als ik een ander aan de telefoonn krijg meot ik alter maar bellen en als ik dat doe dan weten ze er niets vanaf.
Ben er al maanden mee bezig.Rechtsbijstand ben ik onlangs verzekerd maar ze zeggen dat de zaak al eerder was dus niks kunnen doen.
Funfit24 doet niks en als ik elders ook lees via die link ben ik niet de enige.
Op zoveel mogelijk plekken dan maar een klacht dumpen. Bijv klachten.nl en Klachtenkompas.nl. Als je op Facebook en Twitter zit, ook daar.
Het klopt dat je rechtsbijstand dan niets doet. Telt alleen voor nieuwe cases.
Aanvulling: is er geen mogelijkheid dat je met iemand met een busje naar Dronten rijdt en dat ding daar zelf op haalt?
Ja daar zit ik wel aan te denken.Maar ze zijn erg sluw want hele tijd weten ze met mooie praatjes je doen geloven dat het komt en elke keer weer een excuus en verhaal.Had niet verwacht van m'n zelf dat ik steeds toch maar het goede in de mens zoek maar dar maken ze goed misbruik van.
Als ik die website, inclusief hun webwinkeltje bekijk, zou ik mij wel meerdere keren bedenken om daar iets te kopen en/of te bestellen. En het is niet alleen daar binnen een 'bende', maar ook op hun website.
Sowieso zijn de prijzen in dat webwinkeltje exclusief BTW, wat gewoon verboden is, daar consumenten hier ook kunnen bestellen.
Zie artikel 38 Wet op de Omzetbelasting 1968.
"Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen."
Pas in de winkelmand ziet de consument de prijs inclusief de BTW.
Gebreken dienen binnen 8 dagen na levering gemeld te worden. De wet zegt dat dit binnen een redelijk termijn dient te gebeuren, waarbij de wet
2 MAANDEN na levering als redelijk aangeeft. Maar ja, ook daar trekken zij zich dus niets van aan.
En dan de volgende fout in hun voorwaarden:
"In alle gevallen is het risico voor rekening van de wederpartij vanaf het tijdstip van levering. Als tijdstip van levering geldt het moment waarop de goederen ons bedrijf, magazijn of andere opslagplaats verlaten."
Ook dat is dus tegen de wet in. De koper is pas aansprakelijk vanaf de feitelijke levering en dus niet tijdens het transport naar de koper toe.
Ook dit nog:
"Alleen wanneer het product en de verpakking in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren, kan er na overleg met FUNFIT24.nl aanspraak gemaakt worden op het herroeping recht."
De consument mag het gekochte uitpakken en het bekijken. Tijdens het uitvoeren van dit recht, is het zo goed als onmogelijk om de verpakking niet te beschadigen. Dus dan mag er geen beroep meer gedaan worden op dat herroepingsrecht?
En wat zij hier mee bedoelen, is mij een raadsel:
"Indien het product niet conform de voorwaarden is ontvangen dan wordt het aankoopbedrag niet gerestitueerd. Het product blijft eigendom van Koper welke verplicht is haar eigendom binnen twee weken af te halen."
Niet ontvangen...... eigendom van 'Koper'..... verplicht af te halen..... ?????
Dit 'bedrijfje' probeert dus onder zoveel mogelijk verantwoordelijkheden uit te komen, ondanks dat de wet anders bepaalt.
M.a.w. doe, als consument, geen zaken met dit 'bedrijfje'. U bent gewaarschuwd.
Ik voel me echt dom.
Had nooit verwacht dat dit mij zou overkomen.
Funfit 24 spelen voor eigen wet.Ik voel me echt in de maling genomen
U kunt zich opgelicht voelen maar u bent het niet.
Het bedrijf zal de koopovereenkomst met u moeten nakomen en zoniet dan kunt u de overeenkomst ontbinden en uw geld terug eisen.
Doe een en ander altijd schriftelijk.
U dient het bedrijf alsnog schriftelijk te manen het besteld product binnen 14 dagen te leveren en dat u anders de koopovereenkomst gaat ontbinden.
Geen levering na die 14 dagen dan weer een brief dat u de overeenkomst ontbind en dat u binnen 14 dagen uw geld weer terug wilt hebben.
Geen response dan zult u civiel rechtelijke stappen moeten ondernemen.
Er lagen veel dingen uit elkaar, schrijft u. Lag de apparatuur die u gekocht heeft ook uit elkaar en kan het doorom nog niet geleverd worden? Zo niet, huur een stationcar of bestelauto, pak uw aankoop/betalingsbewijs en ga de boel ophalen. Kondig eerst even uw bezoek aan.
Hallo Breuer ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels ( zie ook rechts witte kolom voorbeeldbrief )
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd
Neem ook eens contact op met consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/contact
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer