qu
door quirine2 Jan 31, 2013 om 12:18
Voeding & gezondheid

Opzegging? of niet?

Ik heb een abo afgeslotenvia internet bij F4F. Ik dacht dat het een gezinspas waqs: dus niet. Na 3 dagen ga ik naar de vestiging en zeg dat ik het op wil zeggen en gebruik maak van de bedenktijd. Ik mag mijn pas inleveren en krijg daarvan een bewijs. Vervolgens krijg ik thuis een mail dat de bedenktijd niet geldt, dat het abo niet is opgezegd en dat er weer een pas voor me klaar ligt. De bedragen worden afgeschreven. Wat kan ik doen?

3007 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 31, 2013 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo quirine2,

Bij het invullen van het (internet)formulier ben je akkoord gegaan met de Algemene Voorwaarden. Heb je die ook gelezen?

Artikel 1: Aanmelding en Fit For Free pas
a. Aanmelding als Fit For Free lid vindt plaats door het inschrijfformulier volledig in te vullen en te verzenden. Na ontvangst door Fit For Free van het inschrijfformulier vangt het lidmaatschap aan op de datum die op het inschrijfformulier door het lid is ingevuld. Indien het lid geen datum heeft ingevuld, gaat het lidmaatschap op de dag van ontvangst van dit inschrijfformulier in. Het inschrijfgeld bedraagt € 25,- en is bij inschrijving verschuldigd.

.....Ik dacht dat het een gezinspas waqs:.....
De mogelijkheden staan toch duidelijk op de site:
Bij Fit For Free kun je kiezen voor één van de drie voordelige abonnementsvormen. We bieden de volgende abonnementen aan:

Fitness voordeel: € 9,95 per maand!
Fitnessen, onbeperkt in het weekend en op maandag t/m vrijdag tussen 7.00 uur en 17.00 uur
Onbeperkt fitness: € 15,95 per maand!
7 dagen per week onbeperkt fitnessen
Onbeperkt fitness + groepslessen: € 19,95 per maand!
7 dagen per week onbeperkt fitnessen en deelnemen aan het brede scala van groepslessen

Ik zie nergens iets over 'gezinspas' Jij wel?

.....Wat kan ik doen?.....

Lekker een jaartje sporten.
Nu meteen (tijdig!) opzeggen en zorgen dat je aan het eind van de periode ook je pas inlevert!!

Artikel 6: Beëindigen
a. Het lid kan zijn lidmaatschap (fitness- en/of sportdrankabonnement) beëindigen door schriftelijk op te zeggen bij Fit For Free per adres Postbus 24001, 2490 AA Den Haag. Een particulier kan het lidmaatschap beëindigen tegen het einde van het lopende lidmaatschapsjaar en met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, onverminderd het bepaalde in artikel 2. In afwijking van de vorige volzin kan een overeenkomst tussen Fit For Free en een particulier, die na ommekomst van de termijn van een jaar voor onbepaalde tijd is verlengd, te allen tijde worden beëindigd door een schriftelijke opzegging bij Fit For Free met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2013 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Edrick,

Als ik het goed begrijp ben jij van F4F, hoewel je dat niet bekend maakt.
Het punt zit hem in het feit dat jullie me gelijk gaven, de verbintenis ongedaan maakten, mijn pas hebben teruggenomen, en me daarvan een bewijs hebben gegeven op 12-01-2013 om 13:13. Daarmee zijn wat mij betreft mijn verplichtingen over.
Later die middag krijg ik een mail, dat volgens jullie het intrekken van de pas niet telt en dat ik toch maar een pas moet komen halen ondanks dat mij verteld is dat mijn verbintenis ontbonden is.
Er wordt nu dan ook geld van mijn rekening geboekt. Dat kan wat mij betreft echt niet.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2013 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@quirline2, Edrick3 is absoluut geen F4F medewerker. Hij geeft gewoon zijn idee over deze zaak.

Je hebt een bewijs van afzegging, je pas is ingenomen. Dat zou op zich voldoende moeten zijn. De persoon aan de balie handelt namelijk namens F4F. Wel gaat die handeling tegen de algemene voorwaarde van F4F in. In principe zou je het als een coulance maatregel kunnen zien, die later wordt ingetrokken.
Ik weet niet wat zwaarder weegt, het bewijs van opzegging of de mail waarin aan de AV wordt vastgehouden. Neem contact op met het juridisch loket 0900 8020.
Leg ze wel alles eerlijk voor, dus ook de AV, anders kunnen ze je nooit juist advies geven.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2013 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@quirine2

Als u nu zo dom bent om te veronderstellen dat Edrick3 bij F4F werkt, en u de voorwaarden niet leest voordat u iets afsluit, dan zal het wel meer voorkomen dat u iets moet betalen, wat u eigenlijk niet wilt hebben. Hebt u ook klachten over KPN, UPC of whatever? Edrick3 werkt daar ook, het is maar dat u het weet.

ve
door verwijderd - Jan 31, 2013 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

OT
.....Hebt u ook klachten over KPN, UPC of whatever? Edrick3 werkt daar ook, het is maar dat u het weet......

Juist. Ik ben een duizendpoot. ;-) LOL

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry maar ik heb even helemaal gestrekt gelegen na het lezen van deze vraag. Sluit een abonnement af bij Fit for Free (krankzinnige naam trouwens) terwijl het Basic Fit is dat reclame maakt voor de familiepas...
Hoe dom kun je zijn.
Elke avond komt die gezellige rondborstige juffrouw zes keer voorbij om mee te delen dat je bij Basic Fit op een familiepas (gezinspas heet het) kan komen sporten...

ve
door verwijderd - Feb 1, 2013 om 11:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@miepje58,

OT
Helemaal mee eens.
Lijkt me dat TS beter aan hersengymnastiek kan gaan doen. ;-)

ve
door verwijderd - Feb 3, 2013 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoekster, hartelijk dank voor deze tip.
Aan de rest: excuses voor het misverstand en bedankt voor de moeite

ve
door verwijderd - Feb 3, 2013 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt helemaal geen bedenkijd. Opzeggen op basis daarvan kan dus niet. Sportschool maakt een foutje maar corrigeert dat weer. Je hebt geen poot om op te staan.